تحصیل رایگان در فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه

ایا علاقمند به دریافت اطلاعات در خصوص تحصیل رایگان در فرانسه می باشید؟ در صورتیکه مایل هستید از شرایط و فرایند تحصیل رایگان در فرانسه و مدارک مورد نیاز برای این امراگاهی یابید ما را تا انتهای این مقاله همراهی بنمایید، در این مقاله سعی بر ان شده تا راجع به تحصیل در فرانسه و به طور اخص تحصیل رایگان در فرانسه، توضیحاتی داده شود، امید است که علاقمندان با مطالعه این مطالب پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

از انجا که فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپا بشمار می اید وبعنوان دروازه ی ورود به اروپا که دارای چندین فرودگاه بین المللی بزرگ، بزرگترین پایانه های کشتی و خدمات راه اهن در اروپا می باشد، دارای نظام اموزشی پیشرفته و باکیفیت و همچنین دانشگاههای مطرح در سطح دنیا نیز می باشد، که یکی از دلایل اصلی مهاجرت به فرانسه نیز از طریق مهاجرت تجصیلی به فرانسه می باشد. ایا شما از جمله افرادی هستید که بدنبال انجام مطالعات و تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا برنامه های اموزشی دیگری هستید؟ شما می توانید براحتی از سیستم اموزش و پرورش شگفت انگیز این کشور بهره مند شوید. در واقع دلیل مهمی وجود دارد که بسیاری از مردم برای تحصیل و مهاجرت، مهاجرت به فرانسه را انتخاب می نمایند و ان به دلیل تنوع بسیار در کالج ها و دانشگاهها در سراسر کشور و وجود شرایط تحصیل رایگان در فرانسه می باشد. و یک سنت فرانسوی در اینجا وجود دارد که با روی باز به استقبال دانشجویان خارجی که از سراسر دنیا برای تحصیل به فرانسه امده اند بروند که این سنت از زمان قرون وسطی و تولد لاسوربن، از اولین دانشگاههای فرانسه است که به بیش از ۸۰۰ سال پیش باز می گردد.

از انجا که فرانسه کشوری نسبتا گران محسوب می شود ولی بر اساس قوانین فرانسه، شرایط تحصیل بصورت رایگان در این کشور مهیا می باشد و در واقع بدلیل همین پایین بودن هزینه اموزش و پرورش در فرانسه است که بورسیه های زیادی به دانشجویان اغلب تعلق نمی گیرد بخصوص به کسانیکه از کشورهای مرفه مانند کاناد ، امریکا و استرالیا برای تحصیل در فرانسه اقدام می نمایند.

تحصیل در فرانسه هم در مدارس و هم در دانشگاهها در صورتیکه دولتی باشند بصورت رایگان یا با هزینه بسیار پایین امکان پذیر است. دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در فرانسه می باشند، تحصیل در دانشگاهها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ممکن می باشد. قابل توجه کسانیکه بدنبال تحصیل رایگان در فرانسه هستند این نکته قابل ذکر است که تسلط بر زبان فرانسه در بسیاری از رشته ها از ملزومات می باشد اگرچه در برخی از دانشگاههای این کشور و بخصوص در دانشگاههای خصوصی که تحصیل در انهامشمول هزینه است در اغلب رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. گرچه برای کسانیکه علاقمند به مهاجرت به فرانسه و اقامت در فرانسه می باشند قاعدتا تحصیل به زبان فرانسوی انتخاب بهتری است چرا که شما را برای زندگی و اقامت در این کشور اماده می نماید. برای تمامی کسانی که برای تحصیل در فرانسه از خارج از اتحادیه اروپا اقدام می کنند این نکته را بدانند که بر اساس قوانین فرانسه، پس از دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاههای این کشور، باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی برای ورود به فرانسه بنمایند  که این کار از طریق گرفتن وقت از کنسولگری یا سفارت فرانسه در کشور متبوع شما و ارایه مدارک مورد نیاز برای این امر ممکن می باشد. برای کسانیکه به قصد تحصیل طی مدت ۹۰ روز یا زیر ۹۰ روز اقدام می کنند می بایست برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت اقدام کرده و اشخاصی که برای تحصیل طی مدت بیش تر از ۹۰ روز اقدام می نمایند می بایست درخواست خود را برای ویزای تحصیلی بلند مدت در فرانسه به سفارت این کشور تنظیم نمایند.

از انجایی که شرایط تحصیل رایگان در فرانسه امکان پذیر می باشد اما این نکته که تحصیل در فرانسه تماما رایگان است بیشتر راجع به دانشجویان بومی این کشور صدق می کند و هر ساله برای دانشجویان بین المللی هزینه ی اندکی بابت تحصیل در دانشگاههای این کشور را در بر دارد. علاوه بر این هزینه زندگی در فرانسه علی الخصوص در شهرهای بزرگی از جمله پاریس بالا می باشد و بهتر است که دانشجویانی که مشتاق به تحصیل با صرف هزینه پایین در فرانسه می باشند مقصد تحصیلی خود را شهرهای کوچکی از جمله لیون، کن و گرونوبل و غیره قرار دهند تا علاوه بر پرداخت هزینه ی تحصیل پایین مخارج زندگی کمتری نیز داشته باشند. در فرانسه بالغ بر ۸۰ درصد دانشگاهها بصورت دولتی می باشند که مخارج تحصیل دانشجویان بابت تحصیل دراین دانشگاههای دولتی در حدود ۴۴۰ یورو که معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان سالیانه می باشد. قابل ذکر است که این هزینه برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر اروپایی هزینه ای بسیار متناسب و معقول بجساب می اید. کسانیکه علاقمند به تحصیل رایگان در فرانسه می باشند، این نکته را در نظر داشته باشند که شهریه برای تحصیل در دانشگاههای دولتی فرانسه بسته به رشته و مقطع تحصیلی می تواند متغیر باشد، میزان شهریه برای مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی در رشته ی پزشکی معادل ۴۵۰ یورو و در رشته های مهندسی برابر با ۶۲۰ یورو می باشد، میزان شهریه های سالیانه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای رشته های مذکور به مراتب کم ترو معمولا ۲۰۰ تا ۴۰۰ یورو در سال می باشد که البته میزان شهریه ها می تواند هرساله افزایش یابد. این در حالی است که اگر دانشگاههای خصوصی این کشور را برای تحصیل بر می گزینید میزان شهریه ها به مراتب بیشتر و در حد ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو به صورت معمول می باشد. شروع سال تحصیلی در فرانسه در ماه دسامبر می باشد ولی اغلب دانشگاهها دو ورودی در طول سال برای ثبت نام دانشجویان دارند.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش و تحصیل رایگان در فرانسه

یک) داشتن مدارک دال بر رزومه تحصیلی فرد مانند ارایه مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات هر دو دوره.

دو) دارا بودن پاسپورت با اعتبار بیش از شش ماه و در صورتیکه شخص متقاضی همراهانی نیز دارد ارایه پاسپورت و مدارک هویتی این اشخاص نیز الزامی می باشد.

سه) انگیزه نامه

چهار) داشتن مدرک زبان معتبر که بسته به دانشگاه و رشته انتخابی ارایه مدرک ایلتس یا زبان فرانسه الزامی می باشد.

پنج) ارایه رزومه و نامه کاری بعلاوه فیش حقوقی فرد در صورت دارا بودن سوابق کاری معتبر.

شش) داشتن تمکن مالی کافی دال بر اینکه شخص متقاضی تحصیل و مهاجرت به فرانسه، مخارج تحصیل و زندگی خود را طی مدت تحصیل در فرانسه دارا است.

در فرانسه بیش از ۳۵۰۰ دانشگاه و موسسات اموزش عالی وجود دارد که از جمله ی انها:

۷۷ دانشگاه با بودجه ی دولتی که در تمامی رشته ها بعنوان مراکز تحقیقاتی دانشگاهی اولیه در فرانسه بشمار می روند

مدارس تخصصی معماری

و بیش از سه هزار مدارس تخصصی که در مقاطع مختلف طیف گسترده ای از رشته ها از جمله حقوق، مدیریت هتلداری،هنر اشپزی، گردشگری، کار اجتماعی، و بسیاری دیگر را ارایه می دهند. اگر شما بعنوان یک دانش اموز با سن کمتر از ۱۸ سال برای تحصیل در فرانسه اقدام می نمایید باید والدین یا قیم شما فرم اپلیکیشن ویزای شما را امضا نمایند.

در اخر ذکر این مطلب قابل توجه می نماید که بخاطر پایین بودن هزینه تحصیل در فرانسه هر سال تعداد قابل توجهی از افراد علاقمند به تحصیل که متقاضی تحصیل رایگان در فرانسه می باشندو ممکن است به دلیل نا اگاه بودن به مسایل و قوانین فرانسه در زمینه ی تحصیل در این کشور فرصت های خوب را از دست بدهند یا اینکه در دام افراد متقلب و کلاه بردار بیفتند، بنابراین به علاقمندان تحصیل در این کشور و بخصوص تحصیل رایگان در فرانسه توصیه می نماییم که قبل از هراقدامی از مشاوره با وکیل مهاجرت به فرانسه یا مشاوره با موسسه MIE این خصوص بهره بگیرند تا از اخرین و به روز ترین قوانین در این خصوص اگاهی یابند و با ذهن باز برای مهاجرت و تحصیل خود برنامه ریزی نمایند.

نگارنده:محبوبه کریمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *