تحصیل در ایرلند

تحصیل در ایرلند

 

آیا شما سروران گرامی با شرایط تحصیل در ایرلند آشنایی دارید؟آیا از سیستم اموزش و پرورش و تحصیل در ایرلند آشنایی دارید ؟آیا برای تحصیل در ایرلند به زبان انگلیسی نیاز داریم ؟شرایط اخذ پذیرش کالج زبان در ایرلند چگونه است؟مدارک مورد نیاز وروند اخذ ویزای تحصیلی ایرلند چگونه است؟آیا از شرایط کار ضمن تحصیل در ایرلند و پس ازآن آگاهی دارید؟آیا از هزینه های تحصیل در ایرلند و هزینه زندگی در ایرلند آگاهی دارید؟

مقدمه

موضوع این  مقاله در ارتباط با تحصیل در ایرلند و مزایای تحصیل درایرلند  وشرایط لازم برای پذیرش دانشگاه های ایرلند می باشد. هدف اصلی این مقاله این است که  نشان دهد تحصیل در ایرلند  چه مزایا یی برای شما دارد و ما چرا  تحصیل در دانشگاه های ایرلند را به شما پیشنهاد کرده ایم شما می توانید با تمام دوره های تحصیلی در ایرلند و مراحل اخذ پذیرش موسسات آموزش عالی در ایرلند  آشنا شوید . در این مقاله سعی براین شده است که تمام هزینه های تحصیلی درایرلند و خرج زندگی در ایرلند مشخص شده تا دانشجویان بین المللی بتوانند اطلاعات مفید وجامعی  را در این زمینه کسب کنند. برای مهاجرت تحصیلی  به ایرلند و انجام پروسه اخذ ویزای تحصیل  در ایرلند به شما توصیه می شود با وکیل دادگستری و وکیل مهاجرت به ایرلند مشاوره  داشته باشید تا بتوانید از طرق قانونی مجوز تحصیل در ایرلند و پس از تحصیل در صورت تمایل  اقامت در ایرلند  را کسب نمایید.

فواید تحصیل در ایرلند

  • کشور ایرلند یکی ازبهترین سیستم های آموزشی در دنیا را دارد و آموزش در ایرلند از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • دانشگاه های ایرلند پنج هزار مدرک معتبر بین المللی را ارائه می دهند.
  • تحصیل در ایرلند به دانشجویان بین المللی امکان شرکت در فرصت ها و برنامه های پیشرفته ی جهانی را ارائه می دهد.
  • با تحصیل در ایرلند شما می توانید وارد بازار کار شده و در موسسات و سازمان های پیشرفته ایرلندی کار کنید.
  • تحصیل در ایرلند به شما امکان کارآفرینی و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر را می دهد.
  • سی و پنج هزار دانشجوی بین المللی از ۱۶۰ کشور دنیا مشغول به تحصیل در ایرلند هستند.
  • کشور ایرلند یکی از کشورهای عضو اتحاده اروپا و انگلیسی زبان است.
  • ایرلند جزء یکی از امن ترین کشور های جهان است .
  • دانشجویان بین المللی می توانند برای رفع نیازهای تحصیل خود در ایرلند می توانند کا ر پاره وقت داشته باشند
  • دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های علوم وفناوری و کالج های زبان،رشته های علوم انسانی و دانشکده های هنر به تحصیل خود ادامه دهند.

رنکینک های  رشته های تحصیلی دانشگاه های ایرلند

  • کشور ایرلند رتبه چهارده را در رتبه بندی های جهانی علمی را کسب کرده است .
  • کشور ایرلند رتبه هفت را در شاخص های نو آوری جهانی را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده است .
  • کشور ایرلند رتبه دوم را در زمینه رشته های شیمی در جهان را کسب نموده است.
  • کشور ایرلند رتبه دوم را در زمینه رشته های فناوری نانو را در جهان کسب کرده است .
  • کشور ایرلند رتیه سوم را در رشته های تولیدات لبنی و دامداری در جهان را کسب نموده است.
  • کشور ایرلتد رتیه سوم را ذر زمینه رشته های علوم گیاهی و کشاورزی کسب نموده است.
  • کشور ایرلند رتیه چهارم را در زمینه رشته های ریاضیات کسب نموده است .
  • در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ همکاری علمی در سطح بین المللی با پارتنر های خود داشته است.

نمای کلی از سیستم آموزش و پرورش در ایرلند

سیستم آموزش و پرورش ایرلند در سه پایه  ارزیابی شده است:

پایه  اول :آموزش و پرورش برای دوره های  ابتدایی ایرلند

پایه  دوم :آموزش و پرورش برای دوره های متوسطه ایرلند

پایه سوم :آموزش و پرورش برای دوره های آموزش عالی ایرلند

پایه اول

سن قانونی برای ورود به مدارس ابتدایی ایرلند شش سال می باشد،اگر چه بسیاری از کودکان می توانند از سنین ۴  سال وارد کودکستان و بعد از آن مدارس ابتدایی بشوند.آموزش در پایه های اول مدارس ابتدایی ۸ سال طول می کشد. مدارس ایتدایی در ایرلند دولتی نمی باشند . زیان آموزشی در مدارس ابتدایی ایرلند ،زبان انگلیسی است .(جدا از تعداد محدودی از مدارس خاص ).درو س اصلی مدارس ابتدایی ریاضی ،هر ،موسیقی ، صنایع دستی ،اجتماعی ،ورزش  تدریس می شود.امتحانات رسمی سالیانه برای مدارس ابتدایی در ایرلند وجود ندارد.

پایه دوم

هشصد مدرسه در پایه دوم و هشتاد مدرسه شبانه روزی در ایرلند وجود دارد .برنامه های درسی و امتحانات پایان دوره پایه دوم توسط اداره آموزش و پرورش ایرلند برگذار می شود.علاوه بر این امتحانات، دانش اموزان  پایه دوم برای دیپلم بین المللی در سطح بریتانیا آماده می شوند .دروس ارئه شده در مدارس متوسطه علاوه بر زبان ایرلندی ،انگلیسی نیز تدریس می شود .طیف گسترده ای از این دروس شامل هنر ،زیست شناسی ،بزینس و کسب و کار ،شیمی ،تعلیمات مدنی ،تجارت ، کامپیوتر ،جغرافیا ، تاریخ ،اجتماعی ، مکانیک ،موسیقی ، تربیت بدنی ، ریاضی و فیزیک است.آموزش و پرورش در پایه دوم  معمولا از سن دوازده سال شروع می شود و به مدت شش سال طول می کشد .این برنامه بین تمامی دانش آموزان مشترک است.و پس از آن دانش آموزان به مدت سه سال مکلف به شرکت در امتحانات گواهی مقدماتی هستند که در سه پایه گرفته می شود.دانش آموزان دوره ارشد  را به مدت دو سال و با آزمون گواهی ترک تحصیل به پایان می رسانند.این گواهی را می توان به سه پایه توانایی ارزیابی کرد .پایه های بالاتر برای دسترسی به دانشگاه و پایه های پایین تر برای آموزش دوره های فنی و حرفه ای استفاده می شود.

معمولا سه نوع مدرسه در پایه دوم بر اسا س بودجه دولتی و منابع مالی  وجود دارد.

  • مدارس مقطع متوسطه پایه دوم :

این مدارس مشمول اکثر مدارس پایه دوم در ایرلند است.این نوع مدارس متعلق به بخش دولتی و خصوصی می باشد که معمولا توسط دولت و نهاد های مذهبی و یا توسط خود افراد تامین می شود.

هشتاد نوع مدرسه شبانه روزی در ایرلند تحت مدارس شبانه روزی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند در این مدارس اقامت داشته باشند.

  • مدارس جامع پایه دوم :

این مدارس به صورت جامع ترکیبی از دوره فنی و آموزش دانشگاهی است .و در واقع یک بعد اجتماعی از حیث آموزش بزرگسالان است.مدارس جامع در ایرلند توسط هیت مدیره اداره مدیریت مناطق محلی اداره شده و کاملا توسط خود دولت ایرلند تامین می شود.

  • مدارس حرفه ای پایه دوم:

این مدارس کاملا دولتی و بودجه آنها توسط کمیته  اداره آموزش و پرورش محلی ایرلند اداره می شود.علاوه بر ارائه آموزش پایه دوم نظام آموزش فنی و حرفه ای به طور گسترده ای در اجرای طیف وسیعی از خدمات آموزش و پرورش تبدیل شده است.

پایه سوم

پایه سوم متشکل از موسسات آموزش عالی است که توسط دولت ایرلند تامین می شود لیکن به صورت مستقل و خود مختار اداره می شود .نظام آموزشی پایه سوم  در ایرلند از بخش های دانشگاه ،کالج ها و موسسات و کالج های فنی و تکنولوژی تشکیل می شود.

علاوه بر آن تعداد ی از کالج ها ی خصوصی مستقل را توسعه داده اند،که عمدتا طیف وسیعی از دوره های مربوط به کسب و کار و اعطامدارک حرفه ای و در برخی موارد دیپلم افتخاری را ارائه می دهند.

آموزش عالی در ایرلند

سیستم آموزش عالی در ایرلند متشکل از بخش دانشگاه ها ،موسسات تکنولوژی و کالج های مستقل خصوصی است .شرایط ورود برای دانشجویان بین المللی برای دوره های آموزش عالی در ایرلند به صورت جداگانه توسط هر یک از نهاد ها تعیین وبه طور کلی بستگی بر عملکرد آزمون ملی دانشجویان بین المللی و استعداد زبان انگلیسی آنها است.

  • دانشگاه های ایرلند:

دانشگاه های ایرلند عبارتند از دانشگاه های ملی ایرلند،دانشگاه های شهر دوبلین ،کالج ترینیتی ،و دانشگاه لیمریک ایرلند می باشد.

  • کالج NUI :
  • کالج های خصوصی ایرلند
  • موسسه فناوری و تکنولوژی ایرلند

مقاطع تحصیلی در دانشگا های ایرلند

  • دوره های کارشناسی
  • دوره های کارشناسی ارشد و دکترا
  • دوره تحصیل در خارج از کشور
  • دوره های اراسموس
  • دوره های کالج زبان انگلیسی

 

موسسات آموزش عالی ایرلند درجات کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا و فوق دیپلم را همراه با طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی را ارائه می دهد.

دوره های زبان انگلیسی در ایرلند

در حال حاضر نود موسسه آموزشی زبان انگلیسی (ELTOS  ) توسط سازمان آموزش و پرورش کشور ایرلند معتبر شناخته شده است و از انواع گسترده ای از دوره هایی مانند جنرال زبان انگلیسی برای بزرگسالان و جوانان برای مقاصد کاری که به زبان انگلیسی احتیاج دارند و یا برای اهداف علمی و حرفه ای و یا برنامه  های سفارشی  و غیره می باشد.آموزش زبان انگلیسی نیز می تواند با فعالیت های ورزشی مانند ماهیگیری ،گلف یا تنیس ترکیب شود .موسسات انگلیسی زبان در ایرلند به طور کلی برنامه های مانند شهریه ،محل اقامت ،و فعالیت های فوق برنامه را ارائه می دهد.

چند نمونه از انواع دوره های زبان انگلیسی در ایرلند:

  • دوره های آزمون IELTS
  • دروس عمومی زبان انگلیسی برای بزرگسالان و جوانان
  • دوره های کمبریج
  • دوره های آزمون تافل
  • دوره های زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه های ایرلند
  • دوره های انگلیسی برای والدین و کودک
  • دوره های پیشرفته یادگیری زبان انگلیسی
  • دوره های انگلیسی زبان برای کسانی که در ایرلند کار می کنند
  • دوره های بنیادی انگلیسی

 

شرایط پذیرش برای متقاضیان خارج از اتحاده اروپا

شرایط ورود برای دوره های کارشناسی دردانشگاه های  ایرلند:

شرایط ورود برای دوره های کارشناسی بسته به تعداد متقاضیان و دانشگاه های ایرلند است که قوانین آن از سالی یه سال دیگر فرق می کند و برای ورود به دانشگاه ها رقابت زیادی وجود دارد.دانشجویان  برای ورود به دوره رقابت ها باید تحصیلات دوره متوسطه را کامل گذرانده و گواهی آزمون نهایی را ارئه بدهند. دانش آموزان باید در شش درس بهترین نمره را کسب کرده باشند.

دانش آموزان بین المللی می توانند دیپلم بین المللی معتبر را برای ورود به دوره های کارشناسی ایرلند ارائه دهند. البته هر دانشکده در ایرلند برنامه خاص به خود را دارد و تمام برنامه های کاربردی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و برای معدل های پایین گواهی دیپلم پذیرش در مقاطع کارشناسی تضمین نمی شود.برخی از موسسات در ایرلند امکان دارد الزامات اضافی تری جدا از مدارک مورد نیاز را داشته باشند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایرلند در مقاطع کارشناسی:

دانشجویان بین المللی که زبان آنها انگلیسی نیست باید درک خوبی از زبان انگلیسی داشته باشندو قادر به درک ،صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی باشند .در واقع لازمه آموزش در تمام مقاطع تحصیل در ایرلند تسلط به زبان انگلیسی است.دانش آموزان باید نشان دهند که برای گذراندن دوره های کارشناسی در ایرلند به زبان انگلیسی مسلط هستند.البته بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها در ایرلند دوره های زبان انگلیسی را به دانش آموزان ارائه می دهند.همچنین بیش از هزار برنامه آموزش زبان انگلیسی دردوره های کوتاه مدت و بلند مدت  مدارس خصوصی ایرلند اجرا می شود.

جدول زیر نسان دهنده حداقل نمرات استاندارد زبان انگلیسی است که باید برآورده شود . تمامی گواهینامه های زبان انگلیسی باید ظرف دو سال از تاریخ شروع از دوره خود صادر شده باشد.در شرایط خاص ،نتایج امتحانات مدارک دیپلم برای اثبات توانایی زبان انگلیسی دانش آموزان پذیرفته می شود .

 

 

بررسی آزمون های زبان انگلیسی

 

سطح مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های ایرلند

 

گواهی دیپلم دانش آموزان بین المللی برای اثبات توانایی زبان انگلیسیباید حدقل نمره زبان درسطح D  باشد
GCSE  (General certificate of Secondary Education )

گواهی عمومی آموزش دوره متپسطه زبان انگلیسی

باید حداقل نمره زبان در سطح C  باشد.
GCSE (General certificate of Education)

گواهی عمومی آموزش در سطح زبان انگلیسی

باید برای تعیین سطح حداقل نمره زبان C  را کسب نمایید.
  IELTS آزمون زبانامتیاز IELTS   آکادمیک ۶ تا ۶٫۵ می باشد و یا در هر یک از اجزا کمتر از ۶ نباشد.
مدرک زبان ARELS  برای آزمون هایی است که به صورت شفاهی برگدار می شوند.باید این دوره گذرانده شود
Pearson Test of English Academic )  )آزمون های آنلاین زبان انگلیسیدانش آموز حداقل نمره ۳۶ زا باید کسب نمایید.

 

رشته های پزشکی

اگر مایل به تحصیل در رشته های پزشکی در ایرلند هستید،باید به این نکته توجه داشته باشید که شما مجبور به انجام تست ارزیابی HPAT   هستید که برای اعمال دانش آموزان اتحاده اروپا در دانشکده های پزشکی در مقطع کارشناسی در ایرلند معرفی شده است .نمره به دست آمده در آزمون HPAT  یک امتیاز کلی را به گواهی دانش آموزان اضافه می شود.دانش آموزان واجد شرایط  برای ورود به  دانشکده های پزشکی باید حداقل امتیاز ۴۸۰۰ در تست HPAT  را کسب نمایند .موضوع امتحانات هر ساله قابل تغییر می یابد .برای تمام متقاضیان خارج از اتحاد اروپا لطفا با دفاتر بین المللی کالج مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید.

شرایط پدیرش مقاطع  کارشناسی برای تحصیل در ایرلند

  • دانشجویان بین المللی باید مدارکی نشان دهند که تمام واحد های درسی خود را گذرانده اند و در حال پیشرفت علمی وپیشبرد برنامه های مقاطع کارشناسی هستند .
  • دانشجویان باید مدارکی جهت اثبات تامین هزینه های تحصیل در ایرلند را ارئه دهند.
  • دانشجویان برای پرداخت هزینه تحصیل نمی توانند از مزایای دولتی بهرمند شوند.
  • دانشجویان نمی توانند از یک مقطع تحصیلی به مقاطع غیر مدرک دیگر حرکت کنند.
  • دانشجویان برای مقطع کارشناسی فقط می توانند حداگثر هفت سال در ایرلند اقامت داشته باشند.
  • دانشجویان باید مدارک بیمه درمانی خود را ارائه دهند.

اخذ درجات دانشگاه برای تحصیل در ایرلند

مدارک ملی National Framework Of  Qualifications  (NFQ )   برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند از پایه هفت بالاتر می باشد .

شش نوع  از مدارک اعطا شده موجود در ایرلند

  • مدارک ملی پایه هفت :مدرک کارشناسی عادی (سه سال طول می کشد).
  • مدارک ملی پایه هشتم :مدرک کارشناسی افتخاری ( سه تا چهار سال طول می کشد ).
  • مدارک ملی پایه هشتم : دیپلم عالی (یک سال ظول می کشد ).
  • مدارک ملی پایه نهم : دیپلم کارشناسی ارشد (یک ساله است)
  • مدارک ملی پایه نهم :مدرک کارشناسی ارشد (یک تا دو سال طول می کشد ).
  • مدارک ملی پایه دهم :درجه دکترا (حدود چهار سال طول می کشد).

مدارک اخذ شده از مقاطع تحصیلی در ایرلند

  • مدرک کارشناسی عادی
  • مدرک کارشناسی افتخاری
  • دیپلم عالی (پس از اتمام مدرک کارشناسی افتخاری )
  • دیپلم کارشناسی ارشد (پس از اتمام مدرک کارشناسی افتخاری )
  • مدرک کارشناسی ارشد .
  • مدرک دکترا

استرداد شهریه

دانش آموزان بین المللی که همه یا قسمتی از هزینه های تجصیل خود را به دانشگاه پرداخت کرده اند و پس از آن ویزای آنها به هر دلیلی  رد شده است هزینه ی دوره ها به آنان مستردد می شود.دانش اموزان باید مدارک رد ویزای شان را ارائه دهند.

 

مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در ایرلند

دانش آموزانی که در خارج از اتحاده اروپا زندگی می کنند نیاز به ارائه شواهدی دارند که نشان دهد دانشجویان می توانند هزینه های زندگی و تحصیل در ایرلند را تامین کنند . این اسناد و مدارک را باید به صورت آنلاین ارائه داد.

به این نکته توجه داشته باشید:

  • وضعیت ثبت نام دانش آموزان خارج از اتحاده اروپا نمی تواند در طول دوره تحصیلی خود در ایرلند تغییر یابد.
  • تحصیل تمام وقت در اروپا به طور اتوماتیک وضعیت اقامت مشخصی را به دانش آموزان نمی دهد.

مهلت اقامت در ابرلند بسته به وضعیت دوره های تحصیلی دانشجویان در ایرلند دارد .

دوره های دیپلم کارشناسی ارشد یک ساله است و برای دوره های کارشناسی ارشد یک تا دو سال طول می کشد. دوره های دکترا در ایرلند سه تا چهار سال طول می کشد.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در ایرلند

همانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ،کشور ایرلند نیز برای دانشجویان بین المللی از کشور های خارج از اتحاده اروپا به ویزای تحصیلی احتیاج دارند.روند مهاجرت دانشجویان به دو دسته تقسیم شده است ،بر اساس اینکه آیا شما برای اخذ مدرک از موسسات آموزش عالی به ایرلند مهاجرت می کنید و یا قصد دارید در دوره های زبان انگلیسی بدون مدرک در ایرلند شرکت کنید؟

درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در ایرلند

برای درخواست ویزای تحصیلی ایرلند شما می توانید از سراسر جهان به صورت آنلاین اقدام کنید .زمانی که متقاضی فرم درخواست ویزا را پر می کند باید همراه با دیگر اسناد ومدارک مورد نیاز ،عکس جدید پاسپورتی و هزینه ویزا که توسط اداره مربوطه تعیین می شود،ارائه دهد.

شرایط ارائه مدارک ویزای تحصیلی ایرلند

  • کامل کردن فرم اپلیکیشن برای درخواست ویزا
  • بررسی جزئیات سفارت ایرلند که اسناد و مدارک دانشجو باید ارسال شود.
  • عکس پاسپورتی
  • پاسپورت متقاضی باید به مدت دوارده ماه اعتبار داشته باشد
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • ارائه نامه امضاء شده از طرف متقاضی که قصد خود را از درخواست ویزای تحصیلی عنوان کرده است.
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایرلند ،کالج یا مدرسه یا تاییده که نشان دهد شما در یک دوره از آموزش تمام وقت در ایرلند پذیرفته شده و ثبت نام کرده اید و شامل حداقل پانزده ساعت تحصیل در هفته می باشد.
  • این نامه باید نام متقاضی و مدت زمان دوره تحصیل را عنوان کرده باشد.
  • همچنین باید مقدار هزینه قابل پرداخت برای دوره تحصیل در ایرلند را اعلام و قید شود که این مقدار از شهریه پرداخت شده است.
  • اگر بیمه خدمات در مانی خارج از مسئو لیت کالج و از طرف خود شخص تامین شود باید تمام جزئیات آن در نامه پذیرش قید شده باشد.اگر این مدارک توسط کالج در ایرلند مرتب نشده باشد دانشجو باید این مدارک را سازماندهی و آماده کند و ارائه دهد.

مدارک و شواهد پرداخت هزینه های دانشگاه یا کالج های ایرلند

  • مدارک زیر باید وجود داشته باشد که نشام دهد قبل از درخواست ویزای دانشجویی ایرلند ،تمام هزینه های ترم تحصیلی دانشگاه یا کالج را پرداخت کرده اید:
  • یک نسخه از فیش انتقال الکترونیکی وجه به حساب بانکی دانشگاه ایرلند با درج تمام جزئیات نام متقاضی ،آدرس ،اطلاعات بانکی ذینفع و جزئیات شخص فرستنده و یک کپی از تایید نامه دریافت هزینه ترم تحصیلی کالج یا دانشگاه ایرلند
  • رسید معتبری که نشان می دهد تمام هزینه های ترم تحصیلی پرداخت شده است.
  • اگر هزینه ترم تحصیلی در ایرلند کمتر از شش هزار یورو باشد دانشجو مکلف است تمام هزینه ها را به طور کامل پرداخت کند و اگر هزینه های ترم تحصیلی بیشتر از شش هزار یورو باشد ،دانشجو مکلف است مقداری از هزینه های مورد نیاز مهاجرت خود ا پرداخت کند .با این حال کالج یا دانشگاه مورد نظر دانشجو امکان دارد تمام هزینه ها را دریافت کند.
  • شواهدی که نشان دهد شما مدرک زبان انگلیسی دارید ،اکثر دانشگاه ها و کالج های ایرلند ی به مدرک زبا ن آیلتس ۶٫۵ احتیاج دارند.
  • برای اطمینان یک کپی از تمام مدارک دانشگاه را نگهدارید.

مدارک مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

شما باید شواهدی ارائه دهید که می توانید تمام هزینه های زندگی در ایرلند و شهریه را تامین کنید . دانشجو باید نشان دهد بودجه کافی برای ساپورت کردن دوره اقامت خود را در ایرلند بدون توسل به بودجه عمومی و یا تکیه برکار دانشجویی را دارد .اگر بورسیه تحصیلی در ایرلند را کسب کرده است باید تمام مدارک کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه مربوطه را ارائه دهد.

متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • اظهاریه از حساب بانکی خود را که پوشش دوره شش ماه قبل از در خواست ویزای شما را نشان می دهد،و همچنین منابع مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی را در ایرلند نشان می دهد.
  • تاییده رسمی که نشان دهد شما بورس هستید.

توجه داشته باشید :هزینه بر آورد شده از زندگی در ایرلند برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی هفت هزار یورو می باشد .اسپانسر تان باید نشان دهد که دسترسی به مقدار حداقل هفت هزار یورو برای هر سال از تحصیل خود را دارد،علاوه بر این هزینه ها یدوره های تحصیلی برای یک سال که دانشجویان باید پرداخت کنند.دانشجویان خارج از اتحاده اروپا که برای تحصیل دوره های کمتر از شش ماه در ایرلند هستند باید به پانصد تا سه هزار یورو در ماه دسترسی داشته باشند.

چک کردن ویزای دانشجویی

  • شما باید در اسرع وقت برای اعمال ویزای خود اقدام کنید .به طور معمول هشت هفته برای پردازش روند ویزا طول می کشد .امکان دارد بیش از این مدت هم طول بکشد.
  • شما می توانید به صورت آنلاین برای پردازش ویزای خود اقدام کنید
  • اگر به شما ویزا داده نشود شما به مدت دو ماه وقت تجدید نظر از سفارت را دارید.

شهریه دانشگاه ها و کالج ها ی ایرلند

شهریه مقاطع کارشناسی ایرلند برای دانشجویان خارج از اتحاده اروپا

شهریه بسته به دوره های تحصیلی ،موسسات آموزش عالی در ایرلند و رشته های متفاوت است .شهریه بر اساس دانش آموزان اتحاده اروپا و دانش آموزان خارج از اتحاده اروپا طبقه بندی می شود.شهریه موسسسات آموزش عالی ایرلندهر ساله قابل نوسان است.

شهریه سالهای ۲۰۱۶/۲۰۱۷ برای مقطع کارشناسی ،دانجویان خارج از اتحاده اروپا در موسسات آموزش عالی ایرلند به شرح زیر است:

رشته های پزشکی و رشته های مرتبط۴۵۰۰۰ یورو تا ۵۲۰۰۰ یورو
رشته های مهندسی و رشته های مرتبط۹۷۵۰ یورو تا ۲۳۰۰۰ یورو
رشته های علوم و فن آوری۹۷۵۰ یورو تا ۲۲۰۰۰ یورو
رشته های هنر و علوم انسانی۹۷۵۰ یورو تا ۲۰۰۰۰ یورو
رشته های بزینس۹۷۵۰ یورو تا ۱۸۰۰۰ یورو

 

شهریه دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در موسسات آموزش عالی ایرلند

شهریه سال ۲۰۱۶/۲۰۱۷ برای دانشجویان خارج از اتحاده اروپا در مقاطع کارشناسی ارشد موسسات آموزش عالی ایرلند به شرح زیر می باشد:

رشتهای پزشکی و مرتبط۴۰۰۰ یورو تا ۳۱۰۰۰ یورو
رشته های مهندسی و رشته های مرتبط۹۲۵۰ یورو تا ۲۴۰۰۰ یورو
رشته های علوم و فن آوری۹۲۵۰ یورو تا ۴۵۰۰۰ یورو
رشته های هنر و علوم انسانی۹۲۵۰ یورو تا ۲۲۰۰۰ یورو
رشته های بزینس۹۲۵۰ یورو تا ۳۴۵۰۰ یورو

 

شهریه برای دوره های زبان انگلیسی در ایرلند

هزینه شهریه برای دوره های زبان انگلیسی در ایرلند بسته به موسسه زبان انگلیسی و نوع برنامه ای که شما انتخاب کرده اید ،دارد.

دوره های زبان انگلیسیهزینه دوره ها
دوره زبان انگلیسی عمومیبیست ساعت درس در هفته۱۵۰ یورو تا ۲۵۰ یورو در هفته
دوره زبا ن کمک درسی به صورت گام به گام۴۵ یورو تا ۶۰ یورو در ساعت
آزمون آماده سازی برای مقاطع بالاتربیست ساعت درس در هفته۷۰۰ یورو تا ۹۵۰ یورو در چهار هفته
دوره مقدماتی بین المللی۶۵۰۰ یورو تا ۱۳۲۰۰ یورو

 

 

هزینه زندگی در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند به نوع محل اقامت دانشجو و شیوه زندگی شخص دارد. اما به طور متوسط هزینه زندگی در ایرلنددر سال ۷۰۰۰ یورو تا ۱۲۰۰۰ یورو می باشد.

کار ضمن تحصیل در ایرلند

دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در ایرلند هستند و مدرک شان توسط دولت ایرلند به رسمیت شناخته شده است و یا حداقل به مدت یک سال به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل در ایرلند هستند برای کار ضمن تحصیل در ایرلند نیاز به مجوز کار ندارند.

از اول سپتامبر ۲۰۱۶ دانشجویان به مدت ۴۰ ساعت در هقته فقط در طول ماه های ژوئن ،ژوئیه ،اوت و سپتامبر اجازه کار دارند و از ۱۵ دسامبر تا ۱۵ ژانویه به صورت کامل اجازه کار دارند.در ماه های بعد کار دانشجویان به ۲۰ ساعت در هفته محدود می شود. حداقل دستمزد در ایرلند ۹٫۱۵ یورو در ساعت می باشد.

این امکان برای دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در ایرلند هستند ،وجود دارد که پس از اتمام تحصیلات خود تحت طرح سطح سوم فارغ التحصیلان در ایرلند بمانند و دنبال کار بگردند. این طرح به دانشجویان خارج از اتحاده اروپا اجازه می دهد به منظور اشتغال درخواست کارت سبز ایرلند را کرده و اقامت ایرلند را کسب نمایند.مدت اقامت دانشجویان تحت طرح سطح سوم ۱۲ ماه می باشد. دانشجویان فارغ التحصیل می توانند در مدت این ۱۲ ماه دنبال کار گشته و از طریق تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار ایرلند ، اقامت ایرلند را کسب نمایند.

در آخر امیدورام این مقاله جوابگوی سوالات شما در زمینه تحصیل در ایرلند  و اخذ پدیرش در دانشگاه های ایرلند بوده باشد . تحصیل در ایرلند به شما اجازه اقامت پس از تحصیل را می دهد  تا بتوانید در کشور ایرلند کار کرده و ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل شود .شما می توانید در حین تحصیل در ایرلند از مزایای کار ضمن تحصیل بهرمند شوید . به شما دانشجویان  گرامی پیشنهاد می دهم در صورت تمایل برای مهاجرت تحصیلی  به ایرلند و اخذ اقامت در ایرلند  و اخذ تابعیت ایرلند به  وکیل مهاجرت به ایرلند مراجعه فرمایید . شما می‏توانید با مراجعه به وکلای مجرب و مشاوران آموزش دیده مجموعه مؤسسات مهاجرتی  که تسلط کاقی بر قوانین ایرلند  و رویه های اخذ ویزا و اقامت در ایرلند را دارند، به اهداف و برنامه های خود جامه عمل بپوشانید.

نگارنده : بهار وفایی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *