خرید ملک در فنلاند

خرید ملک در فنلاند

امروزه امر مهاجرت ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است . مهاجرت راه های مختلفی دارد  و با اهداف گوناگونی انجام می شود  یک از کشورهای هدف جهت مهاجرت می تواند کشور فنلاند باشد . راه های قانونی مهاجرت به فنلاند عبارتند از تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ثبت شرکت ، ازدواج و تولد . یکی دیگر از را ه هایی که بعضا به اشتباه آن را جز راه های مهاجرت به این کشور میدانند مهاجرت از طریق خرید ملک در فنلاند است . مهمترین مساله ایی که باید به آن اشاره کرد این است که خرید ملک در فنلاند منجر به دریافت اقامت دائم  این کشور نمی شود . خرید ملک در فنلاند شرایط و قوانینی دارد و دولت فنلاند متقاضیانی را که قصد خرید ملک در فنلاند را دارند حمایت می کند . ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات خرید ملک در فنلاند را در اختیار شما بگذاریم ، امیدواریم بهره لازم را ببرید . به طور کلی  خرید ملک در کشور فنلاند کاملا ساده است ، متقاضی می تواند در طی چند هفته  به خانه تازه خریداری شده خود نقل مکان کنند . یکی از دلایلی که خرید ملک در فنلاند را ساده می کند این است که برای خرید ملک در فنلاند نیازی به وکیل نیست ، اگرچه وکلا میتوانند در فرآیند خرید ملک کمک شایانی به متقاضی کنند . ولی برای داشتن وکیل الزامی وجود ندارد .

ازسال ۲۰۰۰ دولت کشور فنلاند به متقاضیان خارجی  که تا آن زمان اجازه خرید ملک را نداشتند ، حق خرید ملک را همانند شهروندان فنلاندی اعطا کرد . با این حال که روند خرید ملک در کشور فنلاند بسیار آسان است اگر شما یک شهروند خارجی هستید و قصد اقامت موقت در این کشور را دارید در نظر ئاشته باشید مالیات املاک در کشور فنلاند نسبتا بالا و قیمت مسکن در سال های اخیر تا حدودی غیر قابل پیش بینی بوده است . استانداردهای مسکن درکشور فنلاند به طور کلی بسیار بالا است و معمولا منازلی مدرن ، مبله و امن برای زندگی هستند .

 

مسکن با حق سکونت دائمی در کشور فنلاند :

یکی از را ه کارهای دولت فنلاند برای افرادی که تمایل دارند ساکن ملکی در این کشور باشند  این است که مبلغ  درصد از ارزش ملک مورد نظر را پرداخت می کنند و علاوه بر آن مبلغی را به عنوان اجاره پرداخت می نمایند . برای دریافت مسکن با حق سکونت دائم نمی توان به طور مستقیم اقدام کرد و این نوع مسکن بر اساس نوبت واگذار می شود . مسکن با حق سکونت دائم در کشور فنلاند شیو ه های مطمعن است و متقاضی می  تواند در صورتی که مایل  باشد مسکن مورد  نظر را تعویض نماید .

خرید مسکن با مالکیت شخصی در کشور فنلاند :

اگر متقاضی به اندازه کافی سرمایه جهت خرید ملک در کشور فنلاند را داشته باشد می تواند اقدامات لازم را جهت خرید ملک شخصی انجام دهد . برای این امر تسهیلات دریافت وام بانکی از سوی دولت فنلاند در نظر گرفته شده است اما کل مبلغ را نمی توان به صورت وام پرداخت کرد ، به عبارتی سرمایه اولیه باید توسط متقاضی خرید ملک تامین گردد .

سیستم های متفاوتی جهت اعطای وام به متقاضی خرید ملک در کشور فنلاند وجود دارد به عنوان مثال برای افراد با توجه به سنشان و یا میزان سرمایه و… که همه اینها بستگی به بانک مورد نظر دارد و متقاضی می تواند سوالات خود را در رابطه با امکانات متفاوت پس انداز وام مسکن مطرح نماید .

 

کمک بهره در دریافت وام مسکن در کشور فنلاند :           

دولت کشور فنلاند به متقاضیان خرید ملک به صورت مستقیم وام نمی دهد بلکه برای دریافت وام مسکن بانکی ، کمک بهره ارائه می کند و تقبل ضمانت می کند . کمک بهره توسط دولت توسط سیستم های جدا گا نه ای پرداخت می شود که بسته به شرایط متقاضی دارد . به عنوان مثال سیستم ASP .  آ اس پ سیستم پسنداز جهت کمک هزینه مسکن است که برای جوانانی است که برای اولین بار می خواهند ملکی را بخرند . باید توجه داشت سن شخص متقاضی باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد .

 

مسکن تحت مالکیت نیمه شخصی در کشور فنلاند :

در صورتی که متقاضی توانایی خرید مسکن شخصی را به طور کامل نداشته باشد ، مالکیت نیمه شخصی می تواند راهی برای خرید مسکن  برای وی باشد . که این نوع خرید مسکن مربوط به شرکت های ساختمانی می باشند و در ابتدا متقاضی فقط قسمتی از قیمت خانه را می پردازد و بیشترین سهام خانه به شرکت ساختمانی تعلق دارد . در ابتدا متقاضی با مبلغی که پرداخت کرده است به عنوان مستاجر در خانه ساکن می شود سپس طبق مقررات خاصی که شرکت ساختمانی تعیین نموده است با پرداخت قیمت کامل ، خانه را به مالکیت خود در می آورد .

 

چگونگی جستجو برای خرید ملک در کشور فنلاند :

پیدا کردن یک آپارتمان درکشور فنلاند برای یک فرد خارجی گیج کننده و وقت گیر است . این که آیا شما با داشتن مشکلات با زبان و زمان محدود می توانید این کار را انجام دهید . سرویس جستجوی آنلاین آپارتمان می تواند به راحتی به شما کمک کند . بسیاری از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اجاره و یا خرید ملک در فنلاند به زبان انگلیسی هستند .  موتور های جستجو با توجه به خواسته شما از منزل مورد نظر، به راحتی گزینه های موجود را در اختیارتان می گذارند .در زیر ۵ موتور جستجو برای خرید ملک در کشور فنلاند معرفی می شود :

www.forenom.com

www.kodisto.fi

www. Oikotie.fi

www.asuntoverkko.com

www.etuovi.com

 

هزینه های معامله ملک در کشور فنلاند :

شرح هزینه های مربوط به خرید ملک و اینکه توسط چه کسی باید پرداخت شود در جدول زیر رائه شده است :          

شرح هزینه

 

میزان هزینهشخص پرداخت کننده
مالیات انتقال املاک و مستغلات۴٪خریدار
هزینه ثبت۰٫۰۵٪خریدار
کمیسیون املاک۳٪ – ۵٪ (+ مالیات بر ارزش افزوده ۲۴٪)فروشنده
هزینه های پرداخت شده۴٫۰۵٪خریدار
هزینه های پرداخت شده۳٫۷۲٪ – ۶٫۲۰٪فروشنده
هزینه های معامله رفت و برگشت۷٫۷۷٪ – ۱۰٫۲۵٪خریدار و فروشنده

 

 

در نهایت می توان از آنچه که دراین مقاله بیان شد این نتیجه را گرفت که خرید ملک در فنلاند راهی برای مهاجرت به این کشور نیست و هیچ تاثیری برای دریافت اقامت دائم و یا تابعیت آن ندارند . شرایط خرید ملک در فنلاند برای افراد خارجی همانند شهروندان این کشور است . خرید ملک در فنلاند بیشتر برای متقاضیانی که از طریق ویزای کار ، تحصیل در مقطع دکترا و یا ازدواج توصیه می شود . بهتر است برای مهاجرت به فنلاند از وکلای با تجربه مهاجرتی در موسسات حقوقی معتبر مشاوره بگیرید . مطمنا با مشاوره با وکلای مهاجرتی به دلیل آشنایی کامل با قوانین بین الملل ، بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب خواهید کرد .

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *