سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان

سرمایه گذاری و کارآفرینی در آلمان

شرایط اقامت از طریق کار آفرینی آلمان چیست؟ آیا امکان  اخذ اقامت دائم آلمان از طریق کار آفرینی وجود دارد؟ قوانین کار آفرینی در آلمان کدامند؟  سرمایه گذاری در کار آفرینی آلمان چقدر است؟ ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشور آلمان چگونه اخذ می شود؟ اگر در مورد اقامت از طریق کار آفرینی درآلمان اطلاعاتی ندارید و اگر به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود در  زمینه  اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان هستید می توانید با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را بیابید. در این مقاله سعی شده تا اقامت  از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در  آلمان مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.  با خواندن این مقاله در مورداقامت از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری در آلمان میتوانید اطلاعات کاملی را بدست آورید..

کشور آلمان با  ۸۲میلیون نفر جمعیت دارای قویترین اقتصاد اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا پس از آمریکا، چین، و ژاپن می باشد. برخلاف کشورهای در حال توسعه و سایر کشورهای بلوک شرق اروپا، کشور آلمان الزاما به دنبال جذب سرمایه نیست بلکه هدف مهمتر آلمان از جذب سرمایه فراهم آوردن امکان حضور افراد کارآفرین در آلمان می باشد تا بتوانند با ایده ها و پتانسیل کسب و کار خود، شرایط تداوم و رشد اقتصادی این کشور را فراهم آورند.

 

تعریف کارآفرین:

 

افراد زیر در آلمان کارآفرین تلقی می شوند:

صاحبان هر نوع تجارت مستقل

شرکای تجاری کسب و کار

مدیران اجرایی یا شرکای مدیریت که مسئولیت کامل و ریسک اجرایی و مالی آن شرکت بر عهده آنها باشد.

 

اولین شرط برای اخذ اقامت دایم از طریق کارآفرینی داشتن طرح تجاری Business Plan است. نیاز است که شخص متقاضی تجربه و شناخت کافی در زمینه ی بیزینس پلان مورد نظر هم در محل اقامت خود و هم در کشور آلمان داشته باشد طبق قوانین آلمان، هر شخص ارز هر ملیت و نژاد می تواند دارای کسب و کار در آلمان باشد اما مدیر اجرایی آن شرکت باید دارای اقامت آلمان باشد لذا اگر مدیر اجرایی این شرکت فاقد اقامت آلمان باشد باید برای اخذ اقامت آلمان اقدم نماید.همچنین صاحبان یا سهامداران شرکت اگر تمایل به حضور در بیش از ۳ ماه را داشته باشند می بایست برای اخذ اقامت آلمان اقدام نمایند. به این نوع اقامت، اقامت کارآفرینی گفته می شود.

 

برای اخذ اقامت کارآفرینی هم می توان از داخل کشور آلمان و هم خارج از کشور آلمان اقدام نمود. اگر در داخل خاک آلمان هستید و اقامت قانونی این کشور از هر طریقی ( تحصیلی ، کاری ، ازدواج و … ) را دارید می توانید درخواست خود را به اداره مهاجرت آلمان تحویل دهید و به همراه بیزینس پلانی که به آلمان تحویل می دهید در کوتاه ترین وقت ممکن اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را اخذ نمایید. اما زمانی که افراد از خارج از خاک کشور آلمان درخواست اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را دارند قوانین متفاوت خواهد بود و باید در این راه تائیدیه اتاق بازرگانی آلمان را برای کارآفرینی در این کشور داشته باشید . در ابتدا درخواست و بیزینس پلان شما توسط مقامات مسئول کنسولگری جهت اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان بررسی خواهد شد و بعد از گذشتن از فیلتر اول اگر نیاز باشد و امور تخصصی باشد از سازمان ها و نهاد ها و کارشناسان آلمانی در تشخیص مورد تائید بودن و یا نبودن بیزینس پلان کمک خواهند گرفت .به طور کلی ۴ سازمان در آلمان با همکاری هم متولی بررسی اقامت کارآفرینی شما خواهند بود که شامل سفارت آلمان، اداره توسعه کسب و کار، اتاق بازرگانی و اداره مهاجرت خواهند بود که جمع بندی و تایید نهایی درخواست اقامت کارآفرینی توسط اداره مهاجرت صادر خواهد شد. اجازه اقامت کارآفرینی زمانی داده خواهد شد که ۱- منافع اقتصادی یا نیازهای بومی با توجه به فدرال بودن آلمان وجود داشته باشد ۲-  تامین مالی و کسب و کار زندگی کارآفرین تضمین شده و کارآفرین توان مالی اجرای ایده و هزینه های زندگی خود و خانواده اش را داشته باشد.

بنابراین بیزنس پلان شما باید صورتی تدوین گردد که سازمانهای ذیصلاح را برای اعطای اقامت شما متقاعد کند. باید شرایط زیر را داشته باشد :

داشتن تقاضا در منطقه ی مورد نظر در آلمان

تاثیر مثبت بر اقتصاد

نشان دادن تمکن مالی و یا وام یا تعهد مالی که پشتوانه بیزینس پلن شما باشد .

داشتن تائیدیه از مراکز و نهاد هایی که بیزین پلن در این کشور سود آور است .

 

در صورتیکه درخواست کارآفرینی خارج از اتحادیه باشد، ابتدا در حدود ۲ تا ۴ ماه بررسی و تحقیق کارشناسانه  طول خواهد کشید که آیا در ابتدا به شخص متقاضی اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان،  اقامت کوتاه مدت برای ورود به آلمان را بدهند و یا خیر. در صورت داشتن شرایط، در نهایت کارافرینان موفق به اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی خواهند شد. حضور کارآفرینان در آلمان  به دو صورت خواهد بود ۱- ویزای اقامت کوتاه مدت از نوع ویزای نوعMultiple Business Type C  ۲- ویزای اقامت بلند مدت از نوع D

 

افراد تبعه کشورهای استرالیا ، کانادا ، اسرائیل ، ژاپن ، جمهوری کره ، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا نیازی به اجازه اولیه و اقامت کوتاه مدت ابتدایی نخواهند داشت و بدون نیاز به اخذ اقامت کوتاه مدت می توانند وارد این کشور شوند.

 

اقامت کارآفرینی آلمان به مدت ۳ سال محدود می گردد و پس از آن در صورتیکه پروژه کاری موفقیت آمیز بوده و مالیات های مربوطه پرداخت شده باشد، شخص کارآفرین می تواند اقامت بلند مدت خود و همراهانش را از اداره مهاجرت آلمان درخواست نماید.

 

یادآور می شود که افرادی که تقاضای اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان را دارند اگر داخل این کشور تحصیل کرده باشند و یا اقامت تحصیلی در این کشور را داشته باشند خیلی سریع تر و بدون نیاز به مدارک و شرایط فوق برای اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان اقدام نمایند .

 

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آلمان:

حداقلی برای این امر وجود ندارد. اما کارآفرین می بایست هزینه های ماهیانه خود را به همراه حقوق ماهیانه پوشش دهد.

 

هزینه های اخذ اقامت از طریق کارآفرینی:

بستگی به طرح اقتصادی ، محل، مدت اقامت خواهد داشت ولی سفارت آلمان مبلغ ۱۴۰ یورو را برای بررسی طرح اقتصادی و مبلغ ۶۰ یورو برای صدور ویزا دریافت می کند .

 

مدارک مورد نیاز اقامت کارافرینی

تکمیل فرم درخواست

پاسپورت معتبر ( حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد )

بیزینس پلن تائید شده

ارائه مدرک تحصیلی ( اگر داخل آلمان تحصیلات داشته اید . )

اگر سن متقاضی بالای ۴۵ سال است باید از سفارت گواهی امکان اشتغال داشته باشد .

ارائه سابقه کاری در صورتی که در کشور مبداء بزینس یکسانی و یا مشابهی داشته اند .

 

این مقاله در خصوص کارآفرینی در آلمان نگارش شده تا شما با شرایط مهاجرت از طریق  کارآفرینی در آلمان  آشنا شوید. امید است مقاله فوق پاسخ برخی از پرسش های شما را داده باشد. با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن امر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و  کارآفرینی پیشنهاد می گردد متقاضیان به وکیل مهاجرت مراجعه و در خصوص مراحل، شرایط و فرایند سرمایه گذاری و کارآفرینی  در آلمان مشاوره تخصصی دریافت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *