ثبت شرکت در اسلوونی

ثبت شرکت در اسلوونی

یکی از راه های اخذ اقامت در اکثر کشورها من جمله اسلوونی ثبت شرکت در اسلوونی می باشد.با توجه به قوانین مهاجرتی اسلوونی ثبت شرکت در اسلوونی نیز یکی از راه های اخذ اقامت دائم و نهایتا اخذ تابعیت اسلوونی خواهد بود.به واسطه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی افراد می توانند از شرایط و قوانین تحصیل در اسلوونی و بورسیه تحصیلی،تحصیل رایگان و هزینه تحصیل در اسلوونی آگاهی یافته و از شرایط و ضوابط تحصیل رایگان در اسلوونی به واسطه ثبت شرکت در اسلوونی برخوردار شود. اقامت در اسلوونی به واسطه مهاجرت کاری در اسلوونی فرصت مناسبی برای افراد متقاضی ثبت شرکت در اسلوونی و همچنین سرمایه گذاری در اسلوونی فراهم میکند که نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت اسلوونی خواهد شد.در خصوص قوانین مهاجرتی اسلوونی و همچنین مراحل و قوانین پیش روی افراد متقاضی ثبت شرکت در اسلوونی،پیشنهاد می شود برای تکمیل اطلاعات خود و همچنین اقدامات اولیه با مشاوران زبده و وکیل مهاجرت به اسلوونی به صورت رایگان و تخصصی مشاوره نمایید.

یکی از راه های مهاجرت به کشور مقصد برای مهاجران سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد .در این خصوص کشور اسلوونی نیز با تبعیت از دیگر کشورها شرایط ثبت شرکت را برای افراد متقاضی فراهم نموده و به نسبت دیگر کشورها برای جذب سرمایه گذار قوانین پیچیده ای پیش روی افراد متقاضی قرار نداده است. حداقل سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت در اسلوونی مبلغ ۷۵۰۰ یورو می باشد که مبلغ جهت ثبت شرکت پرداخت می شود و بعد از تایید طرح شرکت از سوی اتاق بازرگانی اسلوونی و ثبت شرکت در این کشور افراد باید تا سقف ۵۰٫۰۰۰یورو جهت ادامه فعالیت و اشتغال شرکت هزینه کنند. قوانین سخت و پیچیده ای برای ثبت شرکت در اسلوونی وجود ندارد و قوانین ثبت شرکت در اسلوونی از قوانین اتحادیه شنگن و اتحادیه اروپا و کنفدارسیون سوئیس تبعیت میکند و هرکسی در صورت داشتن شرایط کافی می تواند در کشور اسلوونی اقدام به ثبت شرکت نماید.

ثبت شرکت و فعالیت های اقتصادی ممکن است توسط یک فرد حقیقی یا شرکت حقوقی در اشکال مختلف حقوقی و سازمانی مختلف انجام شده باشد.و بر اساس نوع فعالیت و بسته به نوع شرکت تاسیسی در اسلوونی دو نوع شرکت:با مسئولیت محدود و با مسئولیت نامحدود به ثبت می رسد.افراد غیر مقیم جمهوری اسلوونی برای ثبت شرکت در ابتدا باید شماره مالیاتی اسلوونیایی پیش از شروع به فعالیت تجاری دریافت نمایند.

افراد متقاضی ثبت شرکت در اسلوونی باید پیش از ثبت شرکت موارد زیر را رعایت نمایند:

  1. نام کسب و کار یا شرکت: نام شرکت باید با نام شرکت های دیگر موجود در اسلوونی متفاوت باشد. قبل از ثبت نام، بررسی کنید که نام شرکتی که قرار است به ثیت برسد در اسلوونی متفاوت است.
  2. نمایندگان شرکت: تمامی شرکت ها باید حداقل یک مدیر برای شرکت منصوب کنند.
  3. آدرس دفتر مرکزی شرکت: دفتر مرکزی شرکت و آدرس شرکت باید پیش راه اندازی ایجاد شده باشد.
  4. خدمات مالی شرکت
  5. فیلد کاری و فعالیتهای شرکت(SKD)
  6. اساس نامه و اسناد حقوقی شرکت
  7. افتتاح حساب بانکی در اسلوونی

متداول ترین اشکال شرکت های ثبت شده بر اساس فیلد کاری(کارآفرین خصوصی ،شرکت حقوقی و شرکت با مسئولیت محدود) عبارت است از :

  • فرد کارآفرین خصوصی (مؤسسه انفرادی یا حقیقی P.)
  • شرکت با مسئولیت محدود و یا شرکت حقوقی (LTD)
  • شزکت با مسئولیت نامحدود
  • شرکت دولتی با مسئولیت محدود

مراحل اولیه پیش از ثبت شرکت در اسلوونی:

  1. مشاوره و کسب آگاهی از قوانین ثبت شرکت پیش از تاسیس شرکت
  2. ترجمه اسناد و مدارک مورد نیاز
  3. اخذ شماره مالیاتی و گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  4. ترجمه اسناد (درصورت نیاز)

مراحل قانونی پس از ثبت شرکت در اسلوونی:

  1. افتتاح حساب بانکی شرکت
  2. اخذ دعوت نامه به نام فرد موسس در اسلوونی

پس از ارائه طرح اولیه شرکت و تایید آن توسط اتاق بازرگانی اسلوونی فرد متقاضی باید یک ویزای کوتاه مدت یک ماهه دریافت کند و جهت انجام مراحل بعدی ثبت شرکت در اسلوونی و همچنین پرداخت هزینه اولیه ثبت به مبلغ ۷۵۰۰ یورو اقدام نماید.پس از اینکه شرکت در اسلوونی به ثیت رسید به جهت اینکه لزومی به حضور مستمر فرد اصلی در اسلوونی وجود ندارد فرد متقاضی باید اقدام به انجام فرایندهایی نماید تا نشان دهنده فعال بودن شرکت باشد:

  1. در ابتدا باید تا سقف ۵۰٫۰۰۰یورو سرمایه گذاری و سهام شرکت را ارتقا دهد(خرید ملک یا ماشین بنام شرکت)
  2. یک نفر را به مدت ۶ماه بعنوان کارمند شرکت استخدام نماید
  3. سقف فروش ماهیانه شرکت باید چیزی در حدود ۱۰٫۰۰۰یورو در ماه باشد و مدت زمان این فروش باید در حدود ۶ماه باشد یعنی کل فروش در طی ۶ماه ۶۰٫۰۰۰یورو باشد

علاوه بر موارد ذکر شده فرد باید مالیات سالیانه شرکت را نیز پرداخت نماید تا شرکت فعال نشان داده شود مالیات سالیانه در اسلوونی در حدود ۴الی ۵ هزار یورو در سال می باشد یعنی ۱۸% بر سود شرکت

بعد از اینکه شرکت در اسلوونی به ثبت رسید و فرد مراحل اولیه را انجام داد ویزای بلند مدت یکساله برای وی صادر می شود و در صورت فعال بودن شرکت و انجام موارد یاد شده سال به سال ویزای فرد متقاضی تمدید می شود که پس از ۵ سال در صورت فعال بودن شرکت اقامت دائم را فرد متقاضی می تواند دریافت نماید. بر اساس قوانین مهاجرتی اسلوونی فرد متقاضی تا یک سال اجازه همراه ندارد و پس از گذشت یکسال در صورت فعال بودن شرکت و پرداخت مالیات می تواند جهت اخذ اجازه ورود همراه (همسر و فرزندان ) اقدام نماید.حتی فرد متقاضی می تواند همسر خود را به عنوان کامند شرکت استخدام نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اسلوونی:

  • اصل گذرنامه به همراه کپی از تمامی صفحات آن:پاسپورت فرد متقاضی باید حداقل ۵سال اعتبار داشته باشد و همچنین حداقل دارای دو صفحه خالی نیز باشد و همچنین کپی از ویزاهای گذشته اروپا و کشورهای امریکایی
  • ارائه اسناد و مدارک شرکت جهت اخذ ویزای موقت یکساله
  • حضور شخص متقاضی جهت انجام مصاحبه و انجام مراحل اداری
  • ۳ قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید
  • بیمه نامه مسافرتی به همراه اصل مهر که حداقل مبلغ ۳۰٫۰۰۰ یورو را پوشش دهد

با توجه به موارد ذکر شده در باب ثبت شرکت در اسلوونی و قوانین و شرایط ثبت شرکت در اسلوونی پیشنهاد می شود در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلوونی دارید و به اخذ اقامت و تابعیت اسلوونی می اندیشید و نسبت به قوانین اسلوونی آگاهی ندارید با مشاوران و وکیل مهارجت به اسلوونی به صورت تخصصی و کامل مشاوره نمایید.

نگارنده :شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *