سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان :

با توجه به اینکه کشورانگلستان از نظر ساختار اقتصادی کشوری پیشرفته وثروتمند در سطح جهان واتحادیه اروپا محسوب میشود. همین امر باعث شده است سرمایه گذاری در انگلستان مورد استقبال افراد زیادی  درسرتاسر جهان قرار گرفته است. همواره موقعیت خاص کشور انگلستان باعث جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در انگلستان شده است.سرمایه گذاری در انگلستان به دلیل سیستم مالیاتی مناسب وپایین مکان مناسبی برای سرمایه گذاری می باشد.سرمایه گذاری در انگلستان به نسبت سرمایه گذاری در سایر کشور های اروپایی ودنیا کم ریسک تر وکم خطرتر می باشد. دولت انگلستان از متقاضیان خارجی که قصد سرمایه گذاری در انگلستان را حمایت های لازمه را میکند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم شرایط سرمایه گذاری در انگلستان و مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری را به تفصیل تشریح کنیم. چنانچه قصد سرمایه گذاری در انگلستان دارید توصیه می شود مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید.

سرمایه گذاری در کشورانگلستان چگونه است؟ شرایط سرمایه گذاری در کشورانگلستان به چه صورت میباشد؟ آیا میتوان از طریق ویزای سرمایه گذاری به کشورانگلستان مهاجرت کرد؟ هزینه ومبلغ لازم برای سرمایه گذاری در انگلستان چه میزان است؟

معروف ترین ویزای سرمایه گذاری در انگلستان با نام tier1 معروف است . افراد متقاضی  سرمایه گذاری در انگلستان که در غیر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند وقصد شروع یک بیزینس جدید را در کشور انگلستان را دارند با حداقل مبلغ ۵۰ هزار پوند میتوانند اقدام به سرمایه گذاری در انگلستان نمایند . پروسه رسیدگی به ویزای سرمایه گذاری در انگلستان حدودا سه هفته به طول می انجامد وشخص متقاضی می بایست ۳ ماه قبل از تاریخ ورود به کشور انگلستان  مدارک خودشان را به سفارت تحویل دهند . افرادی که موفق به دریافت ویزای tier1 کار آفرینی شده اند این ماکان را دارند که تا ۳ سال در کشور انگلیس بماند . این ویزا برای ۲ سال دیگر هم برای اشخاصی که در همان شاخه شغلی فعالیت میکنند تمدید می شود و۳ سال هم برای کسانی که تایپ ویزای خود را تغییر دهند وجود دارد.

فردی که به مدت ۵ سال در انگلیس حضور داشته باشد می تواند در خواست اقامت دائم در کشور انگلیس را بدهد .و شخصی که این که این ویزا را دارد می تواند برای راه اندازی چند ویزا اقدام کند وبرای بیزینس خودش فعالیت کند . وحتی این امکان را دارند که خانواده خود (همسر فرزندان زیر۱۸ سال)  را همراه خود به انگلیس ببرند . سرمایه گذاری که قصد بردن همراه دارد ۹۴۵ پوند برای زندگی خود باید داشته باشند وعلاوخه براین به ازای بردن هر همراه ۱۸۹۰ پوند هم نیز باید داشته باشند . این هزینه برای کسانی که بیشتر از یک سال در کشور انگلیس اقامت داشته اند ۶۳۰ پوند می باشد . لازم به ذکر است که شخص متقاضی می بایست این مبالغ سه ماه قبل از وقت سفارتشان در حساب داشته باشد .

 

سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی :

این نوع ویزا از ویزاهای سرمایه گذاری در انگلستان مخصوص افرادی می باشد که در انگلیس تحصیل کرده وفارغ التحصیل شده اند . ۵۰ هزار پوند سرمایه باید در یک یا چند موسسه مالی نگهداری شود. شخص سرمایه گذار می بایست مدرک آیلتس ۴٫۵ یا ۵ روداشته باشند .حداقل سنی که برای اقدام به سرمایه گذاری از طریق این ویزا احتیاج است سن ۱۶ سال است . این میزان سرمایه باید در یک یا چند موسسه ی مالی نگه داری شود و برای هزینه های بیزینس در انگلیس قابل استفاده باشد. فرد باید مدرک CEFR level B1 معادل نمره ۴٫۵ تا ۵ مدرک IELTS  داشته باشد، مدارک دوره های دانشگاهی که به زبان انگلیسی گذرانده شده و توسط سازمان UKNARIC معادل لیسانس، فوق لیسانس یا PHD که در انگلیس گذرانده شده داشته باشد و حداقل ۹۵ امتیاز در سیستم امتیاز دهی اخذ کرده باشد. حداقل سن برای این نوع ویزا ۱۶ سال است. این امکان برای افراد وجود دارد که با تشکیل تیم کارآفرینی با یک متقاضی دیگر با احراز شرایط ذکرشده شراکت نمایند. به شرطی که شخصی که به عنوان شریک معرفی می شود، در تیم دیگری حضور نداشته باشد و منبع سرمایه مشترک نباشد.

کارآفرینی  ۵۰ هزار پوندی در کشور انگلیس به طرق زیر امکان پذیر است :

از طریق صندوق رقابتی کارآفرینی بریتانیا که به وسیله دپارتمان تجارت بین الملل DIT تایید شده باشد
از طریق دپارتمان دولت انگلیس که منابع مالی  بریتانیا  را مهیا می کند
شرکت سرمایه گذاری ثبت شده در سازمان مدیریت مالی  برایتانیا مورد تایید باشد .
صورت دیگر این نوع سرمایه گذاری این است که ۵۰ هزار پوند به مدت کمتر از ۱۲ ماه قبل از اقدام در یک کسب و کار استفاده شده باشد .

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی :

شخص متقاضی سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار پوندی باید ثابت کند که این مقدار مبلغ برای خودش است  و یا توسط شخص ثالثی( همسر ، شریک ) برای او فراهم شده است . که این مقدار پول باید در یک حساب مشترک وجود داشته باشد .هزینه در خواست و اقدام این ویزا برای هر فرد ۱۵۳۰ پوند می باشد . شخص متقاضی برای اقدام به این سرمایه گذاری می بایست حداقل ۶ ماه در سال را در کشور انگلیس حضور داشته باشد . لازم است بدانید که از طریق این سرمایه گذاری دو خاواده  متوانند اقدام کنند .

قبل از اتمام  تاریخ  ویزای tier1( ویزای کارآفرینی در انگلستان )  شخص سرمایه گذار در انگلیس می تواند درخواست تمدید ویزا دهد . شخص متقاضی باید خود را به عنوان مدیر شرکت خود طی زمان کمتر از ۶ ماه از تاریخ شروع به کار با  ویزای کارآفرینی در انگلیس را ثبت کند .  و همین طور  شخص سرمایه گذار باید ثابت کند که  سه ماه قبل از اقدام به سرمایه گذارید ر انگلیس به عنوان مدیر بیزینس فعالیت کرده است . وهمین طور لازم به ذکر است که باید حداقل ۲ شغل تمام وقت برای یکسال ایجاد کند و در واقع دو نفر را استخدام نماید. و همچنین باید در یک یا چند بیزینس با سرمایه ی ۲۰۰ هزار پوند پول نقد  یا منبع مالی که بر اساس آن درخواست وی ارائه شده سرمایه گذاری کند .

سرمایه گذاری ۲ ملیون پوندی :

شخصی که قصد سرمایه گذاری ۲ میلیون پوندی در انگلیس را دارد می تواند از این طریق اقدام کند . هزینه اقدام برای سرمایه گذاری۲ ملیون پوندی ۱۵۳۰ پوند برای شخص اصلی و ۱۵۳۰ پوند برای هر نفر همراه( همسر وفرزندان زیر ۱۸ سال است. دارنده ی این ویزا این امکان را دارد تا ۳ سال در انگلیس بماند و سپس  آن  را برای مدت ۲ سال ویزای خود را تمدید کند . شخص می تواند ۲ میلیون پوند خود را از طریق خرید اوراق قرضه ی دولتی، سهام، یا وام سرمایه ای به شرکت های تجاری ثبت شده ی انگلیس سرمایه گذاری کند . شخص سرمایه گذار در انگلیس از این طریق اجازه کار و تحصیل نیزدارند . وهمچنین اگر سرمایه فرد به مبلغ ۱۰ ملیون پوند در طی دوسال برسد شخص می تواند برای اقامت دائم اقدام کند .

مدارک مورد نیاز برای  درخواست ویزای Tier1:

پاسپورت یا گذرنامه معتبر

داشتن سرمایه مورد نیاز برای اقدام به سرمایه گذاری

ارائه بیزینس پلن قوی

نامه تمکن مالی۳۳۱۰ پوند که باید به مدت سه ماه در حساب شخص باشد

مدرک زبان انگلیسی

گواهی عدم سوء سابقه پیشینه ۱۰ سال اخیر

شخصی که  دارنده ویزای tier4  دانشجوی پرستاری، دکتر یا دندانپزشک باشد نیز امکان درخواست ویزای کارآفرینی انگلستان را دارند .

درنهایت با توجه به مطالب گفته شده میتوان گفت که کشور انگلیس از نظر قدرت اقتصادی وثروت جزء اولین کشور ها می باشد که به افرادی که قصد سرمایه گذاری در انگلستان را  دارند شهروندی اعطا می کند .با این هزینه سرمایه گذاری در انگلستان بالا می باشد افرادی که این میزان سرمایه ندارند می توان دیگر کشور ها را برای اقدام به سرمایه گذاری بر گزینند وبرای دریافت شهروندی آن ها اقدام کنند .

نگارنده: مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *