اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک

آیا با ازدواج با یک فرد بلژیکی می توان به اقامت اروپا رسید؟ آیا قصد اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک را دارید؟ شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک  چیست؟مدت زمان مورد نیاز بعد از اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک چه مدت زمان میباشد؟ آیا شریک شما در کشور بلژیک نیز باید دارای تابعیت آن کشور باشد؟ آیا با اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک میتوان برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد؟ ما در این مقاله تمام جواب سوالات شما سروران گرامی در باب اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک را پاسخ میدهیم.

کشور بلژیک مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع دارد . یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد و این کشور یکی از مهمترین کشورهای صنعتی جهان به حساب میاید. پایتخت کشور بلژیک، شهر بروکسل است. بلژیک در حال حاضر یکی از اعضای شنگن محسوب میشود. بلژیک از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه نهم جهان قرار دارد. زبان رسمی این کشور به دو دسته تقسیم میشود : فلامنی و فرانسوی. واردات و صادرات نیز در اقتصاد این کشور مطرح است. جمعیت کشور بلژیک ۱۰,۳۹۲,۲۶۶ نفر است .واحد پول این کشور یورو می باشد . بلژیك از نظر آب و هوایی دارای تابستانهای نسبتاً خنك و زمستان هایی بسیار سرد می باشد . بارندگی كافی در تمامی ایام سال در کشور بلژیک دیده میشود و معمولاً مناطق دور از دریا تابستانهای گرمتر و زمستانهای سردتری دارد .لازم به ذکر است که این کشور سرسبز میباشد.

اگر فردی با یکی از اتباع بلژیکی ازدواج کند میتواند تابعیت این کشور را بدست آورد. یکی از راه های قانونی مهاجرت، مهاجرت از طریق ازدواج است به طوری که شخص می بایست با توجه به قوانین کشورمورد نظر میتواند ازدواج با یک فرد دارای تبعیت آن کشور به تابعیت برسد.

انتخاب آزاد

در بلژیک ، هر کسی آزاد است با فردی که می خواهد ازدواج کند و تصمیم بگیرد. ازدواج تحمیلی ممنوعیت قانونی دارد. مجازات فردی که شخصی را علی رغم میل خود به ازدواج با فرد دیگری مجبور می کند ممکن است تا دو سال حبس داشته باشد. حتی اگر ازدواج واقعا انجام نشود، اعمال زور همچنان قابل مجازات است. اعمال زور می تواند فیزیکی یا روانی باشد (تهدیدها یا فشارهای عاطفی) . ازدواج سنتی زمانی است که والدین یا اعضای خانواده فردی را به عنوان شریک فرزندشان انتخاب می کنند. وقتی هر دو زوج کاملاً با این ازدواج موافقت کردند، این ازدواج قانونی میشود.

در صورتی می توان در این کشور ازدواج کرد کرد

یکی از زوجین در زمان ازدواج بلژیکی باشد.

یکی از زوجین در زمان ازدواج مقیم بلژیک باشد.

یکی از زوجین در زمان ازدواج رسمی بیش از ۳ سال در بلژیک اقامت داشته باشد.

از سال ۲۰۰۳ ازدواج همجنسی در بلژیک قانونی شده است. در شرایطی که یکی از آن دو بلژیکی باشند و یا بیش از ۳ سال در بلژیک اقامت داشته باشند.

ازدواج با شخص بلژیکی

کسی که می خواهد با یک فرد بلژیکی ازدواج کند به صورت اتوماتیک تابعیت بلژیکی دریافت نمی کند. برای اخذ تابعیت بلژیک باید با همسر بلژیکی در طول زمان مشخصی قبل از درخواست تابعیت زندگی کرده باشید. فرد پس از سپری کردن ۳ سال از اقامت خود می تواند درخواست تابعیت نماید.

هر یک از زوجین باید یکی از شرایط زیر را بر آورده سازد

فردی که از بین زوجین می خواهد تابعیت بلژیک را اخذ کند باید قبل از ازدواج و ثبت آن در شهرداری درخواست خود را اظهار کند.

حداقل ۶ ماه در بلژیک زندگی کرده باشند درصورتی که فرد خارجی در زمان درخواست اجازه اقامت بیشتر از سه ماه را داشته باشد.

حداقل ۳ سال با هم زندگی کرده باشند در شرایطی که فرد خارجی اجازه اقامت بیشتر از ۳ ماه در بلژیک را دارا نباشد.

اگر محل اصلی اقامت شما خارج از بلژیک باشد باید درخواست خود را به کنسول بلژیک اظهار کنید.

سایر شرایط ازدواج در بلژیک

هردو شریک باید مجرد یا مطلقه باشند .شرکا نمی توانند خویشاوندان نزدیک باشند (مثلاً: برادرها و خواهرها نمی توانند ازدواج کنند).هردو شریک باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشند. در صورت موافقت والدین و دادگاه، ازدواج از سن ۱۶ سال به بالا مجاز است.البته در برخی کشورها همچون ایران آثار حقوقی در مورد اخذ تابعیت پس از ازدواج با شوهر یا زن آن کشور متفاوت می باشد . اما در رابطه با کشور بلژیک ازدواج با مرد یا زن تبعه ی آن قطعاً منتهی به اخذ تابعیت می گردد . این امر مربوط بر این است که پرونده ی اخذ تابعیت در بلژیک درست ارائه گردد و دارای شاکله ی صحیح حقوقی باشد.بسیاری از کشور ها اشخاص می توانند از طرق ویزای نامزدی نیز به اقامت آن کشور رسیده که کشور بلژیک نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد که این قوانین با توجه به شرایط کشورها متفاوت می باشد.در کتاب قانون مدنی ایران نیز قانون گذار در ماده های ۹۷۶،۹۸۰،۹۸۶،۹۸۷ به تفصیل در باب شرایط و قوانین ازدواج اشخاص با تابعیت مرد و زن ایرانی با افراد با تابعیت کشور های دیگر بیان شده است.کشور بلژیک مثل دیگر کشورهای جهان دارای قوانین دال بر ویزای ازدواج می باشد.کشور بلژیک تنها مراسم ازدواج های مدنی قانونی را به رسمیت شناخته که این مراسم مدنی می بایست در یک دفتر ثبت ازدواج به ثبت رسیده باشد.با توجه به قوانین دولت بلژیک، بلیط های هواپیما و مدارک اجاره نامه می تواند به عنوان مدرک اقامت استفاده گردد.به اشخاص خارجی کشور بلژیک که بتوانند در این کشور ازدواج کنند ویزای کلاس C شینگن داده خواهد شد.

لازم به ذکر است که زندگی مشترک بدون ازدواج های ثبت شده در بلژیک تا حدودی غیر قابل قبول می باشد.فرزندان هم در صورت ازدواج با فرد بلژیکی و با توجه به این مسئله که کشور بلژیک از قوانین خون تبعیت می کند به صورت اتوماتیک دارای تابعیت بلژیکی می باشد و دارای شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک می باشند.برای اینکه از اطلاعات بیشتری در باب اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک یا دیگر کشور های اروپایی برخوردار شوید می توانید با مشاورین مجرب ما تماس بگیرید تا شما را در زمینه مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق ازدواج در بلژیک راهنمایی نمایند.

اردلان فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *