تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان

 

تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان چگونه است؟ آیا اقامت کشور آلمان قابل اخذ می باشد؟ آیا امکان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان وجود دارد؟ آیا در ارتباط با تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید مدت زمان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان چقدر می باشد؟ آیا شرایط اخذ تابعیت کشور آلمان و تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان را می دانید؟ آیا زمان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان برای همه افراد یکسان است؟ آیا می توان زمان اخذ تابعیت کشور آلمان را کوتاه تر نمود؟ برای سریع تر رسیدن به تابعیت کشور آلمان و تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان از چه روش هایی می توان اقدام نمود؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

کشور آلمان واقع در قاره اروپا پرجمعیت ترین، صنعتی ترین و ثروتمند ترین کشور اروپا می باشد. واحد پولی آن یورو و زبان رسمی آن آلمانی می باشد. به سبب تحصیل رایگان، نرخ بیکاری پایین، فرهنگ غنی و شرایط بسیار مطلوب زندگی، بسیاری از افراد خواهان زندگی و اقامت در کشور آلمان می باشند .

به صورت کلی اقامت در کشور آلمان و تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان به دو گروه تقسیم می شود :

اقامت موقت یا محدود اقامتی است که شامل مواردی مثل تحصیل، کار، آموزش زبان یا حرفه ی خاص و …. می شود و مدت آن حداکثرتا یک سال می باشد که در صورت نیاز به زمان بیشتر به عنوان مثال برای تحصیل هر ساله این ویزا باید تمدید گردد.

برای تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان شرایطی مورد نیاز است، اقامت دائم و همیشگی اقامتی است که به اشخاصی با شرایط زیر اعطا می شود که این ویزاها مانند ویزاهای سرمایه گذاری، ازدواج و ویزاهای کاری می تواند به اقامت دائم منجر شود، این شرایط عبارت است از :

  • متقاضی باید مدت ۵ سال در کشور آلمان اقامت غیر دائم داشته باشد .
  • متقاضی باید قادر به تامین هزینه زندگی خود باشد .
  • متقاضی باید کشور آلمان را به عنوان یک کشور دموکرات قبول داشته باشد .
  • متقاضی باید به قانون اساسی کشور آلمان پایبند باشد و اقداماتی بر ضد منافع این کشور انجام ندهد .
  • متقاضی باید به زبان آلمانی در سطح B1 تسلط داشته باشد .
  • متقاضی باید تقاضای دریافت تابعیت کشور آلمان را داشته باشد و باید تابعیت قبلی خود را برای اخذ تابعیت آلمان واگذار نماید.

 

تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان امکان پذیر است و تابعیت کشور آلمان معمولا پس از ۸ سال اقامت در کشور آلمان اخذ می شود. افرادی که می خواهند به تابعیت کشور آلمان برسند باید شرایط زیر را رعایت نمایند:

  • متقاضی باید در کشور آلمان به مدت ۸ سال اقامت داشته باشد (به جز موارد استثنایی که به افراد خاص در زمان کمتری تابعیت کشور آلمان اعطا می شود)
  • متقاضی باید بتواند مخارج زندگی خود و خانواده خود را تامین نماید (از مزایای رفاهی دولت و حقوق بیکاری کشور آلمان نباید هیچ استفاده ای بنماید)
  • متقاضی باید به زبان آلمانی در سطح B1 تسلط کامل داشته باشد .
  • متقاضی باید به قانون اساسی کشور آلمان متعهد باشد .
  • متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشد .
  • کشور آلمان برای متقاضیان آزمونی برگزار می نماید که پس از گذراندان این آزمون می توانند به تابعیت کشور آلمان دست یابند که برای قبولی در این آزمون از ۳۳ سوال باید به ۱۷ سوال پاسخ صحیح دهند (افرادی که ۱۶ سال سن به پایین داشته باشند، از مدارس آلمانی فارغ التحصیل شده باشند یا معلولیت یا بیماری تایید شده داشته باشند نیازی به گذراندن آزمون تابعیت ندارند).
  • کشور آلمان دو تابعیتی بودن افراد را نمی پذیرد و افراد برای کسب تابعیت آلمان باید تابعیت قبلی خود را ترک نمایند .

اگر فرد از طریق ویزای ازدواج وارد کشور آلمان شود و با فرد تبعه آلمانی ازدواج کرده باشد پس از ۳ سال می تواند به تابعیت کشور آلمان دست یابد و یا اگر فردی با یکی از افراد مقیم کشور آلمان ازدواج نماید و فرد مقیم از ۳ سال قبل از ازدواج، در خاک کشور آلمان اقامت داشته باشد پس از ۲ سال (جمعا ۵ سال) می تواند به تابعیت کشور آلمان دست پیدا کند .

برخی از افراد با شرایط خاص می توانند سریع تر به اقامت دائم یا تابعیت برسند به عنوان مثال بعضی از افراد از طرف دولت کورس های پیشنهادی دریافت می کنند که مدت زمان اقامت آن ها را از ۸ سال به ۷ سال کاهش می دهد یا پناهجویان و آوارگان در شرایط خاص می توانند با اقامت کمتر از ۸ سال درخواست تابعیت نمایند که موسسات حقوقی به شما عزیزان همواره کسب اقامت و تابعیت از روش های قانونی را توصیه می نماید .

بسیاری از افراد با ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و به طور رایگان به تحصیل در این کشور می پردازند، پس از اتمام تحصیل با دانستن زبان آلمانی جویای کار می شوند و پس از کار کردن به مدت دو دوره ۲ ساله درخواست اقامت دائم و سپس تابعیت می کنند.

افراد پس از ۵ سال کار در کشور آلمان می توانند اقامت دائم دریافت نمایند و پس از ۳ سال اقامت دائم در این کشور می توانند به تابعیت کشور آلمان دست پیدا کنند هم چنین افرادی که مدرک دانشگاهی معتبر، قرارداد کاری با یک شرکت آلمانی، حقوق بالای ۳۵۰۰ یورو در ماه و شرایط دیگر داشته باشند می توانند کارت آبی اتحادیه اروپا را دریافت نمایند که پس از ۳۳ ماه کار قادر به دریافت اقامت آلمان می باشند( افرادی که مدرک زبان B1 آلمانی دارند پس از ۲۱ ماه کار می توانند برای اقامت خود اقدام نمایند).

طی شرایطی که بیان شد افراد مقیم در کشور آلمان می توانند از اقامت به تابعیت کشور آلمان برسند که زمان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان معمولا ۸ سال می باشد و طی شرایطی می توان این زمان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان را کوتاه تر نمود که در مطالب فوق به انها اشاره نمودیم. به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان، شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان، نکات تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان، زمان تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب تبدیل اقامت به تابعیت در کشور آلمان شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به آلمان راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *