تحصیل در کشور سنگاپور

 

تحصیل در کشور سنگاپور:

آیا در خصوص تحصیل در کشور سنگاپور سوال دارید؟؟ آیا می دانید اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سنگاپور نیازمند چه شرایطی از سوی متقاضی است؟؟ آیا در خصوص امکان تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی سنگاپور اطلاعاتی دارید؟؟ آیا می دانید برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سنگاپور چه مدارکی مورد نیاز می باشد؟؟  آیا می دانید نقاط قوت خاص آموزشی در سنگاپور که به ايجاد بهترين نظام تحصيلي در دنیا کمک می کند چيست؟ در مقاله حاضر که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه MIE برای شما عزیزان تهیه و گرد آوری گردیده است، می توانید تمامی اطلاعات مربوط به تحصیل در کشور سنگاپور ، شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در سنگاپور و مدارک مورد نیاز آن را به دست آورید.

نظام تحصیلی در سنگاپور :

برای بیش از یک دهه، سنگاپور، همراه با کره جنوبی، تایوان، ژاپن، شانگهای، هنگ کنگ و فنلاند در نزدیکی یا در بالای جداول لیگ های بین المللی است که توانایی کودکان در خواندن، ریاضیات و علوم را اندازه گیری مي کند.  به طور کلی، کلاس درس در سنگاپور به شدت اسکریپت و یکنواخت در تمام سطوح مي باشد و داراي آموزش منسجم ومناسب برای هدف دانش اموزان می باشد و بسیار عمل گرا است. به این ترتیب، آموزش در سنگاپور در درجه اول به  انتقال دانش واقعی و آماده سازی دانشجویان برای پایان ترم و امتحانات ملی تمرکز دارد.

بنابراین نظام تحصیلی سنگاپور در درجه اول در انتقال دانش برنامه درسی معمولی و عملکرد و سؤال متمرکز شده است و به وضوح نمایان است که تحصیل در سنگاپور بسیار به صرفه، دارای نتایج برجسته در ارزیابی بین المللی و روند بین المللی ریاضیات و مطالعات علوم (TIMSS) و OECD در برنامه بین المللی ارزیابی دانشآموزان (PISA)مي باشد.

مدارس دولتی

سال تحصیلی در سنگاپور متشکل از چهار دوره ۱۰ هفته اي است که شروع آن در ۲ ژانویه هر سال است.  یک تعطیلات چهار هفته در اواسط سال، و یک تعطیلات شش هفته در پایان سال دارد.

مدارس دولتی در سنگاپور  استاندارد های بالای آموزش و یادگیري با توجه به IMD جهانی رقابت ۲۰۱۵ را حفظ نموده است. سنگاپور رتبه ۳ جهان را برای سیستم آموزشی خود دارد.

یکی از مزیت های رقابتی منحصر به فرد از نظام آموزش و پرورش سنگاپور سیاست دو زبانه آن است. علاوه بر این به یادگیری زبان انگلیسی، دانش آموزان زبان مادری خود را در مدرسه، یعنی مالایی، ماندارین یا تامیل مطالعه می نمایند.

در ماه سپتامبر و اکتبر پذیرش سالانه برای دانشجویان بین المللی جدید که مایل به پیوستن مدارس دولتی سنگاپور هستند ، انجام می گیرد لطفا توجه داشته باشید که پذیرش از دانشجویان بین المللی به مدارس دولتی به در دسترس بودن جای خالی مدرسه، میان معیارهای دیگر است. امروزه، طیف گسترده ای از مسیرهای آموزشی در دسترس، برای رفع نیازهای و استعدادهای فردی وجود دارد. این خدمات عبارتند از مدرسه ورزشی سنگاپور، دانشکده هنر و هنرستان موسیقی و…

مدارس خصوصی

در حالی که سیستم مدارس دولتی سنگاپور جامع است و ارج نهادن استانداردهای بالا، مهاجران همچنین می توانید فرزندان خود را به مدارس خصوصی و یا خارجی سیستم ارسال را انتخاب نمایید.

بیش از ۳۰ مدارس بین المللی در سنگاپور وجود دارد. این مدارس ممکن است یک سیستم آموزش و پرورش و برنامه درسی که شبیه به سیستم کشور متبوع فرد است را ارائه دهند. این امر به ویژه مفید است اگر فرزند شما در یک زبان غیر از انگلیسی تحصیل کرده است زیرا  هر مدرسه دارای معیارهای پذیرش خود می باشد.

شما همچنین ممکن است ثبت نام فرزندان خود را در یکی از سه مدارس بین المللی در خانه رشد در نظر داشته باشید:

مدرسهACS   بین المللی ، هوا چونگ بین المللی و SJI  بین المللی . سه مدرسه آموزش متوسطه و پس از دبیرستان، که منجر به مدرک تحصیلی دیپلم بین المللی است که در دانشگاه آیوی لیگ شناخته شده است.

موسسات آموزش عالی

سنگاپور در حال حاضر دارای پنج دانشگاه مستقل است. این دانشگا ها عبارتند از:  دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU)، دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU)، دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) و  دانشکده پزشکی دوک وNUS  دانشکده پزشکی سنگاپور .

همچنین یک همکاری بین دوک دانشکده پزشکی و دانشگاهNUS برای افزایش ظرفیت سنگاپور برای توسعه یک مرکز پزشکی پر جنب و جوش ایجاد شده است.

موسسات تخصصی محلی و بین المللی نیز در سنگاپور وجود دارد به عنوان مثال، مدارس کسب و کار شناخته شده INSEAD ، کالج لاسال از هنر و نانیانگ آکادمی هنرهای زیبا (NAFA) ارائه آموزش های تخصصی در هنر، و موسسه Digipen فناوری در آموزش و پرورش از فن آوری در سطح جهانی متمرکز است.

در هنگام انتخاب یک مدرسه خصوصی، مطمئن شوید که دارای مجوز رسمی مناسب تحت قانون آموزش و پرورش سنگاپور ، شورای آموزش و پرورش خصوصی (CPE) باشد.

تحصیل در کالج شلتون:

مزیتی که کالج شلتون دارد این است که هزینه های تحصیل در این کالج بسیار پایین است و سوای این امر بورس تحصیلی کالج شلتون از جمله بورس های استثنایی در اسیا و حتی دنیا محسوب می شود.کالج شلتون برای دانش آموزان شرایطی را فراهم نموده است تا دانش آموزانی که سطح علمی بالایی را دارند بتوانند از این بورس تحصیلی استفاده نمایند.

برای بورس تحصیلی درکالج شلتون از دانش آموزان بر اساس رزومه تحصیلی و آموزشی و تست زبان انگلیسی و ریاضی تعیین سطح  می شود. به این معنا که کالج شلتون میزان بورس را بر اساس سطح دانش آموزان تعیین می کند.

برای دوره های دبیرستان در سنگاپور کالج شلتون به صورت زیر بورس تحصیلی  ارائه می دهد. در زیر  مبالغ تخفیف  به تفکیک سال های تحصیلی مشخص شده اند.

تحصیل دردوره های دبیرستان در کالج شلتون سنگاپور:

برای دانش آموزان از ۱۳ سال به بالا

برای سال های تحصیلی ۷ ام تا ۱۲ ام

بورسیه تحصیلی کالج شلتون در سه طرح ۳۰% ، ۵۰% ، ۷۰%  ارائه می شود که دانش آموزان از نظر نمرات تحصیلی، کمکهای فوق برنامه، رقابت های ورزشی بررسی می شوند. پس از گذراندن دوره های دبیرستان در کالج شلتون، دانش آموزان می توانند وارد دانشگاه های پارتنر شلتون در امریکا، کانادا، استرالیا، اروپا و بهترین دانشگاه های سنگاپور شوند

هزینه کل دوره ۷۷۴۸٫۶۷ دلار سنگاپور می باشد

همچنین هزینه خوابگاه برای ۸ ماه ۳۷۲۵ دلار سنگاپور است (۳۶۰ دلار جهت ودیعه می باشد که قابل برگشت است)

مجموع هزینه قابل پرداخت که هزینه دوره و خوابگاه باهم می باشد ۱۱۴۷۳٫۶۷ دلار سنگاپور به صورت قسط بندی قابل پرداخت می باشد:

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سنگاپور :

متقاضی باید آزمون تعیین سطح زبان بدهد

فرم ثبت نام Shelton

کپی ترجمه انگلیسی آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمره، کپی پاسپورت، کپی ترجمه انگلیسی شناسنامه

گردش حساب ۶ ماه گذشته جهت ویزا حداقل ۳۰ هزار دلار سنگاپور ( پدر یا مادر می توانند این گردش حساب را ارائه کنند)، ۶ قطعه عکس

دوره های ورود:  January / April /JULY / OCTOBER

این دوره ۲ حالت ورودی دارد:

  • کسانی که سال ۹ام تحصیلی را تمام کرده اند:

مدت دوره برای این اشخاص ۲۶ ماه می باشد (یک دوره ۱۴ ماهه و دریافت دیپلم از شلتن+ یک دوره ۱۲ ماهه Btech) و پس از پایان دوره می توانند در بهترین دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

  • کسانی که سال ۱۲ را تمام کرده اند:

مدت دوره برای این اشخاص ۱۵ ماه می باشد (درس و کارآموزی) و پس از پایان دوره می توانند در بهترین دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

  • دوره ۱۲ ماهه دیپلم توریسم و هتلداری:

افراد ۱۸ سال به بالا که ۱۲ سال تحصیلی را کامل کرده اند می توانند برای این دوره اقدام نمایند. این دوره به ۲ بخش تقسیم می شود: ۶ ماه اول درس + ۶ ماه دوم کارآموزی در سنگاپور

ضمن سپاس از حضور شما سروران گرامی در سایت موسسه ایران مهاجرت، به اطلاع شما عزیزان می رسانیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کشور سنگاپور، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی، نحوه اخذ ویزای تحصیلی و همچنین اخذ اقامت در سایر کشورها می توانید به موسسه MIE که در این سایت معرفی شده است مراجعه نمایید و از مشاوره در زمینه مهاجرت بهره مند شوید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *