درباره کشور سویئس

درباره کشور سویئس

اطلاعاتی در مورد دولت سوئیس

محتویات: پرچم ، سرود ملی ، گل و گیاه و حیوانات ، سرمایه ملی

تقسیمات اداری: کنفدراسیون

این مقاله در مورد دولت مستقل سوئیس است ، کشور سوئیس یک جمهوری فدرال در اروپا است ،کشور سوئیس از ۲۶ استان تشکیل شده و پایتخت این کشور برن میباشد ،کشور سوئیس در غرب اروپا واقع شده است از جنوب با ایتالیا از غرب با کشور فرانسه از شمال با المان و از شرق با اتریش و لیختن اشتاین هم مرز است . کشور سوئیس در خشکی محصور شده و بین رشته کوههای آلپ واقع شده است .مساحت کشور سوئیس در حدود ۲۸۵/۲۴۱ کیلومتر مربع میباشد ،رشته کوههای آلپ بخش بیشتر این کشور را احاطه کرده جمعیت کشور سوئیس حدود هشت میلیون نفر است که عمدتا در این فلات بزرگترین شهرهای این کشور واقع شده اند . مراکز اقتصادی کشور سوئیس زوریخ و ژنو میباشد استقرار این کشور در قرون وسطی صورت گرفته و به یک سری موفقیت های نظامی این کشور جنگ علیه اتریش بوده ،استقلال کشور سوئیس از زمان امپراطوری روم باستان در سال ۱۶۴۸ به رسمیت شناخته شد.این کشور دارای سابقه بی طرفی در وضعیت جنگ از سال ۱۸۱۵ بوده کشور سوئیس غالبا در پروسه های صلح در سراسر جهان درگیر شده است علاوه بر این کشور سوئیس زادگاه صلیب سرخ میباشد کشور سوئیس موسس انجمن تجارت آزاد در بخش اروپا می اروپا از طریق معاهدات دو جانبه باشد و این کشور از بخش اتحادیه اروپا جدا میباشد با این حال کشور سوئیس در منطقه شنگن و اروپا از طریق معاهدات دو جانبه شرکت میکند . کشور سوئیس شامل چهار منطقه اصلی زبان و فرهنگی میباشد :المانی ،فرانسوی،ایتالیایی و رمانیش اگر چه اکثریت جمعیت کشور سوئیس المانی زبان هستند هویت ملی سوئیس در یک پس زمینه تاریخی مشترک ریشه دارد ،دارای ارزش های مشترک مانند فدرالیسم و دموکراسی مستقیم میباشد با توجه به تنوع زبانی موجود در کشور سوئیس این کشور با نام های بومی شناخته شده است و دیگر نکته جالب در مورد کشور سوئیس این است که این کشور دارای چهار زبان زنده دنیا میباشد.کشور سوئیس یکی از کشورهای توسعه یافته جهان است کشور سوئیس با بالاترین ثروت اسمی در بزرگسالان و رتبه هشتم تولید سرانه ناخالص داخلی و با توجه به صندوق بین المللی پول دولت سوئیس را در رتبه بالا در جهان قرار داده است از شفافیت دولت ،ازادی های مدنی،کیفیت زندگی ،رقابت اقتصادی و توسعه انسانی در رتبه بندی کشورها قرار گرفته است.

کشور سوییس به عنوان یک دولت فدرال در سال ۱۸۴۸ به رسمیت شناخته شد . قدمت کشور سویس به حدود ۱۵۰۰۰۰ سال پیش برمیگردد. قدیمی ترین شهرک کشاورزی در کشور سویس قرار داشته که حدود ۵۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بنا شده است .

اولین قبایل فرهنگی شناخته شده در کشور سویس hallstatt و tene بودند . سه کانتون اصلی با کانتون گلاروس و زوگ و لوسون , دارای هشت ایالت است که تا پایان قرن ۱۵ وجود داشته است .

ایالت فدرال :

اعاده قدرت patriciate به طور موقت بوده , با وجود جنگ داخلی از سال ۱۸۳۹ پس از یک دوره نا آرامی و درگیری های خشونت آمیز مانند : zuriputsch و در سال ۱۸۴۷ آغاز فعالیت و راه  اندازی  یک اتحاد جداگانه به نام کانتون کاتولیک شکل گرفت جنگ در کشور سویس کمتر از ۱ ماه زمان برد و تلفاتی کمتر از ۱۰۰ نفر داشت .

 

تاریخ مدرن کشور سوییس :

کشور سوییس در طول هر کدام از جنگ های جهانی تا به حال به کشوری حمله نکرده است . آب و هوای کشور سوییس به طور کل معتدل است از آب و هوای یخبندان در شمال این کشور  و آب و هوای مدیترانه ای در جنوب این کشور حاکم است در برخی از مناطق و دره ها در کشور سوییس درختان نخل مقاوم هم وجود دارند . در فصل تابستان متمایل  به گرما و رطوبت و بارش تناوبی وجود دارد و مراتع چراگاه های وسیعی در کشور سوییس وجود دارد . زمستان خا کمتر رطوبت وجود دارد . زمستان ها کمتر رطوبت وجود دارد و شرایط سرما و یخبندان شرایط پایداری دارند در مورد سیاست کشور سوییس میتوان این نکته را ذکر کرد که این کشور دارای دموکراسی مستقیم و فدرالیسم نشانه های نظام سیاسی کشور سوییس هستند . شهروندان سوییس در معرض حوزه های قضایی شهرداری , سطح استانی و فدرال فعالیت دارند . قانون فدرال در کشور سوییس یک سیستم دموکراسی مستقیم را تعریف میکند [ گاهی اوقات دموکراسی مستقیم و نیمه مستقیم ] کشور سوییس در سطح فدرال کاملا شناخته شده است و این سیستم به عنوان حقوق محبوب دولت این کشور مورد قبول است .

به طور مشابه در یک نظر خواهی که حدود ۱۰۰۰۰ رای دهند , ثبت نام در یک اصلاحیه پیشنهادی در مدت ۱۸ ماه ابتکار عمل را به دوات فدرال داده است طبق قانون اساسی فدرال تمام ۲۶ استان در وضعیت برابر با هم هستند . هر استان قانون اساسی خود و پارلمان خود و دادگاه آن را دارد با این حال تفاوت قابل توجهی از نظر جمعیت و منطقه جغرافیایی وجود دارد . جمعیت در کشور سوییس متغیر است بین ۱۵۰۰۰ و ۱۲۵۳۵۰۰ متغیر است , کشور سوییس مجموعا دارای ۲۴۸۵ شهرداری است .

قانون اقتصاد و کار :

کشور سوییس دارای یک اقتصاد پایدار و تکنولوژی بالا و ثروت بزرگ میباشد که این کشور در سال ۲۰۱۱ ه عنوان ثروتمندترین کشور جهان در سرانه قرار گرفت  است . در حالی که توسط اتحادیه اروپا در رتبه ی بالا به عنوان کشور نوآورانه از نظر اقتصادی قرار گرفته است . کشور سوییس جزء ثروتمند ترین کشور ها در اروپا و قرن ۲۰ بوده است در حالی که قدرت خرید متوسط ۹۵۸۲۸ دلار بوده است . کشور سوییس یکی از مانده حساب در جهان به عنوان ۱% از تولید ناخالص داخلی است .

بزرگترین شرکت هایی که میتوان در این کشور نام برد : گنکور گانوور , نوارتیس , هوفمان, لاروش ,ABB و ….. میباشد . که باعث درآمد بالای این کشور میباشد و مهمترین بخش اقتصاد کشور سوییس تولید این کشور میباشد . ساخت حجم زیاد تولید مواد شیمیایی خاص , سلامت و دارویی , دستگاه های اندازه گیری علمی و آلات موسیقی از صنایع دیگر کشور سوییس میباشد , بزرگترین کالاهای صادراتی مواد شیمیایی جزء ۳۴% کالاهای صادراتی , ماسین آلات , الکترونیک ۲۰% و ابزار دقیق ساعت ۱۶% , صادرات به ویژه بانکداری , بیمه , گردشگری و سازمان های بین المللی از دیگر  وپایی میباشد و صنعت های مهم این کشور میباشد .

حدود ۸/۳ ملیون نفر در سوییس مشغول به کار هستند که حدود ۲۵ % را کارمندان اتحادیه های کارگری در سال ۲۰۰۴ در برمیگرفتند . کشور سوییس دارای یک بازار کار انعطاف پذیر به نسبت دیگر کشور های اروپایی میباشد و نرخ بیکاری بسیار کم است . نرخ بیکاری در سال ۲۰۰۰ حدود ۱٫۷% بوده و در سال ۲۰۰۹ به اوج خود رسیده و به ۴٫۴ % در ماه دسامبر رسید و در سال ۲۰۱۴ این رقم به ۳٫۲ % رسید . رشد جمعیت از مهاجرت خالص بسیار در این کشور بالا است .

در سال ۲۰۰۴ به ۰٫۵۲% از جمعیت در سال ۲۰۰۴ و رشد جمعیت خارجی در سال ۲۰۰۴ به ۲۱٫۸% رسید , تولید ناخالص داخلی به ازای هر سات کار ۴۹٫۴۶ دلار در سال ۲۰۱۲ میباشد .

کشور سوییس دارای یک بخش اقتصاد به شدت خصوصی و با نرخ مالیات پایین با استاندارد های جهان  غرب ,کشور سوییس از نظر کسب و کار در حال حاضر از بین ۱۸۹ کشور جهان در رتبه ۲۰ قرار گرفته , با توجه به کردیت کشور سوییس تنها حدود ۳۷ % ساکنان این کشور دارای منزلی به نام خودشان هستند و ملک را خریداری کردند .

سطح مسکن و قیمت مواد  غذایی ۱۷۱ و ۱۴۵ درصد از شاخص اتحاذیه اروپا در سال ۲۰۰۷ میباشد در مقایسه با کشوری مثل آلمان   که این رده به ۱۱۳ % و ۱۰۴% می باشد. بودجه فدرال سوئیس در سال ۲۰۱۲ معادل ۶۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ فرانک سوئیس بوده که معادل  ۳۵/۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور سوئیس  را در بر می گرفتند. منابع اصلی در آمد کشور سوئیس مالیات بر ارزش افزوده ۳۳% و مالیات مستقیم ۲۹۵ و هزینه اصلی در زمینه های رفاه اجتماعی و امور مالی و مالیاتی ،مخارج کنفدراسیون سوئیس در حال رشد است که در سال ۲۰۱۰ به ۷/۱۰ رسیده است . در حالی که بخش های رفاه اجتماعی و امور مالی و مالیاتی در سال ۱۹۹۰ به ۳۵۵ و در سال ۲۰۱۰ به ۲/۴۸ درصد رشد کرده ، کاهش قابل توجهی  از هزینه ها در بخش های کشاورزی و دفاع ملی رخ داده شده و این نرخ در سال ۲۰۱۵ به ۴/۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

آموزش و پرورش در کشور سوئیس بسیار متنوع است زیرا قانون اساسی نمایندگان سوئیس اقتدار جهت سیستم آموزشی در این کشور می باشد . این کشور دارای مدارس دولتی و خصوصی می باشد. حداقل سن برای مدارس ابتدایی حدود شش سال می باشد و در اکثر استان های آن شروع به تحصیل به طور رایگان از سنین ۴ تا ۵ سال می باشد دوران ابتدایی تا کلاس ششم بستگی به تشخیص مدارزبان رسمی ن مدارس س دارد .زبان تحصیل در این مدارس زبان رسمی دولت سوئیس می باشد ولی جدیدا در چند استان تحصیل به زبان انگلیسی انجام می شود .در پایان تحصیل در مدارس ابتدایی دانش آموزان اولین دانشگاه در کشور سوئیس در سال ۱۴۶۰ در بازل تاسیس شد. بزرگترین دانشگاه در سوئیس دانشگاه زوریخ با نزدیک به ۲۵۰۰۰ دانش آموز است.

اکیدا پیشنهاد می شود جهت تکمیل اطلاعات و اخذ تصمیم صحیح با موسسات مجاز تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *