تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

تحصیل در هلند یکی از طرق مهاجرت به هلند است و امروزه تحصیل در هلند از طرق مهاجرتی است که علاقه مندان بسیاری دارد ، قوانین مهاجرتی کشورهای اروپایی سبب شده است که امروزه اخذ اقامت هلند از طرق مختلف از جمله تحصیل در هلند ، بورسیه تحصیلی در هلند ، سرمایه گذاری در هلند ، کار در هلند و سایر طرق مهاجرتی به هلند در ذهن متقاضیان اخذ تابعیت هلند نقش ببندد و سوالات بسیاری در این باره سوال بپرسند . تلاش شده است در این مقاله به صورت کامل تمام قوانین مهاجرتی در باب اخذ اقامت هلند از طرق مختلف از جمله تحصیل در هلند را به شما علاقه مندان عزیز مهاجرت به هلند به نظر برسانیم . در ابتدا لازم به ذکر است در این باب پیشنهاد می شود به وکیل مهاجرتی متخصص مراجعه نمایید و از از وی در زمینه های مختلف از جمله تحصیل در هلند کمک و راهنمایی بگیرید .

مهلت ثبت نام در دانشگاه های هلند برای تحصیل در هلند به دانشگاه، مقطع و حتی رشته تحصیلی بستگی دارد. در اکثر دانشگاه ها  اول ژانویه تا آخر ژوئن تاریخ ثبت نام جهت تحصیل در هلند اعلام می شود . در تعدادی از دانشگاه ها و رشته ها پذیرش برای مرتبه دوم در ماه ژانویه نیز انجام می شود . باید دقت داشته باشید  مدارک مورد نیازی که خدمت شما ذکر خواهد شد جهت تحصیل در هلند ، باید چند ماه قبل به دانشگاه تحویل داده شود . بسیاری از دانشگاه های بین ا لمللی که پذیرای دانشجویان کشور های دیگر جهت تحصیل در هلند هستند ، خدماتی همچون استفاده از سالن های مطالعه و کتابخانه های دانشگاه ، مسافرت و بازدید‌های علمی از کمپانی ها و کارخانجات هلند و سایر کشورهای اروپائی ارائه می دهند لذا کلیه دوره‌های آموزشی بر مبنای بکار گیری نیرو های متخصص در کارهای عملی استوار است. اینکه متقاضی تحصیل در هلند بتواند پس از تحصیل به کار در هلند هم دست پیدا کند بسیار سریع می تواند به تابعیت هلند برسد .

دوره کارشناسی در هلند ۴تا ۳ سال و کارشناسی ارشد بین ۲تا۱ سال است . تحصیل در هلند در اکثر دانشگاه های این کشور به صورت رایگان نیست ولکن بنا به شرایطی دانشجویان می توانند درخواست بورسیه تحصیلی در هلند را داشته باشند  . هزینه دوره های کارشناسی بطور متعارف حدود ۸۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ یورو در سال است و امکان اخذ بورس تحصیلی به طرق مختلف وجود دارد . نکته حائز اهمیت در تحصیل در هلند ، هزینه زندگی دانشجویی است که تقریباً ماهانه  ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو برآورد شده است که این مبلغ ارتباط مستقیم با سبک زندگی شما دانشجویان و متقاضیان تحصیل در هلند دارد . این هزینه ها شامل رفت و آمد ، مسکن یا خوابگاه ، خورد و خوراک ، تلویزیون ، اینترنت ، کتب و لوازم تحریر و تمام هزینه های روزانه است که پیش بینی شده است .

متقاضیان تحصیل در هلند می توانند  بخشی از هزینه های خود را با کار که در قوانین بین الملل تعریف شده است به ویژه از سال دوم به بعد تأمین نمایید . بر اساس قوانین دولت هلند ، دانشجویان می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند . هر ساعت کار دانشجویی حقوقی در حد ۸ تا ۱۰ یورو خواهد داشت . توجه داشته باشید که در صورت پیدا کردن کار در هلند به صورت پاره وقت تنها می توانید هزینه های از هزینه های خود را تامین نمایید .

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در هلند

  1. اصل و ترجمه رسمی مدارک و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  2. اصل و ترجمه رسمی مدارک و ریز دانشگاه
  3. توصیه نامه از دو تن از استاد دانشگاه مبداء
  4. گواهی سابقه کار و سابقه کاری در رشته های خاص
  5. مدرک زبان مورد نیاز
  6. رزومه علمی
  7. انگیزه نامه

برای اخذ روادید تحصیلی هلند شما باید مبلغی را به عنوان تمکن مالی به سفارت نشان دهید ، این مبلغ جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند مبلغی بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو است که باید این مبلغ تقریباً ۳ ماه در حساب شما باشد و گزارش آن را به سفارت نشان دهید که این بیانگر این است جدای از هزینه های تحصیلی هلند متقاضی تحصیل در هلند ، هزینه های زندگی خود را در مدت یکسال تحصیلی در حساب خود دارد که حتی بدون کار کردن می تواند هزینه های خود را پرداخت کند .

در دانشگاه های هلند دوره های تحت عنوان دوره‌های دانشگاهی به صورت ریسرچ در مقطع دکترا برگزار می‌شود. برای ورود به مقطع دکتری داشتن مدرک کار‌شناسی ارشد الزامی است و به صورت مستقیم امکان پذیر نیست . در مقطع دکترا این که متقاضیان تحصیل در هلند به حقوق دست یابند بسیار بالا است و دانشجویان می توانند با تحقیقات دانشگاهی به درآمد های بالایی برسند .

در پایان شایان ذکر است متقاضیان تحصیل در هلند می توانند در اروپا به فکر اخذ اقامت هلند و اقامت پس از تحصیل هلند از طرق مختلف از جمله سرمایه گذاری در هلند و کار در هلند و یا طرقی که در قوانین مهاجرتی هلند عنوان شده است و تنها این قوانین را امروزه وکیل مهاجرتی مجرب می داند و می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند .

پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی و صرف هزینه های گزاف با مشاوره با وکیل مهاجرتی در مورد اخذ اقامت هلند و اخذ تابعیت هلند از طریق تحصیل در هلند مشورت کنید و از تمام قوانین مهاجرتی آکاه شوید زیرا در حال حاضر بسیاری از موسسات غیر معتبر چشم به اندوخته های مالی شما دارند که بدون داشتن اطلاعاتی در باب تحصیل در هلند و قوانین مهاجرتی در زمینه قوانین بین الملل خصوصی به شما مشاوره اشتباه می دهند و این شما را گمراه می کند .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *