تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند

تحصیل رایگان در هلند امروزه یکی از مواردی است که بسیاری از دانشجویان متقاضی مهاجرت به اروپا به فکر اخذ تابعیت هلند از طریق تحصیل رایگان در هلند هستند . در این مقاله به موضوعاتی همچون هزینه تحصیل در هلند ، هزینه زندگی در هلند و سایر مواردی که متقاضیان تحصیل رایگان در هلند نیاز دارند خواهیم پرداخت و تمام قوانین مهاجرتی که وکیل مهاجرتی در زمینه حقوق بین الملل خصوصی به تفصیل شرح خواهیم داد . موضوعات مختلفی از جمله سرمایه گزاری در هلند ، کار در هلند و سایر راه های اخذ اقامت در هلند ما را بر آن داشته است که راه را برای شما شفاف سازی کنیم و این موارد را به صورت کامل شرح دهیم . لازم به ذکر است قوانین مهاجرتی را تنها وکیل مهاجرتی می داند و جهت برخورداری از از این دست اطلاعات باید با این مشاوران بین المللی مشورت کنید .

در ابتدا باید تعاریف عملیاتی از دو واژه بورسیه تحصیلی در هلند و تحصیل رایگان در هلند داشته باشیم ، تحصیل رایگان در هلند بدین معنا است که دانشجویان در تمامی مراحل ( از مدارس تا بالا ترین مقاطع تحصیلی ) به صورت رایگان تحصیل کنند ولکن در بورسیه تحصیلی در هلند موضوع به این منوال نیست و بدین صورت است که دانشجویان باید مبالغ تحصیلی خود را پرداخت کنند اما این هزینه ها (جزئاً یا کلاً) به دانشجو پرداخت می شود .

هزینه تحصیل در هلند بنا به رشته های تحصیلی و مقاطع تحصیلی متفاوت است ، لذا باید دقت بفرماید در رشته های پزشکی و زیر شاخه های پزشکی هزینه های تحصیل بیشتری دارد ولکن هزینه تحصیل در هلند حدوداً مبلغ ۹ هزار یورو تا ۱۸ هزار یورو خواهد بود ولکن در ادامه توضیح خواهیم داد که که به چه صورت می توانید به تحصیل رایگان در هلند دست یابید .

هزینه زندگی در هلند یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت در انتخاب این کشور برای انتخاب این کشور جهت تحصیل رایگان در هلند است ، زندگی دانشجویان در این کشور با احتساب هزینه هایی از جمله مسکن ، رفت و آمد ، خورد و خوراک و سایر هزینه های روزانه حدوداً مبلغی بالغ بر ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه خواهد بود که باز به ذکر است این مبالغ بستگی به سبک زندگی شما دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در هلند دارد .

مدرک زبان یکی از مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای تحصیل رایگان در هلند است ، مدرک زبان مورد نیاز ، مدرک زبان آیلتس است ، این مدرک بسته به رشته و مقطع و سطح علمی دانشگاه متفاوت است و چون بعضی از دانشگاه ها با تحصیل رایگان در هلند موافقت می کنند مدرک آیلتس ۶  به بالا مورد نیاز می باشد .

تحصیل رایگان در هلند در سال ۲ بار ورودی دارد . اکثر دانشگاه ها در ماه های نوامبر و آوریل شروع دوره درسی دارند و پذیرای دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی در هلند هستند . لذا لازم به ذکر است که دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در هلند باید دقت داشته باشند که باید از یک مدت قبل از تاریخ های مذکور اقدام به اخذ پذیرش کرد تا بتوان به شروع کلاس ها در زمان های مناسب رسید .

پرسش اکثر دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در هلند طریقه ارسال مدارک و همچنین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی هلند است ، گفتنی است که دانشجویان متقاضی باید مدارک خود را هم برای دانشگاه آپلود کنند و هم مدارک را به صورت فیزیکی برای دانشگاه مورد نظر خود آپلود کنند تا بعد از رسیدن به دست دانشگاه و پس از اخذ پذیرش وارد مراحل بعدی شوید .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل رایگان در هلند

  1. مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  2. مدرک زبان مورد نیاز مرتبط به مقطع
  3. مدرک تحصیلی کارشناسی و یا کارشناسی ارشد ( جهت اقدام برای مقاطع بالا تر )
  4. تکمیل فرم مخصوص دانشگاه ( پرداخت هزینه ی فرم دانشگاه )
  5. داشتن معرفی نامه از اساتید دانشگاه مبداء
  6. داشتن رزومه و سابقه علمی فوق العاده ( کتاب ، مقاله های بین المللی ، نوبل ، سابقه تدریس و … )

نظام آموزشی کشور هلند به صورت رایگان نیست و هلند در لیست کشور هایی که تحصیل رایگان ارائه می دهند نمی باشد ولکن در بعضی از رشته ها و بعضی از دانشگاه های مخصوص تحصیل رایگان در هلند به دانشجویان متقاضی ارائه می شود . این که شما بتوانید در هلند به صورت رایگان تحصیل کنید باید خاطر نشان کنم که این اتفاق ۹۹% در مقطع دکترا اتفاق می افتد و دانشجویان مقطع دکترا می توانند از تحصیل رایگان در هلند استفاده نمایند .

در بعضی از دانشگاه های این کشور با سطوح علمی بالا تحصیل رایگان در هلند امکان پذیر است که لازم به ذکر است ورود به این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی مقدار دشوار است ، بدین علت که دانشگاه های این کشور با توجه به نظام آموزشی هلند برای دانشجویان نخبه از بورسیه های تحصیلی به جای تحصیل رایگان در هلند استفاده می کنند . لذا اگر شما تمام شرایط فوق را دارید می توانید به جای تحصیل رایگان در هلند به فکر مهاجرت به کشور هایی باشید که تحصیلات رایگان در این دانشگاه ها اساس و پایه نظام آموزشی این کشور ها است اقدام نمایید .

در پایان باید خاطر نشان کرد که دانشگاه هایی که دولت هلند در نظر گرفته است تا تحصیل رایگان در هلند به دانشجویان متقاضی ارائه دهد بسیار اندک است و با شرایط خاص ، پیشنهاد می شود اگر به فکر اخذ اقامت در هلند و یا به عبارتی اخذ تابعیت در هلند هستید می توانید از طرق مختلفی جدای از تحصیل رایگان در هلند باشید ، به عنوان مثال می توانید از طرقی از جمله سرمایه گذاری در هلند ، کار در هلند و یا طرق مهاجرتی مختلفی می توانید اقدام نمایید . تنها باید دقت داشته باشید امروزه بسیاری از موسسات غیر معتبر چشم به اندوخته های مالی شما دارند و پیشنهاد های واهی ارائه می دهند که شما می توانید با مراجعه به وکیل مهاجرتی از تمام قوانین مهاجرتی مطلع و بهره مند شوید.

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *