سرمایه گذاری در آلمان

 

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به بعضی کشور ها نظیر آلمان محسوب می شود. راه های سرمایه گذاری در هر کشوری متفاوت است و معمولاً افراد جهت استفاده از مزایای اقامت و یا شروع یک تجارت و یا گسترش تجارت استفاده می نمایند.

کشور آلمان از شرایط زندگی مطلوبی برخوردار است و طبق اعلام رسمی اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی در آلمان شمار ایرانی های مهاجر نسبت به سال ۲۰۱۱ در سال ۲۰۱۲ افزایش ۲۰ درصدی داشته است و از حدود ۵۷۷۷ نفر به ۶۸۲۷ نفر رسیده است.

همچنین شایان ذکر است قوانین اقامت آلمان هیچ گاه به این سادگی نبوده است مثلاً قانون انتقال ۲۵۰٫۰۰۰ یورو حذف شده است. و تنها با داشتن یک طرح توجیهی خوب می توانید امورات اقامت خود را پیگیری کنید.

بعضی افراد یا موسساتی که در زمینه مهاجرت فعالیت می کنند، روش سرمایه گذاری را با روش ثبت شرکت جدا کرده اند و بعضی هر دوی این روش ها را در قالب یک روش یعنی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری معرفی می کنند.

مدت زمان انجام پروسه ثبت شرکت برای سهامداران شرکت تا اخذ ویزای اقامت ۶ تا ۸ ماه می باشد.

تجارت در آلمان و به صورت کلی هر تجارتی مستلزم رعایت نکاتی است: ۱- تحقیق کافی از کسب و کار خود، که در این زمینه سایت ها می توانند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند. ۲- ایجاد یک شبکه کاری، که البته مستقل از کشور آلمان است. ۳- کسب مجوز های لازم ۴- گذراندن دوره های مالیات از جهت اخذ شماره مالیاتی که البته آشنایی با زبان آلمانی از ملزومات حضور در این کلاس ها است. ۵- ثبت نام تجاری ۶- برنامه ریزی جهت پیشبرد کار و یک طرح خوب جهت پیشرفت (کامل و ساده) ۷- استخدام قانونی افراد  در شرکت ۸- داشتن یک حسابدار دقیق ۹- بر اساس بودجه سرمایه گذاری کنید. ۱۰-هر ماه برنامه های خود را مرور کنید و با مشاوران در تماس باشید.

اگر بنا را براین بگذاریم که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یک قالب هستند، کشور آلمان از سرمایه گذاری بسیار استقبال می کند. متقاضیان جهت شروع یک فعالیت اقتصادی از روش های مختلفی بنا به شرایط شخصی و همچنین استفاده از مزایای هر روشی می توانند استفاده نمایند. اگر بخواهیم روش های کلی سرمایه گذاری را مطرح کنیم؛ شامل موارد:

۱-     فعالیت حرفه ای فردی

۲-     ثبت شرکت مدنی

۳-     ثبت شرکت شخصی یا تضامنی

۴-     ثبت شرکت با مسئولیت محدود

۵-     ثبت شرکت سهامی

۶-      ثبت شعبه (مستقل، وابسته)

۷-     دفتر نمایندگی

از روش های فوق به جز مورد اول یعنی فعالیت فردی نیاز به ثبت شرکت و ارائه مدارک است. در زیر به بررسی اجمالی هر یک از موارد می پردازیم: ۱- فعالیت حرفه ای فردی: در این روش شخص باید شروع به فعالیت اقتصادی شبیه مغازه کند. در این مورد نیاز به ارائه طرح توجیهی اقتصادی و تایید اداره بازرگانی دارد.  ۲- ثبت شرکت مسئولیت محدود: این روش ساده ترین حضور در بازار اقتصادی آلمان است. نکات این روش اول این که شرکت می تواند با یک نفر ثبت شود و با حداقل سرمایه ۲۵۰۰۰ یورو. مدارک مورد نیاز: مدارک شخصی شخص متقاضی، مدارک مربوط به شرکت مادر، مدارک به مجوز فعالیت در آلمان، تنظیم اساسنامه. ۳- ثبت شرکت تضامنی که حدوداً شبیه مورد قبل است ۴- ثبت شعبه: در این روش شخص حقیقی یا حقوقی می تواند مبادرت به ثبت شعبه نماید. این اشخاص حقیقی و حقوقی باید شامل شرایطی باشند. انواع شعبه به صورت مستقل و غیر مستقل هستند. و هرکدام دارای شرایط و مشخصه هایی هستند. ۵- دفتر نمایندگی: این روش، فقط مناسب افرادی است که نیاز به داشتن دفتر در آلمان هستند و وابسته به شرکت مادر هستند و حق فعالیت مستقل ندارند.

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    ahad shabanie می گوید:

    من نمایندگی محصولات جدید در ایران داشته ام ولیکن الان نیاز به اطلاعات دارم می توانید به من کمک کنید من در حال حاضر در آلمان هستم .ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *