اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان

همانطور که میدانید راه های اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان و کشورهای دیگروجود دارد با توجه به اینکه اکثر کشورهای جهان دارای قوانین خاص خود مباشند به همین دلیل اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان و کشورهای دیگر متفاوت است و باید قوانین و شرایط مربوط به اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان و کشورهای دیگر را بطورکامل دانست تا در اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان و کشور های دیگر دچار مشکل نشوید و اینکه میتوان به این موضوع اشاره کرد که این روش یعنی همان اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان است ما در این مقاله درباره همین موضوع یعنی اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان را بررسی میکنیم.اخذ تابعیت از طریق ازدواج در مجارستان چگونه است ؟ایا از طریق ازدواج در مجارستان میشود تابعیت گرفت ؟هزینه زندگی در مجارستان چگونه است ؟راه های اخذ اقامت از طریق ازدواج در مجارستان  چیست ؟مدت زمان اخذ ویزای ازدواج در مجارستان چقدر است ؟
در رژیم حقوقی بیشتر دولت های جهان یکی از روش های اخذ تابعیت کشور ها ازدواج است . در قوانین گذشته دولت ها، ا زدواج با تبع (مرد) ان کشور مورد نظر باعث اخذ تابعیت ان کشور میشود.متوان برای نمونه قوانین ایران را بررسی کرد در قانون مدنی ایران بیان شده است که هنگامی  که یک زن با مرد ایرانی ازدواج کند تابعیت ایرانی ناخوداگاه به ان زن اعطا میگردد و اگر مرد خارجی با زن ایرانی ازدواج کرده باشد ان مرد نمیتواند تابعیت ایران را اخذ کند لذا اینگونه شرایط حقوقی در دنیا دچار تغییر شده است در حال حاضر اگر کسی بخواهد با فردی در خارج از کشور ازدواج کند می تواند اقامت کشور مورد نظر را اخذ کند و با گذشت زمان اقامت ان فرد به ابعیت تبدیل شود .
حال برای این که فرد بتواند اقامت کشور خارجی را اخذ کند باید شرایط ان که شامل همان مدارک میشود را دارا باشد تا بتواد اقامت کشورمورد نظر را بدست بیاورد. کشور مجارستان هم مانند کشور های اروپایی دیگر دارای  قوانین خاص خود هست  که زمانی که با تبعه ان ازدواج میکنین چه مرد، چه زن می توانید اقامت ان کشور را اخذ کنید و اینکه باید بدانیم اقامت با تابعیت متفاوت است و اخذ تابعیت مدت زمان بیشتری می خواهد حال برای مثال فردی با یک تبعه    امریکا ازدواج کند زمان اخذ ویزای همسرشش ماه تا یکسال و نیم است لذا برای کسی که گیرن کارت امریکا را دارداگر بخواهد همسرش را به امریکا بیاورد سه تا چهار سال زمان میبرد. با توجه به مثال بالا اخذ تابعیت از طریق ازدواج به مجارستان  با سایر کشورها تفاوت دارد بطوری که اگر فردی  با یک تبعه یا کسی که فقط اقامت ان جا رو دارد لیکن این شرایط در اکثر کشورها بیشتر از یک سال رمان نمی برد.

یکی از سریع و اسان راههای مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت مجارستان ازدواج با یک تبعه (زن-مرد) مجارستانی و یا شخصی است که تنها اقامت مجارستان را دارد. اما باید توجه داشته باشید که این راه به هیچ وجه ساده نیست و شما جهت انجام صحیح اقدامات حقوقی اخذ ویزای ازدواج نیاز به  اطلاعات کافی در این مورد خواهید داشت . در سالهای اخیر به دلیل اینکه افرادی به بهانه ازدواج وارد کشورهای اروپایی شدند و به شیوه های گوناگون اقدام به اخذ اقامت به بهانه ازدواج نموده اند قوانین بسیار دشواری وضع شده است. کسانی که تصمیم مهاجرت به مجارستان و یا اخذ اقامت دائم مجارستان از این طریق را دارند می بایست اثبات نمایند که این ازدواج قصد واقعی آنها بوده و برای اثبات این موضوع باید مدارکی به سفارت ارائه دهند که عبارتند از نشان دادن علقه عاطفی میان خود زوج را ثابت کنند و  مدارک مالی همسر، گواهی تجرد شخص پیش از ثبت ازدواج و فرمهای سفارت می شود. یکی از مهم ترین مدارک جهت نشان دادن به سفارت مدارک مالی – شغلی همسر (مرد یا زن) مقیم مجارستان است. در واقع باید ثابت شود این فرد شغل مناسبی جهت امرار معاش و تأمین هزینه های زندگی در کشور مجارستان دارد.

عقد اتباع خارجی در مجارستان

یک زوج خارجی اگر قصد ازدواج داشته باشند قبل از ثبت باید اعلام کنند. لذا با در نظر گرفتن قانون هفت سال ۲۰۱۳ در قانون مدنی حقوق شخصی و مالی است که این مقررات عبارتند از: اقامت قبل از ازدواج، علل ابطال ازدواج،  تشریفات ازدواجو قرار داد ازواج .

اگر ازدواج  شرایط قانونی انجام شده باشد می توان بین یک شهروند مجارستانی و هر شهروند خارجی و یا یک شخص بدون تابعیت انجام شود. همچنین یک امکان قرارداد ازدواج بین دو شهروند، که دارای  یک تابعیت ، و یا بین افراد با تابعیت های مختلف وجود دارد. بر خلاف برخی از ایالت ها، محل اقامت مجارستان و یا محل سکونت یک پیش شرط است.( و یا مقامات کنسولی باید اعلام قصد ازدواج را ضبط کند. قبل از ازدواج هر دو طرف ازدواج را باید اعلام کنند که هیچ مانع قانونی وجود ندارد، پس از ازدواج طرفین در نام خانوادگی آنها تصمیم می گیرند.

دفتردار برای ازدواج یک تاریخ،  سی روز پس از زمان وصول اعلام قصد ازدواج  تعیین می کند. در موارد موجه، دفتر اسناد رسمی ممکن است معافیت از محدودیت زمانی باشد.

در اقدامات قبل از ازدواج، موارد زیر باید بررسی شود:  شهروندان، هویت،وضعیت تاهل واقعی،نشانی،شماره شناسایی شخصی و گواهی تولد شرایط اساسی  که فرد باید برای اقدام حتما تمامی این مدارک را ارئه نماید .

افراد باید توجه کافی داشته باشند که برای مهاجرت به مجارستان حتما از مشاورین موسسه MIE و وکلای مهاجرت در مجارستان مشاوره و راهنمایی لازم را اخذ نمایند .

همچنین بهتر است بدانید دانشگاههای مجارستان بسیار فوق العاده و دارای رنکینگ عالی می باشند و افراد می توانند به جای اینکه از طریق ازدواج اقدام نمایند تا در اخذ ویزا دچار مشکل شوند از طریق تحصیل در مجارستان  اقدام نموده تا بهتر ویزا و اقامت مورد نیاز را اخذ نمایند .

در نهایت می توان گفت اخذ تابعیت از طریق ازدواج به مجارستان بهترین و اسان تر از  راه های دیگر میباشد به دلیل اینکه بلا فاصله بعد از ازدواج فرد می تواند اقمت امجاری را کسب کند در نهایت می توان به این موضوع  اشاره کرد که تمام قوانین در باره اخذ تابعیت ار طریق ازدواج در مجارستان  با کشورهای دیگر متفاوت است و افراد بهتر است از وکیل مهاجرت و موسسه MIE  تمامی راهکارهای مهاجرت را جویا شده و مهاجرت تحصیلی به مجارستان و مهاجرت کاری به مجارستان همچنین سرمایه گذاری در مجارستان را جویا شده و اطلاعات کامل را بدست بیاورید . تا بتوانید از تمامی راهها در زمینه ی مهاجرت به مجارستان استفاده نمایید .

 

مجتبی فلاح

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *