بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیۀ تحصیلی در انگلستان، موضوعی است که در این مقاله سعی به بررسی آن خواهیم داشت. همانطور که می دانید تحصیل در انگلستان هزینه های گزافی را در بر دارد و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در انگلستان به دنبال کسب بورسیۀ تحصیلی در انگلستان می باشد تا از این طریق شاید بتوانند تا حدودی هزینه ها را پوشش دهند. اهمیت این موضوع عاملی شد برای رسیدگی به بورسیۀ تحصلی در انگلستان. لذا در این مقاله سعی بر آن داریم تا حدود شما را با بورسیۀ تحصیلی در انگلستان، شرایط بورسیۀ تحصیلی در انگستان و سایر موارد آشنا نمائیم اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص بورسیۀ تحصیلی در انگلستان، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به انگلستان که مسلط به قوانین انگلستان می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان اطلاعات کامل را در خصوص بورسیۀ تحصیلی در انگلستان در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

مقدمه

آیا به دنبال ادامۀ تحصیل در انگلستان به صورت رایگان می باشد؟ دولت بریتانیا و دانشگاه های انگلستان گستره ای عظیم از بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی که متقاضی ادامۀ تحصیل در انگلستان می باشند، قرار داده است. اما نکته ای که در خصوص کسب بورسیه وجود دارد این است که درست است که کسب بورسیه به طور کلی بسیار رقابتی می باشد، اما دانشگاه ها شرایط هموار تری را جهت جذب دانشجوی خارجی به منظور دامۀ تحصیل در این کشور فراهم نموده است. در ادامه به انواع بورسیه های موجود در انگلستان خواهیم پرداخت که قابل تقسیم بندی به سه قسم می باشد که عبارتند از:

  • بورسیۀ تحصیلی که از دولت انگلیس به متقاضی اعطا خواهد شد
  • بورسیه های تحصیلی غیر دولتی که از سوی برخی موسسات در اختیار دانشجویان گرامی قرار می گیرد.
  • بورسیه های خاص برخی دانشگاه های انگلستان به دانشجوی بین المللی

حال در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

 

بورسیۀ تحصیلی اعطا شده از سوی دولت انگلستان

در این بخش به بورسیه های تحصیلی خواهیم پرداخت که از سوی انگلستان به دانشجوی بین المللی اعطا خواهد شد.

  • اولین مودر بورسیۀ دولتی British Chevening Scholarship می باشد که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که این نوع بورسیه به افرادی تعلق می گیرد که به طور تمام وقت و نه پاره وقت مشغول به ادامۀ تحصیل می باشند.
  • نوع دیگر از بورسیه های تحصیلی، بورسیۀ تحصیلی Commonwealth Scholarships For Developing Commonwealth Countries می باشد که این نوع از بورسیه از سوی دولت انگلیس و تنها به اتباع کشورهای پیشرفته و یا کشورهائی که از رفاه برخوردار می باشند تعلق می گیرد.
  • اما آخرین نوع از بورسیه های دولتی بورسیۀ Commonwealth Shared Scholarship Scheme at Uk Universities می باشد که این نوع بورسیه بیشتر متعلق به مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد می باشد که رشتۀ تحصیلی دانشجو نیز نیاز هست که یکی از رشته های تکنولوژی، اقتصاد و یا علوم اجتماعی باشد.

 

بورسیه های غیر دولتی در نظر گرفته شده برای دانشجوی خارجی                                         

در این بخش به مواردی خواهیم پرداخت که موسسات آموزشی جدای از دولت انگلستان بورسیه هائی را برای دانشجوی بین المللی در نظر گرفته اند به منظور ادامۀ تحصیل. این بورسیه ها شامل:

  • Euraxess UK اولین نوع از بورس های غیر دولتی می باشد که از سوی دولت بریتاینا در اختیار دانشجوی خارجی که متعلق به یکی از کشورهای اروپائی می باشد، به منظور حمایت در خصوص مطالعه و تحقیق در اروپا، قرار می گیرد. این نوع از انواع بورسیه تحت نظر مجلس بریتانیا می باشد، که بورسیه های متفاوت و گوناگونی را در اختیار دانشجوی بین المللی قرار داده است.
  • نوع دیگر از بورسیه های غیر دولتی CastleSmart Scholarship می باشد. این نوع بورسیه مبلغی معادل ۶۰۰۰ پوند به صورت سالیانه در اختیار دانشجوی بین المللی قرار می دهد که به روی تمامی ملیت ها باز می باشد و به صورت سالیانه پرداخت می شود و مقاطع تحصیلی لیسانس را در برمی گیرد.

اما باز دولت انگلستان یک سری بورسیه های خاص برای برخی کشور ها در نظر گرفته است که در ادامه به تمامی این موارد خواهیم پرداخت:

بورسیۀ تحصیلی قابل اعطا به دانشجویان آفریقائی

  • اولین نوع این بورسیه، بورسیۀ معروف به Aga Khan می باشد که در اختیار دانشجویان تبعۀ آفریقائی قرار می گیرد.
  • دومین نوع از این گروه از انواع بورسیه، بورسیۀ Tullow Group می باشد که باز برای دانشجویان آفریقائی در نظر گرفته شده است. که شامل کل هزینه های تحصیل، هزینه های رفت و آمد و سایر موارد خواهد شد.

در این بخش به مهترین بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشجویان آفریقائی پرداختیم، اما به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه نمائید.

 

بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان آمریکائی

این بورسیه با عنوان بورسیۀ Luys شناخته شده می باشد. که وام دانشجوئی و یا بورسیۀ تحصیلی را در اختیار دانشجوی آمریکائی به منظور ادامۀ تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان قرار می دهد.

 

بورسیۀ تحصیلی قابل اعطا به دانشجویان چینی

این بورسیه مبلغی مهادل ۳۰۰۰ پوند در اختیار دانشجویان چینی قرار می دهد. البته این بورسیه فقط شامل دورۀ دکترا می باشد اما هر رشته ای را در بر می گیرد.

 

بورسیه های تحصیلی قابل اعطا به دانشجویان فرانسوی

بورسیۀ مذکور با عنوان بورسیۀ Entente Cordiale مشهور می باشد که برای دانشجوی تبعۀ فرانسوی و برای مقاطع تحصیلی بالا در نظر گرفته شده است.

 

بورسیۀ تحصیل قابل اعطا به دانشجویان تبعۀ هندوستان

در این بخش می پردازیم به سه نوع از مهمترین انواع بورسیه ای که به دانشجویان هندی تعلق می گیرد:

  • مورد اول بورسیۀ Charles Wallace می باشد. که بورسیۀ تحصیلی انگلستان محسوب می شود که برای دانشجویان مقطع دکترا به منظور انجام اقدامات تحقیقاتی تعلق می گیرد.
  • نوع دیگری از انواع بورسیه که در زیر شاخۀ بورسیۀ تحصیلی که به دانشجویان هندی تعلق می گیرد، بورسیۀ مشهور به Goa Education می باشد که بورسیه ای می باشد که به مقاطع بالای تحصیلی اما به تمامی انواع رشته ها تعلق می گیرد.
  • نوع سوم از مهترین انواع بورسیه که متعلق به دانشجویان هندی می باشد بورسیۀ Saltire می باشد که این بورسیه متعلق به دانشجویان کانادائی، آمریکائی، چینی و هندی می باشد که تمامی مقاطع تحصیلی را شامل خواهد شد.

بورسیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان پاکستانی

این بورسیه با عنوان بورسیۀ تحصیلی Charles Wallace Pakistan Trust Scholarship شناخته شده می باشد که برای دانشجویان پاکستانی به منظور مطالعه و تحقیق در مقاطع تحصیلی دکترا در نظر گرفته شده است.

بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه های خاص

در این بخش می پردازیم به بورسیه های تحصیلی خاص که از سوی برخی دانشگاه ها درنظر گرفته شده است.

  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه بریستول: بورسیۀ در نظر گرفته شده از سوی این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلی را در بر می گیرد.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه کاردیف: این بورسیه مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس را در بر می گیرد.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه ادینبورگ: این دانشگاه طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. و بورسیه های ویژه ای را برای کشور های پیشرفته و آمریکای شمالی در نظر گرفته است.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه کمبریج: این دانشگاه بورسیۀ کامل را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. البته تنها متعلق به مقاطع تحصیلی بالا و تحصیل به صورت تمام وقت می باشد.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه ناتینگهام: این دانشگاه نیز طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته است.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه آکسفورد: بورسیه ای که این دانشگاه در نظر گرفته است تنها شامل مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا می باشد.
  • بورسیۀ تحصیلی دانشگاه وست مینستر: بورسیه ای که این دانشگاه در نظر گرفته مربوط به مقطع فوق لیسانس می باشد که با توجه به میزان نیاز مالی متقاضی و همچنین ارزش مدارک تحصیلی به وی اعطا خواهد شد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم هر چند به صورت کوتاه و مختصر به بورسیۀ تحصیلی در انگلستان بپردازیم. و همانطور که اشاره نمودیم بورسیۀ تحصیلی در انگلستان قابل تقسیم بندی به انواع مختلفی می باشد که در خلال مقاله به انواع مختلف آن پرداختیم. اما به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص بورسیۀ تحصیلی در انگلستان پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به انگلستان که مسلط به قوانین انگلستان می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان اطلاعات دقیق در این خصوص را در اختیار شما عزیزان قرار نمایند.

 

نگارنده: جیران تاج بخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *