تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان خواستار تحصیل در استرالیا قرار گرفته است ، در حال حاضر تحصیل رایگان در استرالیا یکی از راه های مهاجرت به استرالیا می باشد که تلاش شده است در این مقاله به صورت مفصل تمام قوانین مهاجرتی این کشور را به متقاضیان تحصیل رایگان در استرالیا عنوان کنیم و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا استرالیا را به نظر دانشجویان خواستار تحصیل رایگان در استرالیا برسانیم . در سال های اخیر تحصیل رایگان در استرالیا از گزینه های والدین برای فرزندان خود بود است و اینکه آیا تحصیل رایگان در استرالیا شامل دانشجویان بین الملل هم می شود یا خیر ؟ تحصیل رایگان در استرالیا آیا هزینه های زندگی را هم در بر می گیرد یا خیر ؟ آنچه که حائز اهمیت است این است که بدانید تحصیل رایگان در استرالیا شامل چه مقاطعی می شود و همچنین تحصیل رایگان در استرالیا چه شرایط و فاکتور هایی باید رعایت شود و در آخر اینکه چه مدارکی برای تحصیل رایگان در استرالیا نیاز است تا برای بورسیه تحصیلی استرالیا اقدام شود . پشنهاد می شود جهت برخورداری از اطلاعات کافی و از قوانین مهاجرتی استرالیا و بررسی شرایط خود در مورد تحصیل رایگان در استرالیا با مشاوران ارشد حقوق بین الملل و وکیل مهاجرتی مجرب مشورت نمایید .

در ابتدا  شرح تحصیل رایگان در استرالیا باید عنوان کرد که اکثراً در مقاطع دکترا افراد واجد شرایط برای اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا هستند و می توانند در دانشگاه های این کشور تحصیل رایگان در استرالیا داشته باشند . لذا این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در استرالیا حق کار پاره وقت دارند و می توانند این از راه هزینه های خود را جبران نمایند .

محدودیت سنی برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا یکی دیگر از شرایط خاص اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا است ، آنچه واضح است این است که نظام آموزشی کشور استرالیا به صورت رایگان نیست و افراد متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا باید با اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند . لذا برای اخذ بورسیه فاصله ی تحصیلی افراد نباید بیش از ۵ سال باشد و یا به عبارت دیگر نباید برای امکان تحصیل رایگان در استرالیا بیش از ۵ سال از فارغ التحصیلی افراد گذشته باشد . داشتن مدرک زبان از دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا است ، لازم به ذکر است باید مدرک زبان آیلیس  ۷ به بالا داشته باشید تا بتوانید موفق به اخذ بورسیه تحصیلی داشته باشید . دیگر مدرک مورد نیاز در بورسیه تحصیلی داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید است که برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا است .

کشور استرالیا بورسیه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است تا این افراد تحصیل رایگان در استرالیا داشته باشند و این سیاست استرالیا است تا بعد از تحصیل در این کشور بتوانند از این فارغ التحصیلان نهایت استفاده را انجام دهند . بورسیه هایی از جمله  ALA, Ausaid, ADS و غیره که باید توجه بفرمایید به علت سطح علمی دانشگاه های ایران و محدودیت های دیگر کمتر بورسیه دولتی استرالیا است که شامل حال دانشجویان ایرانی شود .

بورسیه های دیگری در کشور استرالیا وجود دارد که این بورسیه ها جزئی است و تنها برای متقاضیان تحصیل رایگان در استرالیا یا شامل شهریه دانشگاه می شود و یا هزینه های خوابگاه ، این بورسیه ها هزینه های جزئی افراد را ساپورت می کند و شامل تمام هزینه های دانشجویان نخواهد شد . پشنهاد می شود جهت برخورداری از اطلاعات کافی واز قوانین مهاجرتی استرالیا و بررسی شرایط خود در مورد تحصیل رایگان در استرالیا با مشاوران ارشد حقوق بین الملل و وکیل مهاجرتی مجرب ، مشورت نمایید .

دانشجویان ایرانی اکثراً می تواند برای اخذ امکان تحصیل رایگان در استرالیا از بورسیه تحصیلی IPRS استفاده نمایند که این بورسیه تحصیلی تنها شامل هزینه های تحصیل ( شهریه دانشگاه ) و بیمه افراد خواهد شد که باید دانشجویان هزینه های زندگی خود را که در ایالت های استرالیا مختلف است خود پرداخت نمایند ، لازم به ذکر است که شایستگی شما در این موضوع بسیار حائز اهمیت است . هزینه های زندگی به سبک زندگی شما در استرالیا بر می گردد اما به صورت میانگین زندگی دانشجویی در این کشور چیزی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار استرالیا می باشد که این هزینه های تقریباً برای یک زندگی دانشجویی متوسز رو به بالا ذکر شده است .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در استرالیا در قدم داشتن مدرک زبان آیلتس بالا که مورد نیاز دانشگاه های استرالیا است . در کنار مدرک زبان دانشگاه های استرالیا جهت تحصیل رایگان در استرالیا نیاز به توصیه ناممه از اساتید دانشگاه ها نیاز دارد و این مدرک به اعتبار اساتید و دانشگاه های مقصد است .

داشتن رزومه قوی از جمله تالیف کتاب داشتن مقالات بین المللی و هم چنین سابقه کار مرتبط و یا تدریس به دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا کمک می کند تا شما همراه با یک انگیزه نامه قوی و معتبر اقدام برای تحصیل رایگان در استرالیا نمایید .

در پایان لازم ذکر است که دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در استرالیا می توانند در صورت داشتن رزومه علمی مناسب و پربار برای تحصیل در استرالیا اقدام نمایید . لذا باید دقت داشته باشید اگر دانشجوی مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید و تقاضای تحصیل رایگان در استرالیا را دارید توصیه می شود در این زمینه مقداری بیشتر بررسی کنید و شرایط خود را با وکیل مهاجرت در میان بگذارید و از قوانین مهاجرتی کشور های دیگر نیز مطلع شوید. در اغلب اوقات تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شانس بالایی ندارد و دانشجویان مقطع دکترا با توجه به رزومه قوی تر می توانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند و تحصیل رایگان در استرالیا را تجربه نمایند. در آخر توصیه می شود جهت برخورداری از اطلاعات کافی و از قوانین مهاجرتی استرالیا و بررسی شرایط خود در مورد تحصیل رایگان در استرالیا با مشاوران ارشد حقوق بین الملل و وکیل مهاجرتی مجرب مشورت نمایید .

نگارنده: رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *