ثبت شرکت در پرتغال

ثبت شرکت در پرتغال

در این مقاله برای شما  عزیزان درباره ی ثبت شرکت در پرتغال صحبت می نماییم زیرا  افراد بسیاری تمایل به این گزینه را دارند تا بتوانند از مزایا ی  ثبت شرکت در پرتغال بهره ببرند مزایایی نظیر اخذ اقامت از این طریق و همچنین به همراه بردن تمامی اعضای خانواده که این امر بسیار برای افراد در ثبت شرکت پرتغال حائز اهمیت می باشد البته ثبت شرکت در کشور پرتغال نیازمند تکمیل برخی اقدامات قبل از شروع کار می باشد اقداماتی از قبیل نشان دادن تمکن مالی موجود برای انجام این امر همچنین اقدامات دیگر . به همین دلیل ثبت شرکت پرتغال در این مقاله برای شما توضیح داده خواهد شد . ثبت شرکت در پرتغال دارای چه شرایطی می باشد ؟ افراد تا چند نوع  شرکت می توانند در کشور پرتغال ثبت نمایند؟ موارد و مراحل ثبت شرکت در پرتغال چیستند ؟

 

مراحل ثبت شرکت در پرتغال

لازم است بدانید برای ثبت شرکت در پرتغال شما باید در مرحله ی اول اساسنامه ی شرکت خود را تنظیم نمایید و همچنین اسناد دیگری  را که برای این امر ضروری می باشد و شما باید از قبل پیش نویس اساسنامه ی خود را آماده نمایید بهتر است بدانید این اساسنامه باید توسط دفاتر اسناد رسمی نیز معتبر شناخته شود و شما باید در نظر داشته باشید تا یک دفتر برای ثبت شرکت خود در کشور پرتغال پیدا نمایید و بهتر است بدانید علاوه بر داشتن یک پیش نویس اساسنامه شما برای تشکیل شرکت در کشور پرتغال باید حتما دارای یک حسابدار و یک حساب بانکی نیز باشید که در اصل شما باید حساب بانکی دیگری را نیز برای شرکت تاسیس نمایید که این حساب بانکی به صورت کاملا مستقل و فقط برای بانک باشد زیرا در قانون تجارت کشور پرتغال شرکت به خودی خود شخص حقوقی شناخته شده و دارای شخصیتی مستقل می باشد .

افرادی که اقدام و قصد انجام کسب و کار کوچکی را در کشور پرتغال دارا می باشند می توانند از طریق ثبت شرکت از نوع خصوصی محدود در پرتغال شرکت خود را ثبت نمایند که این نوع شرکت باید حداقل توسط دو بنیانگذار با حداقل سرمایه ی ۵۰۰۰یورو ایجاد شود که همه ی سهامداران نیز باید با هم این سرمایه را در حساب شرکت واریز نمایند و مسئولیت آنها در قبال شرکت محدود به میزان سهمی است که در شرکت وارد کرده اند یعنی به طور واضح تر می توان گفت به نسبت سهمی است که وارد کشور پرتغال کرده اند .

البته بهتر است افرادی که به دنبال کسب و کار کوچک می باشند و سرمایه ی فراوانی در این زمینه دارا نمی باشند و  تصمیم به خرج هزینه ی بالا را در زمینه ی ثبت شرکت دارا نمی باشند و کسب و کار کوچکی را برای خود در نظر گرفته اند بهتر است شرکت خود را در نوع خصوصی محدود تاسیس نمایند که برای تاسیس شرکت در این زمینه نیاز به حداقل ۲ بینانگذار وجود دارد و همچنین حداقل سرمایه ی مورد نظر برای این امر ۵۰۰۰ هزار یورو می باشد و همه ی سهامداران به نسبت سهم خود در این نوع شرکت مسئولیت دارند واین نوع مسئولیت آنها بسیار مهم می باشد . مدیر عامل در شرکت خصوصی محدود نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید و لازم به ذکر است که فرد مدیر عامل در این شرکت توسط مجمع عمومی سهامداران تعیین می شود وبه همین دلیل مجمع عمومی سهامدار در شرکت خصوصی محدود در کشور پرتغال نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید و باید به این نکات بسیار دقت نمایید .

بهتر است بدانید نوع شرکت تاسیس شده با توجه به سرمایه ی افراد با یکدیگر بسیار متفاوت می باشد به عنوان مثال اگر افراد قصد گردش مالی بیشتری را در شرکت مورد نظر دارا می باشند یا اینکه قصد ایجاد کسب و کار بزرگتری را دارا می باشند بهتر است شرکت آنها در قالب یک شرکت عمومی تشکیل شود که همانطور که واضح و مبرهن می باشد شرایط این شرکت با شرایط موجود در شرکت خصوصی محدود متفاوت می باشد زیرا نوع شرکت تفاوت داشته و این نوع شرکت برای گردش مالی در سطح وسیع تر تاسیس می شود که به توضیح آن می پردازیم .

در صورتی که افراد شرکت خود  را در قالب شرکت عمومی تاسیس می نمایند باید بدانند که در این نوع شرکت حداقل سرمایه ی مورد نیاز برای ثبت شرکت ۵۰۰۰۰ یورو می باشد که حداقل ۵ سهامدار برای تشکیل این شرکت لازم می باشد در این نوع شرکت مدیر عامل شرکت توسط هیئت مدیره ی این شرکت تعیین می شود و همچنین هیئت مدیره شرکت تحت نظارت هیئت نظارت شرکت می باشد و هردو تحت نظارت مجمع عمومی سهامداران می باشند پس درنتیجه به این نکته پی می بریم که در نظام حقوقی حقوق تجارت کشور پرتغال در مبحث شرکت ها مجمع عمومی سهامداران نقش مهمی را ایفا می نماید.

شرکت مشارکت محدود در کشور پرتغال به اینصورت می باشد که  حداقل توسط دو شریک تشکیل شده و تمامی افراد مسئولیت کامل بر تعهدات شرکت را دارا می باشند این یعنی این که مانند شرکت خصوصی محدو دیگر هر فرد به نسبت سهم خود فقط پاسخگوی بدهی های شرکت نمی باشد بلکه هر فرد به طور کامل مسئول بدهی های کل شرکت می باشد اما این برای شرکای تضامنی در این شرکت می باشد بلکه شرکای مسئولیت محدود این شرکت به نسبت سهم خود در این شرکت مسئول پرداخت بدهی های این شرکت می باشند .

نوع دیگری از شرکت ها وجود دارند به نام شرکت های تضامنی که در اینجا راجع به آنها صحبت می شود در شرکت های تضامنی حداقل باید دو شریک وجود داشته باشد اما با مسئولیت کامل نسبت به پرداخت بدهی یعنی در صورت اینکه بدهی شرکت سهم آنها را نیز از پوشش داد و کفاف نداد آنها ضامن هستند از دارایی های شخصی خود تمامی بدهی شرکت را تامین نمایند و این به اینصورت می باشد که هر فرد شریک ضامن و مسئول پرداخت کل بدهی شرکت می باشد به دلیل این نوع ضمانت در شرکت های تضامنی معمولا افراد عادی و مردم مایل می باشند تا با این نوع شرکت ها معامله نمایند که در صورت ایجاد مشکل تمامی بدهی خود را از هر شریک بتوانند وصول نمایند و این بسیار مهم و علت بیشتر اعتماد مردم به این نوع شرکت ها می باشد.

اقتصاد کشور پرتغال عموما بر مبنای شغل هایی نظیر گردشگری و تجارت استوار می باشد به عنوان مثال می توان گفت کشور پرتغال یک شریک مهم در عرصه ی تجارت بین الملل می باشد . علاوه بر اینها کشور پرتغال در زمینه های تولید چوب پنبه و همچنین بلوط و روغن زیتون بسیار معروف و شناخته شده می باشد. بهتر است بدانید همه ساله افراد زیادی در این کشور سرمایه گذاری می نمایند و آمار ارائه شده در سال ۲۰۰۸ در کشور پرتغال مبنی بر میزان سرمایه گذاری های خارجی در این کشور ۳۱٫۹ ملیون یورو می باشد .

در نهایت می توان گفت با ثبت شرکت در پرتغال و همچنین با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورویی در این کشور افراد به راحتی می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند و به همین دلیل ثبت شرکت در پرتغال بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد . و شما  همچنین می توانید در مورد ثبت شرکت در پرتغال از وکیل مهاجرت نیز تمامی سوالات خود را پرسیده و راهنمایی  و مساعدت بگیرید .

نگارنده: سپیده علیزاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *