سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی 

یکی از طرق مهاجرت به سایر کشورها طریق سرمایه گذاری می باشد که تا حدودی به نست سایر طرق از پیچیدگی های خاصی برخوردار می باشد. کشور اسلواکی به طریق اولی از این امر مستثنی نمی باشد. لذا در این مقاله بر آن شدیم تا سرمایه گذاری در اسلواکی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و تا حدودی شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی را برای شما عزیزان بازگو نمائیم. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات جامع و کامل تر در خصوص سرمایه گذاری در اسلواکی، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به اسلواکی که مسلط به قوانین اسلواکی در خصوص سرمایه گذاری در اسلواکی می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در خصوص سرمایه گذاری در اسلواکی هدایت و راهنمائی نمایند.

 

مقدمه

اسلواکی مقصد بسیار ایده آلی در زمینۀ سرمایه گذاری محسوب می شود و این امر هم به دلیل سیاست های اقتصادی این کشور، سیستم مالیاتی رقابتی و شرایط مهیای کاری برای افرادی که از توانائی و استعدادهای خاص برخوردار می باشند فراهم و مهیا می باشد. این کشور همچنین با عنوان جمهوری اسلواکی نیز شناخته شده می باشد که در قلب قارۀ اروپا واقع شده است و این کشور از سوی بسیاری از کشورهای اروپائی احاطه شده است. به طوری که از سمت غرب با کشورهائی نظیر اتریش و چک، از سمت شمال با کشور لهستان، از سمت شرق با اکراین و از جنوب با مجارستان هم مرز می باشد. و در واقع اسلواکی یکی از بزرگترین کشورهای اروپائی به لحاظ مساحت محسوب می شود. پایتخت این کشور براتیسلاوا و یکی از بزرگترین شهرهای این کشور محسوب می شود. این کشور یکی از اعضای اصلی و کلیدی اتحادیۀ اروپا محسوب می شود علاوه بر آن همچنین از اعضای سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی، ناتو و بسیاری دیگر از سازمان های بین المللی عضو می باشد. اطلاعاتی که تا به اینجا در اختیار شما عزیزان قرار دادیم اطلاعات کلی و کلیدی در خصوص این کشور می باشد اما نیاز هست شخصی که تمایل به سرمایه گذاری در این کشور را دارد باید اطلاعاتی را هر چند به صورت کلی در اختیار داشته باشند.

 

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذار خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در اسلواکی را دارد می تواند با توجه به اینکه این کشور از موقعیت استراتژیک بالائی برخوردار می باشد، از سود و منفعت زیادی برخوردار شود. و با توجه به اینکه این کشور در قلب اروپا قرار گرفته است، سرمایه گذار به راحتی می تواند با سایر مراکز مهم شغلی سرمایه گذاری در اروپا در ارتباط باشد. علاوه بر این سرمایه گذار خارجی در بخش های مختلف می تواند اقدام به سرمایه گذاری نماید و استخدام نیروی انسانی در این کشور از هزینه های به نسبت پائینی برخوردار می باشد. از مزایای دیگری که این کشور برخوردار می باشد این است که از جمله کشورهای اروپائی محسوب می شود که به نسبت سایر کشورهای اروپائی از هزینه های بسیار پائین تری برخوردار می باشد. و این کشور نسبت به پیشرفت اقتصادی در آینده تعهد خاصی را ارائه نموده است.

از اول ژانویۀ سال ۲۰۰۹ ، زمانی که اسلواکی به عنوان عضوی از اعضای اتحادیۀ اروپا پیوست و یورو را به عنوان پول اصلی کشور خود پذیرفت، ریسک از دست دادن کسب و کار به دلیل تفاوت در نرخ ارز قابل اغماض خواهد بود. و یورو یکی از قابل قبول ترین و قوی ترین ارز در حال حاضر محسوب می شود. و این امر به طور کلی یکی از مزایای بسیار مهم جهت سرمایه گذاری در کشورهای اروپائی محسوب می شود.

 

رشد سریع و مستقیم سرمایه گذاری خارجی در اسلواکی

اسلواکی از جمله کشورهائی است که که رشد سریعی را به لحاظ اقتصادی در پیش گرفته اند. و یکی از مهمترین و اصلی ترین عواملی که باعث رشد سریع این کشور شده است حفظ رشد تولید ناخالص داخلی می باشد. که در واقع یکی از برترین ها در اتحادیۀ اروپا می باشد. نمودار سرمایه گذاری مستقیم خارجی نمایان گر روند رو به بالا در خلال سالهای اخیر می باشد. در سال ۲۰۰۶، سرمایه گذار خارجی حدود مبلغ ۳۰٫۳ میلیون دلار در این کشور به سرمایه گذاری پرداخته اند. که البته این رقم در سال ۲۰۰۷ تا حدود ۱۰٫۴ درصد کاهش یافت.

 

 

مناطق کلیدی جهت سرمایه گذاری در اسلواکی

کشور اسلواکی کشوری می باشد که به لحاظ توریستی افراد زیاد را به خود جلب نموده است. جاذبه های طبیعی این کشور توانسته صنعت توریستی این کشور را به گردش درآورده است. همین امر یعنی پتانسیل بالای ورود توریست به این کشور باعث شده است که سرمایه گذار خارجی را به منظور سرمایه گذاری در این کشور جذب نماید. اما مزیت بسیار خوبی که سرمایه گذاری در اسلواکی برخوردار می باشد این است که دولت به صورت ۱۰۰ درصدی تخفیف مالیاتی بر سود برای ۵ سال اول سرمایه گذاری در نظر گرفته است و این امکان را برای سرمایه گذار خارجی فراهم می نماید تا در بخش های مختلف توریستی، اقتصادی و سایر موارد سرمایه گذاری نمایند.

اما نکتۀ جالب توجهی که بد نیست در اینجا بدان اشاره نمائیم این است که اسلواکی دارای جنگل های بسیار وسیع می باشد و همین امر باعث شده تا در صنعت چوب و صنایع مرتبط با آن بسیار موفق باشد و کمپانی های خارجی را جهت سرمایه گذاری در این بخش به خود جلب نماید. و یکی از بزرگترین مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی این است که، کمپانی خارجی می تواند به نیروی کاری ارزان قیمت در این کشور دسترسی داشته باشد و بتواند به طور مثال کارخانۀ چوب با هزینه های بسیار کمتری را راه اندازی نماید.

اما در کنار دو صنعت توریسم و چوب سایر بخش های کلیدی که سرمایه گذار خارجی بتواند در آن بخش ها نیز سرمایه گذاری نماید، عبارتند از:

  • نساجی و صنعت کفش
  • صنعت کشاورزی
  • املاک
  • صنایع سنگین
  • صنعت it

 

سیاست های حمایت اسلواکی در حمایت از سرمایه گذار خارجی

دولت فدرال اسلواکی، از زمانی که به عنوان یکی از کشورهای اصلی در سرمایه گذاری شناخته شده است، از سرمایه گذار خارجی حمایت های بسیاری می کند. و بدین منظور قوانین و مقررات خاصی را در نظر گرفته است. و این کشور بسته به مکان جغرافیائی و بخشی که به منظور سرمایه گذاری اقدام می نمائید حمایت های خاص مالی و مالیاتی در نظر گرفته است. و پائین بودن هزینه های مالیاتی شرایط بسیار فراهم و مهیا می باشد و در واقع عامل بسیار مهمی در جذب سرمایه گذار خارجی همین مسئله می باشد. چرا که پرداخت مالیات در این کشور به نسبت سایر کشورهائی حوزۀ اتحادیۀ اروپا از شرایط مساعد تری برخوردار می باشد و حدوداً مالیات ۱۹ درصدی برای کمپانی های خارجی در نظر گرفته شده است و اسلواکی هیچ تفاوتی میان شخصی محلی و تبعۀ خارجی قائل نشده است.اما از مزیت مهم دیگری که سرمایه گذاری در این کشور برخوردار می باشد این است که با توجه به اینکه به اتحادیه پیوسته است سرمایه گذار می تواند از حمایت های خاص این سازمان و شرایط و قوانین مدرنیزه شده در زمینۀ سرمایه گذاری بهرمند گردد.

 

دلایل محکم جهت سرمایه گذاری در اسلواکی

پیرو سرمایه گذاری در اسلواکی در این بخش می پردازیم به دلایل اصلی که باعث جلب سرمایه گذار خارجی به این کشور می شود. این دلایل عبارتند از:

  • محیط امن اقتصادی جهت سرمایه گذاری در این کشور
  • قرار گیری در موقعیت خوب جغرافیائی و اینکه در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده است
  • در حال حاضر اسلواکی سریع ترین عضو در حال رشد منطقه یورو می باشد
  • اسلواکی به مدت ۱۰ سال رهبری انجام کسب و کار بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ داشته است
  • رهبری حق امنیت املاک به صورت فیزیکی را داشته است
  • رهبری در بهره وری نیروی کار طی ۱۰ سال گذشته
  • سازگاری بالای نیروی کار با سبک های مختلف مدیریت فرهنگ
  • برخورداری از فن آوری های جدید و نیروهای بالقوۀ بالا
  • دارا بودن میزان زیادی از صنایع و کارخانجات صنعتی
  • رشد پیوسته در شبکه های زیر ساخت
  • مشوق های سرمایه گذاری جذاب

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم سرمایه گذاری در اسلواکی را مورد بررسی قرار دهیم و شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی و همچنین مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی را مورد شرح و تفصیل قرار دهیم اما در نهایت با توجه به اینکه سرمایه گذاری از شرایط و پیچیدگی های خاصی برخوردار می باشد، پیشنهاد می نمائیم با وکیل مهاجرت به اسلواکی که مسلط به قوانین اسلواکی می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در مسیر صحیح سرمایه گذاری در اسلواکی هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده: جیران تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *