اخذ تابعیت از طریق ازدواج

اخذ تابعیت از طریق ازدواج

در نظام حقوقی اکثر کشورهای جهان ، یکی از راههای اخذ تابعیت کشور دیگر ازدواج است. در نظامات سابق حقوقی ازدواج با یک مرد موجب تحمیل تابعیت می شد؛ برای مثال در نظام حقوقی ایران و در قانون مدنی مقرر شده که اگر یک خانم غیر ایرانی با یک مرد ایرانی ازدواج کند ، تابعیت ایرانی به آن بانو اعطا می شود و اگر زوج (مرد) خارجی با زن ایرانی ازدواج می کرد ، این ازدواج قطعاً منجر به اخذ تابعیت نمی گردید. لیکن این وضع حقوقی در اکثر کشورهای دنیا تغییر نموده است. اکنون اگر شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند ، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ کند و پس از مدتی که از اقامت بگذرد ، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود .

برای اخذ اقامت کشور دیگر از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل کند و همچنین عده ای از مدارک را تحویل نماید تا بتواند اقامت آن کشور را اخذ کند .

در مورد کشور پرتغال نیز در صورتی که شما با یک نفر ازدواج نمودید که تبعه آن کشور می باشد می توانید متقاضی اقامت در این کشور باشید؛ البته به یاد داشته باشید اقامت با تابعیت فرق می کند و معمولاً طول مدت دریافت ویزا برای همسر مقیم یا همسر تبعه یک کشور دیگر فرق می کند .

به بیان دیگر اگر فرضاً شما با یک آمریکایی ازدواج کنید (تبعه آمریکا) طول مدت دوره ای که اخذ ویزای همسر طول خواهد کشید ، حدود شش ماه تا یک سال و نیم است ، لیکن برای شخصی که گرین کارت آمریکا دارد اگر بخواهد همسرش را به آمریکا بیاورد حدود سه تا چهار سال این پروسه به طول می انجامد.

در کشور پرتغال هم نظیر آنچه در فوق شرح دادیم فرق می کند که شما با یک تبعه ازدواج کنید یا با کسی که فقط اقامت دارد.

البته در بسیاری از کشورها پروسه برای هیچ یک از موارد (چه همراه برای تبعه و چه همراه برای مقیم) بیش از یک سال نخواهد بود.

در مورد اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور پرتغال باید مدارک شما را بررسی کنیم تا بتوانیم تعیین کنیم که طول مدت اخذ اقامت از طریق ازدواج برای شما چه مقدار است .

نکته حائز اهمیت این است که مؤسسه ملک پور تنها یک مؤسسه مهاجرتی است و مقصود از اخذ اقامت ازدواج یا اخذ تابعیت از طریق ازدواج تنها انجام امور مهاجرتی است و انتخاب زوج و یا زوجه با خود شما می باشد و ما در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی را پذیرا نیستیم .

حتی اگر شما بخواهید دعوائی را علیه زوج یا زوجه در کشور ثالث اقامه کنید ما می پذیریم و امور حقوقی مربوط به آن را انجام می دهیم.

به هر ترتیب چنان چه در مورد امور حقوقی ازدواج در خارج از کشور ، ازدواج با تبعه خارجی ، آثار ازدواج با افراد مقیم کشور پرتغال ، دعوا علیه زوج یا زوجه ، اخذ اقامت از طریق ازدواج و این گونه مسائل سؤال دارید ، با مشاورین ما تماس بگیرید تا در صورت امکان به شما کمک کنند .

2 پاسخ
  1. Avatar
    sahar می گوید:

    سلام
    من با یک آقای پرتغالی ازدواج کردم و در حال حاضر مراحل اخذ اقامت و سپس تابعیت رو نمیدونم و متاسفانه سفارت پرتغال اطلاعات کمی در این مورد داره جوری که هر کارمند متفاوت با کارمند دیگر دراین زمینه اطلاعات داره لطفا مرا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      شما میتوانید طی زمانی به اقامت برسیدجهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *