مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند :

امروزه افراد زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت به کشور فنلاند رادارند . کشور فنلاند عضو کشور های پیمان شینگن می باشد و همین دلیل باعث شده است توجه افراد زیادی را برای مهاجرت به فنلاند به خود جلب کند . راه های مهاجرت به فنلاند متعدد می باشد اعم از  مهاجرت تحصیلی ، کاری و …. افراد می توانند یکی از این راه ها را انتخاب کنند و برای مهاجرت به فنلاند اقدام نمایند . با توجه به اینکه هر کشوری برای مهاجرت قواعد و اصول خاص خودش را دارد مهاجرت به فنلاند نیز قوانین و قواعد خاص مربوط به خودش دارد . چنانچه  در خصوص مهاجرت به فنلاند وآشنایی با قوانین مهاجرتی فنلاند به دنبال کسب اطلاعات هستید مقاله حاضر را مطالعه نموده تا علاوه برآشنایی با قوانین مهاجرت به فنلاند با قوانین حاکم بر راه های مهاجرت به فنلاند نیزآشنا شوید .

آیا به مهاجرت به فنلاند فکر کرده اید؟ راه های مهاجرت به فنلاند چیست؟ آیا همه طرق مهاجرت به فنلاند منجربه اقامت دائم میشود؟ هزینه تحصیل در فنلاند چه مقدار است؟ آیا با دریافت ویزای کار فنلاند میتوان  اقامت فنلاند را کسب نمود؟ هزینه زندگی در فنلاند چه مقدار است؟ سرمایه گذاری در فنلاند به چه صورت است؟

فنلاندکشوری است پر از مناظر بکر و دیدنی که در سال ۲۰۱۷ جزو ۳ کشور برتر  دنیا  از نظر توریستی قرار گرفته است . پایتخت کشور فنلاند شهر زیبای هلسینکی می باشد .  فنلاند کشوری جمهوری خواه و عضو اتحادیه اروپا است .  فنلاند ششمین کشور اروپا از نظر مساحتی است . پول رایج کشور فنلاند یورو و زبان مرسوم آن ها فنلاندی و سوئدی می باشد .

فنلاند  یک کشور باز و مهاجر پذیر است . که خود را در احترام به روش های مختلف از زندگی فرهنگ ها و مذاهب می بالد . که تا حد زیادی توسط موج پناهجویان خاورمیانه تست شده است . فنلاند کشور همگن است که حدود ۵٫۵ میلیون نفر جمعیت که حدود ۴٪ از آنها خارجی هستند .  دانشگاه های فنلاند از سطح بالایی برخورد دار هستند . تنها مشکلی که برای جویندگان کار در کشور فنلاند یادگیری زبان می باشد.

همانطور که گفته شد ره های  قانونی مهاجرت به فنلاند متعدد می باشد که از جمله این راه ها :

مهاجرت از طریق تحصیل به فنلاند

مهاجرت از طریق کار به فنلاند

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به فنلاند

مهاجرت از طریق پناهندگی به فنلاند

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج به فنلاند

مهاجرت از طریق تحصیل به فنلاند :

سیستم نظام آموزش عالی فنلاند به صورت رایگان می باشد . که از دو  قسمت تشکیل می شود یکی دانشگاه ها و دیگری دانشگاه ها علوم کاربردی (UAS)  که دانشگاه های علوم کاربردی در گذشته در کشور آمریکا به عنوان پلی تکنیک شناخته می شد . در دانشگاه های فنلاند سیستم آموزش به صورتی می باشد که تمامی دروس در نتیجه تحقیقات علمی به دست آمده توسط اساتید به دانشجویان تدریس می شود و اساتید دانشگاه ها با جدیدترین روش ها و تحقیقات علمی آپدیت آماده آموزش به دانشجویان هستند . اکثر دانشگاه های فنلاند  امکان تحصیل در سه مقطع تحصیلی آکادمیک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند و مثل دیگر کشورها مدت زمان این دوره های تحصیلی ۲، ۳ و ۴ ساله هستند . برای مقطع کارشناسی در کشور فنلاند تعداد دانشگاه های کمتری وجود دارند که به زبان انگلیسی در فنلاند رشته های تحصیلی را رائه می دهند و اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان فنلاندی و سئدی تدریس می شود . اگر شخص متقاضی قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارد  می بایست با دانشگاه های فنلاند و با اساتید در ارتباط باشد . تحصیل در مقطع دکترا نیازمند این موضوع است که حتما مستقیم از دانشگاه پذیرش گرفته شود و دانشجو می بایست مستقیم با دانشگاه و اساتید در ارتباط باشد .

مهاجرت از طریق پناهندگی به فنلاند :

سیاست قوانین بیگانگان در فنلاند از سال ۱۹۷۹ مطرح شده است و از سال ۱۹۸۵ آغاز گردید.فنلاند داری سهمیه اسکان برای پناهندگان است .قانون فنلاند تمام احتیاجات و روش های پذیرش پناهندگان به فنلاند را تحت سهمیه مشخص کرده است .اطلاعیه کمیساریای سازمان ملل متحد (UNHCR) برای پناهندگان فنلاند اساس نامه ای را تشکیل داده اند.که سهمیه پدیرش پناهندگان را در کشور فنلاند هر ساله ۷۵۰ نفر مشخص کرده است.در سال ۲۰۱۳ دولت تصمیم گرفت تا ۳۰۰ نفر را به سهمیه پناهندگان اضافه کند. قانون بیگانگان فنلاند شامل تعریف پناهندگی و همچنین الزامات و روش های پذیرش پناهندگان تحت سهمیه سازمان ملل است .وزیر کشورفنلاند پس از مشورت با وزارت امور خارجه و وزارت کار و اقتصاد فنلاند در رابطه با پذیرش پناهندگان تصمیم گیری می کنند .پارلمان فنلاند میزان  سهمیه سالانه و تخصیص منابع و امکانات به پناهندگان مستقر در فنلاند ،را از بودجه دولت تعیین می کند.

مهاجرت از طریق کار به فنلاند :

یکی دیگر از راه های مهاجرت به فنلاند از طریق کار می باشد که اقدام از طریق ویزای کار در کشور فنلاند از سه طریق امکان پذیر می باشد . ویزا های کار فلاند متعدد هستند که  حال به معرفی های آن ها می پردازیم :

ویزای پیشنهاد کار : این نوع ویزا برای اشخاصی می باشد که پیشنهاد کار از سمت یک کارفرمای خارجی دارند و کارفرمای مورد نظر برای شان دعوت نامه کاری فرستاده باشد و نشان دهد که می تواند متقاضی را ساپورت کند این ویزا ابتدا در کشور اسپانیا به مدت ۳ ماه  اطلاعیه می شود در صورتی که شخصی با مشخصات مذکور  در اطلاعیه کارفرما در کشور فنلاند یافت نشد مجددا سه ماه در اتحادیه اروپا اطلاعیه می شود ودر نهایت اگر باز هم کسی یافت نشد متقاضی می تواند در آن شغل استخدام شود .

ویزای جستجوی کار : برای اقدام از طریق این ویزا ابتدا افراد باید شرایط تحصیلی شان ، سوابق کاری شان  و… بررسی شود  در صورت داشتن این شرایط  موفق به دریافت این ویزا می شوند که در این صورت کشور مقابل به او اجازه یافتن کار را در مدت زمان مشخص می دهد . نکته ای که در این ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که خانواده شخص متقاضی پس از یافتن شغل و در حالت اشتغال فرد و دریافت حقوق می توانند به او ملحق شوند .

مهاجرت از طریق ازدواج به فنلاند :

یکی از راه های اخذ اقامت و مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند داری تابعیت کشور فنلاند می باشد . هر کشوری برای ازدواج شهروندان خود با یک فرد خارجی قوانین مربوط به خود را دارد.قبل از ازدواج تحقیقات در خصوص متاهل بودن فرد اتباع خارجی در کنسول گری کشور خود به صورت رسمی صورت می پذیرد . برای ثبت ازدواج باید مدارک لازم را جهت اقامت به اداره پلیس شهر مربوطه اقامت شخص تحویل دهید.پیش از آنکه ویزای یا زمان اقامت شما در فنلاند به اتمام برسد باید تقاضای اجازه اقامت را پر کنید .

مدارک مورد نیاز ازدواج در فنلاند :

  • گذرنامه
  • ویزای اقامت ( در صورت وجود)
  • حکم طلاق (در صورت وجود)
  • گواهی تایید و عدم ممانعت توسط مقامات فنلاندی
  • دو نفر شاهد

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به فنلاند :

برای سرمایه گذاری در کشور فنلاند شرکت های خارجی این امکان را دارند که از شرکت های سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی و همین طور از تحقیقات اقتصادی دانشگاه فنلاند بهره مند شوند .

امروزه سرمایه گذاری در کشور فنلاند  دز ۷ بخش  زیر اماکن پذیر می باشد :

در بخش فناوری پاک ،  بخش پژوهش ،  نوآوری محرک های اصلی ، بهداشت و سلامت ، بخش it  ، استخراج  و اکتشاف معدن ، خرده فروشی ،  بخش مسافرت و گردشگری

شرکت های کوچک می توانند کمک های مالی به اندازه ۴۵% از کل هزینه حقوق و دستمزد را از دولت دریافت کنند

دولت فنلاند مزایای مالیتی به شرکت های کوچک ومتوسط اعطا کرده است

دولت فنلاند کمک های مالی به شرکت های کاووش بخش تحقیق وتوسعه را فراهم میکند این کمک ها میتواند در غالب وام با نرخ پایین بهره صورت گیرد

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت ک مهاجرت به فنلاند همیشه یکی از انتخاب ها افراد برای ورود به اتحادیه اروپا می باشد . راه های قانونی مهاجرت به فنلاند متعدد می باشد افراد و همچنین انتخاب زیادی برای مهاجرت به فنلانددارند .که می توانند از طریق یکی از آن ها اقدام کنند . برای مهاجرت به فنلاند مقاله فوق رو مطالعه بفرمایید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *