خرید ملک در مالزی

خرید ملک در مالزی

خرید ملک در مالزی موضوعی است که در این مقاله سعی داریم آن را به صورت شفاف و روشن تشریح نمائیم، امروزه افراد کثیری قصد مهاجرت به کشورهای آسیایی من الجمله مالزی را در سر دارند و در بین کشورهای آسیایی به دنبال کشور مالزی هستند، مهاجرت به مالزی راه ها و طرق مختلفی دارد که از مهمترین آنها میتوان به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مالزی ااشاره نمود، خرید ملک در مالزی دارای شرایط و قواعد مخصوص به خود می باشد،خرید ملک در مالزی دارای فرآیند صریح می باشد که می بایست افراد اطلاعات جامعی در این زمینه داشته باشند، امروزه متقاضیان خرید ملک در مالزی برای کسب اطلاعات مفید در باب خرید ملک در مالزی به وب سایت ها و وبلاگ های متداولی مراجعه میکنند که به این متقاضیان خرید ملک در مالزی توصیه مینمائیم که فقط و فقط به وب سایت های رسمی و دولتیو معتبر کشور مالزی مراجعه نمایند و یا به وکیل مهاجرت به مالزی که به قوانین سرمایه گذاری در مالزی و قوانین خرید ملک در مالزی تسلط دارند مراجعه نمایند .
آیا امکان خریدملک در مالزی برای اتباع خارجی امکان پذیر می باشد؟ شرایط و مراحل خرید ملک در مالزی به چه صورت می باشد؟ حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در مالزی چه میزان است؟ آیا دولت مالزی امکاناتی چون وام مسکن برای متقاضیان خرید ملک در مالزی برای اتباع بیگانه فراهم میکند؟ قوانین خرید ملک در مالزی برای اتباع بیگانه چیست؟ مدارک لازم برای خرید ملک در مالزی چیست؟ آیا از طریق خرید ملک در مالزی میتوان اقامت مالزی را به دست آورد؟ و سایر سوالات متقاضیان خرید ملک در مالزی که سعی داریم در این مقاله با توسل به قوانین مالزی و قوانین مربوط به سرمایه گذاری در مالزی و قوانین خرید ملک در مالزی به آنها پاسخگو باشیم و فرآیند این پروسه را برای متقاضیان عزیز تشریح نمائیم.

دولت مالزی به طور کلی برای تشویق بازنشتگان برنامه ای را با نام اقامت مالزی از طریق خانه دوم من (MM2H) ارائه میدهد تا بتواند آنها را به سرمایه گذاری در مالزی ترغیب نماید،اتباع بیگانه به لحاظ قانونی  امکان خرید ملک در مالزی را دارند البته محدودیت هایی برای آنها در نظر گرفته شده است برای مثال اتباع بیگانه نمی توانند بیش از دو ملک را در مالزی خریداری نمایند و یا ملکی را که در مالزی خریداری می نمایند نباید ارزش آن کمتر از ۱۵۰۰۰۰ رینگت مالزی باشد و امکاناتی همچون بهره مندی از وام به میزان ۶۰ درصد ارزش ملک را برای اتباع بیگانه در نظر گرفته اند، امکان خرید ملک برای اتباع بیگانه در تمامی مناطق مالزی وجود ندارد.

برنامه خرید ملک در مالزی به عنوان خانه دوم و یا MM2H

در این برنامه به اتباع بیگانه این اجازه داده می شود که به همراه همسر و فرزندان بتوانند برای اخذ اقامت به کشور مالزی سفر کنند،که در این صورت در ابتدای امر به آنها یک ویزای ۱۰ ساله اعطا می شود و بعد از ده سال با توجه به شرایطی قابل تمدید می باشد.

مزایای خرید ملک در مالزی

خرید خودرو در مالزی همراه با تخفیف
در یافت وام بانکی با کمترین بهره بین ۴٫۵ الی ۶٫۵ با میزان ۶۰ درصد ارزش ملک خریداری شده
استفاده از خدمات بیمه درمانی
معافیت های مالیاتی
تحصیل برای فرزندان
دریافت اقامت برای افرادی نظیر: فرد متقاضی،همسر،فرزندان و پدر و مادر بالای ۶۰ سال

مدت زمان انجام پروسه بین ۴۵ تا ۶۰ روز کاری می باشد

برنامه MM2H  به دو صورت ارائه میگردد :
برای افراد بالای ۵۰ سال و افراد زیر ۵۰ سال

افراد بالای ۵۰ سال


افراد بالای ۵۰ سال می بایست ثابت نمایند(الزامی است) که دارای سرمایه نقدی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان داخل ایران هستند و این سرمایه می بایست در بانک ایران به صورت سپرده گذاری ثابت باشد،باید نشان دهند دارای درآمدی معادل ۳ میلیون تومان ماهانه هستند(البته الزامی نیست و تشریفاتی است)، این درآمد میتواند از طرق مختلفی همچون اجاره بها خانه، فیش حقوقی از انواع شرکت های خصوصی و دولتی و سود سهام و یا اوراق قرضه و راه های دیگر نشان داده شود، در صورتی که با اقامت متقاضی موافقت شورت بگیرد میتواند سرمایه و درآمد خود را به مالزی منتقل نماید،بنابراین متقاضی میتواند در مالزی افتتاح حساب نماید یعنی حداقل ۱۵۰۰۰۰رینگت مالزی در یک حاسب سپرده در مالزی افتتاح نماید که در سال اول میتواند ۳۰ درصد آن را برای خرید ملک در مالزی یا هزینهای خود در مالزی همچون تحصیلات فرزندان،خرید خودرو و غیره برداشت نماید و می بایست ۷۰ درصد الباقی را از سال دوم به بعد در حساب خود نگه دارند.

افراد زیر ۵۰ سال

افراد زیر ۵۰ سال می بایست ثابت نمایند(الزامی است) که دارای سرمایه نقدی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان داخل ایران هستند و این سرمایه می بایست در بانک ایران به صورت سپرده گذاری ثابت باشد،باید نشان دهند دارای درآمدی معادل ۵ میلیون تومان ماهانه هستند(البته الزامی نیست و تشریفاتی است)، این درآمد میتواند از طرق مختلفی همچون اجاره بها خانه، فیش حقوقی از انواع شرکت های خصوصی و دولتی و سود سهام و یا اوراق قرضه و راه های دیگر نشان داده شود، در صورتی که با اقامت متقاضی موافقت شورت بگیرد میتواند سرمایه و درآمد خود را به مالزی منتقل نماید،بنابراین متقاضی میتواند در مالزی افتتاح حساب نماید یعنی حداقل ۳۰۰۰۰۰ رینگت مالزی در یک حاسب سپرده در مالزی افتتاح نماید که در سال اول میتواند ۳۰ درصد آن را برای خرید ملک در مالزی یا هزینه های خود در مالزی همچون تحصیلات فرزندان،خرید خودرو و غیره برداشت نماید و می بایست ۷۰ درصد الباقی را از سال دوم به بعد در حساب خود نگه دارند.

مدارك مورد نياز برای اخذ اقامت مالزی از طریق طرح خانه دوم من :
۱٫  عکس برای هر فرد ۵  قطعه اندازه با ابعاد ۴*۶
۲ . رزومه انگليسیی یا اصطلاحاCV
۳ .کپی برابر اصل تمامی صفحات گذرنامه برای تمامی افراد خانواده
۴ . شناسنامه های تمامی افراد خانواده به همراه ترجمه
۵ . در صورت تاهل ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه
۶ .آخرين مدارک تحصيلی به همراه ترجمه
۷ . کپی تمام صفحات گذرنامه برای تمامی افراد خانواده
۸ .پرینت حساب بانکی برای افراد بالای ۵۰ سال با موجودی ۲۰۰ میلیون تومان و افراد زیر ۵۰ سال با موجودی حداقل ۲۵۰ میلیون تومان
۹ . در صورت وجود ارائه اسناد املاک به همراه ترجمه رسمی
۱۰ . در صورت داشتن شرکت ترجمه رسمی ارائه اساسنامه شرکت،جواز کسب و کار،روزنامه رسمی شرکت،کارت اتاق بازرگانی و یا فعالیت و مجوز حرفه ای به همراه ترجمه رسمی
۱۱٫ گواهی عدم سوء پیشینه به همراه ترجمه( ترجمه رسمی همراه با اخذ مهر وزارت امور خارجه برای تمامی ترجمه ها الزامی است)
نتیجه گیری
با توجه به آنچه در باب خرید ملک در مالزی در این مقاله مطرح شد در می یابیم که خرید ملک در مالزی برای اتباع بیگانه امکان پذیر است و خرید ملک در مالزی دارای شرایط و قوانین خاص به خود می باشد البته اشخاص برای مهاجرت به مالزی میتوانند از طرق دیگر مهاجرت همچون سرمایه گذاری در مالزی یا ثبت شرکت در مالزی،تحصیل در مالزی یا گذراندن دوره های زبان انگلیسی در کالج های مالزی،مهاجرت کاری در مالزی که هزینه های بسیار کمتری نسبت به خرید ملک در مالزی دارند اقدام نمایند البته با توجه به اینکه خرید ملک در مالزی پروسه حقوقی است به شما متقاضیان خرید ملک در مالزی پیشنهاد میکنیم حتما از وکیل مهاجرت به مالزی که به قوانین خرید ملک در مالزی تسلط دارد استفاده نمائید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *