مدارک ویزای کار اسپانیا

همانطور که می دانید امروزه افراد زیادی خواهان مهاجرت کاری به اسپانیا هستند . اطلاع از مدارک ویزای کار در اسپانیا  برای متقاضی مهاجرت به این کشور اولین و شاید مهمترین قدم به شمار می رود. برابر قوانین اسپانیا همانند  قوانین سایر کشورها شرایط و مدارک ویزای کار در اسپانیا در مقررات اداره مهاجرت این کشور تعیین شده است که دراین مقاله که توسط کارشناسان نگاشته شده به بررسی آنها خواهیم پرداخت. نکته حائز اهمیت این است که اقدام جهت دریافت ویزای کار اسپانیا یک امر مهاجرتی است و متقاضی اخذ اقامت اسپانیا می تواند با مراجعه به وکیل مهاجرت به اسپانیا از مدارک ویزای کار در اسپانیا  آگاهی یافته و شرایط خود را ارزیابی نموده و در صورت داشتن مدارک ویزای کار در اسپانیا اقدامات لازم را جهت مهاجرت کاری به این کشور انجام دهد . پیش از بررسی مدارک ویزای کار در اسپانیا ابتدا اجازه کار در این کشور را بررسی خواهیم نمود:

کشور اسپانیا در میان سایر کشورهای اروپایی دارای نرخ بیکاری بسیار بالایی است، به طوری که اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا نباشید به دست آوردن اجازه کار برای این کشور بسیار دشوار است . معمولاً نیز اجازه کار در تعطیلات وجود ندارد مگر برای کسانی که در تورهای مسافرتی و گردشگری مشغول به کار هستند اما با این حال بسیاری از اتباع خارجی برای انجام فعالیت های شغلی مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. اتباع خارجی که مایل به کار در اسپانیا هستد پیش از ترک کشور خود نیاز به اخذ اجازه کار از اداره مهاجرت اسپانیا و دریافت ویزا از سفارت این کشور دارند . در صورتی که متقاضی خارجی در خاک اسپانیا است درخواست برای اجازه کار باید به دفتر استانی وزارت کار ارسال  شود. انواع مختلفی از اجازه کار برای افراد شاغل و کسانی که قصد خود اشتغالی دارند وجود که ممکن است از نه ماه تا پنج سال اعتبار داشته باشند. نکته حائز اهمیت این است که در هر یک از موارد ذیل داشتن کارفرمای مجاز اسپانیایی مهم ترین رکن برای اخذ ویزا بحساب می آید.

انواع اجازه کار

زمانی که متقاضی صرفا یک نیروی کار متخصص یا معمولی خارجی باشد باید برای یکی از انواع اجازه کار زیر درخواست دهد:

نوع A اجازه کار : برای کار  فصلی و یا زمان محدود . ممکن است قرارداد خاص و یا یک منطقه خاص جغرافیایی باشد. حداکثر مدت زمان ۹ ماه است.

نوع B اجازه کار اولیه: نیروی کار خارجی را به اشتغال در حرفه ای خاص و فعالیت در منطقه جغرافیایی مشخص برای یک دوره حداکثر ۱ ساله قادر می سازد.

نوع B تمدید اجازه کار : به آن دسته از دارندگان اجازه کار اولیه B پس از اتمام  مدت زمان اجازه کار خود حق انجام حرفه یا فعالیت های مختلف در یک دوره حداکثر ۲ سال داره می شود.

نوع C اجازه کار، که به  دارندگان ویزای کارB که ویزای آنها تمدید و مدت آن تمام شده است  حق انجام هر گونه فعالیت حرفه ای در سراسر قلمرو اسپانیایی داده می شود.

چنانچه تبعه غیر اسپانیایی متقاضی خود اشتغالی باشد باید یکی از انواع اجازه کار زیر را دریافت نماید:

نوع D اجازه کار اولیه: برای انجام فعالیت خاص برای حداکثر ۱ سال. مقامات و دستگاه های تصمیم گیرنده اسپانیایی می توانند این فعالیت را به یک منطقه خاص جغرافیایی محدود کنند.

نوع D اجازه کار تمدید: به آن دسته از دارندگان اجازه کار اولیه D پس از  اتمام اجازه کارشان حق انجام فعالیت های مختلف حرفه ای حداکثر برای مدت ۲ سال اعطا می شود. مقامات اسپانیایی می توانند این را به یک منطقه جغرافیایی خاص / یک فعالیت خاص محدود کنند.

نوع E اجازه کار به کسانی که قبلاً اجازه کار D برایشان صادر شده و مدت اجازه کار آنها تمام شده است تعلق دارد. به نیروی کار خارجی  حق انجام هر گونه فعالیت حرفه ای در سراسر قلمرو اسپانیا حداکثر برای مدت ۳ سال داده می شود.

در حالتی که متقاضی خود کارفرما به حساب می آید باید درخواست اجازه کار خود را از طرق زیر دریافت نماید:

نوع F اجازه کار : برای انجام فعالیت های حرفه ای در مرزهای اسپانیایی، به شیوه ای که روزانه به مرزهای کشوری که در آن به طور معمول اقامت دارند برگردند . این اجازه برای یک دوره حداکثر ۵ سال صادر،و پس از آن ممکن است تمدید گردد.

اجازه کار فوق العاده: برای شهروندان خارجی غیر اروپایی که به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی اسپانیا کمک کنند صادر می شود. این مجوز به کارگر خارجی انجام هر گونه فعالیت حرفه ای در سراسر خاک اسپانیا در حوزه صلاحیت و تخصص وی را اجازه می دهد با این حال مجوز مذکور باید هر ۵ سال تمدید شود.

مدارک ویزای کار اسپانیا

  • اصل و رونوشت گذرنامه معتبر
  • گواهی سوابق جنایی صادر شده توسط مقامات کشور فرد خارجی
  • گواهی پزشکی رسمی
  • سه عکس مخصوص پاسپورت مربوط به شش ماه گذشته
  • شماره ثبت مالی (NIE یا CIF) و شماره ثبت تامین اجتماعی از کارفرما.
  • پیشنهاد کار که در آن شرایط کار و شرایط فرد متقاضی تصریح شده باشد.
  • توضیحات کامل از کار و فعالیت شرکت.
  • اثبات از پرداخت بدهی کارفرما نیز می تواند مورد نیاز باشد

علاوه بر موارد مذکور شما باید تمام فرم های مورد نیاز خود را تکمیل و به استانی که قصد کار در آن را دارید  ارسال کنید. در این میان فرم های درخواست  EX-1 و EX-5، که باید توسط کارفرمای شما امضا و مهر شوند از اهمیت بسزایی برخوردارند. پس از تکمیل اطلاعات و مشخصات شخصی خود باید یک وقت ملاقات با کنسولگری اسپانیایی در کشور خودتان بگیرید. همراه با یک نسخه از فرم EX-5 که توسط استان تایید شده است، شما همچنین نیاز به یک بررسی سابقه کیفری و گواهی پزشکی محلی دارید. نماینده قانونی شما نیز می تواند در این جلسه شرکت کند. در نهایت با بررسی کنسولگری و سفارت می توانید مجوز کار  و ویزای خود را از کنسولگری اسپانیا که پرونده شما در آنجا بررسی شده است اخذ نمایید. با داشتن ویزای کار می توانید به اندازه مدت قید شده در ویزا در اسپانیا اقامت داشته باشید و زندگی و کار نمایید. همچنین همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز می توانند از طریق ویزای همراه به شما ملحق شوند و در آنجا زندگی و تحصیل نمایند.

در مطالب فوق تلاش شد اطلاعات کاربردی در خصوص مدارک ویزای کار در اسپانیا ارائه گردد و همان گونه که مطالعه فرمودید، برای صدور ویزای کار پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای اسپانیایی مهمترین و تاثیرگذارترین عامل به حساب می آید. به علاوه دانستن زبان اسپانیایی اگرچه جزو موارد قانونی اخذ ویزای کار این کشور نیست اما به طرز قابل توجهی بر فرایند اخذ ویزا تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین برای تهیه و ارائه مدارک ویزای کار در اسپانیا متقاضی می بایست به نکات مهمی توجه نماید بنابراین چنانچه قصد اخذ ویزای کار در اسپانیا را داشته و می خواهید نسبت به مدارک ویزای کاری در اسپانیا و سایر موارد مرتبط اطلاعاتی دقیق و کامل کسب نمایید، به وکیل مهاجرت به اسپانیا مراجعه فرمایید و به منظور بررسی همه جانبه و کامل مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا یا اخذ تابعیت اسپانیا، سایر راه های مهاجرت به این کشور مثل مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا را نیز بررسی فرمایید.

فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *