بورسیه تحصیلی در برزیل

بورسیه­ تحصیلی در برزیل

ما در این مقاله سعی برآن داریم که بورسیه تحصیلی در برزیل را برای شما شرح دهیم و جزییات و شرایط  بورسیه تحصیلی در برزیل  را بررسی نماییم. برای این امر در قدم اول بایستی آشنایی با نظام آموزشی و ساختار کشور برزیل داشته باشید تا به صورت کلی مشخص گردد که بورسیه تحصیلی در برزیل به چه صورت امکان پذیر می باشد . بسیاری از دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در خارج از کشور دارند به دلیل هزینه های بالای تحصیل در برخی کشورها همواره به دنبال کسب بورسیه تحصیلی هستند ، اخذ بورسیه تحصیلی در برزیل  نیز میتواند به میزان قابل توجهی این غدغه دانشجویان را برطرف نمیاد. لذا در صورت وجود هرگونه شبهه و سوالات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در برزیل  پیشنهاد میکنیم با وکیل مهاجرت به برزیل و یا مشاورین بین الملل مشورت نموده و سپس اقدام نمایید.

برزیل یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین­المللی محسوب می­شود. این کشور دارای اکوسیستم­ های گسترده­ و شگفت انگیزی است که از این میان می­توان یکی از مشهورترین مناطق جنگلی جهان یعنی آمازون را نام برد. با این حال طیف انتخابی بزرگی وجود دارد؛ ترکیبی از اکوتوریسم و سفرهای ماجراجویانه و توریسم فرهنگی و تاریخی نیز در اختیار دانشجویان قرار داد. تمام این­ها به تجارب تحصیلی در برزیل افزوده می­شود. ولی سواحل، کوهستان­ها و جشن­ های تعطیلات میان­ ترم و ترکیب اقوام مختلف را فراموش نکنید.

تعدادی بورسیه جهت تحصیل در برزیل وجود دارد ولی بسیاری از آن­ها فقط و فقط مخصوص یک سال تحصیل در خارج از کشور هستند (به عنوان مثال برای بخشی از دکترای پیوسته یا برای محقق دکترای بازیدکننده). دانشگاه یا گروه آموزشی شما نیز ممکن است دارای کمک هزینه­ ی تحصیلی باشند. اگر در یک دانشگاه دولتی تحصیل کنید بزرگ­ترین هزینه همان هزینه­ های زندگی شما خواهد بود. با این حال توجه داشته باشید که دانشجویان بین­المللی برای هزینه ­های مسکن، نقل و انتقال، غذا و کتاب می­توانند وام تحصیلی اخذ کنند. برخی قراردادهای دوجانبه نیز ممکن است توسط سفارت­ها، کنسولگر ی­ها و نمایندگان دولتی انجام شده باشد تا بورسیه­هایی را جهت تحصیل در برزیل فراهم آورند؛ بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب­سایت آن­ها رجوع کنید و یا با مشاورین بین الملل مشورت نمایید.

برای مثال:

  • سفارت فرانسه در ریو دو ژانیرو به دانشجویان فرانسوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه­ ی علوم و علوم اجتماعی بورسیه اعطا می­کند.
  • سفارت کشورهای پرتغالی زبان نظیر آنگولا نیز بورسیه­ هایی را جهت تحصیل در برزیل از طریق توافقات دوجانبه در اختیار دانشجویان قرار می­دهند.

برنامه­ ی تبادل دانشجو برزیل برای فارغ­التحصیلان (PEC-PG):

این برنامه توسط نماینده­ی برزیلی CAPES برای فراهم آوردن کمک مالی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اداره می­شود تا مهارت­ های دانشگاهی اساتید، محققین، متخصصین و فارغ­ التحصیلان کشورهای در حال توسعه ­ای که برزیل با آن­ها قرارداد همکاری آموزشی یا فرهنگی دارد افزایش یابد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در وب­سایت CAPES به زبان پرتغالی یافت می­شود.

سایر بورسیه­ ها:

  • پژوهش در جنگل­ های استوایی
  • شورای مبادلات تحصیلی بین ­المللی (CIEE) بورسیه­هایی را در اختیار دانشجویان آمریکایی جهت تحصیل در خارج از کشور قرار می­دهد:

ـ طرح دسترسی جهانی

ـ بورسیه­ های پینگ (Ping)

  • کمک هزینه­ ی تحصیل در خارج از کشور (Fund for Education Abroad)

بورسیه­ های دولتی

بورسیه ­های بین­ المللی بنجامین ای. گیلمن: این برنامه کمک­ هزینه­ هایی را برای اتباع ایالات متحده جهت تحصیل در مقطع کارشناسی فراهم می­کند. دانشجویان که مشکل مالی دارند و قصد دارند در خارج از کشور تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند. این برنامه­ ی بین­ المللی با هدف آماده ­سازی دانشجویان ایالات متحده جهت برعهده گرفتن نقش­های مهم در جهان وابسته و اقتصاد جهانی اجرا می­شود. مبلغ جایزه باتوجه به طول مدت تحصیل و نیاز دانشجو با میانگین تقریباً ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متفاوت خواهد بود.

بورسیه­ های دیوید ال. بورن: این برنامه تا ۲۰۰۰۰ دلار بورسیه برای دانشجویان ایالات متحده جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در خارج از کشور و در مناطقی از جهان که برای ایالات متحده بسیار مهم است فراهم می­کند. مناطقی چون آفریقا، آسیا، اروپای شرقی و مرکز، یوروآسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه.

بورسیه ­های دانشگاه­ها

مؤسسه­ ی مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب در دانشگاه فلوریدای جنوبی:

یک بورسیه­ ی کامل برای دانشجویان واجدشرایطی که قصد تحصیل در برزیل و سایر نقاط بین­ المللی را دارند. بیشتر دانشجویان ترجیح داده می­شوند که رشته­ ی تحصیلی آن­ها مطالعات لاتین باشد و متقاضیان واجدشرایط باید دارای مهارت­ های پیشرفته­ ی زبان اسپانیایی باشند.

دانشگاه دولتی میشیگان:

این دانشگاه دارای برنامه ­های تحصیلی گسترده­ای است. دانشجویانی را از خارج از دانشگاه نیز می­پذیرد. در حال حاضر دانشگاه میشیگان بهداشت و درمان در برزیل را ارائه می­دهد: چشم ­انداز بهداشت عمومی، فرهنگ و زبان پرتغالی در برزیل، تحول کارائیب و آمریکای لاتین مدرن و برنامه کنسرسیوم آموزش عالی برزیل ـ آمریکا در برزیل.

روتاری بین­ المللی:

یکی از سازمان­های شناخته شده بشردوستانه در جهان محسوب می­شود. این سازمان به بورسیه ­های بسیار رقابتی خود مشهور است. بورسیه ­های سفارت به دانشجویان برجسته علاقمند به تحصیل در خارج از کشور با تمرکز بر مطالعات صلح ­آمیز یا پروژه­ای انسان­ دوستانه اعطا می­شود. از سال ۱۹۴۷  به طور کلی ۵۳۲ میلیون دلار به ۴۱۰۰۰ زن و مرد اعطا شده است. از دریافت کنندگان انتظار می­رود که هنگام بازگشت تجارب خود را با مخاطبان روتاری به اشتراک بگذارند.

کمک هزینه­ های تحصیلی خصوصی

سازمان Rainforest Alliance:

رهبر جهانی توسعه­ ی پایدار و حفظ مناطق جنگلی آمریکای لاتین شامل جنگل انبوه آمازون در برزیل است. این سازمان کمک هزینه ­ی تحصیلی کلین­هانس (Kleinhans) را در اختیار دانشجویان قرار می­دهد. فرصتی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و محققینی که قصد دارند در زمینه ­ی پروژه ­های متمرکز در برزیل فعالیت کنند. متقاضیان باید به جنگل­های استوایی، کشاورزی پایدار یا زمینه­ای مرتبط علاقمند باشند. این کمک هزینه­ ها به مدت ۲ سال اعطا می­­شود.

سازمان­های سفر به خارج از کشور

CIEE مجموعه­ای از برنامه­ ها را در برزیل ارائه می­دهد. برخی برای یک ترم و برخی دیگر برنامه­ های تابستانی هستند. بورسیه­ها و کمک هزینه­ های تحصیلی از طریق CIEE عبارتند از:

  • بورسیه­ های رابرت بی. بیلی: بسیار رقابتی هستند و به دانشجویان بسیار نیازمند اعطا می­شود.
  • طرح دسترسی جهانی CIEE (GAIN): این بورسیه به دانشجویان نیازمندی اعطا می­شود که قصد دارند از پس هزینه­ های تحصیل در خارج از کشور و شرایط تحصیل بربیایند. CIEE سالانه ۱ میلیون دلار را به بورسیه­ها اختصاص می­دهد.
  • بورسیه­ های سفر جان ای. بومن: به افرادی اعطا می­شود که به مناطق غیرسنتی شامل برزیل سفر می­کنند. تمام جوایز ۱۰۰۰ دلاری است و جهت کاستن از هزینه ­های سفر اعطا می­شود.
  • چندین بورسیه­ ی دیگر نیز از طریق CIEE در اختیار دانشجویان قرار می­گیرد.
  • بورسیه­های CIEE عمومی هستند و به طیف وسیعی از دانشجویان اعطا می­شود.

 

همانطور که در فوق توضیح داده شد بورسیه تحصیلی در برزیل ، شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور توضیح داده شد و پس از مطالعه این مقاله شما اطلاعات اولیه و مفیدی در باب بورسیه تحصیلی در برزیل به دست آورده اید. حال جهت اقدامات اجرایی نیازمند این هستید که جهت اجرای این امر با وکیل مهاجرت به برزیل مشورت کنید . در انتها با بررسی بورسیه تحصیلی در برزیل به این نتیجه میرسیم که اخذ بورسیه تحصیلی در برزیل نیز میتواند با رعایت قوانین مربوط به خود به راحتی صورت بگیرد . لذا در صورت وجود سوالات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی در برزیل  پیشنهاد میکنیم با مشاورین بین الملل مشورت نمایید.

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *