اقامت انگلستان

 

 

راه های اخذ اقامت انگلستان چیست ؟ شرایط لازم برای اقامت انگلستان چیست؟ از چه طریقی میتوان راحتر و سریعتر به اقامت انگلستان دست یافت ؟  افراد از چه سنس میتوانند به اقامت انگلستان برسند ؟

با مطالعه مقالات موسسه حقوقی معتبردر سایت های حقوقی معتبر میتوانید اطلاعات مفیدی راجع به اقامت انگلستان را بدست بیاورید همچنین با مشاوره از موسسات حقوقی معتبر و وکیل مهاجرت به انگلستان  میتوانید  اطلاعات کافی راجع به اقامت انگلستان را بدست بیاورید.

 

کشور انگلستان :

انگلستان (به انگلیسی England) در نیمهٔ جنوبی جزیره بریتانیای کبیر واقع شده  و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی میباشد .

این منطقه از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌ مرز میباشد و مهم‌ترین و عمده‌ترین جزء تشکیل‌دهندهٔ کشور بریتانیا است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا کرده است .

انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا است. پرآب‌ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد و به دریای شمال می‌ریزد.

مساحت این کشور ۱۳۰٬۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن تا واپسین سرشماری در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۴٬۳۱۶٬۶۰۰ نفرمیباشد.

 

راه های اخذ اقامت انگلستان چیست ؟

اقامت انگلستان از طریق تولد : در این باب باید  این توضیح را داد که اگر متقاضی فرزندی داشته باشد که در خاک کشور انگلستان متولد شده باشد با توضیح سیستم خون و خاک باید دید که آیا میتوان به اقامت انگلستان و در آخر تابعیت رسید یا خیر.

در سال ۱۹۸۳ هر بچه ای که در انگلستان به دنیا می آمد میتوانست به صورت اتوماتیک وار اقامت انگلستان را دریافت کند اما از این سال و تاریخ به بعد کشور انگلستان به سیستم خون عمل کرد و این قانون گذاشت تنها در صورتی یک کودک که در انگلستان متولد شده میتواند اقامت انگلستان را دریافت کند که یکی از پدر یا مادر او از شهروندان انگلستان باشند و مقیم دائم کشور انگلستان محسوب شوند .

البته در باب اقامت انگلستان از طریق تولد مواردی را باید شایان ذکر بود: به عنوان مثال کودکی که از ۱ ژانویه ۱۹۸۳ تا ۲ اکتبر سال ۲۰۰۰ که پدر مادر و مادری که شهروند منطقه اقتصادی اروپا هستند در انگلستان به دنیا بیاید میتواند اقامت و تابعیت انگلستان را به دست بیاورد / یا اینکه اگر کودکی یکی از پدر و مادر او از راه های قانونی توانسته اند به طور مداوم ۵ سال در انگلستان زندگی کنند اگر این کودک بعد از  از تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۰۶ در انگلستان متولد شود ، میتواند اقامت انگلستان را دریافت کند/ کودکانی که بعد از تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۸۳ در انگلستان متولد شده اند و به طور مداوم ۱۰ سال در انگلستان زندگی کرده اند و به طور کلی کودکانی با شرایط بالا  میتوانند با پر کردن فرم درخواست MNI  درخواست اقامت و تابعیت انگلستان را بکنند.

اقامت انگلستان از طریق ازدواج

یکی از راه های دست یافتن به اقامت انگلستان از طرسق ازدواج با یک شهروند انگلیسی میباشد که شرایط زیر باید مورد توجه قرار بگیرد:

فرد باید حتما ۱۸ سال سن داشته باشد/ اینکه فرد دارای اهلیت باشد و سفیه ، محجور نباشد/ عدم سو پیشینه/ واجد شرایط زندگی در انگلستان از لحاظ فرهنگی و اقتصادی/ دارای کارت اقامت انگلستان

همچنین علاوه بر مورد بالا در پیرو قوانین اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج با یک شهروند بریتانیایی در صورت وجود شرایط یک راه دیگر هم وجود دارد اینکه متقاضی با شخصی ازدواج کند که از نظر قانونی دارای علقه به کشور انگلستان است و اینکه همسر متقاضی اگر خارج از انگلستان اما در ارتباط  با دولت انگلستان مشغول به کار تمام وقت است یا با ارگان یا سازمانی از لحاظ کاری در ارتباط هست  که آن ارگان به گونه ای حقوقی به دولت بریتانیا متصل میباشد  فرد متقاضی میتواند همراه با آن شخص واجد شرایط اخذ اقامت انگلستان باشید و یا به انگلستان مهاجرت نمایید .

اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری

که این راه معروف به ویزای Tier1 میباشد و به دو صورت سرمایه گذاری ۵۰٫۰۰۰ پوندی یا ۲۰۰٫۰۰۰ میباشد که دارای شرایطی میباشد .

به عنوان مثال برای سرمایه گذاری ۲۰۰٫۰۰۰ پوندی اگر فردی با این مقدار بخواد اقدام کند باید این مبلغ برای خودش باشد البته این امکان وجود دارد با این مقدار سرمایه گذاری دو خاتواده اقدام کند حتی اگر فردی دارای فرزند بالای ۱۸ سال است میتواند فرزندش را به عنوان شریک معرفی کند برای سرمایه گذاری یعنی هرکدام با ۱۰۰٫۰۰۰ پوند  اقدام کنند که مدارک زیر برای این نوع سرمایه گذاری مورد نیاز است از جمله: پاسپورت/ مدارک دال بر اینکه فرد سرمایه ای از خود دارد/ ارائه بیزینس پلن معتبر/ اگر فرد دارای مدارک دانشگاهی در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس، دکترا نیست حتما باید مدرک زبان IELTS  باشد/ گواهی سلامت پزشکی/گواهی عدم سو پیشینه /نکته بسیار مهم در مورد  ویزای Tier1 برای متقاضیان این است که فرد حتما باید ثابت کند مبلغ مورد نیاز برای زندگی در کشور انگلستان  برای ۱۲ ماه آینده را در حساب بانکی خود دارد و باید ۹۰ روز قبل از اینکه برای این نوع ویزا apply بکند باید به طور مداوم  این پول در حساب شخصی شما ذخیره  شده باشد و پرینت بانکی آن را ارایه دهید.

سرمایه گذاری از طریق مبلغ ۵۰هزار پوند است که که ۳ماه قبل از اینکه به کشور انگلستان سفر داشته باشید باید درخواست این تایپ ویزا را داشته باشید ، در این شرایط باید  دولت انگلستان یکی از زمینه های سرمایه گزاری مورد تایید UKTI را در زمانی که فرد متقاضی  میخواهد apply برای آن بکند ارائه داده باشد و فرد متقاضی  آن را بررسی نماید  و برای آن اقدام کند، فرد متقاضی پس از اینکه ۵۰ هزار پوند را در انگلستان سرمایه گذاری کرد بعد از ۱۲ ماه میتواند در زمینه تجاری که خود دولت انگلستان مشخص میکند شروع به کار کند ، از حالات دیگر سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی اخذ ویزای Tier4 میباشد یعنی دانشجو یا دانش آموز در انگلستان میباشد و بعد میخواهید ویزای خود را به Tier 1 تغییر دهید و دانشجو یا دانش آموز در انگلستان باید حتما این مبلغ را خودش در کشور انگلستان بدست اورده باشد و نمیتواند از کسی درخواست کند  که این پول را برایش بفرستند و دانشجو  برای  ویزای  Tier1نماید به او ویزای graduate entrepreneur 1Tier تعلق میگیرد. این نکته قابل توجه است که برای اخذ اقامت انگلستان از طریق این ویزای سرمایه گذاری شخص باید بالای ۱۶ سال باشد . و فرد میتواند همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه با خود داشته باشد .

اقامت انگلستان از طریق کار : این ویزا معروف به ویزای Tier2 میباشد و در این نوع ویزا شخص باید درخواست کار کند و در حالی که متقاضی پیشنهاد کار از طرف کشور انگلستان داشته باشد و همچنین شهروندی باشد خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس است ، میتواند برای این نوع ویزا اقدام کند، همچنین برای این نوع تایپ ویزا شخص باید joboffer داشته باشد که از او دعوت نامه شغلی شده باشد . وقتی متقاضی  یک دعوت نامه  از طرف joboffer مناسب برای ویزای Tier2 انگلستان داشته باشد باید به مدت ۹۰ روز مبلغ ۹۴۵ پوند ماهیانه در حساب خود ذخیره داشته باشد .

شایان ذکر است که علاوه بر داشتن اسپانسر فرد اگر یک نیروی کاملا متخصص باشد یا اینکه یک کارآفرین باشد اگر یک استعداد خاص داشته باشد یا اینکه ویزای مختص ورزشی داشته باشد یا اینکه فرغ التحصیل مقطع دکترا یا دندانپزشکی باشد و… باشد میتواند درخواست ویزای Tier2 را بکند. این نکته هم باید گفت انواع ویزاهای Tier1/Tier4/Tier5 هم قابل تبدیل به این نوع ویزای Tier2 نیز میباشد،  این نوع ویزا شامل ویزای همرا هم میباشد .

اقامت انگلستان از طریق تحصیل : این نوع ویزا معروف به Tier4 میباشد و به ویزای دانشجویی معروف است که به ۲ نوع general و child تقسیم میشود که جنرال یرای افراد بالای  ۱۶ سال میباشد و چایلد برای افراد زیر ۱۶ سال است .

در این نوع ویزا افراد باید حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ شروع ترم تحصیلی اقدام به این نوع ویزا را بکنند و مدت زماان این نوع ویزا بسته به دوره از جمله دوره زبا/کالج/لیسانس/فوق لیسانس/ pre-phd/top up corse/دکترا و … متفاوت است که بساته به اینکه فرد از چه مقطعی ویزای Tier4 را کسب نماید میتواند با تمدید ویزا و یا پیدا کردن شغل البته به صورت پارت تایم  اقامت انگلستان را بدست بیاورد . وقتی فردی برای این نوع تایپ ویزا اقدام میکند احتیاج به نامه cas دارد که وقتی این نامه صادر میشود تا ۶ ماه فرد میتواند از این نامه استفاده نمایید. امتیاز نامه cas بسته به سن فرد متفاوت است که برای افراد بالای ۱۶ سال ۴۰ امتیاز و برای افراد زیر ۱۶ سال ۳۰ امتیلز است که این تفاوت امتیاز برمیگردد به ایننکه افراد بالای ۱۶ سال حتما برای درافت این نوع ویزا احتیاج به مدرک زبان IELTSمیباشند که ۱۰ امتیاز دارد .

مدارک ممورد نیاز برای دریافت ویزای TIER4: پاسپورت/ در صورت داشتن همرا داشتن پاسپورت همراهان/  اسنادی داال بر اینکه فرد هزینه های خود را برای زندگی در انگلستان به عنوان یک دانشجو دارد / شناسنامه / شناسنانه همراهان/ دو توصیه نامه از دانشگاه

امتیاز بندی نامه CAS: 10 امتیاز حساب بانکی کوتاه مدت که باید در یکی از بانک های پارسیان یا پاسگارد تهیه بشود/ اگر متقاضی سنش زیر ۱۷سال شش ماه است میتواند حساب بانکی او به نام والدینش باشد و مبالغ مورد نظر در بازه ۱۲۸۰پوند برای فرد اصلی و ۱۰۰۰پوند برای همراهان است / ۱۰ امتیاز مدرک زبان بای افراد بلای ۱۷ سال/۲۰ امتیاز مابقی منوط به ارایه نامه ای بنام پذیرش نهایی و یا cas میباشد.

 

از راه های دیگر اقامت انگلستان پناهندگی میباشد اما چون دارای عواقب  قانونی و ضررهایی مالی و جانی برای افراد هست این را اصلا پیشنهاد نمیشود.

 

اکثرا هدف بیشتر افراد از انواع طرق مهاجرت اعم از مهاجرت تحصیلی به انگلستان  و  یا مهاجرت کاری به  انگلستان  و یا سرمایه گذاری در انگلستان  با مطالعه قوانین کشور انگلستان ه به دنبال اقامت در انگلستان   و در نتیجه اخذ تابعیت و اقامت انگلستان میباشند .

 

امید است که مطالب بالا تا حدودی به شما راجع به  تحصیل پزشکی در روسیه کمک کرده باشد.

اگر شما هم خواهان اقامت انگلستان و  تحصیلی رایگان در اانگلستان  و بورسیه تحصیلی  در انگلستان   و یا اقامت و کار در انگلستان  هستید میتوانید  با مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین الملل و وکیل مهاجرت از این مسائل اطلاعات کسب کنید .همچنین با مراجعه به سایت های   http://www.iranmohajerat.ir /  اطلاعات دیگری راجع به اقامت انگلستان و کار و اقامت در انگلستان    و انواع طرق مهاجرت به کشور انگلستان و کشورهای دیگر را کسب نمایید. وکلای مجرب ما آماده اطلاع رسانی به شما عزیزان از طریق تلفن و یا در سایت حقوقی مهاجرتی معتبر راجع به کشور انگلستان و اقامت انگلستان و دیگر طرق مهاجرت میباشند .

گردآورنده : فهیمه فرجی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *