شرایط اخذ اقامت آلمان

شرایط اخذ اقامت آلمان 2018

شرایط اخذ اقامت آلمان

شرایط اخذ اقامت آلمان چیست؟ آیا با شرایط اخذ اقامت آلمان آشنایی دارید؟ آیا تمایل به کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط اخذ اقامت آلمان دارید؟ آیا نکات و شرایط اخذ اقامت آلمان پیچیده است؟ آیا شرایط اخذ اقامت آلمان برای همه افراد یکسان می باشد؟ نکات لازم برای اخذ اقامت در آلمان چیست؟ متقاضیان با رعایت شرایط اخذ اقامت آلمان پس از چه مدت موفق به اخذ اقامت این کشور می شوند؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ اقامت آلمان دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با شرایط اخذ اقامت آلمان با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره شرایط اخذ اقامت آلمان پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

اقامت در تعریف علم حقوق به صورت گسترده بیان شده است و مواد گسترده ایی در قوانین برای این موضوع در نظر گرفته شده است اما نحوه ی به دست آمدن اقامت در کشورها به مواد قانونی داخلی این کشورها بر می گردد که هر کدام با دیگر کشورها متفاوت است. ما در علم حقوق و بررسی قوانین اقامت کشورها، موضوعی به عنوان اقامت دائم نداریم و اقامت ها به اقامت های موقت و دائم تقسیم می شود، پس در قدم اول باید به اقامت موقت یک کشور دست پیدا کنیم سپس به اقامت دائم و بعد از آن درخواست پاسپورت آن کشور را بدهیم که در حال حاضر می خواهیم شرایط اخذ اقامت آلمان را برای شما شرح دهیم .

شرایط اخذ اقامت آلمان از راه های مختلفی امکان پذیر است، در زیر به راه های اخذ اقامت آلمان و شرایط اخذ اقامت آلمان می پردازیم:

 

تحصیل

یکی از راه های اخذ اقامت آلمان به نحوی است  که افراد مهاجر می توانند از طریق تحصیل وارد آلمان شوند و اقامت موقت و تحصیلی آلمان را به دست آورند ولی به خودی خود اقامت تحصیلی آلمان ختم به اقامت دائم آلمان نمی شود و فرد دانشجو باید مدت مدیدی را در آلمان به تحصیل بپردازد و بعد از آن از دولت و اداره ی مهاجرت آلمان درخواست اقامت دائم آلمان را داشته باشد. از نوع دیگر تبدیل ویزای دانشجویی و تبدیل آن به اقامت دائم این است که فرد دانشجو ویزای خود را به ویزای کاری و یا ویزای سرمایه گذاری تبدیل کند که در ادامه ی مدت زمان حضور در آلمان بتواند درخواست اقامت دائم آلمان را داشته باشد. همانطور که از اطلاعات بررسی شده متوجه می شویم، تبدیل اقامت موقت دانشجویی به اقامت دائم آلمان کار سختی است ولی این راه مهاجرت از راه های پر تقاضای مهاجرت افراد برای ورود به آلمان است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به آلمان ورود می کنند و سپس نوع ویزای خود را تغییر می دهند. افراد می توانند با تحصیل در آلمان شرایط اخذ اقامت آلمان را داشته باشند.

 

کار

نوع دیگر اقامت در آلمان به واسطه ی کار است یعنی بدبن نحو که افراد مهاجر برای کار وارد آلمان شوند و اقامت موقت این کشور را به دست آورند و بعد از پرداخت مالیات و بیمه ی خود و نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه درخواست اقامت دائم آلمان را می دهند. در تایپ ویزای کاری آلمان پیشنهاد کاری از جانب یک کارفرما از داخل آلمان بسیار مهم است و لازمه های اولیه ویزای کار در آلمان می باشد اما برای پیدا کردن کار در آلمان دانستن زبان آلمانی بسیار به این افراد کمک می کند که سریع تر به این هدف خود برسند و یا این که به بهانه تحصیل وارد آلمان شوند و چه در حین تحصیل و بعد از آن دولت آلمان به این افراد اجازه کار می دهد که در زمان دانشجویی به صورت پارت تایم و در زمان بعد از تحصیل حدود شش تا ۱ سال داخل آلمان بمانند و مربوط به رشتۀ تحصیلی خود کار پیدا کنند اما قبل از این مورد پیشنهاد می شود به شما با وکیل مهاجرت به آلمان در ارتباط باشید. شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق کار در آلمان محیاست.

 

سرمایه گذاری ثبت شرکت

راه دیگر مطمئن به دست آوردن اقامت آلمان راه سرمایه گذاری و ثبت شرکت است یعنی بدین شکل که یک فرد به واسطه سرمایه گذاری که داخل آلمان انجام می دهد و ایجاد اشتغالی که می کند می تواند اقامت موقت آلمان را به دست اورد و این سرمایه گذاری می تواند به اشکال مختلف و به نوع های گوناگونی باشد یعنی به این شکل که دانشجو بعد از تحصیل به واسطه راه اندازی یک کار آفرینی در داخل آلمان بتوانند اقامت این کشور را به دست آورد و یا به صورت مستقیم از کشور مبدا به سرمایه گذاری داخل آلمان بپردازد اما حضور فرد سرمایه گذار در داخل آلمان اجباری است و باید به طور حتم کاری داخل آلمان انجام دهد و بعد از سه تا پنج سال درخواست اقامت دایم و بعد از آن پاسپورت آلمان را بدهد اما این نکته در امر سرمایه گذاری بسیار ضروری است که دانستن قواعد تجارت و نوع اقتصاد آلمان برای فرد متقاضی بسیار مورد اهمیت و مهم است و به طور حتم قبل از تصمیم گیری در مورد این مهم با وکیل مهاجرت به آلمان و تجار آلمانی در ارتباط باشد تا در این مسیر مهم به مشکلی بر نخورید. یکی از روش ها و شرایط اخذ اقامت آلمان این گزینه محسوب می شود.

 

ازدواج

نوع دیگر به دست آوردن اقامت در آلمان به واسطه ازدواج با یک فرد و یک تبعه آلمانی است یعنی بدین صورت که با فردی باید ازدواج کند که از نظر کار، درآمد ، مسکن داخل آلمان شرایط مناسبی را داشته باشد و اداره پلیس و مهاجرت آلمان این پرونده را تایید کند که این ازدواج به صورت صوری نیست و واقعا یک ازدواج حقیقی است که بعد از ازدواج اداره ی پلیس آلمان ازدواج این افراد را بررسی می کند. اقامتی که به فرد مهاجر تعلق می گیرد اقامت موقت یک ساله است و برای سال دوم این اقامت باید تمدید شود تا اداره مهاجرت آلمان به طور کامل برایش اثبات شود که برای گرفتن اقامت و زندگی در آلمان این ازدواج صورت نگرفته است. فرد مهاجر که به واسطه ازدواج وارد آلمان شده است حق کار و بیمه دارد و می تواند از انواع دیگر ویزاها برای اقامت آلمان اقدام کند و قانون آلمان برای این فرد محدودیتی را در نظر نگرفته است. نوع دیگر ورود به آلمان همین امر ازدواج است که فرد می تواند اقامت موقت و سپس اقامت دائم آلمان را کسب کند. شرایط اخذ اقامت آلمان از این روش امکان پذیر است.

به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره شرایط اخذ اقامت آلمان، شرایط اخذ اقامت آلمان از روش های گوناگون، شرایط اخذ اقامت آلمان و نکات مربوط به آن و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب شرایط اخذ اقامت آلمان شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به آلمان راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *