اخذ و ترک تابعیت در آلمان

اخذ و ترک تابعیت در المان

اخذ و ترک تابعیت در آلمان

اخذ و ترک تابعیت در آلمان چگونه است؟ شرایط ۲۰۱۸ اخذ و ترک تابعیت در آلمان چیست؟ آیا اخذ تابعیت در آلمان امکان پذیر است؟ از چه راه هایی می توان به اخذ تابعیت در آلمان دست یافت؟ آیا با اخذ تابعیت در آلمان از طریق تولد آشنایی دارید؟ آیا با اخذ تابعیت در آلمان از طریق ازدواج اشنایی دارید؟ آیا اشخاص با شرایط ویژه و خاص می توانند برای اخذ تابعیت در آلمان از روش های راحت تر اقدام نمایند؟ ترک تابعیت در آلمان چگونه اتفاق می افتد؟ آیا در صورت ترک تابعیت آلمان می توان مجدد تابعیت کشور آلمان را اخذ نمود ؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره اخذ و ترک تابعیت در آلمان دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با اخذ و ترک تابعیت در آلمان با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره اخذ و ترک تابعیت در آلمان پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

کشور آلمان در قاره اروپا واقع شده است و پرجمعیت ترین، صنعتی ترین و همینطور ثروتمند ترین کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد که بالغ بر ۸۲ میلیون نفر جمعیت دارد. آلمان کشوری است با فرهنگ بسیار غنی و مردمی بسیار قانون مند. شرایط مطلوب کشور آلمان سبب تمایل بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور شده است همین طور روند رو به پیری جمعیت کشور آلمان دلیلی برای راه دادن متقاضیان در سال های اخیر به این کشور می باشد. از راه های بسیاری می توان به اخذ تابعیت کشور آلمان دست یافت که ما در این مقاله به اخذ و ترک تابعیت در آلمان از طریق تولد، ازدواج و برای افراد خاص می پردازیم .اطلاعات در ارتباط با اخذ و ترک تابعیت در آلمان شما را برای مهاجرت به آلمان راهنمایی می نماید.

 

اخذ تابعیت کشور آلمان از طریق تولد

در همه کشورها تابعیت از طریق تولد، از نظام خون یا از نظام خاک قابل اخذ است که در نظام خون، تابعیت فرد از تابعیت والدین وی نشات می گیرد اما در نظام خاک تابعیت فرد بستگی به محل تولد او دارد. در کشور آلمان نظام خون به عنوان نظام اصلی و نظام خاک به عنوان نظام فرعی مورد قبول است. اگر کودکی در کشور آلمان یا خارج از کشور آلمان متولد گردد که پدر یا مادر کودک آلمانی باشند طبق نظام اصلی کشور آلمان که نظام خون می باشد تابعیت کودک آلمانی می شود، اما حال این سوال ایجاد می شود که نظام فرعی به چه منظور است، اگر کودکی در کشور آلمان متولد شود که پدر و مادر کودک تابعیتی نداشته باشند یا هویت آنها نامشخص باشد کودک از طریق نظام فرعی تابعیت کشور آلمان را اتخاذ می نماید .

در کشور آلمان اگر کودکی از پدر و مادر غیر آلمانی متولد گردد با داشتن شرایطی می تواند تابعیت این کشور را کسب نماید که به آن اشاره می نماییم :

  • شخص به مدت ۸ سال تا سن ۲۱ سالگی در کشور آلمان اقامت داشته و زندگی کند .
  • پدر و مادر شخص به مدت ۸ سال در کشور آلمان اقامت نمایند یا مقیم دائم کشور آلمان باشند .
  • شخص ۶ سال در یکی از مدارس کشور آلمان تحصیل نماید .
  • شخص فارغ التحصیل مدارس کشور آلمان باشد .
  • شخص آموزش، تخصص یا موفقیت حرفه ای داشته باشد .
  • کودکان غیر آلمانی برای حفظ تابعیت خود تا سن ۲۳ سالگی فرصت دارند تابعیت آلمانی را قبل از سلب شدن از آنها ثابت نمایند .

تابعیت کشور آلمان با درخواست تابعیت توسط متقاضیان اعطا می شود و فرد برای اخذ تابعیت کشور آلمان باید تابعیت قبلی خود را حتما واگذار نماید (کشور آلمان تابعیت مضاعف یا چند تابعیتی را نمی پذیرد). نداشتن سابقه کیفری از شروط لازم برای اعطای تابعیت کشور آلمان می باشد .

 

اخذ تابعیت کشور آلمان از طریق ازدواج

در بعضی از کشورها مانند کشور ایران اخذ و ترک تابعیت در آلمان از طریق ازدواج تحمیلی می باشد و فرد با ازدواج با مرد ایرانی تابعیت ایرانی کسب می نماید، این نکته قابل بیان است که تابعیتی از طریق ازدواج با زن ایرانی به فرد اعطا نمی شود و تابعیت فرد از مرد ایرانی کسب می گردد اما در کشور آلمان ازدواج با مرد و یا زن آلمانی طبق شرایطی سبب کسب اقامت و تابعیت در کشور آلمان می شود .

اگر دو فرد که در کشور آلمان اقامت دارند طالب ازدواج با یکدیگر باشند با اطلاع به اداره ثبت اسناد و ارائه مدارک لازم می توانند برای دریافت تابعیت کشور آلمان اقدام نمایند. اگر ۳ سال قبل از ازدواج، در کشور آلمان اقامت نمایند و ۲ سال از ازدواج آن ها بگذرد پس از ۵ سال می توانند برای کسب تابعیت کشور آلمان درخواست بدهند .

اگر فرد تبعه کشور آلمان طالب ازدواج با فردی غیر آلمانی باشد باید نشان دهد که درامد مکفی برای تامین هزینه های زندگی خود و همسرش را دارد هم چنین فرد غیر آلمانی باید به زبان آلمانی در سطح A1 مسلط باشد، با چنین شرایطی افراد با ارائه مدارک و تقاضای خود برای ویزای ازدواج می توانند اقامت کشور آلمان را اخذ نموده و پس از ۳ سال به تابعیت کشور آلمان برسند. همان طور که در قسمت اخذ تابعیت از طریق تولد اشاره کردیم برای اخذ تابعیت در کشور آلمان حتما باید تابعیت درخواست داده شود و اخذ و ترک تابعیت در آلمان شرایط خاص خود را داراست.

 

اخد و ترک تابعیت در آلمان برای اشخاص خاص

کشور آلمان همواره علاقه مند به جذب دانشمندان، متخصصان و کارشناسان حرفه ای به کشور خود می باشد و به منظور تسهیل شرایط برای این افراد و حضور آنها در این کشور، روش ها و شرایط  ویژه ای به آنان اعطا نموده است .

افرادی مانند فارغ التحصیلان با دانش بالا و تجربه مناسب، استادان دانشگاه با سابقه حرفه ای و برجسته و مدیران با پیشنهاد کاری و حقوق مشخص با شرایطی مانند تسلط به زبان آلمانی، پیشنهاد شغلی یا درامد خوب می توانند وارد کشور آلمان شده و برای مدت زمان کار و حضور خود در کشور آلمان به راحتی اقامت دریافت نمایند .

اگر فردی بتواند ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه گذاری نماید و تاییدیه کتبی از تمکن مالی خود ارائه دهد و نشان دهد که می خواهد کسب و کاری را در کشور آلمان راه اندازی نماید که در اقتصاد کشور آلمان سود آور و پاسخگوی نیازهای این کشور می باشد می تواند پس از مدت ۵ سال اقامت کشور آلمان را کسب نماید. این زمان برای دارندگان کارت ابی اتحادیه اروپا به ۳۳ ماه و همینطور برای دارندگان مدرک زبان آلمانی (علاوه بر کارت آبی) به ۲۱ ماه کاهش می یابد .

 

اخذ و ترک تابعیت در آلمان

اگر فردی به طور داوطلبانه به تابعیت کشور دیگری دراید تابعیت آلمانی خود را به طور خودکار از دست می دهد به جز مواردی شامل:

  • زمانی که شهروند آلمانی ملیتی از اتحادیه اروپا، سوئیس یا کشوری که با آلمان معاهده دارد را کسب نماید.
  • زمانی که فرد قبل از اخذ تابعیت کشور دیگر، اجازه و مجوز حفظ تابعیت آلمان از کشور آلمان را کسب نماید.

از موارد دیگری که سبب از دست دادن تابعیت کشور آلمان می شود عبارت است از :

اگر فردی در کشور آلمان متولد شود و پدر و مادر وی مشخص نباشد، اگر تا سن ۲۳ سالگی موفق به حفظ تابعیت خود در کشور آلمان نشود تابعیت آلمانی خود را از دست می دهد .

اگر فردی که تابعیت کشور آلمان را داراست به طور داوطلبانه در یک ارتش خارجی (بالاتر از خدمت نظامی اجباری) خدمت کند و از دولت آلمان اجازه ای اخذ نکرده باشد تابعیت آلمانی خود را از دست می دهد. از ۶ جولای ۲۰۱۱ اجازه خدمت نظامی اجباری افراد به طور خودکار برای ارتش کشور های عضو اتحادیه اروپا، انجمن تجارت آزاد اروپا و ناتو و ارتش استرالیا، اسرائیل، ژاپن، نیوزلند و جمهوری کره داده شده است .

اگر یک کودک آلمانی توسط پدر و مادری به فرزند خواندگی قبول شود، به طور اتوماتیک ملیت پدر و مادر خوانده خود را بر اساس قانون کشورش کسب می نماید و سبب از دست رفتن تابعیت آلمانی خود می شود .

از دست دادن تابعیت آلمان به معنای از دست دادن همه حقوق و تعهدات مرتبط با کشور آلمان می باشد حتی اگر فرد هنوز گذرنامه آلمانی خود را داشته باشد و فرد برای بدست آوردن مجدد تابعیت آلمانی خود می تواند از روش های اخذ تابعیت در این کشور استفاده نماید .

کشور آلمان شرایط ویژه ای را برای جذب افراد خاص، متخصصین یا دانشمندان به کشورش قرار داده که این افراد بتوانند به راحتی در این کشور اقامت نمایند. اخذ و ترک تابعیت در آلمان امکان پذیر است و طی شرایطی خواسته یا به طور خودکار تابعیت آلمانی فرد اخذ یا ترک می شود. به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره اخذ و ترک تابعیت در آلمان، راه های اخذ و ترک تابعیت در آلمان، شرایط اخذ و ترک تابعیت در آلمان، نکات اخذ و ترک تابعیت در آلمان و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب اخذ و ترک تابعیت در آلمان شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به آلمان راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *