بهترین پاسپورت دنیا

بهترین پاسپورت دنیا

ایا می دانید بهترین پاسپورت دنیا در سال ۲۰۱۷ مربوط به کدام کشور است ؟ ایا می دانید اعتبار پاسپورت به چه عواملی مرتبط است ؟ ایا می دانید چه کشورهایی در سال ۲۰۱۷ بیشترین قدرت و اعتبار پاسپورت را دریافت نمودند ؟ ایا می دانید رتبه بندی معتبرترین پاسپورت دنیا در چند سال گذشته بین کشورهای مختلف چه تغییراتی کرده است ؟ ایا با ده کشور برتر با معتبرترین پاسپورت دنیا اشنایی دارید ؟ ایا می دانید پایین ترین اعتبار پاسپورت مربوط به کدام کشور است ؟ ما در این مقاله سعی نموده ایم شما را با بهترین و معتبرترین پاسپورت دنیا ، رتبه بندی کشورهای گوناگون در اعتبار پاسپورت در سال ۲۰۱۷ و موارد دیگر اشنا نماییم ، امید است برای شما خوانندگان گرامی مفید واقع گردد .

پاسپورت

پاسپورت یا گذرنامه از مدارک شناسایی رسمی افراد و سند هویتی بین المللی می باشد که دولت برای شهروندانش صادر می کند.اولین پاسپورت جهان مربوط به اواخر قرن ۱۹ میلادی و متعلق به کشور انگلیس می باشد ، هنری پنجم پادشاه کشور انگلیس برای شناسایی انگلیسیان در تمام جهان و تسهیل سفر اتباع خود به سایر کشورها اقدام به درست کردن پاسپورت برای مردم خود نمود که این پاسپورت تنها یک برگ داشت و با گذشت زمان باقی کشورها اقدام به درست کردن پاسپورت کردند و امروزه این مدرک به یکی از مهمترین مدارک برای هر انسان تبدیل شده است .اعتبار یک پاسپورت به تاثیر ان روی ارتباط  میان  کشورها و سفر شهروندان به کشورهای دیگر بدون اخذ ویزا بازمی گردد .

پاسپورت کشور المان در حال حاضر (۲۰۱۷)  بیشترین قدرت و اعتبار را داراست که با این پاسپورت می توان به ۱۵۷  کشور دنیا سفر نمود . دومین پاسپورت معتبر دنیا برای سه  سال متوالی مربوط به کشور سوئد می باشد که می توان بدون اخذ ویزا به ۱۵۶ کشور مسافرت کرد و پاسپورت کشور سنگاپور که در سال اخیر رتبه ی پنجم را دارا بود امسال به رتبه دوم و هم جوار کشور سوئد صعود کرد . سومین پاسپورت معتبر دنیا به چند کشور فرانسه ، بریتانیا ، اسپانیا ، دانمارک ، سوئیس ، نروژ و فنلاند تعلق گرفت و از نکات مهم سال کنونی ، صعود پاسپورت کشور امریکا از رتبه ی چهارم به رتبه ی سوم جدول می باشد . کشور عزیزمان ایران با تغییرات هرچند اندک که از سال گذشته تاکنون در روابط خود لحاظ نمود رتبه ۸۷ را داراست و شهروندان بدون اخذ ویزا می توانند به ۳۶ کشور سفر نمایند ، در اخر عنوان بی اعتبارترین پاسپورت بین کشورها مربوط به کشور افغانستان می باشد .

در نمودارهای زیر کشورها و میزان اعتبار پاسپورت انها  در سال ۲۰۱۷ نمایش داده شده است :

ده کشور برتر با معتبرترین پاسپورت  در سال ۲۰۱۷

تعداد کشورهایی که بدون اخذ ویزا به ان دسترسی دارندکشوررتبه
۱۵۷المان۱
۱۵۶سوئد ، سنگاپور۲
۱۵۵فرانسه ، اسپانیا ، بریتانیا، دانمارک ،سوئیس ، فنلاند، نروژ ، امریکا۳
۱۵۴ایتالیا ، اتریش ، لوکزامبورگ ، پرتغال ، ژاپن ، بلژیک و هلند۴
۱۵۳مالزی ، ایرلند ، کانادا و نیوزلند۵
۱۵۲یونان ، کره جنوبی ، استرالیا۶
۱۵۱جمهوری چک و ایسلند۷
۱۵۰مجارستان۸
۱۴۹مالتا و لهستان۹
۱۴۸اسلوونی ، اسلواکی ، لیتوانی ، لتونی۱۰

 

 

ده کشور اخر با اعتبار پایین پاسپورت در سال ۲۰۱۷

 

تعداد کشورهایی که بدون اخذ ویزا به ان دسترسی دارندکشوررتبه
۳۸لبنان۸۵
۳۷نپال ، لیبی ، فلسطین۸۶
۳۶ایران ، اریتره ، سودان۸۷
۳۵سری لانکا ، بنگلادش۸۸
۳۴اتیوپی ، سودان جنوبی۸۹
۳۰سومالی۹۰
۲۹سوریه۹۱
۲۸عراق۹۲
۲۶پاکستان۹۳
۲۳افعانستان۹۴

 

 

نکاتی در ارتباط با پاسپورت

پاسپورت محدودیت سنی ندارد و از نوزادان تا افراد سالمند اجازه دریافت گذرنامه را دارا می باشند و بهتر این است که هر فرد به طور جداگانه برای خروج از کشور یک پاسپورت مستقل داشته باشد . فرد پس از ارسال مدارک مربوطه و انجام مصاحبه حضوری می تواند پاسپورت خود را دریافت نماید . پاسپورت فرد هنگام خروج از کشور مورد نظرش باید حداقل ۳ تا ۶ ماه اعتبار داشته باشد ( بهتر است ۶ ماه باشد ) به طور مثال کشور های ترکیه ، تایلند ، مصر و برزیل نیاز به اعتبار ۶ ماهه دارند یا کشورهای افریقای جنوبی و نیوزلند به یک ماه اعتبار نیاز دارند . پاسپورت اعتباری پنج ساله دارد و غیر قابل تمدید می باشد .

در مقاله فوق به معتبرترین و بهترین پاسپورت دنیا در سال ۲۰۱۷ پرداخته شد ، همان طور که بیان گردید طبق جدول ارائه شده کشور المان بالاترین اعتبار پاسپورت را داراست به طوریکه شهروندان المانی بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به ۱۵۷ کشور سفر نمایند و همینطور طبق جدول به ترتیب به سایر کشورها پرداخته شد . امید است با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نموده باشید .

 

نگارنده : مهسا رهنما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *