تحصیل پزشکی در انگلیس

تحصیل پزشکی در انگلیس

آیا قصد تحصیل پزشکی در انگلیس هستید ؟ شرایط ادامه تحصیل پزشکی در انگلستان را نمی دانید ؟ آیا از آزمون های رشته پزشکی در انگلیس اطلاعاتی ندارید ؟ آیا مفاد آزمونی رشته پزشکی در انگلستان را نمی دانید ؟ ادامه تحصیل پزشکی در انگلیس تا چه سنی امکان پذیر می باشد ؟ دوره تخصص پزشکی در انگلیس برای چه رشته هایی ارائه می شود ؟ آیا اجازه کار با مدرک پزشکی در انگلیس امکان پذیر می باشد ؟ مدت زمان تحصیل پزشکی در انگلستان چند سال می باشد ؟ شما با ما می توانید توسط وکیل مهاجرت با قوانین مهاجرت آشنایی کامل بیابید و ایشان اطلاعات لازم در خصوص تحصیل پزشکی در انگلیس در اختیار شما قرار نمایند.

رشته پزشکی در انگلستان یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی انگلستان می باشد . هر ساله هزار نفر از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان پذیرفته می شوند . در صورتی که شما بتوانید نمرات در سطح بالا را دارا باشید و در صورتی که بتوانید علاقه خود را به این رشته نشان دهید و دلایل خود را برای کار و تحصیل ارئه نمایید ، سپس برای ورود به تحصیل برای شما فراهم خواهد شد.

در صورتی که شما بتوانید در دروس شیمی ، زیست شناسی و علوم تجربی تحصیل ابتدایی داشته باشید و مدرک دیپلم در کالج ها معتبر کشور انگلیس کسب نمایید و نمره IB در حدود ۳۸ نمره را کسب کنید ، با در دست داشتن سطح زبان IELTS 7 ورود به کورس دانشگاهی برای شما امکان پذیر خواهد بود . شما در مقاطع تحصیلی دانشگاهی خود با گذراندن یک روز از هفته به صورت عملی در کلینیک ها ، مراقبت بیمار در منزل ، بیمارستان و امثاله به مدت شش ماه می توانید به صورت عملی از دوره ها بهره مند شده و خود را در محیط برای ورود به بازار کار و طبابت آماده نمایید . همانطور که می دانید تحصیل در انگلستان به صورت کامل قوی با سطح علمی بسیار بالا خواهد بود و پس از اتمام تحصیل به صورت فوق حرفه ای فارغ التحصیل شده و آماده کار شوید .

 

استاندارد های ورود به دانشگاه های انگلیس

استاندارد های ورود به دانشگاه های کشور انگلیس بسیار سخت و دقیق می باشد . مصاحبه در باب پذیرش بسیار سخت است وسوالاتی از قبیل انگیزه دانشجو برای رشته پزشکی ، کار قبلی فرد متقاضی ، منافع شخصی فرد متقاضی ، ارائه شواهد و اسناد از سوابق کاری قبلی که از جمله سوابق کاری فردمتقاضی است و سوابق تحصیلی گذشته خود فرد متقاضی از وی سوال شود . پس از گذراندن موارد فوق الذکر دانشجو باید در آزمون های بالینی و استعداد بالیتی شرکت نماید و پس از قبولی می تواند در آزمون UKCAT کشور انگلیس شرکت نماید . پس از گذراندن تمامی موارد و  قبولی در آزمون UKCAT می تواند کورس پزشکی را آغاز نماید .

فرصت های شغلی در رشته پزشکی انگلیس

برای رشته های پزشکی در کشور انگلستان بیش از ۶۰ رشته طراحی شده است که در آن ها اجازه کار و تحصیل وجود دارد . از این رو عملا فردی در هیچ نقطه از انگلیس بی کار نخواهد ماند و امکان کار وجود دارد . از جمله آن ها می توان به رشته های : دارو ، فیزیوتراپی ، روان پزشکی ، دارو سازی ، آسیب شناسی و بسیاری دیگر اشاره نمود .

شرایط ورود به رشته پزشکی انگلیس

در مقطع اولیه بعد از آزمون UKCAT ، اگر شما خواهان تحصیل در رشته پزشکی می باشید با در یکی از دانشکده های پزشکی انگلیس که عموماً به یک دانشگاه و بخشی از بیمارستان محلی و شیوه های درمان آن در پزشکی مربوط می شود ثبت نام نمایید . شما برای اتمام این دوره ها باید نمرات شیمی و زیست شناسی شما تماما در سطح AAA باشد و بتوانید تمام مهارت های آزمون IELTS را  در حد ۶٫۵ و نمره کلی در حدود ۷ را کسب کرده باشید . این دوره اولیه در مدت دو سال به طول می انجامد .

دوره بنیادی ، دوره بنیادی در کشور انگلستان به مدت دوسال کامل می باشد ، پس از اتمام دوره دو ساله اولیه آغاز خواهد شد . این دوره شما را برای شروع کورس اصلی تخصصی رشته خود در مقطع پزشکی آماده خواهد نمود تا برای فراگیری آن آمادگی لازم را ید خود داشته باشید.

دوره تخصصی رشته پزشکی در انگلیس ، پس از اتمام چهار سال آغاز خواهد شد . و  در حدود سه سال به طول خواهد انجامید . شما این مقطع را بسیار سخت تر از مقاطع دیگر سپری خواهید نمود زیرا که رقابت بسیار سخت در بین تمام دانشجویان خواهد بود . شما پس از سپری نمودن تمام این هفت سال فارغ التحصیل خواهید شد و مدرک CCT را از انگلستان دریافت خواهید نمود .

گزینه های دیگر تحصیل پرشکی انگلیس

اگر شما حداقل دیپلم دوازده ساله مدرسه را با نمرات بالا  تکمیل کرده باشید ،  اما فاقد علم و مهارت های زبان انگلیسی IELTS لازم برای شروع رشته پزشکی در مقطع کارشناسی باشید ، بنیاد بین المللی در پزشکی ، پزشکی و علوم بهداشتی در دانشگاه ها به طور مثال سنت جورج لندن راهی وجود خواهد داشت تا شما به توانید پیشرفت لازم را فراهم نمایید .  اگر در صورتی که شما حداقل از نمره خود ۷۵٪ را کسب نموده باشید و موفقیت در مصاحبه داشته باشید ، شما می توانید برای مدرک ۶ ساله بین المللی پزشکی (کارشناسی / MBBS ) را کسب نمایید اگر  چه که این دانشگاه مذکور  یکی از قدیمی ترین و بهترین مدارس پزشکی در کشور  انگلیس می باشد . و روش دیگر این است که اگر شما ۶۵٪ از نمره را کسب کرده باشید ، شما می توانید برای یک مدت ۳ ساله در رشته علوم پزشکی ( بین المللی ) (کارشناسی / لیسانس ) ادامه تحصیل دهید .

آزمون UK بالینی در انگلیس

آزمون استعداد (UKCAT) بخشی از روند انتخاب برخی از دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی بریتانیا است . این آزمون آنلاین طراحی شده و برای تست توانایی های شناختی ، نگرش ، تفکر انتقادی ، و استدلال منطقی است.  چهار آزمون استدلال و آزمون قضاوت موقعیتی نیز وجود دارد .

– استدلال کلامی، توانایی ارزیابی منطقی در مورد اطلاعات نوشته شده و رسیدن به یک نتیجه گیری منطقی در مدت ۲۱ دقیقه برای ۱۱ موضوع با ۴۴ سوال می باشد .

– استدلال کمی  ، توانایی ارزیابی برای حل مشکلات عددی ، در مدت ۲۴ دقیقه  ، ۹ جدول ، نمودار و غیره به عنوان اطلاعات و ۳۶ سوال  .

– استدلال انتزاعی ،  ارزیابی قدرت استنباط روابط از اطلاعات همگرا و تفکر واگرا ، درمدت  ۱۳ دقیقه و ۵۵ سوال .

– تجزیه و تحلیل تصمیم گیری ، ارزیابی توانایی برای مقابله با اشکال مختلف از اطلاعات برای پی بردن به روابط ، قضاوت آگاهانه و تصمیم گیری در پاسخ مناسب ، در مدت ۳۲ دقیقه ، ۱ سناریو پر از اطلاعات و ۲۸ سوال .

– حکم وضعی،  اندازه گیری پاسخ های خود را در موقعیت و درک خود را از اخلاق پزشکی  ، ۲۷ دقیقه و ۶۷ سوال در ۲۰ سناریو.

این آزمون در مرکز آزمون های محلی خود دانشگاه برگزار می شود  . سوالات نمونه در وب سایت UKCAT وجود دارد.  و آزمون باید توسط متقاضیان در دانشگاه های زیر گرفته شود :

دانشگاه آبردین

دانشگاه کاردیف

دانشگاه داندی

دانشگاه دورهام

دانشگاه شرق آنجلیا

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه اکستر

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه کیلی

کالج کینگ لندن

دانشگاه لستر

دانشگاه منچستر

دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه شفیلد

دانشگاه ساوتهمپتون

دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه کوئینز بلفاست

دانشگاه وارویک

 

در نهایت مقالۀ فوق در خصوص تحصیل پزشکی در انگلیس تهیه و تکمیل شده است، و سعی بر آن داشتیم که اطلاعاتی هر چند کوتاه در خصوص تحصیل پزشکی در انگلیس در اختیار شما عزیزان قرار نمائیم اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل تر در خصوص تحصیل پزشکی در انگلیس پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت که مسلط به قوانین انگلیس مسلط می باشد تماس حاصل نمائید.

نگارنده: پیمان یوسفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *