خرید ملک در نیوزلند

خرید ملک در نیوزلند

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به نیوزلند به این فکر اند که آیا خرید ملک در نیوزلند  موجب اخذ اقامت نیوزلند خواهد شد و یا خیر ؟ اینکه خرید ملک در نیوزلند را به عنوان یکی از طرق اخذ اقامت نیوزلند به حساب آوریم می توانید این بحث را در ذیل بحث سرمایه گذاری در نیوزلند می توان بحث و گفتگو کرد . باید توجه داشته باشید که متقاضیان خرید ملک در نیوزلند به مسائل مهاجرتی و قوانین مهاجرتی نیوزلند توجه نمایند ، لذا پرسیدن مباحثی از جمله : سرمایه گذاری در نیوزلند ، کار در نیوزلند ، هزینه های زندگی در نیوزلند ، تحصیل در نیوزلند ، اخذ اقامت در نیوزلند ، اخذ تابعیت در نیوزلند و طرح قانونی مهاجرت به نیوزلند از وکیل مهاجرتی مجرب و متخصص خالی از لطف نیست و لازم است ،

در ابتدا باید به مبالغ و هزینه های خرید ملک در نیوزلند توجه کرد ، در این کشور هزینه ملک در جای جای نیوزلند متفاوت است ، ولی به طور میانگین هزینه خرید ملک در نیوزلند تقریباً مبلغ ۳۲۰ هزار دلار آمریکا است . در این کشور علامت های خاص و مشخصی برای خرید ملک در نیوزلند وجود دارد . به عنوان مثال علامت GV نشانگر ارزش تقریبی ارزش ملک است و علامت RV نشانگر مالیات بر ارزش افزوده در نیوزلند است .

برای خرید ملک در نیوزلند امکان پذیر است تا افراد متقاضی از وام در داخل این کشور استفاده نمایند و با کمک های مالی بانک های داخل کشور نیوزلند می توان هزینه های خود را جبران کرده و با مبالغ کمتر اقدام به خرید ملک در نیوزلند نمایند . بانک های داخل سوئد برای جذب سرمایه گذاران داخلی تقریباً ۲۰ درصد مبالغ هزینه های خرید ملک در نیوزلند را به متقاضیان وام می دهد . برای اخذ وام در پروسه خرید ملک در نیوزلند شرایط خاصی دارد . لذا افرادی که متقاضی وام هستند باید تمکن مالی خود را به بانک ارائه دهد و با توجه به داشتن تمکن مالی می تواند بانک داخلی نیوزلند به وی اعتماد کند . این تمکن مالی می تواند در دو حالت اتفاق بیافتد . یا باید در کشور مبداء متقاضی ملکی به نام وی باشد و یا باید مبلغی را به عنوان تمکن مالی به صورت نقد در بانک به بانک نشان دهد و این مبلغ باید تا حداق نصف مبلغ وام باشد .

First home & kiwisaver

وام های داخل خام برای خرید ملک در نیوزلند تنوع زیادی دارد . یکی از آنها First home است که به افرادی که تا به حال در نیوزلند خرید ملک نداشتند ارائه می شود . لذا اگر برای اولین بار است که قصد خرید ملک در نیوزلند را دارید می توانید از وام First home جهت خرید ملک اقدام نمایید لذا این وام مبلغ ۱۰ درصد تمام مبلغ ملک است .

Kiwisaver  نیز یکی دیگر از وام هایی است که به افراد متقاضی خرید ملک در نیوزلند اهدا می شود و لذا این وام دقیقاً شبیه وام
First home به کسانی اهدا می شود که بار اولشان است که برای خرید ملک در نیوزلند اقدام می کنند ولی این وام مبلغ ۱۰۰۰ دلار در هر سال است و حداکثر ۵۰۰۰ دلار برای یک نفر و ۱۰۰۰۰ دلار برای دو نفر اهدا می شود .

LIM سندی است که باید خریدار ملک آن را امضا کنند و در این سند باید نظر تمام سازمان ها و وزارت های مربوطه را کسب نماید و پس از آن امضای گواهی ، باید گواهی OIA نیز تهیه شود . این سند ، سندی است که در آن منطقه وقوع ملک باید رضایت تمام اهالی و ساکنان را منطقه را جلب نماید . لذا هم در زمان خرید ملک در نیوزلند و هم در زمان فروش ملک در این کشور نیاز است که این گواهی را داشته باشید و انتقال ملک بدون این گواهی امکان پذیر نیست .

نکته اینجا است که با خرید ملک در نیوزلند به صورت مستقیم افراد نمی توانند اقدام به اخذ تابعیت نمایند . لذا اینکه با داشتن سرمایه های بالا بتوان برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در نیوزلند اقدام نمود . این نکته حائز اهیت است که باید افراد برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در نیوزلند اقدام نمایند و یا طرق دیگری را در نظر داشته باشند . تنها افرادی که اقدام به خرید ملک در نیوزلند کرده اند می توانند از طریق ویزای توریستی اقدام نمایند و در این کشور حاضر شوند . ولکن باید دقت بفرماید که حضور خود شخص متقاضی خرید ملک در نیوزلند نیاز به حضور در این کشور ندارد . به عبارتی باید گفت شخص متقاضی می تواند با وکالت دادن به وکیل مهاجرتی دیگر نیاز به حضور افراد نیست . برای خرید ملک در نیوزلند تنها باید سند اسناد رسمی امضا شود و در هنگام انتقال ملک نیاز به شاهد دارد .

متقاضیان سرمایه گذاری در نیوزلند حتی با داشتن سرمایه های زیاد پیشنهاد می شود یک راه مطمئن و شفافی را برای مهاجرت به نیوزلند انتخاب کنند و پس از آن با مخصصین امر مشاوره نماییند ، در حال حاضر وکیل مهاجرتی مجرب از داخل خاک نیوزلند می تواند شما را کمک کند و در این پروسه همراه شما باشد . این وکلا تقریباً ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار دریافت کنند تا در مذاکرات و قرارداد ها به وکالت از شما ورود کنند و شرایط را برای خرید ملک در نیوزلند محیا کنند .

در پایان پیشنهاد می شود که در مورد خرید ملک در نیوزلند می توانید با وکیل مهاجرتی نیوزلند مشورت نماید و از قوانین مهاجرتی در این کشور آگاهی کامل را داشته باشد . در کنار خرید ملک در نیوزلند می توان گزینه های دیگری را برای مهاجرت به نیوزلند در سر داشت و این راه های مطمئن را پیش گرفت . به عنوان مثال می توان به سرمایه گذاری در نیوزلند ، کار در نیوزلند ، ازدواج در نیوزلند ، تحصیل در نیوزلند ، اخذ اقامت در نیوزلند ، اخذ تابعیت در نیوزلند ، تولد فرزند در نیوزلند را به صورت کامل بررسی کرد . تمامی این مباحث مهاجرتی را وکیل مهاجرتی موسسه MIE را می داند .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *