ثبت شرکت در دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک

همانطور که می دانید راه های متفاوتی جهت مهاجرت به دانمارک وجود دارد. ثبت شرکت در دانمارک از راه هایی است که افراد به آن توجه زیادی خواهند داشت. مسلما افرادی هستند که تمایل به ثبت شرکت در دانمارک را خواهند داشت. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا ثبت شرکت در دانمارک برای همه ی افراد امکان پذیر می باشد؟ مدارک و شرایط لازم جهت ثبت شرکت دانمارک چیست؟ هدف و قصد افراد از ثبت شرکت در دانمارک چیست؟ آیا با ثبت شرکت در دانمارک افراد می توانند جهت اقامت و تابعیت اقدام نمایند؟

قبل از هر چیز باید تمام اطلاعات را داشته باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید. در ادامه با اطلاعاتی که چندین حقوقدان در رابطه با ثبت شرکت در دانمارک به شما ارائه می نمایند می توانید اقدامات خود را شروع نمایید. همانطور که می دانید کشور دانمارک جزء کشورهای عضو شینگن می باشد به همین دلیل افراد زیادی تمایل به ورود و زندگی در دانمارک را دارند.

به طور کلی دو روش جهت ثبت شرکت دانمارک وجود دارد:

اولین راه جهت ثبت شرکت، ثبت به صورت آن لاین می باشد که در این شرایط فرد باید از طریق امضای الکترونیکی کار خود را پیگیری نماید. در سیستم آن لاین ( Web reg) کار آفرینان باید یک برنامه ی آن لاین را تکمیل نمایند و در ادامه اساسنامه خود را از طریق ایمیل ارسال نمایند و همچنین در ادامه گواهی بانکی خود را ارسال نمایند. ثبت این شرکت حداکثر یک روز در سازمان کار دانمارک به طول می انجامد و همچنین به مدت ۳ روز در سازمان مالیاتی کشور ثبت خواهد شد.

دومین روش ثبت از طریق برگه می باشد. شرکت هایی که به صورت کاغذی ثبت می شوند به صورت شرکت هایی با مسولیت محدود می باشند. این موضوع از طرف شرکت های ثبت شده در دانمارک انجام می گیرد.

در نظر داشته باشید تمامی شرکت ها برای انجام پروسه ی کاری خود باید از طریق شرکت های ثبت شده در دانمارک و سازمان تجارت اقدام نمایند. که در ادامه انواع کامل شرکت ها به طور کامل برای شما بیان خواهد شد.

نوعی از ثبت شرکت در دانمارک، شرکت با مسولیت محدود می باشد که حداقل سرمایه ی لازم برای تشکیل شرکت ۸۰۰۰۰ کرون می باشد که اعضای مشترک در شرکت با مسولیت محدود به میزان سهم خود مسوول بدهی های شرکت می باشند.

افرادی که با مبالغ بالا شرکت خود را ثبت می نمایند بهتر است نوع شرکت آنها سهامی باشد که این نوع شرکت حداقل نیاز به یک موسس و حداقل ارزش سهام هر فرد باید به میزان ۵۰۰۰۰۰ کرون باشد. این نوع شرکت می تواند به افراد مختلفی سهام ارائه نماید. افرادی که قصد ایجاد کسب و کار های کوچک را دارند بهتر است از طریق کار آفرینان موجود در کشور دانمارک کار خود را پیگیری نمایند.

نوع دیگری از شرکت ها، شرکت مشارکت عمومی یا I/SIinteressentskab می باشد که در این شرکت اعضای هیات مدیره به طور کامل به تعهدات این شرکت به میزان دارایی های شخصی خود مسول هستند. دز این صورت اگر ضرری وارد شرکت شد، افراد در این زمان حتی به میزان دارایی خود و اموال شخصی باید خسارت را پرداخت نمایند. نوع دیگری از شرکت به نام مشارکت محدود وجود دارد که متشکل از دو شریک که اولی شریک کلی ( شخصی) دومی شریک با مسوولیت محدود می باشد که تنها شریک کلی و شخصی می تواند تصمیمات مهم در شرکت را اتخاذ نماید. به شرکای با مسولیت محدود شرکای خاموش نیز گفته می شود. شرکای خاموش در قبال پرداخت بدهی ها به نسبت سهم خود مسوول می باشند.

اساسنامه شرکت باید حاوی نکات ذیل باشد:

  • نام شرکت
  • محل ثبت شرکت
  • اهداف تاسیس شرکت
  • نام اعضای هیات مدیره
  • ادرس اعضای هیات مدیره
  • جزئیات مربوط به سرمایه ی شرکت

اساسنامه ی نام برده شده باید ثبت محضری شده باشد.

نکته ی قابل توجه این است که پس از انجام کامل پروسه ی ثبت شرکت در دانمارک متقاضی یک امضای دیجیتال به نام NEM ID دریافت خواهند کرد. یکی از مزایای ثبت شرکت در دانمارک این است که افراد نیاز به مدرک تحصیلی بالا و تخصصی ندارند و این موضوع مانعی برای افراد ایجاد نخواهد کرد. همچنین افراد نیازی به ارائه ی مدرک زبان ندارند و حتی در پروسه ی کار زبان دانمارکی را یاد خواهند گرفت که این موضوع کمک زیادی به افراد جهت ارتباط برقرار کردن خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در دانمارک:

  • ارائه ی مدارک هویتی ( پاسپورت جدید و پاسپورت های قدیمی ) – شناسنامه متقاضی به همراه کپی تمام صفحات به همراه ترجمه
  • مدارک کاری و سابقه های کاری فرد از قدیم تا کنون. در واقع فرد بیزینس پلن و هدفی را که قرار است در آینده در کشور دانمارک انجام دهد باید سابقه ی لازم ارائه نماید.
  • تهیه ی پیش نویس اساسنامه
  • راه اندازی یک حساب بانکی برای شرکت در کشور دانمارک
  • توصیه حساب و ارائه ی دفتر ثبت شده در دانمارک
  • مدارک تمکن مالی فرد

زمانی که افراد مدارک خود را تهیه کردند حدودا ۳ الی ۴ ماه طول می کشد تا سفارت مدارک متقاضی را تایید نماید و در صورت تایید ویزای کوتاه مدت را به فرد اعطا نماید و جهت ادامه ی کار وارد کشور شود. در ثبت شرکت دانمارک استخدام نیروی کار الزامی می باشد و فرد باید از سمت کار فرما بیمه باشد. نیروی کار باید از خود کشور دانمارک باشد. برای سرمایه گذاران خارجی در دانمارک امکانات بسیار بالای وجود دارد. به طور مثال افراد می توانند از پاداش، وام، کمک مالی و همچنین کاهش مالیات جهت تشویق استفاده نمیاد.

همانطور که اطلاعات کامل جهت ثبت شرکت در دانمارک را به دست آوردید متوجه شدید که پروسه ی ثبت شرکت در دانمارک کار ساده ای نیست و تا زمانی که اطلاعات کامل و جامع کسب نکرده اید نمی توانید اقدام کنید. افرادی که در پروسه ی ثبت شرکت در دانمارک اقدام می نمایند باید افرادی را در شرکت استخدام نمایند و حقوق ثابت و بیمه ی افراد را تنظیم نمایند. از مزایای اخذ اقامت دانمارک این است که افراد می توانند به راحتی در اتحادیه اروپا سفر داشته باشند و در جهت رفت و آمد هیچ ممنوعیتی را نخواهند داشت. همچنین ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور دانمارک باعث شده است افراد تمایل زیادی به ورود به کشور دانمارک را داشته باشند.

نگارنده: ارزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *