ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه یکی از راه های مهاجرت به فرانسه می باشد . هر ساله تعداد زیادی از مهاجرین که قصد اقامت در این کشور را دارند , از طریق ثبت شرکت در فرانسه اقدام می نمایند . افرادی که از طریق ثبت شرکت در فرانسه اقدام می کنند , می توانند ویزای شنگن دریافت نمایند و با دریافت ویزای شنگن به کشورهای عضو شنگن رفت و آمد داشته باشند . برای ثبت شرکت در فرانسه می توانید از انواع مختلف شرکت ها که در این زمینه در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. در ادامه تمامی مطالب به طور کامل برای شما عزیزان توضیح داده شده است همچنین شما برای مهاجرت به فرانسه و ثبت شرکت در فرانسه می توانید از وکیل مهاجرت به فرانسه کمک بگیرید .

 

یکی از ساده ترین روش هایی که برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد , ثبت شرکت در فرانسه می باشد و افراد خواهند توانست از طریق این ثبت شرکت اقامت اروپا را به دست بیاورند . افراد از دو طریق می توانند ثبت شرکت و سرمایه گذاری را در کشور فرانسه انجام دهند . یکی به صورت ثبت شرکت و ریجیستر کردن آن شرکت است و دیگری خریدن یک شرکت .

ثبت شرکت در فرانسه توسط مرکز نظارت تشریفات کسب و کار ( CFE Formalités DES ENTREPRISES) انجام می شود . این موسسه برنامه های ثبت شرکت در فرانسه را اداره و پیگیری می کند . CFE همچنین می تواند ثبت نام برای ثبت شرکت بازرگانی و شرکت را اداره کند . ثبت هر نوع شرکت در فرانسه باید با مقامات مربوطه هماهنگ شود و همچنین می توانید از طریق وکیل مهاجرت به فرانسه در این زمینه کمک بگیرید .

اولین گام در زمینه ثبت شرکت در فرانسه این است که یک نام مناسب برای شرکت انتخاب شود . وقتی که نام شرکت مورد تایید و مورد استفاده قرار گرفت , یک حساب بانکی به نام و برای شرکت باز می شود و سرمایه اولیه نیز سپرده خواهد شد . این نام نباید قبلا برای هیچ شرکتی استفاده شده باشد . همه اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت در فرانسه در مرکز فرانسه برای تشریفات کسب و کار ارائه شده است. تمام اسناد در همان محل و با درخواست از خدمات CFE واصل وسرمایه گذاران از یک روش کسب و کار اختلاط ساده شده بهره مند می شوند .

 

نوع شرکت در فرانسه

 

بر طبق قانون قرانسه , انواع مختلفی از ساختار ها وجود دارد که شرکت را می توان بر اساس آن ها تشکیل داد . مطالب زیر انواع مختلفی از شرکت هایی را که سرمایه گذاران خارجی می توانند در فرانسه ایجاد کنند را بیان نموده است .

۱ – شرکت با مسئولیت محدود : که رایج ترین نوع شرکت ها است . عمدتا به این دلیل که حدود مسئولیت هر فردی به میزان سرمایه یا مشارکت وی بستگی دارد . الزامات مورد نیاز و سرمایه برای این نوع شرکت فوق العاده اندک است .

۲ –  شرکت سهامی : مناسب برای شرکت های بزرگ و کوچک است و به سرمایه گذاران بیشتری نیاز دارد . در این نوع شرکت باید هیئت مدیره و مدیر شرکت الزامات و نیاز های شرکت را برآورده نمایند . حداقل سرمایه برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت ۳۷/۰۰۰ یورو است .

۳ – شرکت ساده سهامی : از جهات زیادی شبیه به شرکت سهامی است , اما هیچ کدام از نیاز های شرکت سهامی و حداقل و حداکثر سرمایه را نمی خواهد و باید حداقل ۲ شریک داشته باشد و این نوع شرکت بسیار انعطاف پذیر تر از شرکت سهامی است .

۴ – شرکت با مسئولیت محدود تک عضوی : یک گروه خاص از شرکت با مسئولیت محدود تنها با یک عضو است .این نوع از شرکت بسیار شبیه به شرکت با مسئولیت محدود است اما در مالیات شرکت در این مورد متفاوت است .

حقوقدانان و وکلای فرانسوی می توانند با ارتباطی که با CFE دارند , با توجه به نوع فعالیت تجاری شما به راه اندازی مستقیم شرکت در فرانسه به افراد کمک و راهنمایی نمایند . هر شرکت جدید در فرانسه شماره ثبت کسب و کار دارا می باشد و به هر شرکت یک کد ۱۴ رقمی داده شده ویک کد APE نیز به هر شرکت ارائه شده است . همچنین با توجه به نوع فعالیتی که هر شرکت دارد , فرد مالیات پرداخت خواهد نمود . روند ثبت شرکت در فرانسه حداقل پنج روز وبه طور متوسط یک هفته طول می کشد و به طور کلی بستگی زیادی به نوع شرکت دارد .

 

اسناد و اطلاعات مورد نیاز

 

نام پیشنهادی برای شرکت خود

اشیا شرکت – شرح مختصری از فعالیت های کسب و کار در نظر گرفته شده از شرکت شما

حداقل یکی ازمدیران و یکی از سهامداران برای یک شرکت با مسئولیت محدود نیاز است .

نام و آدرس از مدیران و سهامداران

کپی از گذرنامه از مدیران و سهامداران

جزئیات وضعیت تاهل هر سهامداران ,از جمله نام همسر و پدر و مادر

 

آئین نامه

تمام شرکت های ثبت شده در فرانسه باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نمایند . به موجب مقررات جدید , استخدام یک حسابدار خبره برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و حساب سالانه باید در دستور کار قرار بگیرد . همه افرادی که تابعیت خارج از اتحادیه اروپا داشته باشند , در حال حاضر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در فرانسه نیاز به اجازه دولت دارند . این مورد شامل ارائه سابقه کیفری است که باید به طور رسمی توسط یک مترجم فرانسوی ترجمه شود .

مدیر عامل

فقط یک مدیر مورد نیاز است .

مدیران ممکن است از هر نوع ملیتی باشد و یا در هر نقطه ای اقامت داشته باشد .

هیچ نیازی به وجود یک مدیر محلی و یا ساکن در فرانسه وجود ندارد .

 

سهامداران

حداقل تعداد سهامداران شرکت با مسئولیت محدود یک نفر است .

سهامداران ممکن است از هر ملیت باشند و ممکن است در هر نقطه اقامت داشته باشند .

همه مجامع عمومی سالانه سهامداران باید با حضور حداقل ۲۵ % از سهامداران تشکیل شود .

 

مزایای ثبت شرکت در فرانسه

اگربه شیوه ای غیر از خرید ملک در این کشور اقدام نموده اید , هیچ اجباری در خرید ملک نخواهید داشت .

محدودیت سنی برای این منظور شامل حال شما نخواهد شد .

شما خواهید توانست بدون داشتن محدودیت در بانک های اروپایی اقدام به افتتاح حساب نمایید .

به مدرک زبان نیازی نخواهید داشت .

استفاده از تحصیلات رایگان در این کشور

زندگی در کشوری که دارای امنیت و ثبات اقتصادی و اجتماعی می باشد .

استفاده از امکانات رفاهی و درمانی در کشور فرانسه

با دریافت اقامت اروپا می توان وام با بهره پایین دریافت نمود .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان چنین نتیجه گرفت که ثبت شرکت در فرانسه یکی از راه های مناسب برای مهاجرت  و اقامت در این کشور است . درخواست ها برای ثبت شرکت در فرانسه توسط اداره CFEبررسی می شود . پس از ثبت شرکت باید نامی برای آن انتخاب شود و همچنین نوع فعالیت شرکت باید مشخص شود . پس از این اقدامات باید آیین نامه و مدیر عامل و … تعیین شوند . ثبت شرکت در فرانسه دارای امتیازات و مزایای بسیار زیادی است و با داشتن اقامت این کشور می توان به تمامی کشورهای عضو شنگن رفت و آمد نمود . به طور کلی جهت اقدامات اولیه تمام شرایط و مراحل را در نظر بگیرید و در صورت رضایت اقدام نمایید.

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *