خرید ملک در استرالیا

خرید ملک در استرالیا

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان موسسه MIE جهت آشنایی شما خواننده محترم با موضوع خرید ملک در استرالیا نگاشته شده است، لذا چنانچه قصد خرید ملک در استرالیا داشته و یا می خواهید با قوانین و مقررات مربوط به خرید ملک در استرالیا آشنا شوید مطالب ذیل را به دقت مطالعه فرمایید. خرید ملک در استرالیا تحت شمول قوانین سرمایه گذاری خارجی استرالیا بوده و با هدف کارآفرینی در صنعت ساخت و ساز در استرالیا و به تبع آن پیشرفت اقتصادی این منطقه طراحی شده است، خرید ملک در استرالیا علاوه بر ایجاد اشتغال در استرالیا و افزایش درآمد دولت، برای متقاضی خرید ملک در استرالیا نیز سودآور بوده و به دلیل مهاجر پذیر بودن استرالیا و پیشرفت اقتصادی روزافزون این منطقه، سرمایه گذاری بدون ریسک محسوب می شود. چنانچه پس از مطالعه ی مطالب ذیل سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص خرید ملک در استرالیا داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان موسسه MIE که دارای تخصص در زمینه ی خرید ملک در استرالیا می باشند در ارتباط باشید.

اخذ پذیرش از دولت استرالیا برای خرید ملک مسکونی

تحت قوانین سرمایه گذاری خارجی استرالیا هر شخص خارجی که بخواهد در استرالیا سرمایه گذاری نموده و موفق به خرید املاک و مستغلات در استرالیا گردد می بایست در ابتدا نسبت به ثبت نام خود در خصوص سرمایه گذاری در استرالیا اقدام نماید. پس از ثبت نام و واجد شرایط بودن برای خرید ملک در استرالیا متقاضی موفق به کسب پذیرش از دولت و مقامات صالح برای خرید ملک می گردد، دریافت این پذیرش به معنی این است که فرد خارجی متقاضی خرید ملک در استرالیا می تواند:

  • یک قرارداد بی قید و شرط مبنی بر خرید ملک در استرالیا داشته باشد.
  • یک قرارداد بی قید و شرط مبنی بر خرید یک یا چند سهم از یک ملک در استرالیا را داشته باشد.
  • از مزایای مالی و اعتباری بانک های استرالیا بهره مند گشته و برای خرید ملک از بانک وام بگیرد.
  • در برخی قراردادها ذکر می گردد که متقاضی میتواند در آینده نیز مجدداَ نسبت به خرید ملک در استرالیا اقدام نماید.

لازم به ذکر است که این مقررات فقط برای اشخاص خارجی لازم الاتباع است و اشخاصی که شهروند استرالیا بوده صرف نظر از اینکه در استرالیا زندگی نمایند یا خیر می توانند موفق به خرید ملک در استرالیا گردند. همچنین اتباع نیوزلند و کسانی که دارای مجوز اقامت دائم در استرالیا هستند و یا اشخاصی که با یکی از شهروندان استرالیا ازدواج نموده اند نیازی به کسب پذیرش برای خرید ملک در استرالیا ندارند.

هزینه های قابل پرداخت برای خرید ملک مسکونی در استرالیا

چنانچه شخصی متقاضی خرید ملک در استرالیا باشد می بایست در هنگام ارسال درخواست خود برای مقامات، هزینه های لازم را پرداخت نماید و تا زمانی که هزینه مربوطه را پرداخت نکند به درخواست او ترتیب اثری داده نمی شود، هزینه های مروطه بدین ترتیب می باشد:

  • برای خرید ملک در زمین های مسکونی که قیمت خانه یک میلیون دلار استرالیا یا کم تر می باشد می بایست ۵۰۰۰ دلار پرداخت نماید.
  • برای خرید ملک در زمین های مسکونی که قیمت خانه بیشتر از یک میلیون دلار استرالیا و کم تر از دو میلیون دلار استرالیا می باشد می بایست ۱۰۱۰۰ دلار پرداخت نماید.
  • برای خرید ملک در زمین های مسکونی که قیمت خانه بین دو میلیون دلار استرالیا و سه میلیون دلار استرالیا می باشد می بایست ۲۰۳۰۰ دلار پرداخت نماید.
  • به همین ترتیب هر چقدر که متراژ و قیمت خانه بالاتر باشد هزینه های پرداختی اولیه بالاتر خواهد بود.

خرید ملک تجاری یا زمین در استرالیا

بسیاری از افراد علاوه بر خرید ملک مسکونی در استرالیا تمایل دارند که ملیک تجاری یا زمین برای مقاصد تجارتی خریداری نمایند، این مساله در قوانین و مقررات استرالیا گنجانده شده است و دلیل این امر این است که استرالیا زمین های بایر و قابل بهره برداری فراوانی دارد و دولت استرالیا از سرمایه گذاری بر روی این زمین ها استقبال می کند، لذا قواعد جداگانه ای برای خرید این گونه املاک  پیش بینی نموده است. طبق قوانین استرالیا زمین تجاری به زمینی گفته می شود که در سرزمین استرالیا واقع شده باشد و بر روی آن ساختمانی وجود داشته یا نداشته باشد و این امر زمین های زیر بستر دریا در محدوده ی دریای سرزمینی استرالیا را نیز شامل می شود. چنانچه شخصی بخواهد بر روی زمین های تجاری سرمایه گذاری نماید این زمین ها نباید شامل موارد ذیل باشد:

  • زمینی که به طور کامل یا انحصاری برای مقاصد کسب و کار و تولید مواد اولیه استفاده می شود.
  • زمینی که به صورت بالقوه می تواند خانه هایی حتی کم تر از ده دستگاه در آن ساخت.
  • زمینی که حداقل یک خانه مسکونی در آن وجود دارد.

مجازات ها

چنانچه شخصی قواعد و مقررات مربوط به خرید ملک در استرالیا را رعایت ننماید با مجازات های سنگین و بدون قید و شرطی که در استرالیا پیش بینی شده است مواجه می گردد. این مقررات هم شامل قواعد مدنی و هم جرایی می باشد بدین معنی که ممکن است شخصی علاوه بر پرداخت جریمه های مربوطه به حبس یا مجازات های مشابه محکوم گردد. لذا پیش از خرید ملک در استرالیا می بایست به دقت تمامی ابعاد آن سنجیده شده و با آگاهی کامل نسبت به خرید ملک اقدام نمود.

نتیجه گیری

در مطالب فوق سعی شد در خصوص خرید ملک در استرالیا اطلاعاتی مختصر ارائه گردد و همان گونه که اشاره شد خرید ملک در استرالیا از جمله موارد سرمایه گذاری و به تبع آن اخذ اقامت و تابعیت استرالیا می باشد. استرالیا به دلیل وسعت زیاد و جمعیت کم و آب و هوای مخصوص خود همواره از سرمایه گذاری های خارجی و ورود نیروهای کاری ماهر و متخصص کشورهای دیگر استقبال می کند، به این دلایل و به علاوه ی رو به رشد و توسعه بودن این منطقه خرید ملک در استرالیا و سرمایه گذاری در این منطقه می تواند بسیار سود آور باشد. ضمن اینکه بدین دلیل که خرید ملک در استرالیا در ذیل مساله ی سرمایه گذاری خارجی قرار می گیرد و تحت شمول قواعد مخصوص به سرمایه گذاری است، لذا با خرید ملک در استرالیا و رعایت سایر قواعد و مقررات مربوطه می توان پس از مدتی نسبت به اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا نائل شد. چنانچه با مطالعه ی مطالب فوق سعی در تکمیل اطلاعات یا طرح پرسش در خصوص خرید ملک در استرالیا داشتید می توانید با وکلا و کارشناسان موسسه MIE که دارای تخصص در زمینه قواعد و مقررات مهاجرتی مربوط به خرید ملک در استرالیا و سایر نقاط جهان می باشند، در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *