اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا

اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا:

آیا در مورد اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا سوالی دارید؟ شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا چگونه است؟ آیا در مورد شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا اطلاعاتی دارید؟ با توجه به اینکه راههای متفاوتی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق تولد به ایتالیا را انتخاب می نمایند. هر کشوری قوانین و مقررات خود را برای اخذ تابعیت دارا می باشد که کشور ایتالیا هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود همچنین اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا دارا شرایطی می باشد. بهتر است بدانید که کشور ایتالیا سیستم خون را دارا می باشد و افراد برای اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا باید شرایط را مهیا نمایند تا بتوانند اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا را بدست آورند. ما در این مقاله سعی بر این داریم تا در مورد اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا برای شما عزیزان مطالبی را بیان نماییم و به سوالات شما در مورد اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا پاسخ دهیم.

همانطور که می دانید کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد. اشخاصی که اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نمایند برای سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه نیاز به ویزا ندارند. راههای اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا متعدد است و یکی از این راهها اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا می باشد که افراد می توانند اقدام نمایند. کشور ایتالیا جز کشورهایی است که سیستم خون را  دارا می باشد یعنی تابعیت از پدر و مادر به فرزند منتقل خواهد شد.

در تمامی کشورهای دنیا ۲ نوع سیستم اخذ تابعیت وجود دارد:

۱:سیستم خون  ۲:سیستم خاک.

۱: سیستم خون: سیستم خون سیستمی می باشد که فرزند به محض تولد تابعیت را از پدر و یا مادر خود اخذ می نماید و کشور محل تولد ملاک قرار نمی گیرد.

۲: سیستم خاک: سیستم خاک سیستمی می باشد که با تولد فرزند در خاک یک کشور فرزند به طور خودکار تابعیت آن کشور را اخذ می نماید صرف نظر از تابعیت پدر و مادر. کشورهایی که سیستم خاک را دارا می باشند عبارتند از: آمریکا، برزیل، کانادا و . . . .

اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا:

در کشور ایتالیا اخذ تابعیت از طریق خون یکی از راههای مهاجرت می باشد که این سیستم جز اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می شود. تابعیت از طریق خون تابعیتی است که با تولد فرزند حاصل می شود و فرزند تابعیت پدر و یا مادر نیز اخذ می نماید. در کشور ایتالیا اگر یکی از والدین تابعیت ایتالیا را دارا باشد فرزند هم به تبعیت از آن والد اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید. اگر فرزندی در خارج از ایتالیا متولد شود اما پدر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد و مادر تابعیت ایتالیا را داشته باشد فرزند به تبعیت از مادر تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید. همچنین اگر فرزند در خارج از کشور ایتالیا متولد شود اما پدر تابعیت ایتالیا را داشته باشد و مادر تابعیت دیگری را دارا باشد فرزند به تبعیت از پدر اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر فرزندی در کشور ایتالیا متولد شود و پدر و مادرش معلوم نباشند فرزند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید و این امر بدین دلیل است که ایتالیا سیستم خون را به صورت اصل می پذیرد و سیستم خاک را به صورت فرع می پذیرد به همین دلیل افراد بدون تابعیت می توانند تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

کودکانی که پس از ۱ ژانویه سال ۲۰۰۰ میلادی در ایتالیا از پدر و مادر خارجی متولد می شوند در صورتی می توانند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند که والدین کودک اقامت دایم ایتالیا را دارا باشند و یا به مدت ۶ تا ۸ سال در ایتالیا اقامت دایم داشته باشند. اگر فردی در ایتالیا متولد شود و پدر و مادر وی معلوم نباشند کودک اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید. اگر فرزندی در ایتالیا از پدر و مادری متولد شود که بدون تابعیت باشند فرزند پس از تولد می تواند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نماید و پدر و مادر هم می توانند از طریق فرزند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

راههای اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا:

۱: اخذ تابعیت خودکار:

اگر پدر و مادر فردی تابعیت ایتالیا را دارا باشند فرزند هم تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید حتی اگر خود فرزند در ایتالیا متولد نشده باشد اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر والدین فرد ترک تابعیت ایتالیا را کرده باشند فرزند تابعیت ایتالیا را اخذ نمی کند. در رابطه با فرزند خواندگی بهتر است بدانید که اگر فردی ایتالیایی نباشد اما به فرزند خواندگی خانواده ایتالیایی درآید می توانند پس از گذشت ۵ سال درخواست اخذ تابعیت ایتالیا را نمایند نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که محل سکونت این افراد برای دولت ایتالیا دارای اهمیت نمی باشد و حتی اگر این افراد در خارج از ایتالیا به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشند باز هم می توانند تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

۲: اخذ تابعیت ایتالیا از طریق طرح دعوی:

افرادی که در خارج از ایتالیا و از پدر و مادر ایتالیایی متولد شده اند همچنین افرادی که بی تابعیت می باشند می توانند با طرح دعوی در ایتالیا تابعیت کشور ایتالیا را اخذ نمایند.

کشور ایتالیا در موارد خاص به افراد تابعیت ایتالیا را اهدا می نماید که این موارد عبارتند از:

خدمت در نیروهای مسلح ایتالیا، استخدام افراد در مشاغل دولتی از طرف دولت ایتالیا، فرد متقاضی تا سن ۱۸ سال حداقل ۲ سال را در ایتالیا اقامت داشته باشد.

اعطای تابعیت کشور ایتالیا فقط از طریق درخواست تابعیت انجام می شود.

از دست دادن تابعیت ایتالیا به معنای از دست دادن تمام حق و حقوق شهروند کشور ایتالیا می باشد.

در نهایت بهتر است در مورد اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا بدانید که فرد متقاضی مهاجرت به ایتالیا همچنین اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا باید شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا را دارا باشد تا بتواند برای اخذ تابعیت ایتالیا اقدام نماید. فرد متقاضی مهاجرت به ایتالیا از راههای متفاوتی می تواند اقدام نماید و شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا را فراهم نماید تا به اقامت و تابعیت ایتالیا دست یابند. برای مهاجرت به ایتالیا می توانید از راههای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و یا مهاجرت کاری به ایتالیا  و یا سرمایه گذاری در ایتالیا اقدام نمایید و شرایط اخذ تابعیت ایتالیا را از یکی از این طرق فراهم نمایید تا به اقامت و تابعیت ایتالیا دست یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در جهت شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا به دست آورید همچنین می توانید از وکیل مهاجرت به ایتالیا بهره مند شوید و اطلاعات لازم را در مورد شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا بدست آورید.

نگارنده: نگار ولی یاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *