سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا

 

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا، اخذ اقامت کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری، راه های ورود به کشور ایتالیا، اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

 

همانطور که می دانید افراد بسیار زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا را دارند. بهتر است قبل از اقدام جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایتالیا اطلاعات تکمیلی و کامل را به دست اورید. افراد سرمایه گذار این موضوع برایشان مهم است که سرمایه ی خود را افزایش دهند و در این مسیر موفق شوند. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا یکی از موضوعاتی است که افراد امروزه به ان فکر می کنند. افراد سرمایه گذار وقتی به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا فکر می کنند، می دانند که باید سرمایه ی زیادی را وارد کشور نمایند و این ریسک را هم پذیرفته اند که ممکن است سرمایه گذاری و ثبت شرکت انها در کشور ایتالیا موفق و یا ناموفق باشد. ما در این مقاله شرایط کامل ویزای سرمایه گذاری در کشور ایتالیا و ثبت شرکت را توضیح خواهیم داد.

سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که ایا با سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می توان اقامت گرفت؟ به طور کل سرمایه گذاری در کشور ایتالیا چگونه است؟

یکی از راههای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا می باشد البته بهتر است بدانید که مشکلات بسیاری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا وجود دارد و حتی گاهی امکان کلاهبرداری نیز در این راه برای فرد وجود خواهد داشت که البته اگر قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا را دارید بهتر است با اطلاعات بیشتری اقدام به انجام این کار نمایید.

درمورد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا بهتر است بدانید که سرمایه گذاری در صنعت پوشاک، مبلمان، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی و همچنین سرمایه گذاری در صنعت توریستی با توجه به اینکه کشور ایتالیا یک کشور توریستی می باشد بیشتر و پررنق تر خواهد بود.

به طور کلی دو نوع سرمایه گذاری در کشور ایتالیا: ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی- ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی

ویزای سرمایه گذاری اقامت انتخابی

در این ویزا مقدار سرمایه ی ورودی افراد باید طوری باشد که بتوانند بدون کار کردن در این کشور هزینه های خود را از لحاظ مخارج کلی تامین نمایند. که به طور مثال این افراد می توانند از طریق حقوق بازنشستگی، مالکیت یک ملک و …. منابع مالی خودشان را نشان دهند.

سوال بسیاری از افراد در این نوع سرمایه گذاری این است که بعد از چه مدتی این افراد می توانند اقامت لازمه را در کشور بگیرند؟ در ابتدا به افراد ویزای ۲ ساله می دهند، بعد از دوسال ویزای انها به مدت ۳ سال تمدید پیدا می کند. این افراد بعد از گذشت ۵ سال باید ثابت نمایند که سرمایه گذاری انها مفید بوده و برای کشور سود داشته اند و یکی از مهمترین موارد این است که باید مالیات لازمه را به موقع پرداخت کرده باشند. در این صورت افراد با نشان دادن مدارک مورد نیاز کشور می توانند جهت کسب اقامت اقدام نمایند.

ویژگی های لازم جهت اخذ ویزای اقامت انتخابی

این افراد می توانند business plan  و یا هدف اقتصادی خود را انتخاب نمایند و در این امر مختار هستند که موضوع مورد نظر را بیان کرده و در صورتی که کشور ایتالیا پذیرفت در این زمینه شروع به اقدام نمایند.

در این نوع ویزا افراد می توانند به همراه خانواده وارد کشور شوند و خانواده انها از شرایط موجود در کشور استفاده نمایند. به خصوص فرزندان انها می توانند به صورت کاملا رایگان تحصیل خود را ادامه دهند.

انجام به موقع امور مالیاتی و نشان دادن مفید بودن هدف اقتصادی انها ( که از مهمترین ویژگی های سرمایه گذاری می باشد. در واقع از اموری است که باعث اخذ اقامت کشور ایتالیا می شود)

ویزای سرمایه گذاری خود اشتغالی در کشور ایتالیا

در ویزای خود اشتغالی در کشور ایتالیا شما می توانید با همراهان وارد کشور شوید و همانطور که بیان شد همراهان از شرایط زندگی در این کشور می توانند استفاده نمایند و همینطور فرزندان انها به صورت رایگان از شرایط تحصیلی استفاده کنند.

ویزای سرمایه گذاری نوع خود اشتغالی:

میزان دقیقی از سرمایه ی وارد شده به کشور اعلام نشده است و این میزان به تصمیمات نهایی اتاق بازرگانی محلی ( ICC) مربوط خواهد شد.

فرد سرمایه گذار باید یک گواهی نامه از بخش ICC بابت تایید دریافت نماید.

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا می تواند به ۲ صورت انجام گیرد:

۱: فرد مستقیما اقدام به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در کشور ایتالیا نماید.

۲:فرد در کشور ایتالیا یک شرکت و یا یک سرمایه گذاری آماده را خریداری نماید و سپس به نام خود آنها را تغییر دهد.

درمورد سرمایه گذاری نوع اول که فرد خود یک شرکت و یا سرمایه گذاری را راه اندازی می نماید بهتر است بدانید که فرد باید یک طرح توجیهی اقتصادی به دولت ایتالیا تحویل دهد و هدف خود را از سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا بیان نماید این مرحله برای فرد بسیار با اهمیت است زیرا احتمال دارد که از این طریق اقامت کشور ایتالیا را کسب نماید.

انواع ثبت شرکت در کشور ایتالیا:

۱)شرکت با مسئولیت محدود: حداقل سرمایه برای شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰۰۰ یورو می باشد و سهامداران براساس سهامی که دارند نسبت به شرکت مسئولیت دارند.

۲)شرکت تعاونی: برای تاسیس شرکت تعاونی حداقل سرمایه باید در حدود ۱۲۰۰۰۰ یورو باشد که البته نیاز به ۲ سهامدار برای تاسیس شرکت تعاونی وجود دارد.

۳)طرفیت و مشارکت کلی: برای تاسیس این نوع شرکت هیچگونه سرمایه ای مورد نیاز نخواهد بود البته باید ۲ نفر شریک برای تاسیس این شرکت وجود داشته باشد.

۴)مشارکت محدود: در این نوع شرکت ۱ نفر باید مسئولیت محدود شرکت را به عهده بگیرد و نفر دیگر باید مسئولیت کامل شرکت برای تعهدات را به عهده گیرد.

۵)مشارکت محدود به واسطه سهام: برای تاسیس این نوع شرکت حداقل باید ۲ نفر یا بیشتر وجود داشته باشد در واقع این نوع شرکت شباهت بسیاری به شرکت با مسئولیت محدود دارد .

اگر قصد این را دارد که در کشور ایتالیا سرمایه گذاری کنید و یا به فعالیت تجاری بپردازید بهترین گزینه می تواند گزینه ثبت شرکت باشد که محدودیت و خطرات کمتری را خواهد داشت. فرد پس از اقامت ۵ ساله در کشور ایتالیا این امکان را دارد که در خواست اقامت دائم کشور ایتالیا را نماید و سپس به اخذ تابعیت کشور ایتالیا منجر شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که شخص متقاضی پس از سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا می تواند خانواده و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را نیز به عنوان همراه با خود به کشور ایتالیا ببرد و در این مورد برای فرد محدودیتی وجود نخواهد داشت.

در نهایت می توان گفت که  با توجه به اینکه راههای متعددی برای مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد اما برخی از افراد راه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا را انتخاب می نمایند. کشور ایتالیا برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت مناسب می باشد و فرد متقاضی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا این امکان را دارد که خانواده خود را نیز همراه ببرد و فرد می تواند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور ایتالیا اقامت و سپس تابعیت کشور ایتالیا را اخذ نماید.

 

سازمان icc

Icc  یک کمیته ی ملی در کشور ایتالیا می باشد شرکت های پیشرو و انجمن های کسب و کار در کشور ایتالیا این نهاد های ملی را تشکیل می دهد. شرکتهای بیشمار ی در ایتالیا می باشند که برای پیوستن به سازمان icc علاقه مند می باشند.

سازمان icc  سازمانی می باشد که باعث تقویت روابط تجاری میان کشور ها می باشد که نه تنها روابط تجاری میان کشورها را توسعه و بهبود می بخشد بلکه در تلاش برای بهبود معیارهای زندگی جهانی و افزایش صلح میان مردم جهان می باشد.

این سازمان  به کسب و کار افراد بسیار کمک می نماید از جمله زمینه هایی که در آن کمک می نماید کمک به کسب و کار در زمینه های مالکیت معنوی می باشد .

به جرات میتوان گفت مالکیت معنوی یک نیروی محرک برای رشد در اقتصاد امروز می باشد.

 

همچنین در کشور ایتالیا می توان از طریق خرید ملک نیز اقدام به سرمایه گذاری نمود افرد امی توانند که کشور ایتالیا برای این امر میزانی در نظر گرفته است که آن ملک ارزشش باید در حد آن میزان باشد.

 

کشور ایتالیا ویزای دیگری به نام ویزای طلایی دارد که  این ویزا به شرح زیر می باشد :

این ویزا برای همهی افراد از جمله سرمایه گذاران ، دانشجویان ، کار افرینان و دیگر افراد می باشد که پروسه ی آن به این صورت می باشد که افراد باید برای گرفتن این ویزا مدتی را در کشور ایتالیا بگذرانند و در این کشور ساکن بوده باشند که در این صورت و همچنین در صورتیکه که پنج سال سابقه ی ویزای شنگن داشته اند دولت به آنها در ابتدا یک سال اقامت و پس از آن پنج سال اقامت خواهد داد.فردی که قصد اقدام با یک شرکت شریک خارجی را دارد باید در نظر داشته باشد که بیشتر سرمایه برای خود فرد باشد . همچنین افراد برای این امر باید هیچگونه سوء سابقه ی کیفری نداشته باشند.

بهتر است بدانیم در تمام ویزاهای سرمایه گذاری کشور ایتالیا افراد اجازه دارند با خود همراه ببرند همانطور که مطلع می باشید همراه یعنی همسر و فرزندان فرد اصلی .

همینطور شما عزیزان می توانید با مراجعه به این قسمت https://malekpour.ir/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ab%d8%a8-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7/ اطلاعات بازم و کافی را به دست اورید.

 

ارزوسادات نفر

 

منابع

 

www.walshww.com/italy-investor-visa

En.wikipedia.org/Italian

www.justlanded.com

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?act=url&depth=1&hl=fa&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=en&tl=fa&u=http://www.iccwbo.org/&usg=ALkJrhhJ_uapUb4C4x1QZoFWKPqwbVl-ig

 

 

 

 

 

 

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    عبداله یگانه پرست می گوید:

    سلام من میخوام در یک کشور خوب اروپایی اقامت دایم بدست بیارم از هر راه ممکن لطفا ر اهنماییم کنید با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *