اقامت در انگلستان

اقامت در انگلستان

برای اقامت در انگلستان می توان به چند طریق اقدام کرد:

۱-       اقامت تحصیلی

۲-       اقامت سرمایه گذاری

۳-       اقامت کاری

۴-       اقامت خویشاوندی

ویزای تحصیلی

: ۴ Tier

ویزای دانشجویی انگلستان شامل۱- کودکان(CHILD ) از ۴ تا ۱۷  و۲-  نوجوانان (GENERAL )بالای ۱۷ سال

شرط اولیه گرفتن این ویزا داشتن پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در انگلستان می باشد .

  •      ۳۰ امتیاز این ویزا به نوع پذیرش دانشجویی یا دانش آموزی شما از یک موسسه آموزشی در انگلستان بستگی دارد.
  •         نمره مناسب در آزمون IELTS  در این ویزا کاملاٌ موثر است.
  •        داشتن نامه  CASقبل از اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی الزامی است. این نامه ها ۶ ماه اعتبار دارند و شما فقط در این ۶ ماه قادر به اقدام جهت مهاجرت تحصیلی به انگلستان هستید. CAS ها می بایست از کالج ها و دانشگاه های معتبر در انگلستان صادر شوند.
  •        داشتن هزینه های کافی جهت زندگی در انگلستان بصورت ماهانه نیز در مهاجرت تحصیلی به انگلستان ضروری می باشد.
  •        فرد متقاضی می بایست ماهانه قادر به پرداخت ۸۰۰ پوند و ۶۰۰ پوند به ازای هر یک از متعلقات (همسر، فرزند، …) باشد

توجه:

  1. مدت این ویزاها از ۶ تا ۱۸ ماه می باشد ولی مقاطع دکترا و یا دندان پزشکان ویزای ۳ ساله دریافت می کنند.
  2. لازم به ذکر است در صورت داشتن پذیرش تحصیلی از این کشور می توانید به صورت پاره وقت کار کنید. اجازه کار در انگلستان در این شرایط هفته ای ۲۰ ساعت می باشد.
  3. همراهی خانواده ی فرد جهت اقامت در انگلستان مقدور نمی باشد مگر اینکه ویزای تحصیلی شما مدتی بیشتر از ۶ ماه داشته باشد در این صورت شما می توانید همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشید.

 

ویزاهای کاری

با اخذ ویزای کاری می­توان پس از مهاجرت به انگلستان به کار و کسب درآمد پرداخت. از سال ۲۰۰۸ میلادی، سیستم امتیاز شماری جایگزین بیشتر انواع ویزای کاری شده است. برخی از انواع ویزای کاری شامل:

  1. (highly skilled workers) برای افراد با مهارت­های ویژه و تخصصی
  2. (investors) سرمایه­گذاران
  3. entrepreneurs) صاحبان تجارت
  4.  افرادی که به تازگی از دانشگاه­های بریتانیا فارغ­التحصیل شده­اند

اگر برای ورود یا اجازۀ ماندن در انگلستان از این طریق اقدام می­کنید، نیازی با داشتن پیشنهاد کاری ندارید، اما باید در ارزیابی امتیازشماری قبول شوید.

  •        (skilled workers) افراد با مهارت های ویژه اگر از یک کارفرما در انگلستان پیشنهاد کاری دریافت کنند و این کارفرما مایل باشد تا از آنها حمایت کند، می­توانند برای گرفتن آن شغل، اقدام به گرفتن این نوع ویزا کنند.
  •        (temporary workers) یا افرادی که می­خواهند بطور موقت کار کنند.اگر کارفرمایی در انگلستان مایل باشد  تا از  آنها حمایت کند، شاید واجد شرایط برای اخذ ویزای ورود موقت برای انجام انواع کارها باشند.
  •        (domestic worker) به عنوان کارگر خانگی،می توانند برای تنها نمایندۀ یک شرکت خارجی، یا نمایندۀ یک روزنامۀ خارجی، آژانس خبری خارجی یا مؤسسۀ رادیو-تلویزیونی خارجی، برای کار در انگلستان اقدام کنند

 

(investor)  ویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در انگلستان به این شکل است که شما می بایست یک میلیون پوند که ۷۵۰ هزار پوند آن در یکی از موسسات یا شرکت های سهامی انگلستان سرمایه گذاری شده است و ۵۰ هزار پوند آن در هر زمینه ای که خود شما خواستار آن هستید نقدینگی داشته باشد. همچنین می بایست ۵۰% اوقات خود را در کشور انگلستان سپری کنید.

  •        این نوع ویزاهیچ نیازی به داشتن مدارک دانشگاهی نداشته و همه متعلقات شما ( فرزند،همسر و …) می توانند بواسطه ویزای شما به انگلستان سفر کنند.این ویزا به مدت ۳ سال در ابتدا ( و ۲ سال تمدید آن ) داده می شود و بعد از آن می توانید برای اقامت دایم در انگلستان اقدام نمایید.
  •        همچنین برای دریافت ویزا سرمایه گذاری می بایست در آزمون IELTS نمره ۶٫۵ را در همه مواد کسب کنید.
  •        با داشتن این ویزا تمامی حقوق و مزایای شما همانند یک شهروند انگلیسی خواهد بود ( از قبیل : خدمات پزشکی و آموزشی و … )و شما قادر هستید برای اقامت دایم در انگستان تمامی شرایط را احراز کنید.

مزایای ویزای Tier 1 سرمایه گذاری

  • عدم وجود شرایط خاص در زمینه سطح تحصیلات، سن و سال، مهارت های زبانی یا تجربه فعالیت های تجاری برای سرمایه گذار
  • عدم نیاز به ایجاد تعداد خاصی شغل تمام وقت توسط شخص سرمایه گذار. در صورتی که شخص متقاضی تصمیم به سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی انگلستان یا سرمایه سهمی یا سرمایه استقراضی شرکت های تجاری ثبت شده در انگلستان (به استثنای شرکت های دست اندرکار سرمایه گذاری در امور املاک و مستغلات) بگیرد دیگر نیازی به استخدام کارمند در انگلستان نخواهد داشت.
  • سرمایه گذاران فقط باید حداقل ۷۵۰،۰۰۰ پوند از ۱،۰۰۰،۰۰۰ پوند سرمایه خود را در انگلستان سرمایه گذاری کنند و می توانند ۲۵۰،۰۰۰ پوند دیگر را به خرید منزل خود در انگلستان اختصاص دهند.
  • بدون نیاز به سرمایه گذاری تا هنگامی که تقاضای سرمایه گذاری مورد تایید قرار گیرد؛
  • به خانواده سرمایه گذار، از جمله همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی اجازه ورود به انگلستان و اقدام برای دریافت ویزای اقامت دائم در انگلستان به طور همزمان با سرمایه گذار داده خواهد شد؛
  • سرمایه گذار ها می توانند تا هنگامی که ویزای آنها معتبر می باشد به خارج از انگلستان سفر کرده و می توانند در هر کجای انگلستان اقامت کنند.
  • پس از ۵ سال، سرمایه گذار می تواند برای دریافت اقامت دائم انگلستان (ویزای ورود و خروج نامحدود (ILR)  )اقدام کنند؛
  • یک سال پس از اعطای وضعیت اقامت دائم در انگلستان، شخص سرمایه گذار و تمامی اعضای خانواده همراه وی می توانند برای کسب تابعیت اقدام نمایند.

در ۱۶ مارس ۲۰۱۱ تغییرات زیر توسط پارلمان انگلستان در قوانین ویزای سرمایه گذاری اعمال شد که از ۶ آوریل ۲۰۱۱ جنبه اجرایی گرفته است:

  • سرمایه گذار ها باید:
    • مبلغ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰پوند سرمایه گذاری کنند تا پس از ۲ سال واجد شرایط مستقر شدن در انگلستان شوند، یا
    • مبلغ ۵،۰۰۰،۰۰۰ پوند سرمایه گذاری کنند تا پس از ۳ سال واجد شرایط مستقر شدن در انگلستان شوند، یا
    • مبلغ ۱،۰۰۰،۰۰۰ پوند سرمایه گذاری کنند تا پس از ۵ سال واجد شرایط مستقر شدن در انگلستان شوند.
  • معیار سرمایه گذاری احتمالا بدون تغییر باقی مانده و %۲۵ سرمایه گذاری می تواند از دارایی های مقرر شده تشکیل شده باشد.
  • به افراد تحت تکفل سرمایه گذار اجازه ورود و خروج به همراه وی داده خواهد شد و به سرمایه گذار اجازه داده می شود که تا ۱۸۰ روز خارج از انگلستان اقامت کنند که در مقایسه با اجازه ۹۰ روز اقامت در خارج در طول ۱۲ ماه که تاکنون اعمال می شود دو برابر بیشتر می باشد. این تغییر برای افراد سرمایه گذاری که بواسطه فعالیت های تجاری خود باید وقت بیشتری را در خارج از انگلستان به سر برند فرصت مغتنمی می باشد.

ویزای ازدواج یا خویشاوندی:

شرایط و مقررات مهاجرت و ورود متقاضیان به کشور انگلستان با ویزای ازدواج به شرح ذیل می باشد :

  • زوج یا زوجه باید در زمان ارائه تقاضانامه برای اخذ ویزا مقامات سفارت انگلستان را از قصد و تصمیم برای ادامهُ زندگی در این کشور مطلع کند . شرایط و مقررات کلی مهاجرت ایجاب می کند که شخص متقاضی قبل از تقاضای ویزا ، با همسر خود ازدواج قانونی کرده و مدارک کامل و سند ازدواج را همراه خود داشته باشد .
  • یکی از زوج یا زوجه باید اقامت قانونی در انگلستان را داشته و از منابع مالی و کمکهای دولتی و عام المنفعه استفاده نکنند .
  • زوج و زوجه همدیگر را ملاقات کرده و با هم آشنا باشند .
  • زوج و زوجه قصد اقامت دائمی در انگلستان را داشته باشد
  • محل سکونت برای اقامت زوج و زوجه در انگلستان از قبل هماهنگ شده باشد .
  • زوج و زوجه قصد اخذ کمکهای دولتی وعام المنفعه را نداشته باشند .

درصورت اخذ ویزا در مرحله اول و ورود به انگلستان زوج و زوجه می توانند نسبت به تمدید ویزا (۲ سال ) اقدام و مجوز لازم را اخذ نمایند .

طبق قوانین و مقررات ادارهُ اتباع بیگانه اصلاحیه مورخ ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و ازدواج های اجباری ، سن ازدواج برای زوج و زوجه از ۱۸ به ۲۱ افزایش کرده است و از این به بعد کسانیکه کمتر از ۲۱ سال سن داشته باشند نمی توانند در این گروه تقاضای ویزا کرده و وارد انگلستان شوند .

چند همسری در بریتانیای کبیر مورد قبول و قانونی نیست و فقط یک همسر می تواند تحت این عنوان تقاضای ویزا کند.

نکته آخر اینکه فرد متقاضی پس از اخذ ویزای ازدواج و ورود به انگلستان می تواند پس از مدتی تقاضای ویزای دائم و سپس تقاضای گذرنامه انگلیسی کرده و از مزایای اقامت بهره مند شود. جالب توجه اینکه اگر زوج و زوجه بیش از ۴ سال در خارج از انگلستان زندگی کرده باشند می توانند به یکباره تقاضای ویزای دائم در بریتانیای کبیر را تقدیم سفارت خانه این کشور کنند.

21 پاسخ
  1. Avatar
    جهان تیغ می گوید:

    سلام.من دارایی معادل ۳۰۰میلیون تومان دارم وقصد اقامت در انگلیس رادارم لطفا راهنمایی کنید از چه روش ودرکدام ایالت می توان سرمایه گذاری واقامت کرد.ضمنا من وهمسرم ویک دختر ۱۲ساله وماهیانه حدود ۲۵۰۰۰۰۰ تومان درآمد دارم و۵۰سال سن دارم.متشکرم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، یکی از راه های اخذ اقامت دائم کشور انگلیس سرمایه گزاری می باشد . سرمایه گزاری دویست هزار پوندی و سرمایه گزاری یک میلیون پوندی ، که هرکدام شرایط خاص خود را دارد ، که می توانید از این طرق خانواده خود را نیز بهمراه خود به انگلستان ببرید . و یا اینکه از طریق اخذ ویزای tier4 انگلستان برای فرزندتان اقدام نموده و همسر محترم از طریق ویزای گاردین بهمراه ایشان به انگلستان برود و شما از طریق ویزای توریستی وارد انگلستان شوید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    پارسا می گوید:

    با دورد

    اینجانب همراه با خانواده ام می خواهم از طریق ویزای سرمایه گذاری به انگلستان مهاجرت کرده و اقامت و تابعیت انگلیسی اخذ نماییم .

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و درود جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید.۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸و۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب شما بايد اطلاعات دقيق تري را ارسال نماييد مانند سن تان و اينكه اين كار شدني است جهت اطلاعات بيشتر با دفتر نياوران تماس حاصل نماييد ٠٢١٢٢٨٢٩٥٣٨
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٤٨

      پاسخ
  3. Avatar
    Shirin akhlaghi می گوید:

    با سلام خسنه نباشید
    ویزا ازدواج چند مدت طولانی میکشه؟؟و مدارکی ازدواج را از کجا تحویل بدم؟راهنما کنید ممنون

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      ویزا ازدواج انگلستان دارای شرایط خاصی از قبیل ارائه در آمد شخص ساکن در این کشور می باشد که نشان دهد از پس هزینه های زندگی خود و همسر بر خواهد آمد و بالای یکسال زمانبر می باشد.

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    amirali می گوید:

    با سلام و خسته نباشید اقا ما یه خانواده هستیم که پدرم ۴۴ سال سن داره ماشالله بشه و مادرم ۴۰ یا ۴۲ فکر کنم و منم ۱۵ و میخوایم اقامت انگلیس را بگیریم ولی نه از طریق تخصص و سرمایه گذاری و…. به عنوان شهروند عادی اگر میشه تکتک مراحلشو توضیح بدین با تشکر و مبلغ هایی که پرداخت میشه رو هم بگین مرسی.

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      از این طریق نمی توانید اقدامی نمایید مگر از طرق دیگر مهاجرت کرده و در آنجا به حرفه خود پرداخته و دنبال نمایید.

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام شما ميتوانيد از طريق تحصيلي اقدام نماييد در حالتي كه شرايط لازم را داشته باشيد
      جهت كسب اطلاعات بيشتر با دفتر نياوران تماس حاصل نماييد
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٣٨
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٤٨

      پاسخ
  5. Avatar
    مجد می گوید:

    سلام-خواهشمند است در خصوص اخذ اقامت انگلیس از طریق ویزای کاری اینجانب را راهنمایی بفرمایید.۰۹۰۱۰۲۲۵۱۱۵
    با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      سلام و عرض ادب کشور انگلستان اقامت از طریق ویزای کار ندارد میتوانید از طریق سرمایه گذاری ورود کنید (دفتر نیاوران)

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب متاسفانه كشور انگلستان ويزاي كار ندارد فقط ميتوان از طريق سرمايه گذاري و تحصيلي اقدام نماييد جهت اطلاعات بيشتر با دفتر نياوران تماس حاصل نماييد ٠٢١٢٢٨٢٩٥٣٨
      ٠٢١٢٢٨٢٩٥٤٨

      پاسخ
  6. Avatar
    گلنوش باقری می گوید:

    با سلام و عرض ادب
    مخاطب گرامی ، اخذ اقامت دائم انگلستان منوط به دارا بودن شرایطی می باشد و از راه های مختلفی همچون سرمایه گزاری ، کار ، تحصیلی و .. ممکن می باشد . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

    پاسخ
  7. Avatar
    عباس می گوید:

    سلام.. آگه من یک حرفه با مدرک فنی و حرفه ای در زمینه های مختلف داشته باشم وبا ویزای شینگن وارد فرانسه وبعد وارد انگلیس بشم میتونم دنبال کار وبعد اقامت برم.. باتشکر

    پاسخ
  8. Avatar
    فربد می گوید:

    سلام بنده دانشجوي ارشد حقوق هستم و مجرد هستم مادر و خواهرم تبعه انگلستان هستند ميخواستم ببينم از چه قوانيني ميشه استفاده كرد براي گرفتن اقامت انگلستان در ضمن بنده هيچ مشكل سربازي يا غيره ندارم .

    پاسخ
  9. Avatar
    اش.ن می گوید:

    باسلام
    من در حال حاضر در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلیس هستم و میخواستم شرایط اقدام برای اقامت ILR را بدونم.
    ممکن هست در بخش “ویزاهای کار”، قسمت ۴ یعنی ” افرادی که به تازگی از دانشگاه های برتانیا فارغ التحصیل شده اند” را هم توضیح بدید و شرایطشو بگید. چون برا قسمت های دیگر را توضیح کافی دادید اما برا این قسمت مطلبی پیدا نکردم.
    ممنون از لطفتون

    پاسخ
  10. Avatar
    رضا می گوید:

    عرض سلام و خسته نباشید من ۱۵ سال سن دارم آیا میتونم با مادرم و برادر کوچک تر از خودم اقامت دائم انگلستان رو بگیرم؟ از چه راهی ؟ ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *