تحصیل در بلژیک

وکیل مهاجرت به بلژیک – اعزام دانشجو به بلژیک

سیستم تحصيلات‌ در كشور بلژيك‌ به این صورت است که دانش آموزان  در سه‌ مقطع ابتدايي، متوسطه‌ و دبيرستان تحصیل کرده و پس‌ از اتمام‌ این دوره های آموزشی ، مي‌توانند جهت تحصيل‌ در رشته‌ مورد علاقه‌ خود در دانشگاه اقدام نمایند .

یکی از راه های مهاجرت به کشور بلژیک تحصیل در دانشگاه های بلژیک است. متقاضیان تحصیل در کشور بلژیک می توانند در ادامه تحصیلات خود، در دانشگاه‌ و يا مؤ‌سسات‌ آموزش‌ عالي‌ بلژیک به تحصیلات عالی بپردازند.

در دانشگاه ها و مؤ‌سسات‌ آموزش عالي کشور بلژیک تحصيل‌ در اغلب رشته‌ها همچون ‌معماري، بهداشت، موسيقي، نمايش‌ و… امکان پذیر است. دانشجویان در دانشگاه های بلژیک، دوره های تحصیلی خود را در دو  مرحله ی كار عملي و آكادميك می گذرانند .

دانشجویان در ابتدا برای ورود به‌ دانشگاه‌های بلژیک لزوماً باید مدرک ديپلم‌ دبيرستان‌ های کشور بلژيك‌ و يا ديپلم‌ دبيرستان‌ كشورهاي‌ ديگر را ارائه نمایند. در صورتی که این مدرک مورد  تأييد وزارت‌ آموزش، تحقيقات‌ و تشكيلات كشور بلژيك‌ واقع گردد میتوانند برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند. شایان ذکر است که تحصيل‌ در رشته‌هاي فني‌ و مهندسي، پزشكي‌ و دندانپزشكي‌ در دانشگاه های کشور بلژیک ، مستلزم شرکت در آزمون ورودی می باشد.

بسیاری از دانشگاه های بلژیک از جمله دانشگاه های با رتبه های خوب و نسبتاً بالا در سطح جهانی هستند .اگر شما تحصیل در کشور بلژیک را هدف خود قرار داده اید میتوانید برای اخذ پذیرش اقدام کنید. در این راستا وکلای برجسته در زمینه ی اعزام دانشجو به دانشگاه های معتبر اروپا میتوانند شما را برای ورود به دانشگاه های بلژیک یاری کنند.

هزینه های تحصیل در بلژیک

هزینه های تحصیل در بلژیک حدود ۸۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال متغیر می باشد .  دروسی که در دانشگاه های بلژیک ارائه می شوند ممکن است به زبان فرانسوی و یا هلندی و یا آلمانی باشد و البته دانشگاه هایی نیز وجود دارند که دروس را به زبان انگلیسی تدریس می نمایند .

اکثر دانشگاه های بلژیک از نظر هزینه های تحصیل تقریباً رایگان می باشند ؛ البته دانشگاه های خاص و یا رشته های خاصی  هم هستند که برای تحصیل نیاز به پرداخت هزینه دارند .

دانشجویان در کشور بلژيك پس از پشت سر گذاشتن امتحانات مربوط به هر سال تحصيلي  خود را با برگزاري آزمون‌هاي مربوطه تكميل کنند و براي پذيرش به سال بالاتر تحصيلي، امتحانات را با موفقيت پشت سر بگذارند.

شروع کلاس های دانشگاهی در دو ترم سپتامبر و اوایل اکتبر می باشد .

دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلژیک متشکل از چندین واحد درسی و ارائه ی پایان نامه تحقیقاتی می باشد. سیستم آموزش کارشناسی ارشد در کشور بلژیک بر پایه ی تلاش های دانشجو می باشد  و اصطلاحاً  استاد محور نیست .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دانشگاه های بلژیک :

از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی ارشد بلژیک ، ارائه مدرک زبان انگلیسی که دلالت بر تسلط شخص داشته باشد ، توصیه نامه اساتید و همچنین ارائه نامه ای که مبتنی بر استطاعت مالی شخص باشد را می توان نام برد .

لازمه ی پذیرش در مقطع دکترا ارائه ی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد  می باشد . متقاضیان ادامه تحصیل در بلژیک می بایستی با استاد راهنما در دانشگاه برای ارائه ی پروپوزال واخذ تاییدیه از ایشان در ارتباط باشند و در صورت امکان در رشته تحصیلی مورد نظر خود بورس تحصیلی دریافت نمایند . لازم به ذکر است که  شرایط اخذ بورس تحصیلی در اغلب موارد مربوط به دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های همان کشور می باشد و در مرحله بعد اشخاصی که از رزومه کاری و تحصیلی فوق العاده قوی برخوردار باشند می توانند جهت درخواست بورس تحصیلی اقدام نمایند .

شرایط دیگری در رابطه با تحصیل در مقطع دکترا وجود دارد که اشخاص متقاضی می توانند در برخی دانشگاه ها و برخی از رشته ها که دارای هزینه می باشند  به ادامه تحصیل بپردازند. .

دوره ی فوق دکترا نیز در دانشگاه های بلژیک وجود دارد . اما گذراندن این دوره , مدرک تحصیلی محسوب نمی گردد . معمولاً اساتید دانشگاه های کشور بلژیک پروژه های مورد نظر در پست دکترا را اعلام نمی کنند و شخص متقاضی باید با استاد در ارتباط باشد و شرایط خود را توضیح دهد .

ارائه ی مدرک زبان IELTS   یا TOFEL  برای پذیرش در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور بلژیک الزامی است .

دانشجویان در تمامی مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به ترتیب می توانند ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ ساعت در هفته کار کنند و هزینه های مربوط به گذران زندگی خود را کسب نمایند .

باید در نظر داشته باشید که پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری دارای شرایط خاص خود می باشد . این شرایط عبارتند از تسلط شخص متقاضی به زبان رسمی آن کشور ، تجربه کاری و ….

هزینه های زندگی دانشجویی در کشور بلژیک حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو به صورت ماهانه متغیر می باشد . این هزینه شامل تمامی مخارج زندگی شخص متقاضی همچون مسکن ، خوراک ، پوشاک و رفت و آمد و …. می باشد .

سرمایه گذاری در بلژیک

کشور بلژیک از  جمله کشورهایی می باشد که در حوزه اتحادیه  اروپا دارای ثبات و تعادل سیاسی و اقتصادی می باشد و تا حدودی  سیستم مالیاتی پایین و خوبی را دارا می باشد  . برای مثال معافیت های مالیاتی زیادی در امور سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور دیده می شود . یقیناً  کشور بلژیک یکی از بهترین کشورها در زمینه ی سرمایه گذاری اقامت می باشد.

متقاضیان اخذ اقامت در کشور بلژیک می توانند از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند و پس از گذشت ۳ سال برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند . دارندگان اقامت دائم در کشور بلژیک می توانند به راحتی در کشور های عضو شنگن جا به جا شوند و فعالیت تجاری داشته باشند .

با تمام این اوصاف توصیه می شود جهت اطلاع دقیق تر در رابطه با شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری با متخصصین این امر تماس حاصل بفرمایید ؛ چرا که این کشور علی رغم شرایط نسبتاً ایده آلی که به لحاظ سرمایه گذاری دارد ، نیازمند پارامترهای نه چندان راحتی در جهت این نوع ویزا می باشد .

10 پاسخ
  1. Avatar
    حدیث دیبازر می گوید:

    من مدرک کارشناسی حسابداری بازرگانی دارم,معدلم هم ۱۴میباشد بمن بگویید برای ورود ب بلژیک جت تحصیل چگونه واردشوم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ دانشگاه های بلژیک بصورت رایگان نمی باشد . در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    حدیث دیبازر می گوید:

    من مدرک کارشناسی حسابداری بازرگانی دارم,جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای بلژیک,بصورت رایگان چگونه باید اقدام کنم,باتشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ دانشگاه های بلژیک بصورت رایگان نمی باشد . در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    زهرا کیوانی می گوید:

    با سلام.سؤالاتی در مورد ویزای تحصیلی بلژیک دارم.شماره تماسی که بتوانم راهنمایی بخواهم را لطفا برای من بفرستید.
    با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    اتابك می گوید:

    آيا توصيه نامه اساتيد الزاميست براى تحصيل مقطع ارشد؟
    آيا ميتوان گفت اين كشور هزينه هايش مانند شهرستانهاى فرانسه است؟
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، الزامی نمی باشد ولی اگر ارائه داده شود نیز می تواند در اخذ پذیرش تاثیری داشته باشد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  5. Avatar
    Z.b می گوید:

    سلام من دانش اموز پاىه دهم هستم معدلمم بالاى ۱۹هستش مىخوام تا ١ىا۲سال دىگه به کمک عمم که اونجاست دربلژىک تحصىل کنم شراىط مدارسش و مدارک و تمامى راهنماىى هاى لازم رو بگىد لطفا. ممنون.

    پاسخ
  6. Avatar
    علیرضا می گوید:

    سلام من امسال پیش دانشگاهی هستم دوس دارم برای تحصیل پزشکی برای سال دگه وارد دانشگاه های بلژیک‌بشم خواهش میکنم اطلاعاتی بهم بدین ک اصلا امکانش هست یا نه ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *