سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس

سرمایه گذاری در سوئیس یکی از طرق قانونی مهاجرت به سوئیس است ، سوئیس به علت موقعیت جغرافیایی و سطح رفاه اجتماعی بالا مورد تقاضای بسیاری از اقامت سوئیس است ، متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس می توانند با توجه به قوانین مهاجرتی این کشور اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در سوئیس نماییند . به علت اینکه سرمایه گذاری در سوئیس یکی از مباحث حقوق بین الملل خصوصی است ، پیشنهاد می شود در این زمینه با وکیل مهاجرتی مشورت نمایید و قوانین مهاجرتی سوئیس را از ایشان بخواهید . این امر سبب شده است که در مواردی از جمله کار در سوئیس ، تحصیل در سوئیس ، هزینه های زندگی سوئیس و سایر طرق مهاجرتی این کشور آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم بگیرید .

در ابتدا باید توضیح داد که چرا اقامت سوئیس اهمیت بیشتری نسبت به باقی کشور های اروپایی دارد . یکی از مسائلی که مورد نظر بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس است ، سطح استاندارد های بین المللی و خدمات درمانی و سلامت می باشد ، ثبات سیاسی و نظام حقوقی و مالیاتی این کشور یکی دیگر از این علل است که امروزه بسیاری از مردم به فکر اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در سوئیس هستند . قانون مهاجرتی سوئیس بیشتر به افرادی که تحصیل در سوئیس داشتند توجه خواهد کرد و در برنامه های خاصی به متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس ارائه خواهد داد و این برنامه ها سرمایه گذاری در سوئیس با سرمایه و هزینه های بالایی است . این امکان پذیر است که با سرمایه گذاری در سوئیس افراد با سرمایه گذاری در این کشور اخذ اقامت کنند .

هزینه های زندگی در این کشور بالا است ، افراد بعد از سرمایه گذاری در سوئیس باید هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی خود را در این کشور پرداخت نمایند . لذا جهت ورود به سوئیس باید دقت داشته باشید به همراه خانواده ( همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) وارد این کشور شوید و از زندگی کردن در سوئیس لذت ببرید . خود شخص متقاضی سرمایه گذاری در سوئیس و خانواده وی اجازه کار و همچنین اجازه تحصیل در سوئیس را خواهند داشت ، لذا از این بابت بسیاری از هزینه های شما را حمایت خواهد کرد . یکی از ویژگی مهم و حائز اهمیت سرمایه گذاری در سوئیس رفت و آمد شخص در حوزه شنگن و تمامی کشور های اتحادیه اروپا خواهد بود ، لذا متقاضی سرمایه گذاری در سوئیس می تواند بدون محدودیتی وارد کشور های شنگن شود ، یکی دیگر از ویژگی های مهم این برنامه سرمایه گذاری سریع بودن این راه مهاجرتی در اروپا است ، سرمایه گذاری در سوئیس نسبت به سرمایه گذاری های دیگر در کشور های اروپایی است .

مصاحبه و گزینش افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در سوئیس هستند یک امری است که امروزه در سفارت سوئیس انجام می شود و در ادامه به برخی از شرایط فاکتور هایی که باید جهت سرمایه گذاری در سوئیس اشاره خواهد شد .

  1. شخص باید تابعیت کشور های خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشد .
  2. سن متقاضی باید کمتر از ۵۵ باشد .
  3. نداشتن سوء سابقه کیفری
  4. داشتن سرمایه اولیه یک میلیون یورو
  5. استخدام نیرو کار در شرکت ثبت شده

این که در چه مواردی باید سرمایه گذاری کرد و جهت تائید سفارت چه بیزینسی را عنوان کرد از مباحث حائز اهمیتی است که باید به آن دقت نمایید ، مباحثی از جمله ثبت شرکت در زمینه ی املاک و ساخت و ساز ، ورود در حساب های بانکی و گردش های حساب و یا ثبت ثبت شکرت های صوری در سوئیس از جمله بیزینسی خواهد بود که افراد اجازه ورود به عنوان سرمایه گذاری در سوئیس نخواهند داشت .

متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس از دو راه می توانند اخذ اقامت نماییند . در راه اول به صورت است که سرمایه گذار باید سرمایه خود را حداقل یک میلیون فرانک سوئیس را به یک کمپانی و یا شرکت سوئیسی بدهد و این کمپانی با توجه به این مبلغ کمپانی باید کارآفرینی کند و به استخدام افراد سوئیسی اقدام نماید . این مبلغی که متقاضیان سرمایه گذاری در سوئیس به کمپانی پرداخت می کند باید به فعال نگه داشتن شرکت کمک کند و شرکت باید به این مبلغ به عنوان وام نیاز داشته باشد .

دومین راه برای اخذ اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری در سوئیس به این صورت است که شخص متقاضی مبلغ یک ملیون فرانک به عنوان مالیات بر درآمد ، اجاره ملک و سایر هزینه ها در این کشور باید پرداخت شود ، ولکن این برنامه در بعضی از ایالات سوئیس منسوخ شده است .

افراد ذیل می توانند برای برنامه سرمایه گذاری در سوئیس اقدام نماییند :

  1. هنرمندان ، موسیقی دان و یا بازیگران
  2. افرادی که در خارج از سوئیس شرکت دارند

در آخر پیشنهاد می شود جهت مهاجرت به سوئیس و آشنایی با قوانین مهاجرتی سوئیس با وکیل مهاجرتی مشاوره داشته باشید و تمام سوالات خود را از این متخصصین جویا شوید . زیرا که برنامه های هر ایالت در سوئیس متفاوت است و اینکه شما کدام ایالت را برای سرمایه گذاری در سوئیس انتخاب نمایید شرایط خاصی را برای شما پیش خواهد آورد . قبل از صرف هزینه های بالا و هنگفت باید گفت که شما باید ایالت مورد نظر خود را از اداره مهاجرت سوئیس چک نمایید و برای سرمایه گذاری در سوئیس با توجه به قوانین مهاجرتی این کشور اقدام نمایید .

لازم به ذکر است که شاید در نگاه اول سرمایه گذاری در سوئیس یکی از بهترین موارد ورود متقاضیان مهاجرت به سوئیس باشد ولکن باید گفت شما اگر قوانین مهاجرتی سوئیس را به صورت دقیق از وکیل مهاجرتی متخصص بخواهید به سادگی می توانید بین طرق مختلفی از جمله تحصیل در سوئیس ، کار در سوئیس و طرق مهاجرتی خاص دیگری را انتخاب نماییند .

نگارنده: رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *