تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

ادامه تحصیل در روسیه  – تحصیلات تکمیلی در روسیه

 

این روزها به دلیل مسائل و مشکلاتی که برای هموطنان عزیزمان برای مهاجرت به کشورهای مختلف از طرق متفاوت و به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی و همچنین عدم مراجعه به متخصص این امر پدید آمده است در این مقاله سعی شده است تا با توضیح دقیق و ارائه اطلاعات مناسب جهت تحصیل در روسیه و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در روسیه از سو استفاده افراد متقلب و غیر متخصص جلو گیری نماییم و شما سروران گرامی را با ارائه اطلاعات صحیح آگاه ساخته و در صورت تمایل به هر اقدامی به متخصص معتمد این حوزه(مهاجرت به روسیه) ارجاع داده و آنها را به شما معرفی نماییم. تا امر مهاجرت تحصیلی به روسیه برای شما امری امن و بی دغدغه باشد.

تحصیل در روسیه

Study in Russia

 کشور روسیه به دلیل داشتن شرایط مناسبی که دارد همواره مورد نظر خیل کثیری از دانشجویان از سراسر جهان بوده است. افرادی که قصد رشد و گرفتن تخصص خاصی را دارند و از طرفی طالب تحصیل با هزینه های اندکی هستند معمولا دانشگاه های روسیه را مقصد قرار می دهند. تحصیل در کشور روسیه در تمامی مقاطع ممکن و میسر است. در مجموع حدود ۶۵۰ دانشگاه دولتی داشته که سالانه افراد کثیری را به خود جلب می کند. در دانشگاه های روسیه بیش از دویست رشته و تخصص در حوزه های پزشکی، مهندسی، اقتصاد و علوم انسانی تدریس می شود که معمولا این دانشگاه ها و مراکز علمی به دلیل داشتن شرایط مناسب و سابقه و رتبه علمی یکی از بهترین گزینه ها هستند. اگر قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارید مقصد مناسبی را انتخاب نموده اید زیرا تحصیل در این کشور با هزینه های اندکی میسر می باشد ولی مراقب افراد سود جو و غیر متخصص باشید. در ادامه به توضیح کامل مقاطع تحصیلی و همچنین زبان و هزینه های تحصیل می پردازیم و شما را در یافتن راه مناسب به این کشور ها از طریق مراجع معتبر راهنمایی خواهیم کرد. گروه سایت ایران مهاجرت با دریافت بازخورد از مردم و بررسی موسسات مختلف در سرتاسر کشور به یاری شما عزیزان خواهد پرداخت.

لیسانس در روسیه

کارشناسی در روسیه bachelor in Russia

تحصیل در مقطع لیسانس در روسیه به مدت ۴ سال است که هر سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که شروع آنها در ماه سپتامبر و ژانویه است و می توان گفت مانند ایران در ماه های مهر و بهمن شروع هر ترم است و در آخر هر ترم دروس انتخابی باید با یک آزمون سپری شود تا فرد بتواند دروس بعدی را انتخاب و بگذراند. برای شروع این دوره شخص باید مدارکی دال بر تکمیل آموزش دوره متوسطه را ارائه نمایند جالب این است که بعضی از دوره ها به زبان فرانسه نیز برگزار می شود و می توان بیان کرد که تقریبا در تمامی رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی وجود دارد از محسنات این امر عدم نیاز به مدرک زبان است و قبل از اقدام با این اشخاص مصاحبه صورت می گیرد تا سطح زبان آنها مشخص شود. به هر حال دانستن زبان روسی مورد نیاز برای برقراری ارتباط و رفع حاجات می باشد و حتی اشخاصی که زبان روسی می دانند میتوانند از دوره های ارزان تری نسبت به زبان انگلیسی و فرانسوی بهره مند گردند. نحوه نمره دهی به این صورت است که از پنج نمره محاسبه میشود و نمره سه به بعد قبول و حتی در بعضی دروس نمره ۲ نیز قبول است. به ترتیب شخص ممتاز نمره پنج و شخص مردود نمره یک را اخذ می نماید. البته افرادی که قصد دریافت تخصص دارند در برخی از رشته ها ممکن است یک سال بیشتر به تحصیل بپردازند که معمولا این امر در رشته های مهندسی صورت می گیرد. تمامی دانشجویانی که برای تحصیل وارد کشور روسیه می شوند می بایست خود را بیمه کنند و هزینه سالیانه بابت آن پرداخت کنند و این قیمت بسته به پوشش بیمه متغیر است. هزینه تحصیل در روسیه بین ۴ تا ۸ هزار دلار آمریکا در سال است و بعضا با این هزینه شخص اقامتگاه نیز دریافت کرده و هزینه آن چیزی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار می باشد و از نظر خورد و خوراک نیز زیر چتر حمایتی دانشگاه قرار می گیرد. متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس در کشور روسیه در حدود ۱۰ ساعت اجازه کار دارد و با یافتن کار و مشغول شدن چیزی در حدود ۱۵ تا بیست هزار تومن در ساعت دریافت می نماید.  ناگفته نماند که افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های هنر در روسیه را دارند باید آثار هنری خود را ارائه نمایند. برای دریافت اطلاعات جزئی و کامل تر با مراجعه به بخش دفاتر معتبر و تماس با این مراکز از مشاوره های مستند وکلای زبده بهره مند گردید. اشخاصی که دارای دیپلم و پیش دانشگاهی می باشند و همچنین علاقه مند به رشته های پزشکی و هوا و فضا و هوانوردی و مدیریت فرودگاه می باشند به دلیل سرآمد بودن کشور روسیه در این رشته ها و همچنین قیمت مناسب آن یکی از بهترین گزینه های انتخابی می باشد. صنعت هوایی و پزشکی روسیه با درخشش خاصی که در دنیا دارد سالانه تعداد زیادی از مشتاقان به این رشته ها را پذیرفته و طبق نظام آموزشی قوی که دارد آنها را پرورش می دهد و افراد با تحصیل در کشور روسیه بلا شک قادر به اشتغال در رشته مرتبط خود با درآمد عالی در تمام دنیا بالاخص کشور های اروپایی و آمریکا می شوند.

فوق لیسانس در روسیه

کارشناسی ارشد در روسیه master in Russia

طول کارشناسی ارشد در روسیه دو سال است و افراد برای شروع این دوره حتما می بایست مدرکی دال بر گذراندن دوره ۴ ساله لیسانس یا ۵ ساله تخصص ارائه نمایند.  امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته ها در روسیه  تقریبا وجود دارد و این ادامه تحصیل نیاز به دارا بودن مدرک زبان ندارد و فرد تنها با داشتن سطح زبان مناسب قادر به ادامه تحصیل می باشند ولی توصیه میشود به جهت نداشتن دغدغه از طریق موسسات معتبری که معرفی شده اند برای دریافت آیلتس اقدام نمایید زیرا داشتن آیلتس به صلاح شما بوده و در بعضی مواقع چه در تحصیل و چه در زندگی در یک کشور خارجه شما را از خیل کثیری جلو می اندازد. در کشور روسیه و تحصیل در دانشگاه های هوا و فضا و همچنین هوانوردی و فضا نوردی مسکو و سنت پطرزبورگ شخص با ادامه تحصیل  با هزینه های اندک و همینطور مدارک معتبر ارائه شده توسط این دانشگاه ها می تواند با دستمزد عالی در سایر کشورها مشغول شود و آینده خود را تضمین نماید. هزینه تحصیل در روسیه در این دوره ها به طور مجموع و به تناسب رشته از سالی نزدیک به ۵ تا ۱۰ هزار دلار آمریکا متغیر است و این هزینه ها بابت خوابگاه(۲ تا ۳ هزار دلار) و امکاناتی می باشد که دانشگاه در اختیار فرد می گذارد. می توان گفت با شرایطی که دارد و به علت مراودات سیاسی و علمی با ایران جز بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل می باشد. شخص در پایان دوره کارشناسی ارشد در روسیه باید شخص ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از آن است. فرد طبق قاعده مذکور موظف به بیمه کردن خود است و در بعضی مواقع فرد با پرداخت این شهریه خوابگاه و خوراک نیز دریافت می دارد که این تا حدی ارزش اقدام این کشور را بالا می برد و می توان بیان داشت که فرد با پرداخت سالیانه حدود ۴۰ ملیون تومان از امکانات بسیار مناسبی بهره مند می شود. دانشجو از حق ۲۰ ساعته کار بهره مند است و مبلغی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به عنوان مزد دریافت می دارد.

دکتری در روسیه

Phd in Risssia

طول دوره دکتری در روسیه سه سال است و فرد باید یا مدرک فوق لیسانس یا تخصص ارائه نماید مدرک زبان همانند دوره های قبل نیاز به مدرک ندارد ولی داشتن سطح زبانی به اندازه آیلتس ۷ توصیه می شود. فرد در انتهای تحصیل باید رساله ای ارائه کرده و از آن دفاع نماید. هزینه تحصیل در این مقطع بین ۵ تا ۱۵ هزار دلار در سال متغیر است و بر اساس رشته تعیین می شود. در این مقطع امکان دریافت بورس استاد و دانشگاه وجود دارد و این امکان پدید می آید تا فرد درآمد زایی هم داشته باشد. با این هزینه دانشگاه خوابگاه و خوراک هم به فرد ارائه می نماید. خوشبختانه مدارک دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده و فرد حتی می تواند با دریافت ضمیمه اروپایی برای یافتن کار و حتی ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی اقدام نماید. همانطور که ذکر شد نمره ها بر اساس ۱ تا ۵ بوده و سیستم نمره دهی به این سبک است. دانشجویان دکتری حق کار ۳۰ ساعته داشته و با مشغول شدن میتوانند تمام هزینه های خود را برطرف نمایند.

پزشکی در روسیه

Medicine in Russia

طول دوره پزشکی در روسیه بین ۵ تا ۶ سال متغیر است و فرد می تواند با گذراندن این دوره ها در روسیه یا هر کشور دیگری مشغول شود زیرا دانشگاه های روسیه مورد تایید جهانی بوده و شخص با تحصیل در این داشگاه ها آینده ای درخشان برای خود رقم می زند. هزینه تحصیل در دوره پزشکی در روسیه بین ۸ تا ۱۰ هزار دلار در سال است و فرد با پرداخت این شهریه به علاوه ۲ هزار دلار اقامتگاه و سرویس های ویژه نیز دریافت می کند. تحصیلات به زبان انگلیسی فرانسوی و روسی در دانشگاه میسر است و نیازمند هیچگونه مدرکی نیست در بعضی از رشته ها ممکن است دوره مقدماتی نیاز باشد یا بعد تحصیلات و برای ورود به حرفه یک تا  دو سال دوره کارورزی یا طرح نیاز باشد و شخص برای دریافت تخصص بین سه تا پنج سال نیاز به ادامه تحصیل دارد رشته هایی از قبیل پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و دارو سازی و همینطور چشم پزشکی با قیمت مناسب ارائه می شود و معمولا شخص با داشتن سنی بالا و تنها با داشتن مدرک دیپلم تجربی قادر به ادامه تحصیل در این رشته ها می باشد. شخص در زمان دانشجویی سی ساعت اجازه کار دارد و می تواند هزینه های خود را به این طریق در بیاورد. همانند مقاطع قبل فرد باید خود را بیمه کند و براساس نوع پوشش بیمه قیمت متفاوت است.

برخی از  دانشگاههاي كشور روسيه که توسط وزارت بهداشت ایران مورد تائيد قرار گرفته است عبارتند از:

آكادمي پزشكي مسكو – سچينوا (دانشگاه شماره يك مسكو)Moscow I.M.Sechenov Medical Institute   (رشته داروسازي)

انستيتو دندانپزشكي مسكو  Moscow Medical Stomatology Institute N.A Semashko

دانشگاه پزشكي سن پترزبورگ (پاولوف)Sp Pavlov Medical State University

آكادمي تخصصي پزشكي سن پطرزبورگ st.Petersburg State Medical Academy

مركز چشم پزشكي فيدروفThe S.N. Fyodorov Eye Microsurgery State Institution

در انتها و با آرزوی موفقیت شما در مسیر سختی که پیش رو دارید برای کمتر شدن استرس و دغدغه های اقدامات ابتدایی و اصلی خود با انتخاب دفاتر معتبر و قابل اعتماد تا حد زیادی این امر خطیر را ممکن ساخته و با داشتن ضمانات کافی و دلگرمی مناسب پا در این عرصه قرار دهید. گروه سایت ایران مهاجرت تا حدی این امکان را با پیشنهاد دفاتر معتبری که تا به حال هیچ شکایتی از آنها وجود نداشته را برای شما فراهم ساخته است. امید است که توضیحات این مقاله شما را به نحو احسن یاری نماید.

 

 

22 پاسخ
  1. Avatar
    reza می گوید:

    سلام من فارق التحصیل دندانپزشکی هستم ومایل به اخذ تخصص در ارتدنسی در کشور روسیه هستم لطفا مرا راهنمایی کبید در ضمن پنجاه و سه ساله ام.درضمن ادامه تحصیل در هند چگونه است با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ؛ ما کشور هند را جهت ادامه تحصیل به شما معرفی نمی نماییم و مناسب نمی باشد وجهت اخذ تخصص در روسیه هم شما بایتسی سوپروایزر انتخاب نمایید.در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام ، ۲۰ ساعت در هفته قربان ،جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    سهیلا می گوید:

    سلام آیا با داشتن مدرک پیش دانشگاهی ودانستن زبان روسیمیتوان در بدو ورود به دانشگاه رفت در رشته ی پزشکی یا دندان پزشکی من امسال دارم پیش دانشگاهی میخونم از کی میتونم اقدام کنم برای تحصیل در روسیه وآیا خانواده هم میتوانند بامن همراه شوند ویا اینکه کی میتوانند به این کشور بیایند

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام خدمت شما ،میتوانید ورود کنید و اینکه همراه نمیتواند بیاید جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  3. Avatar
    بهار می گوید:

    با سلام برای پذیرش دانشگاه پزشکی روسیه ریزنمرات باید چند باشد. من در مقطع پیش دانشگاهی تحصیل میکنم. ایا با داشتن مدرک پیش دانشگاهی و ایلتس زبان قبل از ورود به دانشگاه های ایران میتوان در دانشگاه روسی درس خواند؟

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام در دانشگاههای روسیه میشود بدون قبولی دانشگاه ورود داشت جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      سالیانه و فقط هزینه تحصیل و دانشگاه می باشد.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  4. Avatar
    Atosa می گوید:

    با سلام و خسته نباشید من معدل دیپلم تجربی ۱۸٫۵۰ و معدل پیش دانشگاهی ۱۵٫۸۷ دارم میخواستم بدونم آیا من میتونم در رشته پزشکی در دانشگاه روسیه یا سایر دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنم باتشکر

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با عرض سلام بله میتوانید اقدام نمایید جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با دفتر نیاوران تماس حاصل نمایید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  5. Avatar
    mohammad می گوید:

    با سلام.این۱۰ هزار دلار پزشکی فقط شهریه ی دانشگاه هست یا خوابگاه و غذا هم هست؟!؟هزینه ی کلی خورد و خوراک و دانشگاه چقدر میشه؟خواهش میکنم سریع تر پاسخ بدید.ممنون میشم

    پاسخ
  6. Avatar
    محمد می گوید:

    با سلام و عرض ارادت.خواهشمندم پاسخ بدید.آیا برای پذیرش باید نامه پشتوانه مالی به سفارت تحویل داد؟و خرج زندگی و تحصیل در رشته پزشکی در سال۲۰۱۶چقدره؟من میخوام امسال پذیرش بگیرم با معدل دیپلم۱۹٫۰۴٫

    پاسخ
  7. Avatar
    haddad می گوید:

    سلام من کارشناسی ارشد زیست شناسی هستم برای مقطع دکترا برای چه کشوری اقدام کنم مناسب تره؟۲۹ سالمه و متاهل.
    یک سوال دیگه هم داشتم اینکه کدوم کشور تابعیت خاک داره و با زایمان اقامت میدن؟البته هزینه زایمانهم پایین باسه

    پاسخ
  8. Avatar
    فریا می گوید:

    با عرض سلام و ادب ،من کارشناس ارشد کشاورزی هستم الان هم ۳۸ سال دارم آیا امکانش هست در رشته دندانپزشکی یا داروسازی در روسیه تحصیل کنم که مورد تایید ایران باشد.ممنون میشم خوب راهنماییم کنید.با تشکر

    پاسخ
  9. Avatar
    سامان می گوید:

    باسلام و وقت بخیر
    لطفا مدارک تحصیلی و دانشگاه های ایرانی مورد قبول کشور روسیه را شرح دهید.
    شفاف تر آنکه، به طور مثال : با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد و دانستن زبان کشور روسیه میتوان با در مقطع تحصیلی دکتری مشغول به تحصیل شد؟

    پاسخ
  10. Avatar
    محمد می گوید:

    با سلام هزینه ی یکسال پزشکی با شهریه ی دانشگاه و خوابگاه و خورد و خوراک در حدود چقدر میشود؟آیا همین۸ تا۱۰هزار دلاریه که نوشتید؟ خواهشا جواب بدید خیلی نیاز دارم بهش؟ممنون میشم

    پاسخ
  11. Avatar
    امیر فرهنگ می گوید:

    سلام و خسته نباشید
    ببخشید بدون مدرک پیش دانشگاهی هم میشه وارد دانشگاه های روسیه شد؟ در رشته وکالت یا هنر

    پاسخ
  12. Avatar
    نیلا می گوید:

    سلام در سایت دانشگاه پاولوف نوشته آزمون ورودی وجود دارد،در سایت دانشگاههای دیگه روسیه هم که مورد تایید ایرانند آزمون ورودی نوشته شده،آخر سر پزشکی روسیه بدون آزمون است یا خیر؟

    پاسخ
  13. Avatar
    ایمان می گوید:

    با سلام من متولد۱۹۸۴ با معدل پیش ۱۴٫۸۲ هستم و کارشناسی علوم آزمایشگاهی دانشگاه دولتی با معدل ۱۵٫۳۸ هستم آیا برای دندانپزشکی روسیه میتوانم اقدام کنم؟

    پاسخ
  14. Avatar
    على می گوید:

    سلام
    من ديپلم كامپيوتر دارم ولى مقطع پيش دانشگاهى رشته تجربى گرفتم
    امكان تحصيل پزشكى يا داروسازى در روسيه دارم ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *