تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ به علت های متعدد گزینه بسیاری از عزیزان برای ادامه تحصیل در اتحادیه اروپا می باشد چراکه تحصیل در نروژ رایگان می باشد و دانشجویان هزینه های را بابت تحصیل پرداخت نمیکنند، از دیگر علت های تحصیل در نروژ زبان تحصیل در نروژ می باشد که امکان ادامه تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان میتوانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در نروژ اقدام نمایند. تحصیل در نروژ امکانات بسیاری را برای علاقه مندان به تحصیل فراهم میکند و دانشجویان میتوانند بعد از تحصیل در نروژ اقامت این کشور را با رعایت شرایطی به دست آورند، کشور نروژ در بین ۵ کشور اتحادیه اروپا که نظام تحصیلی رایگان در آنها حاکم است وجود دارد و در بین کشورهایی که تحصیلات رایگان دارند کشور نروژ در باب اخذ پذیرش بسیار مناسب تر و ایده آل تر به شمار میرود و حتی اگر در مقطع لیسانس که به زبان نروژی است دانشجو مدرک زبان نروژی نداشته باشد دولت این اجازه را به فرد می دهد که حتی برای یادگیری زبان نروژی وارد خاک این کشور شود و این شرایط میتواند دانشجویانی بسیاری را به تحصیل در نروژ ترغیب نماید . به نظر میرسد با توجه به اینکه اخذ پذیرش از دانشگاه های رایگان نروژ و اخذ روداید تحصیلی نروژ یک پروسه می باشد لذا به شما متقاضیان تحصیل در نروژ توصیه مینمائیم که قبل از هر اقدامی با مشاورین متخصص در زمینه تحصیل در نروژ و وکیل مهاجرت به نروژ مشورت و راهنمایی کسب نمائید.

آیا امکان تحصیل رایگان در نروژ برای دانشجویان بین المللی وجود دارد ؟ برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ چه مدارک و شرایطی مورد نیاز است ؟ آیا باتوجه به رایگان بودن دانشگاه های نروژ امکان اخذ بورسیه تحصیلی در نروژ وجود دارد ؟ آیا با تحصیل در نروژ میتوان اقامت دائم نروژ را به دست آورد ؟ بهداشت و درمان برای دانشجویان بین المللی در نروژ به چه صورت می باشد؟ آیا امکان کار همزمان با تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد ؟ که سعی داریم در این مقاله به سوالات دیگر شما در باب تحصیل در نروژ و تحصیلات رایگان در دانشگاه های معتبر نروژ با توجه به قوانین مهاجرتی نروژ و قواعد و اصول بین المللی خصوصی پاسخگو باشیم .

تحصیل در نروژ

کشور نروژ با توجه با شرایط جغرافیایی و بازکارمناسبی که برای رشته هایی چون مهندسی نفت ، مهندسی عمران، مهندسی کشتی سازی و … دارد و امکانات استفاده از تحصیلات رایگان در یکی بهترین کشورهای اتحادیه اروپا را دارد گزینه بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل می باشد که به بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می پردازیم، مدرک کارشناسی در نروژ تقریبا ۳ سال زمان خواهد برد و کارشناسی ارشد اصولا ۲ سال و دکترا بیش از ۳ سال به طول می انجامد رشته های مختلفی در دانشگاه نروژ ارائه میگردد که عمدتا رشته هایی چون دندانپزشکی، حقوق، معماری،مدیریت بازرگانی، مهندسی و در صدر آنها مهندسی نفت و غیره اشاره نمود ، زبان تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر زبان نروژی است که اگر دانشجویان مدرک زبان نروژی نداشته باشند میتوانند یک دوره یکساله در نروژ حضور داشته باشند و به صورت رایگان زبان نروژی  را فرا گیرند و سپس به تحصیل بپردازند البته داشتن دیپلم دوازده ساله نیز مورد نیاز است،اما در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه میشوند و دانشجو میبایست مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ را دارا باشند تا بتوانند برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند و همچنین داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی معتبر که مورد تایید آموزش و پرورش نروژ باشد ، تحصیل در مقطع دکترا همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیازمند داشتن سوپروایزر و استاد راهنما می باشد و مدارکی چون مقالات بین المللی ، آیلتس ۷ به بالا و رزومه بسیار قوی برای اخذ پذیرش در دکترا مورد نیاز است.

هزینه های تحصیل در نروژ در هر ترم بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ کرون نروژ ( تقریبا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان)می باشد

دانشجویان با توجه به هر مقطع تحصیلی اجازه امکان کار دانشجویی و پاره وقت بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته را دارند.

هزینه زندگی در نروژ با توجه به هزینه تحصیل، هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک ، هزینه حمل و نقل و بیمه و درمان تقریبا بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه می باشد .

نکته ای که در باب تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که دانشجویان بین المللی تنها یکبار در سال میتوانند برای پذیرش APPLAY نمایند .

بعد از پایان تحصیلات در نروژ دانشجو میتواند اجازه اقامت یکساله برای جستجوی کار در نروژ داشته باشد تا بتواند ویزای دانشجویی خود را در صورت پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی به ویزای کار تبدیل نمایند و اقامت نروژ را اخذ نمایند.

 

تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی

دانشجویانی که خواهان تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی هستند می توانند در بیش از ۲۰۰ برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تحصیل نمایند و بسیاری از برنامه های مقطع کارشناسی نیز به زبان انگلیس وجود دارد به عنوان مثال برنامه های زبان انگلیسی در دانشگاه اسلو شامل افراد در رشته هایی چون علوم انسانی، علوم اجتماعی،حقوق، الهیات، ریاضی و علوم طبیعی، آموزش و پرورش، پزشکی، دندانپزشکی، انرژی، توسعه، مطالعات جنسیتی و نروژی برای دانشجویان که نیاز به هیچ دانش قبلی از زبان نروژی است.

دانشگاه های معتبر نروژ در سال ۲۰۱۶

چهار دانشگاه نروژ در سال ۲۰۱۶ در رنکینک QS رتبه های بسیار خوبی را به دست آورده اند

دانشگاه اسلو (University of Oslo) با رتبه جهانی ۱۱۳

دانشگاه برگن (University of Bergen) با رتبه جهانی ۱۷۷

دانشگاه نروژی علم و صنعت (Norwegian University of Science and Technology) با رتبه جهانی ۲۵۹

دانشگاه ترومسو دانشگاه قطبی نروژ(University of Tromsø The Arctic University of Norway) با رتبه جهانی ۳۷۷

مدارک مورد نیاز برای  اخذ پذیرش تحصیلی در نروژ

رزومه ( CV)

اسکن صفحه اول گذرنامه

دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات با ترجمه رسمی

مدرک زبان معتبر ( آیلتس و یا تافل)

توصیه نامه از استاد در سربرگ دانشگاه به همراه مهر

انگیزه نامه

مدرک لیسانس و ریزنمرات به همراه ترجمه ( متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد)

با توجه به رشته تحصیلی ارائه سابقه کار مرتبط با رشته

۶ قطعه عکس

بورسیه تحصیلی در نروژ

بسیاری از موسسات نروژی با موسسات تحصیلات عالیه خارجی توافقات دو جانبه ای را منعقد کرده اند که این موافقت معمولا برای تبادل متقابل دانشجویان، پژوهشگران و معلمان طراحی شده است، با این حال سایر برنامه های ملی متعلق به بورسیه تحصیلی در نروژ و انواع کمک های مالی برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در نروژ را دارند ارائه شده است که محدودیت های خاصی و پیش نیازهایی برای تمام این برنامه ها اعمال شده است علاوه بر آن حق الزحمه های مختلفی توسط سازمان های خصوصی و غیر انتفاعی برای این برنامه های بورسیه ای وجود دارد.

بهداشت و درمان برای دانشجویان در نروژ

دانشجویانی که از کشورهای شمال اروپا قصد تحصیل در نروژ دارند حق دسترسی به طرح ملی بیمه نروژی را درصورت ثبت نام در جمعیت ملی در نروژ را دارند، دانشجویانی که از منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس هستند یک کارت رایگان بیمه بهداست و درمان رایگان (EHIC) از کشور مبدا خود دریافت میکنند که اگر این کارت را دریافت نکنند باید بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند، دانشجویانی که خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستند واجد شرایط برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی در نروژ تحت طرح ملی بیمه هستند، اگر دوره تحصیل شما بیش از یک سال است ثبت نام شما به صورت خودکار انجام میشود اگر دوره شما بین سه تا دوازده ماه  باشد دانشجو نیاز به درخواست عضویت از طریق اداره بیمه محلی شهر خود هستید، اگر نتوانید در یکی از طرح های ملی بیمه عضویت داشته باشید باید پوشش تامین اجتماعی یا دیگر بیمه های درمانی معتبر از کشور خود داشته باشید، اگر به تعلق گرفتن بیمه به خود شک دارید میتوانید از خدمات پشتیبانی دانشجویی دانشگاه خود برای کسب اطلاعات استفاده نمائید که امکان این وجود دارد که با کارت دانشجویی خود از خدمات رایگان درمان پزشکی خدمات سلامت دانشجویان بهره مند گردید.

حال با توجه به آنچه در مقاله فوق در باب تحصیل در نروژ بیان شد میتوان نتیجه گرفت با توجه به شرایط کلی تحصیل در نروژ مانند رایگان بودن دانشگاه معتبرنروژ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در حداقل ۲۰۰ رشته تحصیلی، امکان یادگیری زبان نروژی در کشور نروژ قبل از تحصیل در نروژ، تحصیل در بهترین کشور اسکاندیناوی ، اخذ اقامت تحصیلی و برخورداری از ویزای شنگن و تردد در کل اتحادیه اروپا میتواند کشور نروژ گزینه مطلوب و ایده آلی برای تحصیل تلقی گردد اما در این راه به شما پیشنهاد میکنیم از وکیل مهاجرت به نروژ و مشاوریت متخصص در باب تحصیل در نروژ مشاوره و راهنمایی بگیرید تا بتوانید با خیال راحت به تحصیل در نروژ مشغول شوید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *