سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا

امروزه افراد بیشماری هستند که تمایل به سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا را در سر دارند که در این بین افراد برای سرمایه‌گذاری در ایتالیا را انتخاب می‌کنند و گزینه بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه‌گذاری در ایتالیا میباشد در این مقاله به بررسی سرمایه گذاری در ایتالیا میپردازیم که چگونه سرمایه گذاران میتوانند اقدام به سرمایه گذاری در ایتالیا نمایند،می بایست این نکته را مدنظر قرار داد که سرمایه گذاری در ایتالیا دارای قواعد پیچیده می باشد بنابراین به شما متقاضیان سرمایه گذاری در ایتالیا توصیه مینمائیم قبل از اقدام برای سرمایه‌گذاری در ایتالیا با وکیل مهاجرت به ایتالیا ارتباط برقرار نمایید و مشاوره کامل در زمینه سرمایه گذاری در ایتالیا داشته باشید، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت امروزه یکی از مرسوم ترین راه های سرمایه گذاری در ایتالیا محسوب میشود.

آیا امکان سرمایه‌گذاری در ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد؟ مزایای سرمایه گذاری در ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی چیست؟ بخش های کلیدی برای سرمایه گذاری خارجی در ایتالیا چیست؟ آیا دولت ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی که در کشور ایتالیا سرمایه‌گذاری می‌کنند امکانات و مزایای را در نظر میگیرد؟ چه دلایلی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایتالیا روی بیاورند؟ انواع سرمایه گذاری ها و ثبت شرکت در ایتالیا کدامند ؟ و سوالات دیگر شما متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایتالیا که سعی داریم در این مقاله با توجه به قوانین ایتالیا آنها را پاسخو باشیم .

ایتالیا به عنوان یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا یکی از نقش های کلیدی در اتحادیه اروپا را در زمینه سرمایه گذاری ایفا میکند، ایتالیا همچنین یکی از اعضای کلیدی G8، G20 و ناتو و دیگر سازمان های بین المللی مهم است، امروز اقتصاد ایتالیا در حال تجربه یک رونق اقتصادی با سرعت رشد قابل ملاحظه ای می باشد، ایتالیا به ششمین اقتصاد بزرگ در جهان تبدیل شده است یکی از مقصدهای کلیدی در اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری خارجی به شمار میرود،ایتالیا دارای میراث فرهنگی و تاریخی غنی در اتحادیه اروپا می باشد که یکی از دلایل جذب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایتالیا به حساب می آید که در حال حاضر  در میان ۱۰ کشور برتر در جهان برای استاندارد بالای زندگی و شاخص کیفیت زندگی قرار دارد.

سیاست خارجی سرمایه گذاری مستقیم در ایتالیا و مزایای سرمایه گذاری در ایتالیا برای سرمایه گذاران خارجی

با توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور، دولت فدرال ایتالیا یک قانون اجباری قرارداده است  که بین منافع و انگیزه های اعطا شده به سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاران داخلی تبعیض قائل شود، این طرح بزرگ گرفته شده توسط دولت ایتالیا برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

دولت فدرال ایتالیایی مزایای مختلف برای سرمایه گذاران خارجی از نظر مزایای مالیاتی، وام های سرمایه گذاری در نرخ تخفیف های مورد علاقه، ضمانت دولت برای صادرکنندگان و دیگر کمک های مالی فراهم می کند، در واقع دولت ایتالیا کمک مالی به سرمایه گذاران خارجی بسته به موقعیت جغرافیایی شرکت ، اندازه و وسعت  شرکت سرمایه گذاری شده اعطا می نماید. سرمایه گذاری سرمایه گذار خارجی در برخی از مناطق در جنوب ایتالیا که در آن نرخ بیکاری بالا است دولت ایتالیا را بر آن داشت که برای آنها برای مدت ۱۰ سال اعطا معافیت های مالیاتی (مالیات شرکت و مالیات محلی) در نظر بگیرد.

با توجه به سیستم سرمایه گذاری Foreign Direct Investment ( FDI ) که در ایتالیا وجود دارد، این کشور یکی از مقاصد مهم سرمایه گذاران در اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاران  شده است، دولت ایتالیا به تشویق سرمایه گذاری خارجی با ارائه طرح های مختلفی میپردازد.

بخش های کلیدی برای سرمایه گذاری خارجی در ایتالیا :



سرمایه گذاری در ایتالیا فرصتهای فراوانی برای سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف بوجود آورده است ، بخش هایی که زود بازده ترین و سود آورترین بخش های سرمایه گذاری در ایتالیا به حساب می آیند عبارتند از :

املاک و مستغلات: املاک و مستغلات یکی از مهره های اصلی صنعت ایتالیایی محسوب میشود که باعث جذب سرمایه گذاری عظیم سرمایه گذاران خارجی است ، ایتالیا یکی از معدود کشورهای جهان است که در آن اکثریت جمعیت آن دارای خانه هستند و ارزش املاک و مستغلات در ایتالیا در حال افزایش است و سرمایه گذاران خارجی میتوانند در سرمایه گذاری خود با بیشترین بازده و سود مواجه شوند .

بخش گردشگری: ایتالیا دارای پتانسیل عظیمی برای سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری است ، در سال های اخیر ایتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است، در حالی که شهرستانهای مهم مانند رم، ونیز و فلورانس برای جذب گردشگران از سراسر جهان شناخته شده می باشند، افزایش گردشگری چند راه را برای سرمایه گذاری در این بخش باز کرده است مانند سرمایه گذاری در کسب و ساختن اموال برای ارائه تسهیلات مسکن به گردشگران ، ایتالیا با ۴۶٫۱ میلیون گردشگر بین المللی در سال ۲۰۱۱ پنجمین کشور پربازدید در جهان شد .

صنایع غذایی: ایتالیا برای مواد غذایی چون پیتزا و ماکاروانی  شناخته شده است، ایتالیایی ها به طور کلی عاشق مواد غذایی خوب هستند و تعداد زیادی رستوران در سطح جهانی در ایتالیا وجود دارد  که سرمایه گذاران خارجی میتوانند در بخش صنایع غذایی سرمایه گذاری نمایند سرمایه گذاری خارجی است، در بررسی های اخیر انجام شده توسط موسسه ایتالیایی که به مطالعه روند گردشگری در ایتالیا پرداخته است نشان میدهد که مواد غذایی یکی از ملاحظات نخست برای گردشگران است در این شرایط کسب و کار و افتتاح رستوران یک فرصت سرمایه گذاری خوب برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند .

سرمایه گذاران که تمایل به شروع یک کسب و کار در ایتالیا را در سر دارند باید بدانند که انواع مختلفی از شرکت در ایتالیا وجود دارد ، زمانیکه سرمایه گذاران خارجی افتتاح یک شرکت را برای سرمایه گذاری انتخاب میکنند باید به اصول اساسی انجام کسب و کار و مدیریت یک شرکت در ایتالیا آگاه باشند

انواع شرکت در ایتالیا

شرکت با مسئولیت محدود : شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوبترین انواع کسب و کار ر ایتالیا بویژه برای شرکت های کوچک و متوسط است، این نوع شرکت نیاز به سرمایه حداقل ۱۰۰۰۰ یورو دارد.

شرکت سهامی : بیشتر برای شرکت های بزرگ مناسب می باشد حداقل سرمایه برای شرکت های سهامی حداقل ۱۲۰۰۰۰ یورو است.

همکاری محدود به سهام : که دارای دو نوع می باشد سهامداران آن با مسئولیت محدود و افرادی که با مسئولیت نامحدود هستند

مالکیت انحصاری: ساده ترین شکل کسب و کار در ایتالیا است که کل مسئولیت برای فردی است است که در حال اجرای کسب و کار است.

شرکت تضامنی ،مشارکت محدود ،شرکت تعاونی و شعبه یا دفتر نمایندگی

قانون ثبت شرکت در ایتالیا متشکل از یکسری قوانین و مقررات به عنوان یک راهنما برای اختلاط، حکومت و انحلال شرکت می باشد، یک سرمایه گذار که قصد افتتاح یک شرکت در ایتالیا را دارد با قوانین مربوطه را مشاهده و مطابق با الزامات قانونی عمل نماید .

اسناد قانونی مهم براب ثبت شرکت در ایتالیا عبارنتد از :

قانون مدنی ایتالیایی

فرمان تقنینی ۱۹۹۸/۵۸ ( TUF)

احکام مطرح شده توسط مجموعه کمیسیون ملی شرکت ها و بورس اوراق بهادار( CONSOB)

کد صادر شده توسط بورس اوراق بهادار ایتالیایی

بخش نامه های مربوط به اختلاط شرکت

حال با توجه به مقاله فوق که در باب سرمایه گذاری در ایتالیا بیان شد در میابیم که سرمایه گذاری در ایتالیا یکی از راههای مهاجرت به ایتالیا می باشد که شما متقاضیان میبایست قبل از هر اقدامی در باب سرمایه گذاری در ایتالیا با وکیل مهاجرت به ایتالیا مشورت نمایئد چراکه شما راههای کم هزینه تری چون تحصیل در ایتالیا را هم در پیش روی خود دارید که میتوانید از طریق تحصیل وارد کشور ایتالیا شده و بعد از بررسی تمامی شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا در خاک آن کشور سپس اقدام به سرمایه گذاری در ایتالیا نمائید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *