امکانات پرتغال برای اشخاص با مشاغل خاص

امکانات پرتغال برای اشخاص با مشاغل خاص

امکانات پرتغال برای اشخاص با مشاغل خاص چیست؟ راه ها و شرایط اخذ ویزا و امکانات برای اشخاص با مشاغل خاص چیست ؟ مدارک لازم برای دریافت ویزا و امکانات برای اشخاص با مشاغل خاص چه می باشد؟در تحقیق حاضر سعی بر آن شده است که به امکانات پرتغال برای اشخاص با مشاغل خاص پرداخته اینکه آیا در پرتغال امکاناتی برای افراد با مشاغل خاص در نظر گرفته شده خواهیم پرداخت.

امکانات لازم برای افراد با مشاغل خاص

یکی از راه ها ی اخذ تابعیت در حقوق بعضی از کشورها سطح سواد، یا هنر یا تجارت خدمات خاص می باشد. در کشور ایران به موجب ماده ۹۸۰ قانون مدنی برای اشخاصی که خدمات خاصی انجام می دهند بون شرط اقامت تابعیت اعطا میکند. به موجب این ماده کسانی که به امور عام المنفعه ایران خدمت یا مساعدت شایانی کرده باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی هستند و از او اولاد دارند و یا دارای مقامات عالی علمی و متخصص در امور عام المنفعه می باشند و تقاضای ورود به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران را می نمایند، در صورتی که دولت ورود آنها را به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران صلاح بداند بدون رعایت شرایط اقامت ممکن است با تصویب هیات وزیران به تابعیت ایران قبول شوند. یا ویزای eb1 در آمریکا برای اشخاصی که مهارت شگفت انگیزی از خود در یکی از زمینه های علمی، هنری، آموزشی، تجاری و ورزشی به اثبات برسانند  وجود دارد  در حالی که در پرتغال امکاناتی برای اشخاص با مشاغل خاص در نظر گرفته نشده.

ویزا برای اشخاص با مشاغل خاص

ویزا به مدرکی گفته می‌شود که می‌تواند به اشخاصی اعطا گردد که درخواست اخذ اجازه برای گذر از جایی یا ورود به آن را دارند. ویزا برای افرادی که دارای مشاغل خاص هستند از شاخه های ویزای کار می باشد و برای افرادی است که مهارت شگفت انگیزی از خود در یکی از زمینه های علمی، هنری، آموزشی، تجاری و ورزشی به اثبات برسانند در پرتغال برای اقامت افرادی که دارای مشاغل خاص هستند امکاانات خاصی پیش بینی نشده است کشورر پرتغال یکی از اعضای پیمان نامه شینگن است به همین دلیل برای سفر به این کشور احتیاج به ویزای شینگن است.

چگونگی اخذ ویزا برای اشخاص با مشاغل خاص

در برخی از کشور ها برای افرادی که دارای توانایی های شگفت آوری هستند ویزایی در نظر گرفته شده. این توانایی می تواند در زمینه های علوم تجربی، هنر، بازرگانی، آموزش و پرورش، و یا ورزشی باشد.و بیشتر برای کسانی که بتوانند ثابت کنند که معدود کسانی هستند که این نوع مهارت را دارند. بهترین راه برای اثبات این موضوع این است که. مثلا تلویزیون، رادیو، روزنامه با شما مصاحبه کردن ودر مورد شما مطلب نوشتند، و یا مدرک و جایزه ارزنده ای در سطح کشور و یا بین المللی برده باشند. مقاله های معتبر در مورد مهارت فرد چاپ شده باشد یا رهبری شما یا نقش اساسیتون در یک سازمان، ادله مبنی بر عضویت شما در انجمن یا کانونی که هر کس توانایی عضویت در آن ندارد. شما اگر دارای این شرایط هستید راه های بسیاری برای اقامتتان وجود دارد. در کشور پرتغال امکااناتی برای اشخاص با مهارت خاص در نظر گرفته نشده.

ویزای شینگن چیست

شینگن نوعی روادید جهت ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت از آن استفاده می شود. پیمان شینگن در سال ۱۹۸۵ در روستایی به نام شینگن در لوکزامبورگ به تصویب رسید هدف اصلی امضا کنندگان شینگن برچیدن مرزها میان کشورهای عضو شینگن و استعمال سیاستی هماهنگ در زمینه های امنیتى، اطلاعاتی و صدور حکم پناهندگی و روادید کوتاه‌ مدت یعنی تا سه ماه است. شهروندان ۲۶ کشور اروپایی( اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا،لتونی، لیختن اشتاین، لوکزامبرگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) می‌توانند بدون دریافت ویزا بین این کشورها رفت‌ و آمد کنند ساکنین و اتباع قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیز نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند و می‌توانند به مدت حداکثر ۹۰ روز به این کشورها وارد و یا خارج شوند. بنابراین ویزای شینگن برای کشورهایی است که ساکن یا تبعه کشورهای محدوده شینگن نیستند

 

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن به چهار صورت صادر میشود. درخود ویزا از طریق چهار حرف الفبای  انگلیسی(A-B-C-D)  مشخص شده است.

ویزای نوع   :Aویزای ترانزیت است، در این ویزا مسافر حق خروج از فرودگاه ندارد فقط میتواند در یکی از فرودگاه ها پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از شینگن گردد.

ویزای نوع B: در این ویزا مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و از شینگن به عنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشوری دگر غیر شینگن برساند.

ویزای نوع C: ویزای توریستی یا ویزای کار است و بیشتر ایرانیان با آن وارد شینگن می شود.

ویزای نوع D: ویزای بلند مدت می باشد معمولا تاجران ودانشجویان  از آن استفاده می کنندکه به دلایل ویژه مجبورند در طی سال چندین بار به شینگن سفر کنند صادر می شود تا بتوانند در طی سال چندین بار به شینگن وارد و از آن خارج شوند.

نتیجه گیری

در برخی کشورها امکاناتی برای افرادی که دارای مشاغل خاص هستند در نظر گرفته شده است. ایران، آمریکا از جمله کشور هایی هستند که امکاناتی را برای اشخاص با مشاغل خاص در نظر گرفته اند در حال که کشور پرتغال امکاناتی برای افراد با مشاغل خاص در نظر نگرفته است.

الهام مطهری

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *