اعزام دانشجو به بلژیک

اعزام دانشجو به بلژیک

تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک از جمله مواردی است که افراد توجه زیادی را به آن خواهند داشت. اما باید در نظر گرفت در پروسه ی اعزام دانشجو به بلژیک از چه کسانی باید کمک گرفت. در این پروسه و اعزام دانشجو به بلژیک از وکلای مهاجرتی و حقوق دانان کمک بگیرید. افراد بسیار زیادی هستند که جهت مهاجرت به بلژیک و اعزام دانشجو به بلژیک اقدام می نمایند سوالی که در اینجا ایجاد می شود را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. هدف از ادامه ی تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک چیست؟ شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به بلژیک چیست؟ و موضوعات دیگر که در ادامه برای شما عزیزان بیان خواهد شد تا بتوانید تصمیم خود را اتخاذ نمایید. در ابتدا برای شما عزیزان در رابطه با تحصیل در بلژیک توضیح خواهیم داد تا بتوانید با شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به طور کامل آشنا شوید.

تحصیل در بلژیک در سه مقطع امکان پذیر می باشد. مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان. سن تحصیل در دبیرستان از ۱۲ تا ۱۸ سالگی است که در ۳ سال اول تمام دروس بین دانش آموزان مشترک می باشد. بعد از اتمام تحصیل افراد می توانند جهت تحصیل در دانشگاه اقدام نمایند.

تحصیل در مقطع لیسانس در بلژیک

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور بلژیک حدودا ۳ تا ۴ سال طول خواهد کشید. کشور بلژیک از جمله کشور هایی است که افراد می توانند رشته های زیادی را به زبان انگلیسی در این کشور ادامه دهند و این موضوع باعث شده است افراد زیادی جهت ادامه تحصیل در مقطع لیسانس کشور بلژیک را انتخاب نمایند. برای ورود به مقطع لیسانس افراد باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی کاملا معتبر ارائه نمایند. در واقع ارائه ی دیپلم ۱۲ ساله برای افراد قطعی و لازم می باشد.

تحصیل در بلژیک به افراد کمک خواهد کرد که بتوانند به راحتی وارد مقاطع بعدی شوند و همچنین بتوانند بعد از اتمام تحصیل وارد بازار کار شوند. در این مسیر افراد ممکن است تمایل به کار کردن داشته باشند. ورود به کشور از طریق ویزای تحصیلی به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به راحتی کار مورد نظر را در کشور پیدا نمایند و در ادامه جهت اقامت در بلژیک و تابعیت در بلژیک اقدام نمایند. داشتن مدرک لیسانس از کشور بلژیک باعث می شود افراد به راحتی بتوانند در کشورهای دیگر جهت ادامه ی تحصیل اقدام کنند. اعتبار مدارک تحصیلی در کشور بلژیک افراد زیادی را به سمت خود کشانده است.

افراد در حین تحصیل در مقطع لیسانس اجازه ی کار به صورت پاره وقت را دارند این موضوع هزینه های فرد را تامین نمی کند و شاید تا حدی کمک هزینه فرد محسوب شود. حق کار افراد در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته می باشد.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در بلژیک

افراد برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک از دانشگاه های معتبر ارائه نمایند. در غیر این صورت مجبور به تحصیل دوباره در مقطع لیسانس می شوند. طول تحصیل در مقطع فوق لیسانس ۲ سال می باشد. به طور قطع افرادی که از کشور بلژیک فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی در مقطع دکترا در بلژیک اقدام نمایند. حق کار افراد در مقطع فوق لیسانس، ۲۰ ساعت در هفته می باشد که این موضوع می تواند هزینه های فرد را تامین نماید. البته به این معنا نیست که تمام هزینه های خود را بتواند با کار کردن تامین نماید. به طور کل با ۲۰ ساعت در هفته ممکن است فرد بتواند هزینه ی اجاره ی مسکن را تامین نماید. میزان در آمد افراد جهت کار، حدودا ۸ تا ۱۰ یورو می باشد. مدارک مورد نیاز جهت ورود به کشور بلژیک در مقطع فوق لیسانس، مدرک ایلتس، ارائه ی توصیه نامه از استاد، تمکن مالی مناسب و … می باشد که افراد جهت ورود باید این مدارک را ارائه نمایند.

تحصیل در مقطع دکترا در بلژیک

در نظر داشته باشید افراد می توانند جهت ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا اقدام نمایند. تحصیل در مقطع دکترا به دو صورت بورسیه و با هزینه می باشد. اگر افراد از طریق مورد دوم در واقع تحصیل با هزینه وارد کشور شوند هیچ فرقی با تحصیل در مقطع فوق لیسانس نخواهد داشت. اما بهتر است در رابطه با مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه برای شما توضیح دهیم. تحصیل از طریق بورسیه نوعی شغل برای افراد محسوب خواهد شد. حقوق افراد تقریبا از ۲ هزار دلار به بالا می باشد. اما در نظر داشته باشید برای اخذ بورسیه شرایط خاصی مورد نیاز می باشد که در ادامه برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد.

در ابتدا ارائه ی مدرک کاملا معتبر در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. در صورتی که افراد مدارک معتبری از مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه نکنند در نهایت نمی توانند از بورسیه در این مقطع استفاده نمایند و این مقطع را باید با هزینه بگذرانند. همانطور که می دانید مقطع دکترا در اکثر کشورها به زبان انگلیسی است و افراد باید مدرک زبان انگلیسی در حد ایلتس ۶٫۵ به بالا را ارائه نمایند. ارائه ی مقاله بین المللی و تایید استاد راهنما از دیگر مواردی است که افراد باید در زمان اقدام ارائه نمایند. در کل اگر افراد بتوانند تمام مدارک را به درستی و کامل ارائه نمایند شانس بالایی در اخذ پذیرش در مقطع دکترا خواهند داشت. حق کار افراد در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته می باشد که این موضوع می تواند مقدار زیادی از هزینه های افراد را تامین نماید.

به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به بلژیک مدارک ذیل می باشد:

  • ارائه ی مدارک هویتی به همراه پاسپورت معتبر با میزان اعتبار جهت تحصیل در دوره ی مشخص شده
  • ۴ قطعه عکس با رعایت شرایط لازمه
  • تمکن مالی افراد جهت ورود به کشور ( هزینه ی زندگی و تحصیل در زمان یک سال)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی

در نهایت با توجه به تمام اطلاعاتی که در باب اعزام دانشجو به بلژیک به دست آوردید متوجه این موضوع شدید که اقدام جهت تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک کار ساده ای نیست و همه ی افراد نمی توانند به راحتی و به تنهایی اقدام نمایند بلکه باید از طریق وکیل مهاجرتی و از طریق حقوق دانان اقدام نمایید. حق تحصیل برای افراد در مقاطع مختلف وجود خواهد داشت اما باید در نظر بگیرید شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به بلژیک چیست و در صورت فراهم کردن مدارک اقدامات لازمه را انجام دهید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *