بورسیه تحصیلی در مالتا

بورسیه تحصیلی در مالتا

 

چرا کشور مالتا ؟ آیا کشور مالتا برای ادامه تحصیل مناسب میباشد؟شرایط دریافت ویزای تحصیلی در کشور مالتا چیست؟چگونه میتوان از بورسیه تحصیلی در کشور مالتا استفاده کرد؟ متقاضی مهاجرت به کشور مالتا چگونه میتواند ویزای تحصیلی کشور مالتا را کسب کند؟ افراد مشتاق برای دریافت بورسیه تحصیلی در مالتا باید دارای چه شرایطی باشند؟ آیا اخذ بورسیه تحصیلی در مالتا برای اشخاص ایرانی آسان میباشد؟ شرایط اولیه و اساسی برای دریافت بورسیه تحصیلی در مالتا چیست؟ آیا شخص با مهاجرت تحصیلی میتواند به اقامت دائم کشور مالتا برسد؟ و شرایط کار در حین تحصیل در کشور مالتا چگونه است؟

در این مقاله سعی شده است که سوالات مطرح شده را با توجه به قوانین بین الملل خصوصی پاسخ دهیم.در پاره ای از مواقع افراد فقط قصد مهاجرت به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند و در بین این کشورها ،کشور خاصی را مدنظر ندارند و فقط یک سری مسائل و شرایطی را برای خود در نظر میگیرند مانند کم هزینه بودن شرایط تحصیل در یک کشور اروپایی معتبر، اعتبار و رنک بالای آن دانشگاه و همینطور عضو شنگن بودن آن کشور و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و امنیت آن کشور میباشد که با توجه به شرایط گفته شده میتوان بیان داشت که کشور مالتا میتواند از هر جهت مناسب باشد.

کشور مالتا نام دیگر آن جمهوری مالتا میباشد در جنوب اروپا و در قلب دریای مدیترانه واقع شده است  که از مجمع الجزایری کوچکی تشکیل شده است مالتا در گذشته جزء خاک ایتالیا بوده است ، این کشور همچون ایتالیا دارای بناهای تاریخی و خرابه های باستانی بسیار زیبایی میباشد که گردشگران کثیری را جذب میکند،مساحت این کشور کوچک ۳۱۶ کیلومتر میباشد و خط ساحلی آن به طول ۱۹۸۰۸ کیلومتر است، پایتخت کشور مالتا شهر والتا میباشد که مرکز اصلی خرید و فروش وتجارت میباشد که به نظر میرسد در گذشته از مستعمرات کشور انگلستان نیز بوده است، ، اقتصاد مالتا بر پایه های ماهیگیری ،توریسم ،کشاورزی وصنایع دستی است مالتا دارای ۳ جزیره مسکونی به نام های کومینو،گزو و مالت میباشد که در تقریباً در ۹۰ کیلومتری جزیره سیسیل واقع شده است، جمعیت آن در حدود ۴۵۰۰۰۰ هزار نفر است،کشور مالتا عضو اتحادیه اروپا محسوب میشود و برای مهاجرت به مالتا فقط کشورهای چون ایران و افغانستان و…نیاز به اخذ روادید دارند، زبان رسمی کشور مالتا، مالتی و انگلیسی میباشد اما زبان ایتالیایی هم در کشور مالتا به صورت گسترده رواج دارد ، کشور مالتا یکی از کهن ترین ملت های مسیحی جهان به شمار می آید. مالتا یکی ازکشورهای بی نظیر در سال ۲۰۱۰ شناخته شد.

اما اقامت در کشور مالتا دارای مزیت هایی همچون افتتاح حساب شخصی در اروپا، پایین بودن مالیات کسب و تجارت و معافیت مالیاتی بر درآمد و ثروت خارج از مالتا و دسترسی آسان از طریق دریا  میباشد.

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی همواره یکی از راههای ورود به کشور مالتا میباشد و شخصی که ویزای تحصیلی کشور مالتا را کسب میکند میتواند به کشورهای عضو شینگن نیز رفت و آمد داشته باشد. البته کشور مالتا در ایران سفارت ندارد و اکثر افراد بر این باور هستند که چون در گذشته کشور مالتا جزء خاک ایتالیا بوده است میتوانند از طریق سفارت ایتالیا در ایران برای ویزای کشور مالتا اقدام کنند اما افراد باید از طریق سفارت کشوراتریش در ایران اقدام کنند.

هرسال هزاران نفر از از بورس های تحصیلی و فرصت های مالی موجود در سراسر جهان استفاده میکنند،بورس های تحصیلی بین المللی ،کمک هزینه های تحصیلی و وام های دانشجویی در مالتا به ویژه برای دانشجویان بین المللی سراسر جهان از جمله استرالیا ،آسیا ،آمریکا و اروپا تعلق میگیرید.این کمک هزینه های تحصیلی مختص به رشته های خاص نمیباشد بلکه تقریبا عمومیت دارند، با توجه به این برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان بین المللی بورس های تحصیلی خاصی در نظر گرفته شده است.

اما به طور کلی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی به دو قسمت تقسیم میشود ۱٫شروط اصلی ۲٫شروط فرعی یکی از شروط اصلی سن مناسب و ایده آل میباشد برای مثال شخص نباید گپ تحصیلی داشته باشد برای تحصیل در مقطع لیسانس سن ایده آل برای بورس شدن ۱۸ یا ۱۹ سال میباشد و برای مقطع فوق لیسانس ۲۴ سال و برای مقطع دکترا حدوداً ۲۷ سال میباشد،از شرایط اصلی دیگر مدرک تحصیلی معتبر است بدین معنا که شخص مدرک خود را از دانشگاه های دولتی و دارای رنک و اعتبار بالا اخذ نماید که احتمال بورس شدن را بالا میبرد، و داشتن معدل خوب و مناسب وهمینطور در پایان داشتن مدرک زبان معتبر و مسلط بودن به زبان آن کشور ویا زبان انگلیسی است که از شرایط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی میباشد. و اما شروط فرعی که میتواند راه را برای کسب بورسیه تحصیلی آسانتر نماید عبارتند از: داشتن مقاله های گوناگون بین المللی ISI و پروپوزال ایده آل و مناسب و در آخر اگر اختراعی نیز به ثبت رسانده باشد میتواند امتیاز مثبت تلقی گردد. گاهی بورس فقط شامل بورس تحصیلی میباشد مانند بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا که فقط شامل هزینه های تحصیلی میباشد و آن را پرداخت مینماید و گاهی علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیلی هزینه های زندگی را نیز شامل میشود و آنها را نیز پراخت میکنند که بیشتر برای مقاطع دکترا اتفاق می افتد.

دانشگاه ها ومراکز آموزشی در مالتا

۱٫مقطع لیسانس از ۳تا ۵ سال زمان میبرد که البته بستگی به فیلد آموزشی دارد.

۲٫مقطع فوق لیسانس از۱ تا ۲ سال به طول می انجامد.

۳٫مقطع دکترا ۳ سال بعد از فوق لیسانس یک موضوع را که استاد راهنما و دانشگاه تائید میکند ،پژوهش میکند و تز ارائه میدهد و در پایان از آن دفاع میکند.

سال تحصیلی در کشور مالتا از ماه اکتبر آغاز میگردد و ماه جون پایان میابد،و تعطیلات طولانی دانشجویان از ۱۵ جولای تا ۳۰ سپتامبر ادامه دارد.

دانشگاه دولتی مالتUOM از قدیمی ترین و تنهاترین دانشگاه دولتی مالتا محسوب میشود که برترین سیستم آموزشی در مالتا است که در حال حاضر حدود ۱۱۰۰۰ دانشجو در حال تحصیل هستند که تقریباً ۶۵۰ نفر از آنها خارجی هستند که از سراسر جهان میباشند که در این دانشگاه احتمال بورس نیز فراهم میباشد.

دانشکده علوم جهانگردی

یکی از دانشگاه هایی که امکان بورس در کشورمالتا را برای دانشجویان فراهم میکند است و از دانشگاههای معتبر در زمینه مدیریت در مالتا است ، دانشگاه ITS است که در سنت جولیان واقع شده و یک شعبه هم در جزیره گزو دارد، این دانشگاه دانشجویان را برای ورود به شغل های مرتبط  با صنعت توریسم و جهانگردی آماده میکند ، دانش آموزان ۱۶ ساله و به بالا را جهت  صنعت توریسم آمورش داده و برای ورود به بازار کار آماده می نمایند ، این دوره ها شامل مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی و مدیریت توریسم میباشد. البته دانشجویان این رشته ها بعد از گذراندن ترم اول و ترم دوم میتوانند با توجه به نمرات و عملکردشان جهت اخذ بورسیه تحصیلی مالتا اقدام نمایید.

قبل از وارد شدن به دانشگاه و تحصیل دانشجو باید به زبان انگلیسی مسلط باشد، که میتوانند برای فراگیری آن در دوره هایی که در کالج ها برگزار میگردد شرکت نمایند که از معروفترین کالج ها ،کالج EF در ST_JULIANS است که بین ۶ تا ۹ ماه زمان میبرد و هزینه آن در حدود ۶۰۰۰ هزار یورو میباشد.و علاوه بر این دوره ها دانشگاه مالت برای دانشجویان خارجی دوره های فاندیشن FOUNDATION ارائه میدهند که به همراه دروس پیش دانشگاهی مورد نظر دانشجو زبان انگلیسی را برای دانشجویان ارائه میدهند.

اشخاصی که میخواهنند به زبان انگلیسی در کشورهای اروپایی تحصیل کنند میتوانند در دانشگاه های انگلیسی زبان کشور مالتا ادامه تحصیل دهند،که دانشگاه angelia Ruskin نام دارد که انگلیسی زبان است و برای دانشجویان این امکان را فراهم میسازد که میتوانند بعد از گذراندن ۳ الی ۴ ترم در این دانشگاه برای دانشگاه های کشور انگلستان درخواست انتقالی بدهند. که دانشگاه انگلیا راسکین دانشگاهی بسیار حرفه ای در علم مدیریت است، که دانشجویان میتوانند بدون داشتن مدرک زبان IELTS از این دانشگاه پذیرش گرفته و وارد کشور مالتا شوند ، دوره های Pre-master در این دانشگاه نشان دهنده این امر میباشد که سیستم آموزشی این دانشگاه کاملآ مطابق با استانداردهای کشور انگلستان میباشد ، دوره های یازده ماهۀ Pre-master در دانشگاه انگلیا راسکین را تمامی افرادیکه فوق دیپلم درهر رشته ایی را دارند و یا لیسانس رشته های غیر مرتبط با رشته های مدیریت را دارند ، میتوانند در آن شرکت نموده و بعد از گذراندن این دوره میتوانند مستقیمآ وارد دوره های یکسالۀ فوق لیسانس در رشتۀ MBA گردند ، دوره های فوق لیسانس MBA  این دانشگاه نیز یکساله میباشد .

به طور کلی دولت مالتا اعتقاد دارد که باید یک راه درست برای ادامه تحصیل حتی برای دانشجویان خارجی فراهم گردد به علاوه موسسات و دانشگاه های خصوصی خارجی مستقر در مالت نیز جهت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف برای دانشجویان این امکان را فراهم سازند.در همین راستا دولت مالتا در مقطع لیسانس برای رشته هایی چون حقوق ،علوم انسانی، پزشکی و بهداشت ، ریاضیات ، علوم کاربردی و حرفه ای ، علوم اجتماعی و مدیریت و کسب کار طرح کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته است. و هدف از این طرح تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر در دوره لیسانس در مالت و خارج از کشور است . دانشجویان در کشور مالتا میتوانند به صورت پارت وقت مشغول به کار باشند یعنی بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته دارای حق کار هستند.

اما دانشجویانی که به دنبال بورسیه تحصیلی و یا تحصیل با هزینه مناسب هستند به دلیل همجوار بودن با کشور ایتالیا پیشنهاد میشود که بورسیه های تحصیلی در ایتالیا را نیز بررسی بفرمائید.

 

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    علی می گوید:

    ببخشید بعد از فارغ التحصیل شدن در این کشور چند درصد امکان پیدا کردن کتر وجود دارد ؟!
    و همچنین چند درصد امکان دادن بورسیه وجود دارد و هزینه ها بعد از بورسیه چقدر میشود ؟!
    ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام خدمت شما ،میتوانید دوره زبان مالتا را ادامه دهید و بعد از آن میتوانید پذیرش دانشگاه بگیریدجهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *