پناهندگی در هلند

پناهندگی در هلند

آیا شرایط پناهندگی در هلند را می دانید؟ آیا از وضعیت پناهندگان در هلند اطلاع دارید؟ درخواست پناهندگی در هلند به چه صورت می باشد؟ برنامه پناهندگی در هلند به چه صورت می باشد؟ مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در هلند چگونه می باشد؟

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

همانطور که می دانید راههای متفاوتی برای مهاجرت به هلند وجود دارد که این راهها عبارتند از: تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد می باشد که ما در این مقاله در رابطه با پناهندگی در هلند برای شما عزیزان شرح می دهیم. پناهندگی در هلند یکی از اشتباه ترین راههای مهاجرت می باشد که افراد می توانند انتخاب نمایند. افرادی که پناهندگی در هلند را برای مهاجرت بر می گزینند متحمل زیان هایی می شوند که اغلب این زیانها قابل جبران نمی باشند. همه ساله افراد بسیاری جان خود را بخاطر مهاجرت از طریق پناهندگی در هلند از دست می دهند. ما در این مقاله پناهندگی در هلند را به شرح شما عزیزان می رسانیم . توصیه ما این است قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت بهتر است از قوانین مهاجرت اطلاع کافی داشته باشید و از طریق وکیل مهاجرت اقدام کنید .وکیل مهاجرت با آشنایی کامل از قوانین هلند، می تواند در کوتاه ترین زمان شما را به اهداف مورد نظرتان در امر مهاجرت یاری رساند .

طبق کنوانسیون پناهندگی ۱۹۵۱ژنو پناهنده به کسی اطلاق می شود که در کشور خود به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی، تعلق به یک گروه اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

 

انواع درخواست ثبت نام پناهندگی در هلند

در این بخش مطابق با قوانین و مقررات هلند در خصوص پناهندگی در هلند می پردازیم به طرق درخواست پناهندگی در هلند:

۱٫قربانیان خشونت و شکنجه   ۲٫نیازمندان حمایت حقوقی و امنیتی     ۳٫نیازهای پزشکی    ۴٫زنان و دختران در معرض خطر     ۵٫پیوستن خانواده     ۶٫کودکان و نوجوانان در معرض خطر     ۷٫فقدان وجود راه حل های مناسب جایگزین قابل اعمال.

 

زمان رسیدگی به پرونده های پناهندگی در هلند

زمانهایی که به پرونده های پناهندگی افراد رسیدگی می شود متفاوت می باشد و این زمانها بدین صورت می باشد که:

۱: در موارد اورژانسی حداکثر زمانی که بین درخواست پناهندگی و تابعیت زمان لازم است معمولا ۷ روز می باشد. و از هر ۱۰۰ پرونده در حدود ۵۰ الی ۶۰  درصد پرونده ها ضروری و یا اورژانسی می باشند.

۲: در موارد اضطراری حداکثر زمان بین درخواست پناهندگی تا تابعیت فرد در حدود ۶ هفته زمان لازم است.

۳: در مواردی که پرونده ها به صورت عادی می باشد حداکثر زمانی که مورد نیاز است تا پرونده پناهندگی بررسی شود در حدود ۱۲ ماه می باشد.

برنامه ی پناهندگی در هلند

برنامۀ پناهندگی در هلند به طور رسمی توسط مقنن تصویب نشده است بلکه براساس ۲۰۰۰ قانون موجود که برای پذیرش پناهندگی به وجود آمده است به رسمیت شناخته شده است که برای بررسی شرایط پناهجو اعمال می شود.

شرایط پناهندگی، مجوز اسکان، اقامت و شهروندی در هلند

هیچگونه مقرراتی برای درخواست پناهندگی در خارج از قلمرو کشور هلند وجود ندارد. متقاضیان درخواست پناهندگی در هلند باید پس از ورود به فرودگاه درخواست پناهندگی خود را نمایند و کارهای مورد نظر خود را برای درخواست پناهندگی انجام دهند. پس از اینکه با درخواست پناهندگی فرد موافقت شد اجازه اقامت ۵ ساله به افراد داده خواهد شد که این اجازه اقامت به صورت اقامت دائم می باشد.

مراحل رسیدگی به درخواست پناهندگی در هلند

در کشور هلند مراجع رسیدگی به درخواست های پناهندگی، اداره مهاجرت هلند می باشد که با عنوان مخفف IND می باشد. کسی که درخواست پناهندگی می نماید پناهجو نامیده میشود و پس از آنکه اجازه اقامت از طرف دولت به او اعطا شد، پناهنده گفته می شود.

پناهندگان در هلند تا زمانی که با درخواست پناهندگیشان موافقت نشده است از هیچگونه حق و حقوقی برخوردار نخواهند بود اما زمانی که با درخواست پناهندگی افراد موافقت شود از تمام حقوق یک شهروند هلندی از جمله کار برخوردار خواهند شد.

انواع جواب به درخواست پناهندگی در هلند

پس از اینکه درخواست پناهندگی فرد مورد بررسی قرار گرفت ۳ جواب ممکن است به فرد داده شود که عبارتند از:

۱: جواب مثبت: به این معنی می باشد که با درخواست پناهندگی فرد موافقت شده است و اجازه اقامت ۵ساله به فرد داده می شود.

۲: درخواست زمان بیشتر: در صورتی که بررسی درخواست پناهندگی فرد به طول بیانجامد و مدت زمان بیشتری برای بررسی زمان لازم باشد اداره مهاجرت از فرد درخواست بیشتری می خواهد تا تحقیقات خود را در مورد پرونده فرد کامل نماید و تا زمانی که تحقیقات به اتمام نرسیده است پناهجو باید در کمپ های پناهندگی بماند. در این صورت اداره مهاجرت موظف است نظر خود را در مورد پرونده پناهندگی فرد در ظرف ۶ ماه بیان نماید.

۳: جواب منفی: در صورتی که با درخواست پناهندگی فرد موافقت نشود به فرد پناهنده جواب منفی داده می شود. این کار در حدود ۴۸ ساعت قبل از اعلام رای منفی نهایی ابلاغ می شود تا اگر فرد پناهنده و یا وکیل او دلایلی برای اداره مهاجرت دارند بیان نمایند.  در صورتی که به فرد پناهنده جواب منفی داده شود باید فورا کشور را ترک نماید.

قانون دابلین در مورد پناهندگان

قانون دابلین یک توافق بین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و آن بدین گونه است که در صورتی که با تقاضای پناهندگی شخص پناهنده در کشوری که شخص درخواست پناهندگی کرده موافقت نشود و یا فرد اخراج شود در هیچ کشوری نمی تواند درخواست پناهندگی نماید و به عبارتی درخواست پناهندگی فرد در هیچ کشوری پذیرفته نمی شود. شاهراه اصلی ورود پناهندگان به اروپا کشور یونان و ایتالیا می باشد و به محض ورود افراد به این کشورها از آنها اثر انگشت گرفته می شود تا در هر کشور دیگر از اتحادیه اروپا که درخواست پناهندگی نمایند به کشوری که وارد شده اند فرستاده شوند این امر برای سختتر کردن کار پناهندگان در کشورهای اروپایی می باشد.

در نهایت بهتر است بگوییم که پناهندگی در هلند یکی از اشتباه ترین راههای موجود برای مهاجرت می باشد و افراد می توانند از طرق قانونی و اطمینان خاطراز طریق وکلای مهاجرتی حاذق در این امر مهاجرت نمایند. در صورتی که با درخواست پناهندگی در هلند موافقت نشود فرد پناهنده موظف است فورا کشور را ترک نماید. پناهندگی در هلند خطرات و ضرر و زیان های خاص خود را دارد که اغلب این ضرر و زیانها برای فرد غیر قابل جبران می باشد و حتی افراد در برخی اوقات باید هزینه گزافی را برای جبران ضرر خود متحمل شوند.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  از موسسه MIE وکیل مهاجرت بهره مند شوید و از اطلاعات خوب این سایت در رابطه با راه ها و قوانین مهاجرت بهره مند شوید .

نگارنده: سید علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *