خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان :

همانطور که میدانید کشور یونان عضو اتحادیه اروپا می باشد . خرج و مخارج وهزینه های زندگی در کشور یونان به نسبت سایر کشورها کم هزینه و پایین است . خرید ملک در یونان مورد توجه افراد زیادی درسراسر دنیا قرار گرفته است . خرید ملک در یونان به دلیل مخارج پایین زندگی و تحصیل مکان مناسبی برای خرید ملک محسوب می شود . دولت یونان از متقاضیانی که قصد خرید ملک در یونان را دارند حمایت های مالی می کند . خرید ملک در یونان  به نسبت سایر کشور های اروپایی بهتر و کم ریسک تر می باشد و همین دلیل باعث محبوبیت  خرید ملک در یونان شده است . اگر قصد خرید ملک در یونان را دارید بهتر است  قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم را انجام دهید . خرید ملک در یونان چگونه می باشد؟ شرایط خرید ملک در یونان به چه صورت میباشد؟ آیا ویزای خرید ملک در یونان به اقامت دائم تبدیل میشود؟ ویزای های خرید ملک در یونان چند نوع هستند؟ آیا میتوان از طریق ویزای خرید ملک به کشور  یونان مهاجرت کرد؟

کشور یونان نزدیک ترین کشور اروپایی به ایران می باشد . امروزه شرایط مناسبی با توجه به شرایط جدیدی که رخ داده است کشور یونان فرصت های بسیاری  را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است که از مهم ترین آن ها خرید املاک و مستغلات می باشد . حداقل مبلغی که برای سرمایه گذاری مورد نیاز است تا به اقامت طلایی برسد  معادل ۲۵۰۰۰۰ یورو می باشد . یونان کشوری است زیبا با چشم انداز های فوق العاده ، جزایر شگفت انگیز ، تاریخ و فرهنگ هزار ساله  می باشد .

 قانون اقامت طلایی یونان از طریق خرید ملک :

متقاضیان غیر اتحادیه اروپا می توانند خود و اعضای خانواده  خود را با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰هزار یورو اجازه اقامت  در کشور فوق العاده زیبا یونان را دریافت نمایند. این اقامت ۵ ساله می باشد و در صورتی که مالکیت ملک تغییر نکرد  طی هر ۵ سال تمدید خواهد شد . این  یک فرصت است برای اجازه اقامت بلند مدت و امکان اقامت و همچنین سفر های مداوم به تمام  کشور های اتحادیه اروپا بدون هیچ گونه ویزا و محدودیتی .

مزایای دریافت اقامت طلایی کشور یونان :

  • امکان اخذ پاسپورت یونان پس از طی ۶ سال از خرید ملک همزمان با رعایت شرایط و قوانین مربوط به آن
  • رفت و آمد آزادانه به تمام کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین امکان دریافت اقامت و رفت و آمد بدون محدودیت
  • امکان اخذ اقامت طلایی فقط با ۲۵۰۰۰۰ یورو سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری و تجارت در زمینه های مختلف و متنوع در یونان
  • اخذ اقامت بلند مدت برای شخص متقاضی و خانواده فرزندان زیر ۲۱ سال، همسر و والدین شخص متقاضی و والدین همسر
  • استفاده از بالاترین خدمات درمانی و بیمه های بین المللی
  • استفاده از بهترین خدمات آموزشی و تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور های اتحادیه  اروپایی
  • افتتاح حساب بانکی و نقل و انتقال پول در کلیه کشور های اروپایی

 

افراد می توانند از سه طریق برای دریافت اقامت یونان اقدام نمایند که در زیر به هر کدام از آن ها اشاره ای شده است :

  • از طریق اثبات تمکن مالی که به دو صورت می باشد :

الف – با اجازه کار :

در این نوع اقامت  در کشور یونان  با ایجاد کار و سرمایه گذاری به مبلغ ۳۰۰ هزار یورو می توان برای اقامت یونان اقدام کرد . و همچین اثبات حدودا ۶۰ هزار یورو آن به صورت نقد در حساب بانکی یونان یا کشورهای دیگر باشد . که در نهایت ابتدا یک اقامت دو ساله صادر می شود و این ویزا هر دو سال یک بار به شرط بقای کسب و کار تمدید می شود . که در این قسم اقامت با اجازه کار صادر می‌گردد اما مشروط بر فعال کردن واحد تجاری و همچنین حضورشخص متقاضی در یونان لازم  می باشد .

ب –  بدون اجاره کار :

در این نوع قسم از ویزا در صورتی که شخص اصلی با ارایه مدارک مالی خود از جمله حقوق، سند های مالکیت، اجاره نامه ملکی، حساب بانکی خود در ایران و یا سایر کشورهای دیگر ثابت نماید که تمکن مالی برای پرداخت ماهیانه ۲۰۰۰ یورو برای خود و۴۰۰ یورو برای هریک از افراد  خانواده خود (تحت تکفل خود) می باشد . که در این حالت ابتدا یک اقامت دو ساله  در یونان دریافت می‌ کنند. بعد از دو سال هم در صورتی که شخص متقاضی تخلفی در مدت  اقامتش در یونان انجام نداد ویزایش سه سال یک بار تمدید می شود . در این حالت فرزندان زیر ۱۸ سال  شخص متقاضی هم امکان همراهی متقاضی را دارند . که هزینه آن برای  شخص متقاضی ۱۸ هزار یورو و هزینه آن برای هر یک از افراد خانواده اش ۲۰۰۰ یورو می باشد که در سه قسط مساوی اخذ می شود .

متقاضی این اماکن را نیز دارد که در کشور یونان اقامت واقعی نداشته باشد و فقط صرفاً از خدمات کارت اقامت یونان  خود استفاده نماید .

  • از طریق خرید ملک در یونان :

هزینه خرید ملک در یونان خیلی کم می باشد و افراد متقاضی اقامت اقامت در کشور یونان می توانند تنها با خرید ملک به مبلغ ۲۵۰ هزار یورو اقامت یونان را به دست اورند .

  • از طریق ثبت شرکت ایرانی در کشور یونان :

متقاضی اقامت در یونان می تواند یک شرکت در یونان که Sister company شرکت ایرانی باشد ثبت کند که ۱۰۰ درصد سهام آن  شرکت متعلق به شرکت ایرانی باشد . که در این حالت ابتدا در سال اول یک اقامت دو ساله و پس از آن هر ۳ سال تمدید می شود .

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در یونان :

شناسنامه و کپی از کلیه صفحات آن

یک گذرنامه معتبر

چندین قطعه عکس رنگی در قطعات سه در چهار

آدرس محل سکونت وکار به طور کاملا دقیق

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که خرید ملک در کشور یونان با توجه به اینکه کشوری در حال توسعه می باشد مورد توجه افراد زیادی در سرتاسر دنیا قرار گرفته است .  با توجه به اینکه اکثر بازنشسته ها وافراد متمولی که قصد داشتن یک اقامت دیگر علاوه بر اقامت کشور خود را دارند خرید ملک در یونان همواره یکی از گزینه های آن ها می باشد .خرید ملک درکشور یونان  به دلیل مزایایی که دارد از جمله امنیت بالای اقتصادی و ثبات اقتصادی از محبوبیت بالایی بین سرمایه گذاران دارد . نکته ای که قابل توجه می باشد این است که کسی که برای خرید ملک در  کشور یونان اقدام می کند می تواند خانواده خود را نیز با خود به یونان  ببرد.

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *