خرید ملک در آمریکا

خرید ملک در امریکا

خرید ملک در برخی از کشورها روش پیشنهادی دولت برای اخذ اقامت آن کشور است. این که خرید ملک در امریکا نیز جزو این موارد می باشد یا خیر و چه قوانینی در رابطه با خرید ملک در امریکا حاکم است موضوع مقاله ای است که توسط کارشناس موسسه MIE و وکیل مهاجرت به امریکا بررسی و نگاشته شده است. در این مقاله موضوع خرید ملک در امریکا را بر اساس قوانین امریکا و نظر وکیل مهاجرت به امریکا بررسی خواهیم نمود. به این منظور ابتدا باید منابع قانونی که مقررات احتمالی خرید ملک در امریکا در آنها ذکر شده بررسی شوند. سپس فلسفه اعطای اقامت به متقاضیانی که قصد اخذ تابعیت از طریق خرید ملک در امریکا را دارند تحلیل خواهد شد. همچنین مروری بر روش های دیگر سرمایه گذاری در امریکا خواهیم داشت. توصیه می گردد به جهت اینکه اخذ اقامت امریکا از موضوعات مربوط به امور مهاجرتی خصوصی می باشد پیش از هرگونه اقدامی به وکیل مهاجرت به امریکا یا کارشناس این حوزه مراجعه فرمایید و مشاوره اخذ نمایید. برای مهاجرت به امریکا، آگاهی داشتن در خصوص انواع روش های مهاجرت مثل مهاجرت تحصیلی به امریکا و اخذ بورسیه تحصیلی در امریکا، اقامت کاری در امریکا و … الزامی است. از این رو توجه داشته باشید در این مسیر از راهنمایی یک متخصص بهره مند شوید.

خرید ملک در امریکا روشی برای اخذ اقامت در امریکا نیست

وجود قوانین خاص برای اعطای اقامت به اتباع خارجی در برخی از کشورهای اروپایی مثل ترکیه، قبرس یا فرانسه بواسطه خرید ملک متقاضیان زیادی را به این فکر انداخته که با خرید ملک در امریکا نیز می توان اقامت این کشور را کسب نمود و به مرور برای اخذ تابعیت امریکا اقدام نمود. اما نکته اینجاست که هیچ مبنای قانونی برای اعطای اقامت به شهروندان سایر کشورها صرفاً به واسطه خرید ملک وجود ندارد. چه بسا داشتن ملک مسکونی در امریکا ممکن است برای مالک غیر امریکایی آن از جهت ورود به امریکا مشکلات و محدودیت هایی مخصوصاً از طریق ویزاهای غیر مهاجرتی ایجاد نماید. چرا که این شبهه و شائبه که فرد قصد ماندن در امریکا از طرق غیر حقوقی را دارد تقویت خواهد شد. اما داشتن هدف تجاری و بیزینس در خصوص املاک و مستقلات (نه به جهت اسکان) از طریق طرح B-1 امکان پذیر است. به این ترتیب اگر شخصی متقاضی اقامت در امریکا از طریق خرید و فروش ملک یا انجام عملیات تجاری یا راه اندازی کسب و کار در این حوزه است باید طبق قوانین مشخص شده B-1 برای اخذ ویزا اقدام قانونی نماید. ویزای B-1 یک مجوز ۱ تا ۶ ماهه برای اشخاصی است که جهت اهداف سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار قصد ورود به امریکا را دارند صادر می نماید.

برای اینکه شک و تردید مقامات امریکا به قصد شما برای اخذ اقامت دائمی از این طریق بر طرف شود شما باید وابستگی قابل توجه خود به وطنتان را اثبات نمایید و ادله ای مبنی بر اینکه خرید ملک در امریکا صرفاً یک ایده تجاری و سرمایه گذاری است. ذکر این نکته الزامی است که شما می توانید از هر دو نوع ویزا غیر مهاجرتی E-2 (سرمایه گذار پیمانی) یا مهاجرتی  EB-5 (سرمایه گذاری برای مهاجرت) برای سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای طرح E-2 و یک میلیون دلار برای طرح EB-5 استفاده کنید. با این حال این ویزاها بر اساس سرمایه گذاری فعال در حوزه های ریسک پذیر هستند و به بیان دیگر فعالیت صرف در بازار ملک و املاک تنها با اجاره یا رهن ملک و دریافت سود سرمایه شامل این طرح ها نمی شود. موضوع مهم دیگر این است که با خرید یا فروش املاک نیز نمی توان زیر پوشش طرح های E-2 یا EB-5 قرار گرفت، حتی اگر مقدار سرمایه گذاری متقاضی پول نسبتاً زیادی باشد.

با این حال تنها طرح های سرمایه گذاری که توسط دولت امریکا به عنوان طرح های موثر برای اخذ اقامت یا گرین کارد این کشور مطرح شده می تواند جزو انتخاب های سرمایه گذاران خارجی قرار بگیرد. این طرح ها عبارتند از:

  • طرح EB-5 مخصوص کارآفرینان (و همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال) که در ایالات مختلف امریکا _۵۰۰ هزار دلار در مناطق محروم یا ۱ میلیون دلار سرمایه گذاری بدون محدودیت مکانی_ حداقل ۱۰ موقعیت شغلی طی دو سال برای شهروندان امریکایی ایجاد کنند و در ازای آن کارت اقامت دائم ایالات متحده را دریافت نمایند. به این منظور علاوه بر مدارک شناسایی متقاضیان، شواهدی مبنی بر سابقه و تخصص کار و همچنین تمکن مالی ایشان به انجام تعهدات مالی برای راه اندازی بیزینس ارائه شود. فرایند ویزای EB-5 از طریق پر کردن و ارسال فرم I-485 برای اخذ اقامت دائم مشروط به اداره مهاجرت امریکا ارسال خواهد شد و یا اینکه متقاضیان می توانند از طریق فرم درخواست DS-230  یا  DS-260برای ویزای اقامت نام خود را در سازمان پذیرش طرح EB-5 ایالات متحد ثبت نمایند.
  • طرح سرمایه گذاری E-2 که در واقع به متقاضیان امکان خرید مجوز ورود به امریکا را می دهد. این ویزا برای مدت ۲ سال یا ۵ سال ارائه می شود. ویزای E-2 تا زمانی که طرح کسب و کار در حال انجام است و درآمد بیش از حد کافی ایجاد شود امکان تمدید دارد. این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال نیز می شود. این طرح شامل خرید کسب وکار های آماده به فروش نیز می شود و سرمایه مورد نیاز برای آن حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است و سرمایه گذار باید شواهدی دال بر اینکه توانایی استخدام ۳ یا ۴ نفر را دارد نشان دهد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که دارنده ویزای E-2 تنها می تواند برای خود یا برای شرکت دارنده ویزای E فعالیت کند. این نوع ویزا تا زمانی که شخص در حال فعالیت در همان حوزه کاری است قابل تمدید است و نهایتاً بعد از پنج سال فعالیت امکان درخواست کارت اقامت گرین کارد وجود دارد. فرزندان دارنده ویزای E-2  می توانند از امکان تحصیل رایگان در امریکا استفاده نمایند تا هزینه های تحصیل و زندگی در امریکا برای ایشان تا حد قابل توجهی کاهش بیابد ولی چنانچه از سن ۲۱ عبور کنند از پوشش والدین خود خارج می شوند و باید وضعیت قانونی جدیدی مثل اقامت تحصیلی یا اقامت کاری برای حضور خود در امریکا بوجود بیاورند.  همچنین هیچ محدودیتی برای دارنده این ویزا برای حضور مستمر در امریکا وجود ندارد و دارنده آن می تواند به جهت جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف امور راجع به کسب و کار خود را از راه دور کنترل نماید.

همچنان که بیان شد و مطالعه فرمودید خرید ملک در امریکا جزو راه های مهاجرت به امریکا و اخذ اقامت این کشور نیست و متقاضیان اقامت در این کشور باید توجه داشته باشند که به صرف خرید ملک در امریکا نمی توانند اقامت دائم این کشور را کسب نمایند. طرق مهاجرت به امریکا نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی و راهنمایی وکیل مهاجرت به امریکا دارد. توصیه می گردد به منظور تصمیم گیری بهتر، راه های دیگر مهاجرت به امریکا (مهاجرت تحصیلی به امریکا و اخذ بورسیه تحصیلی در امریکا، مهاجرت از طریق اخذ  اقامت کاری در امریکا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در امریکا) را طی مشورت با وکیل مهاجرت به امریکا را بررسی و بهترین راه برای اخذ اقامت و اخذ تابعیت امریکا برگزنید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *