خرید ملک در نروژ

خرید ملک در نروژ

خرید ملک در نروژ بسیار مورد توجه افراد از کشورهای خارجی قرار میگیرد زیرا دراین کشور زمینه ی کاری بسیار عالی  می باشد و افراد مشتاق می باشند تا از طریق خرید ملک در نروژ اقامت این کشور را بدست بیاورند .در بسیاری از موارد افراد می توانند از طریق راه های دیگر اقامت نروژ را کسب نماید و به خرید ملک در نروژ بپردازند .ما در این مقاله به خرید ملک در نروژ می پردازیم و تمامی نکات مهم در این مقاله ذکر می شود تا شما عزیزان در پروسه ی خرید ملک در نروژ به مشکل برنخورید . آیا با خرید ملک در نروژ می توان اقامت این کشور را کسب نمود؟ آیا می توان برای خرید ملک در نروژ از وام بانکی این کشور بهره مند شد ؟

 

اعطای وام مسکن توسط بانک مسکن در نروژ

در کشور نروژ افراد می توانند برای خرید مسکن از وام های بانکی که متعلق به بانک مسکن در این کشور می باشد بهره ببرید البته وام خرید مسکن در این کشور  به افرادی که مدنظر این بانک ها بوده  تعلق می گیرد به اینصورت که افراد می توانند از طریق شهرداری های موجود در شهر خود نیز  درخواست وام نمایند و بانک مسکن نیز می تواند در این کشور مقدار پول مورد نیاز برای خرید مسکن را  به افراد مورد نظر اعطا می نمایند . البته باید بدانید به طور معمول شما باید ۱۵ درصد از هزینه ی خرید مسکن را در کشور نروژ به صورت سرمایه شخصی که خواه این سرمایه نقد و در دسترس باشد و خواه به صورت سرمایه اما غیر نقد باشد باید از طرف خود فرد پرداخته شود و افراد باید بدانند که تنها ۸۵ درصد از این سرمایه توسط بانک ها تامین می شود البته همانطور که میدانید در اصل این وام توسط بانک مسکن این کشور به شما اعطا می شود .

 

اعطای وام مسکن توسط شهرداری ها در نروژ

این وام توسط شهرداری ها به افراد اعطا می شود زیرا این وام توسط دولت اعطا و یک وام عمومی می باشد  و به افرادی اعطا می شود که توانایی مالی لازم را برای خرید خانه  در کشور نروژ  نداشته و نمی توانند در این کشور برای خود منزلی تهیه نمایند. و این وام همانطور که گفته شد برای افرادی می باشد که درآمد خاصی برای خرید ملک درکشور نروژ را دارا نمی باشند یا اینکه ناتوانی جسمی خاصی را دارا بوده و قادر به تامین مایحتاج زندگی خود نمی باشند و یا اینکه این افراد در کشور نروژ پناهنده  می باشد می توانند از این وام استفاده کنند . در اینصورت افراد می توانند از این وام در شهرداری شهر خود درخواست نموده و استفاده نمایید .

افراد برای شروع اخذ وام در کشور نروژ باید در وهله ی اول گواهی تایید وام مسکن را دریافت نمایند و بعد از آن بانک ها این فرم را به صورت یک فایل پی دی اف به حساب بانکی تان ارسال می کنند . درخواست وام را هم می توانید از طریق حساب بانکی تان به صورت اینترنتی هم می توانید به صورت تلفنی و هم می توانید حضوری انجام دهید . درخواست وام شما از بانک ها در شعبات مختلف می تواند انجام گیرد و اصلا لزومی بر این نمی باشد که آیا شما در این بانک حساب بانکی و سپرده دارید یا خیر بلکه حتی اینکه شما حساب بانکی نیز دارا نباشید می توانید از هرکدام از این بانک ها درخواست وام بانکی نمایید و این بسیار مهم می باشد .

در کشور نروژ مرحله ی دوم انتخاب خانه می باشد پس از اینکه شما وام مورد نظر را اخذ نمودید می توانید به خرید خانه بپردازید و بهتر است بدانید شما در خرید خانه و انتخاب آن کاملا مختار می باشید و اینگونه نمی باشد که شما به دلیل اخذ وام از دولت یا شهرداری و یا حتی بانک مجبور بوده که یک نوع وام و فقط در یک شهر یا محدوده ی خاصی این خانه و منزل را تهیه نمایید و این خود مزیتی فوق العاده برای شما می باشد که شما هم پول مورد نظر را اخذ نموده و هم به تهیه ی منزل مورد نظر بپردازید .  بهتر است در خرید خانه به این امر دقت نمایید که خانه های ویلایی در کشور نروژ دارای مالکیت تماما شخصی نیستند بلکه خانه هایی که مالکیت تماما شخصی هستند می تواند یک آپارتمان یا خانه ی ویلایی و یا هر نوع خانه ی دیگر هم باشد .

در کشور نروژ قانونی قوی مبنی بر این که شما می توانید از طریق خرید ملک  به اخذ اقامت در این کشور بپردازید مشاهده نمی شود اما شما می توانید از طرق دیگری به راحتی اقامت کشور نروژ را کسب نمایید طرقی مانند تحصیل و یا حتی کار در کشور نروژ زیرا این  کشور در هر دو این زمینه ها به خوبی فعالیت داشته و اقامت به شما  اعطا می نماید و افراد زیادی نیز بسیار مایل می باشند تا از این طریق اقدام نمایند زیرا تحصیل در کشور نروژ به صورت رایگان می باشد و افراد مهاجر تمایل فراوانی به این دارند که در کشور مورد نظر که مهاجرت می نمایند به تحصیل رایگان بپردازند و حتی این دانشجویان به این نیز  فکر می کنند که در صورت تحصیل رایگان بتوانند کار پاره وقت دانشجویی نیز انجام دهند و به همین دلیل کشور ایتالیا و اسپانیا مقصد مناسبی برای آنها در نظر گرفته نمی شود زیرا زمینه ی کاری در این کشورها زیاد مناسب نمی باشد و افراد نمی توانند همزمان در کنار تحصیل از کار دانشجویی نیز بهره ببرند اما می توانند از بورسیه ی موجود در این کشورها بهره ببرند . پس به همین دلیل کشور نروژ برای آنها مقصد مناسب تری می باشد زیرا هم زمینه ی کاری فوق العاده خوبی را دارا می باشد و هم دارای تحصیلات رایگان می باشد .

و باید در مورد خرید ملک در نروژ این را در نظر بگیرید که در این کشور افراد اگر بخواهند از اینجا اقدام به خرید ملک نمایند به آنها وام مورد نظر تعلق نمی گیرد زیرا این وام به افرادی تعلق می گیرد که حداقل دارای سه سال اقامت در کشور نروژ بوده و بعد به خرید ملک در نروژ بپردازند و یا اینکه سیتیزن این کشور باشند تا بتوانند و از این وام ها و کمک های مالی  برای خرید ملک در نروژ بهره مند شوند .پس بهتر است از راههای دیگر برای خرید ملک در نروژ اقدام نمایند تا بتوانند وام مورد نظر را اخذ نمایند .

نگارنده: سپیده علیز اده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *