ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا:

 

آیا قصد مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت در کانادا را دارید؟ آیا در مورد ثبت شرکت در کانادا سوالی دارید؟ آیا به ثبت شرکت در کانادا می اندیشید؟ شرایط ثبت شرکت در کانادا چگونه است؟در این مقاله در مورد ثبت شرکت در کانادا برای شما عزیزان شرح می دهیم. با توجه به اینکه راههای متفاوتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا را بر می گزینند. همه ساله افراد بسیاری قصد مهاجرت به کانادا را دارند که می توانند از طریق ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایند. در واقع ثبت شرکت در کانادا یکی از راههای مهاجرت به کانادا می باشد که افراد می توانند با انتخاب این راه به اقامت و تابعیت کانادا دست یابند. ما در این مقاله بر آن شدیم تا در مورد ثبت شرکت در کانادا برای شما شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه ثبت شرکت در کانادا پاسخ دهیم.

ثبت شرکت در کانادا می تواند به عنوان یکی از آسان ترین راههای مهاجرت باشد که افراد می توانند آن را برگزینند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که اشخاص برای ثبت شرکت در کانادا باید شرایطی را دارا باشند تا بتوانند اقدام نمایند و همچنین کمترین ریسک را بری فرد داشته باشد تا بتوانند از این طریق به اقامت و تابعیت کانادا دست یابند. اشخاصی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند می توانند از ۳ طریق اقدام نمایند و شرکت خود را به ثبت برسانند:

۱: شرکت سهامی:

در شرکت سهامی تجارتی که به ثبت می رسد به عنوان یک شخصیت حقوقی تلقی می شود همچنین تمامی مسئولیت های شرکت به شرکت مرتبط است. برای ایجاد یک شرکت سهامی حداقل به ۲ نفر عضو نیاز است. نکته مهمی که در شرکت سهامی وجود دارد این است که چنانچه شرکت سهامی ورشکسته شود صاحبان شرکت سهامی ورشکسته نخواهند شد. ایجاد شرکت سهامی طرفداران بسیاری دارد اما بهتر است بدانید که ایجاد شرکت سهامی در کانادا به دلیل قوانین مالیاتی هزینه بالایی را در بر می گیرد.

۲: مالکیت انحصاری:

مالکیت انحصاری در اصطلاح به نام sole نامیده می شود که در این نوع از شرکت فرد و تجارت در واقع یکی هستند و منظور از این موضوع این است که فردی که تجارت را ایجاد می نماید تمامی مسئولیت های شرکت را نیز بر عهده خواهد داشت. ایرادی که می توان به مالکیت انحصاری گرفت این است که درآمد شرکت با درآمد فرد جمع می شود که این امر ممکن است منجر به افزایش مالیات برای شرکت شود. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر این نوع شرکت ورشکست شود فرد ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهد و دلیل آن این است که فرد مسئول تمامی کارها و اعمال شرکت می باشد.

۳:  مشارکت:

این نوع شرکت همانند شرکت تضامنی است. در این نوع شرکت ۲ یا چند نفر با یک دیگر مشارکت دارند. این نوع شرکت بسیار مورد استقبال افراد قرار می گیرد. این نوع شرکت همانند شرکت مالکیت انحصاری می باشد و تفاوتی که با مالکیت انحصاری دارد این است که درآمد و یا ضرر شرکت بین شرکای شرکت تقسیم می شود.

نکته بسیار مهمی که در مورد ثبت شرکت در کانادا وجود دارد این است که علاوه بر موارد گفته شده در مورد ثبت شرکت، شرکت های دیگری را هم می توانید در کانادا به ثبت برسانید که عبارتند از:

۱: شعبه BRANCH OFFICE               ۲: سرمایه گذاری مشترک  JOIN VENTURE              ۳: شرکت فرعی SUBSIDIARY

اشخاصی که تمایل به ثبت شرکت در کانادا را دارند باید مراحلی را پشت سر بگذارند که این مراحل به شرح زیر است:

۱: انتخاب نام شرکت:

فردی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارد قبل از اینکه کار شرکت خود را شروع نماید باید برای شرکت خود نامی را انتخاب نماید همچنین برای انتخاب نام شرکت باید مواردی رعایت شود از جمله این موارد این است که نام شرکت نباید با نام شرکت های بزرگ و معتبر یکی باشد بلکه باید نامی متفاوت باشد و نکته مهمتر این است که نام شرکت باید با فعالیت شرکت مطابقت داشته باشد. در کانادا برای انتخاب نام شرکت سختگیری های خاصی می شود و نام شرکت بخشی از تکمیل اساسنامه می باشد که افراد باید آن را انجام دهند اما مدت زمان آن نباید بیش از ۹۰ روز به طول بیانجامد. اشخاصی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند می توانند نام شرکت را در سیستم ثبت شرکت در کانادا بررسی نمایند و سپس نام شرکت خود را به ثبت برسانند.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت های معتبر موسسه MIE اطلاعات جامعی از مهاجرت به کانادا همچنین ثبت شرکت در کانادا را بدست آورید همچنین شما عزیزان می توانید با مشاورین برگزیده در امر مهاجرت و همچنین وکیل مهاجرت به کانادا صحبت نمایید و اطلاعات کاملی را در زمینه ثبت شرکت در کانادا بدست آورید.

۲: تکمیل اساسنامه:

اشخاصی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند باید بدانند که در این مرحله ایجاد ساختار شرکت را باید آغاز نمایند. همچنین زمانی که شرکت مشغول فعالیت می باشد اعضای هیئت مدیره شرکت می توانند تقاضای تغییر ساختار شرکت را بدهند.

مواردی که فرد متقاضی ثبت شرکت در کانادا باید در تکمیل اساسنامه رعایت نماید عبارتند از:

۱: نام شرکت در اساسنامه قید شود.

۲: استانی که شرکت در آن به ثبت رسیده باید مشخص شود.

۳: ساختار شرکت باید مشخص شود همچنین مقدار سهام هر فرد باید مشخص شود.

۴: اعضای هیئت مدیره باید مشخص شود.

۵: مقررات شرکت  را باید در اساسنامه ذکر کرد.

۶: اساسنامه شرکت باید به زبان انگلیسی و فرانسه باشد.

۷: آدرس شرکت و اقامتگاه فرد باید در اساسنامه شرکت قید شود همچنین تلفن های شرکت نیز باید در اساسنامه بیان شود و در صورتی که آدرس و تلفن های شرکت تغییر کرد باید در اساسنامه اصلاح شود.

۸: مشخصات مدیر عامل شرکت باید در اساسنامه قید شود و به امضا وی برسد.

۳: مدیر عامل و هیئت مدیره:

مدیر عامل شرکت باید مواردی را دارا باشد تا بتواند سمت مدیر عاملی را اخذ نماید که این موارد عبارتند از:

۱: داشتن سن بالای ۱۸ سال

۲: گواهی عدم سو پیشینه فرد

۳: فردی که سمت مدیر عاملی را کسب می نماید باید فرد حقیقی باشد.

۴: فرد متقاضی نباید ورشکسته باشد.

اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت در کانادا:

فردی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارد باید بداند که حدود ۲۵% از مدیران شرکت باید ساکن کانادا باشند همچنین باید اقامت کانادا را نیز دارا باشند همچنین اگر اعضا هیئت مدیره یک شرکتی در حدود ۴ نفر باشند یکی از آنها باید ساکن کانادا باشد و اقامت کانادا را نیز دارا باشد. نکته حائز اهمیتی که در اینجا وجود دارد این است که مدیران شرکت می توانند تا ۳ سال به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب شوند همچنین قانون کانادا در مورد ثبت شرکت در کانادا هیچگونه مدت زمانی برای مدیر عاملی اشخاص مشخص نکرده است.

در کل بهتر است بدانید که اشخاصی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند از طریق ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایند و از این طریق اقامت و تابعیت

کانادا را نیز اخذ نمایند. همچنین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید از طرق دیگری مثل مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت کاری به کانادا نیز اقدام نمایید و اقامت و تابعیت کانادا را نیز اخذ نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در کانادا می توانید به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت به کانادا به خصوص ثبت شرکت در کانادا بدست آورید همچنین می توانید از مشاورین و وکیل مهاجرت به کانادا بهره مند شوید و اطلاعات جامعی را در زمینه ثبت شرکت در کانادا بدست آورید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *