سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان چه شرایطی دارد؟ آیا  از قوانین سرمایه گذاری در آلمان مطلع اید؟  آیا قصد ثبت شرکت در آلمان  را دارید؟ آیا از نحوه ثبت شرکت  در آلمان مطلع اید؟ آیا سرمایه گذاری وثبت شرکت در آلمان مناسب است؟ مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان جیست؟ حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آلمان چقدر است؟ هزینه های ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟ ویزای سرمایه گذاری در کشور آلمان چگونه اخذ می شود؟ آیا امکان اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در المان وجود دارد؟ یکی از راههای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان است.  سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت از مباحثی ایست که قطعا باید از نظرات و مشورت وکلای حرفه ای در این زمینه بهره برد. امروزه افراد زیادی متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان هستند. چنانچه شما نیز از جمله کسانی هستید که در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان سوالاتی دارید این مقاله را مطالعه فرمایید. در این مقاله سعی شده تا مهاجرت  از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت  در آلمان مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد.

 

سرمایه گذاری در آلمان می تواند از طرق زیادی انجام پذیرد که یکی از انها از طریق ثبت شرکت در المان می باشد. روشهای دیگری که می توان به انها اشاره کرد راه کارافرینی مانند تاسیس فروشگاه های مختلف و غیره … می باشد.  انواع مختلفی از شرکتها در آلمان از قبیل شرکت های تضامنی ، شرکت های شخصی ، نمایندگیها و … وجود دارند. یادآوری می شود برای ثبت شرکت در کشور آلمان در مرحله ی اول  نیاز به داشتن یک طرح تجاری مناسب می باشد که در آن برنامه ۳ سال آینده شرکت توضیح داده شده باشد پس از بررسی طرح تجاری و تایید آن در اداره بازرگانی آلمان، امکان ثبت شرکت وجود دارد . در صورتی که کشور آلمان طرح اقتصادی فرد را سود آور تشخیص ندهد طرحهای اقتصادی دیگری را پیشنهاد می نمایدکه معمولا طرجهایی هستند که در زمینه های پر ریسک و پپروژه های پر مخاطره هستند.

 

کشور آلمان بزرگترین قطب اقتصادی قاره ی اروپا و  کشوری مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شود . مطابق گزارش نهاد های بین المللی، هفتاد و سه درصد از شرکت های بین المللی، آلمان را به عنوان اولین گزینه برای سرمایه گذاری و گستر ش فعالیت در قاره ی اروپا معرفی کرده اند . و همچنین طبق قوانین مهاجرتی این کشور، فرد مهاجر می تواند با سرمایه گذاری در آلمان، اقامت این کشور را اخذ نمایند طول مدت انجام ثبت شرکت و  اخذ ویزای اقامت آلمان از  طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری در حدود ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد.. افرد متقاضی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان می توانند خانواده خود را نیز همراه ببرند. فرد سرمایه گذار برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده اش باید نشان  دهد که استطاعت تامین مخارج زندگی خود و همراهان را از بدو ورود و شروع فعالیت تجاری در آلمان را  تا ۳ سال آینده دارا می باشد. باید در نظر گرفت تمامی هزینه های شخص و خانواده وی از قبیل اجاره مسکن ، حقوق کارمندان ، خوراک و پوشاک شامل ۲۵۰۰۰۰ یورو می شود که باید حساب بانکی همراه با کارکرد آن را ارائه نماید.

در کشور آلمان محدودیت قانونی برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران وجود ندارد و هر شخصی می تواند در کشور آلمان به تجارت بپردازد.

 

مزایای سرمایه گذاری وثبت شرکت در کشور آلمان

۱- مالکیت ۱۰۰%سهام شرکت

۲- بهره مندی از فرصت های شغلی فراوان

۳- شرکت در مناقصات بین المللی

۴- تجارت با تمام جهان بدون محدودیت

۵- افتتاح حساب بانکی در سایر کشورها بدون پرداخت مالیات

۶- دریافت اقامت دائم برای فرد متقاضی و خانواده خویش

۷- بدست آوردن اعتبار شغلی برای تجارت با سایر کشورها

۸- دریافت وام های تجاری با کمترین کارمزد

انواع شرکت

در آلمان،  شرکتها در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند :

الف- شرکت های سهامی

ب- شرکت های تضامنی و مشارکت

ج- شعبه و نمایندگی

 

الف شرکتهای سهامی :

مسئولیت شرکت سهامی محدود به دارایی و سرمایه شرکت می باشد.شرکت سهامی با هر تعداد سهامدار قابل تاسیس می باشد که سرمایه آنها می تواند نقدی و یا غیرنقدی باشد که میزان سهم و همچنین تعداد سهامداران باید در اساسنامه شرکت قید شود. همچنین این شرکتها از زمان  تاسیس و شروع فعالیت متعهد به پرداخت مالیات می باشد. انواع مختلفی شرکت سهامی وجود دارند که عبارتند از :

شرکت با مسئولیت محدودGMBH  : که حداقل سرمایه در این شرکت ۲۵۰۰۰ یورو می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود کارآفرینی Mini-GMBH:  حداقل سرمایه در این شرکت ۱ یورو می باشد

شرکت سهامی عام AG: حداقل سرمایه در این شرکت ۵۰۰۰۰ یورو می باشد

شرکت محدود با سهام KGA  حداقل سرمایه برای این شرکت نیز ۵۰۰۰۰ یورو می باشد

 

برای افتتاح شرکت مسئولیت محدود در آلمان و همچنین افتتاح حساب بانکی مبلغی در حدود ۲۵ هزار یورو سرمایه مورد نیاز می باشد و  برای افتتاح  شرکت سهامی خاص سرمایه ای در حدود ۵۰۰۰۰ یورو  مورد نیاز می باشد .

 

 

 

بشرکت های تضامنی و مشارکت:

ویژگی و مزایایی که این شرکت دارد این است که شخص شرکا در قبال کار خود تعهد و مسئولیت دارند.برای تاسیس شرکت تضامنی حداقل باید ۲ شریک وجود داشته باشد.

شرکت های تضامنی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

مشارکت قانون مدنی GBR

مشارکت محدود KG

شرکت با مسئولیت محدود

مشارکت تجاری عمومی OHG

 

 

ج- شعبه و نمایندگی:

هر شرکت خارجی که در خارج از کشور آلمان دفتر مرکزی داشته و مشغول به فعالیت باشد این امکان را دارد که در کشور آلمان هم شعبه ای را افتتاح نماید.

 

موارد ثبت نام شرکت تجاری

۱: کسب و کار شرکت.

۲: نام های شرکا و یا شریک مسئول.

۳:مدیر عامل اجرایی از شرکت های بزرگ.

۴:سرمایه سهام شرکت.

۵: محدودیت مسئولیت شرکا.

۶:صدور و لغو وکالت.

۷:افتتاح  شرکت

۸: انحلال یک شرکت.

  1. رسیدگی به ورشکستگی.

 

 

هزینه ثبت نام شرکت تجاری

هزینه ثبت نام شرکت تجاری در کشور آلمان بسته به نوع شرکتی که ثبت می شود، متفاوت است. در حال حاضر هزینه ثبت و انتشار در ثبت نام شرکت تجاری مبلغی در حدود ۴۰۰ یورو می باشد.

 

اصولا سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در هر کشور خارجی امری پر مخاطره می باشد چراکه در صورت نداشتن اطلاعات کافی بدلیل تفاوت در محیط و قوانین کسب و کار و قوانین مالیاتی و بیمه و … و عدم آشنایی با محیط،  ریسک سرمایه گذاری را بالا خواهند برد پیشنهاد می گردد قبل از اینکه شرکتی را در آلمان ثبت کنید سعی نمایید از طرق دیگر و از جمله از توریستی یا راه تحصیلی وارد آلمان شده و در خصوص محیط کسب و کار شناخت لازم را بدست آورید و سپس برای ثبت شرکت یا سرمایه گذاری  اقدام نمایید.

 

این مقاله در خصوص سرمایه گذاری  و ثبت شرکت در آلمان نگارش شده تا شما با شرایط مهاجرت از طریق  سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان  آشنا شوید. امید است مقاله فوق پاسخ برخی از پرسش های شما را داده باشد. با توجه به پیچیدگی و ریسک بالای امر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت پیشنهاد می گردد متقاضیان به وکیل مهاجرت مراجعه و در خصوص فرایند سرمایه گذاری و ثبت شرکت  در آلمان مشاوره تخصصی دریافت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *