اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا امروزه یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کرده است و بسیاری از دانشجویان متقاضی مهاجرت به کانادا در حال حاضر به تحصیل در کانادا می اندیشند و با عناوینی از جمله : ازدواج در کانادا ، تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، تولد فرزند در کانادا ، ویزای توریستی کانادا و طرق غیر قانونی پناهندگی در کانادا را به صورت کامل اطلاعات داشته باشد و عناوینی همچون بورسیه تحصیلی در کانادا ، هزینه های تحصیلی در کانادا ، هزینه ها ی زندگی در کانادا را مفصلاً بداند و آگاهی داشته باشد ، برای آگاهی و اطلاعات از این موارد مذکور و قوانین مهاجرتی فرانسه ، راهی به جز مراجعه به وکیل مهاجرتی متخصص و مجرب نیست . کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است ، این کشور با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی و سطح رفاه زندگی مقصود بسیاری از متقاضیان اعزام دانشجو به کانادا است . دانشگاه های این کشور با سطح علمی فوق العاده و سطح رنکینگ ایده آل سبب شده است بسیاری از دانشجویان به فکر تحصیل در این کشور باشند و در مقاطع مختلف وارد دانشگاه های کشور دانشگاه شوند . برای اعزام دانشجو به کانادا شرایط و مدارک خاصی مورد نیاز است .

در مقطع قبل از دانشگاه و قبل از دیپلم در بعضی از رشته ها نیاز است که دانش آموزان در کالج به تحصیل در دروس زبان انگلیسی و دروس پایه نظیر فیزیک و شیمی و ریاضی و دروس مرتبط با رشته ی دانشگاه را بگذراند . در این مقطع قبل از دانشگاه دانش آموزان می توانند در سن ۱۰ تا ۱۷ در امنیت کامل وارد مدارس فوق العاده کانادا شوند و ادامه تحصیل دهند . هزینه اپلیکیشن فی ( درخواست پذیرش دانشگاه ) مبلغی بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا است و این مبلغ در فرم درخواست پذیرش دانشجو جهت اعزام دانشجو به کانادا مشخص شده است ، لذا این نکته را دقت بفرمایید که این مبلغ در صورت عدم موفقیت در روادید قابل بازگشت نیست .

در مقطع کارشناسی بعضی از دانشگاه ها در بعضی از رشته های خاص پذیرای دانشجویان هستند که بعد از دیپلم با شرایط خاص و با دیپلم و پیش دانشگاهی وارد دانشگاه شوند و این امکان در دانشگاه هایی است که بیشتر به رشته های پر متقاضی و پر درآمد کانادا و دنیا می پردازند و جذب داشنجو در رشته های مدیریتی و بیزینس است که تقاضای بیشتری دارد .

در مقطع فوق لیسانس تقاضای بسیاری وجود دارد و در این مقطع اعزام دانشجو به کانادا آمار بیشتری در آمار های جهانی دارد لذا در این سرزمین پهناور شرایط کاملاً متفاوت است و دانشجویان باید با توجه به دانشگاه مربوطه مدارک خود را برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس آماده کنند و ارائه دهند . مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به کانادا در مقطع فوق لیسانس به عبارت ذیل است :

  1. مدرک زبان ( آیلتس ۶٫۵ )
  2. مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  3. رزومه علمی فوق العاده
  4. انگیزه نامه
  5. نامه توصیه نامه اساتید
  6. گذراندن آزمون های خاص ( در این مورد لازم به ذکر است که در بعضی از رشته ها و بعضی از دانشگاه ها آزمون GMAT و GRE و یا LSAT را باید پست سر بگذراند . )

 

اعزام دانشجو در مقطع دکترا مقداری مدارک و شرایط به نحوی است که باید رزومه قوی و فوق العاده ارائه داد . لذا در این مقطع اکثراً در این کشور یک موقعیت شغلی است و باید با مدرک زبان بالا و رزومه علمی قوی و تمامی مدارک مذکور شرایط خاصی را در این کشور داشته باشید و دقت بفرمایید که به علت موقعیت علمی فوق العاده در این کشور تقاضا بالا است و باید قبل از اقدام با مشاورین بین الملل مشورت نمایید و شرایط خود را بررسی نمایید . هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف و دانشگاه های مختلف متقاوت است و بسته به رشته تحصیلی مبلغی حدود ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ هزار دلار کانادا هزینه تحصیل در این کشور را خواهید داشت . این که شما بخواهید مخصوصاً در مقاطع پایین پذیرش دانشگاه با خوابگاه و تمام امکانات دانشگاه داشته باشید شاید لازم باشد مقداری هزینه ی بیشتری پرداخت نماید ولکن این مبالغ بیشتر از ۳۰ هزار دلار کانادا نخواهد شد .

هزینه های زندگی برای دانشجویان به نوعی است که به شهر و ایالت کشور کانادا متفاوت است ، دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند برای هزینه مسکن و رفت و آمد و پوشاک و خورد و خوارک و اینترنت و تلویزیون و سایر هزینه ها باید ماهانه مبلغ ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار کانادا هزینه داشته باشند و لازم به ذکر است که مبالغ با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است . در حین تحصیل در دانشگاه های کانادا لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند در هفته تقریباً تا ۲۰ ساعت حق کار قانونی در این کشور را دارند و گفتنی است که تقریباً شاید نیمی از هزینه ها ی تحصیل خود را ساپورت کند .

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقاطع بالا امکان پذیر است . CGS یک برنامه آموزشی است که هدف از آن حفظ دانشجویان دکترا در سطح جهانی و معرفی کانادا به عنوان یک مرکز تحقیقات جهانی است . سالانه بورسیه های این مرکز به ۱۶۷ نفر اعطا می شود و برای دوره دکترای سه ساله می باشد که سالی ۵۰ هزلر دلار بورسیه ارائه می شود . اقامت پس از تحصیل در کانادا امکان پذیر است ، پس از اعزام دانشجو به کانادا شخص می تواند حوضه ی های کاری مرتبط با داشتن دعوت نامه کاری وارد بازار کار شود و بعد از داشتن کار در کانادا و پرداخت مالیات می تواند با داشتن PR در این کشور با داشتن اقامت کاری شرایط اقامتی خود را محیا کنید .

پیشنهاد می شود که در موضوع اعزام دانشجو به کانادا که یکی از طرق مهاجرت قانونی کشور کانادا را به صورت کامل از میان قوانین مهاجرتی کانادا جستجو نمایید و در این راه در زمینه های ازدواج در کانادا ، تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، تولد فرزند در کانادا ، ویزای توریستی کانادا سایر موارد اطلاعات داشته باشید . اعزام دانشجو به کانادا در نگاه اول شاید ساده به نظر برسد ولکن باید دقت داشته باشید که اعزام دانشجو به کانادا قسمتی از حقوق بین الملل است و در این راه مختلف  وکیل مهاجرتی می تواند شرایط را برای شما محیا کند و شما را در این زمینه راهنمایی کند .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *